Radek Hulán Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Tak jsem přemýšlel, co určuje cenu hodinek. V hromadě hodinek nalezeneme ten samý a identický Unitas strojek, hromada z nich je dělaná ručně, ručně nastavená, poctivě kontrolovaná, hromada z nich má safírové sklíčko a kvalitní řemen. Rozdíly ve výrobních nákladech a R&D jsou zanedbatelné. Přesto se, podle nápisu na hodinkách a jeho goodwillu bavíme klidně o rozmezí 10.000 Kč až 200.000 Kč. Zcela objektivně výrobce do hodinek za 200.000 Kč (pokud pomineme jeho goodwill) přidá zcela zanedbatelnou hodnotu oproti jinému, co prodává +/- to samé za 10t Kč. Nemáte ten pocit? Ve výsledku je tedy HODNOTA hodinek určena de-facto tím, jakou CENU si na výrobce dovolí nasadit a zda si ji umí v této výši nějakým způsobem tržně obhájit. To je všechno tržně i jinak dokonale v pořádku, ale osobně mi tam přesto chybí to "vnitřní hodnota". Pokud nějaký výrobce začne prodávat jen a pouze hodinky za 100.000 Kč a více, přidá kvalitní marketing, tak budou mít tuto cenu, i když to nebude o moc více než přeznačený Swatch. Obalit strojek, maximálně s drobným hackingem, kusem oceli a vyrýt to toho logo X mi připadá malá přidaná hodnota oproti "obalit ten samý strojek kusem oceli a vyrýt do toho logo Y". Samozřejmě, toto nedělají všichni výrobci, řada z nich má strojky vlastní a tam se dá mluvit o exkluzivitě, "vnitřní" oprávněnosti dané ceny díky složitosti a malosériovosti výroby, nákladům na R&D, atd. Nicméně tomu, že řada firem prodává jeden a ten samý strojek v deseti tisíci variantách s cenou lišící se o tisíce % (podle toho, jak mají dobrý marketing), tomu moc neholduji.
decebal Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Tak jsem přemýšlel, co určuje cenu hodinek. V hromadě hodinek nalezeneme ten samý a identický Unitas strojek, hromada z nich je dělaná ručně, ručně nastavená, poctivě kontrolovaná, hromada z nich má safírové sklíčko a kvalitní řemen. Rozdíly ve výrobních nákladech a R&D jsou zanedbatelné. Přesto se, podle nápisu na hodinkách a jeho goodwillu bavíme klidně o rozmezí 10.000 Kč až 200.000 Kč. Zcela objektivně výrobce do hodinek za 200.000 Kč (pokud pomineme jeho goodwill) přidá zcela zanedbatelnou hodnotu oproti jinému, co prodává +/- to samé za 10t Kč. Nemáte ten pocit? Ve výsledku je tedy HODNOTA hodinek určena de-facto tím, jakou CENU si na výrobce dovolí nasadit a zda si ji umí v této výši nějakým způsobem tržně obhájit. To je všechno tržně i jinak dokonale v pořádku, ale osobně mi tam přesto chybí to "vnitřní hodnota". Pokud nějaký výrobce začne prodávat jen a pouze hodinky za 100.000 Kč a více, přidá kvalitní marketing, tak budou mít tuto cenu, i když to nebude o moc více než přeznačený Swatch. Obalit strojek, maximálně s drobným hackingem, kusem oceli a vyrýt to toho logo X mi připadá malá přidaná hodnota oproti "obalit ten samý strojek kusem oceli a vyrýt do toho logo Y". Samozřejmě, toto nedělají všichni výrobci, řada z nich má strojky vlastní a tam se dá mluvit o exkluzivitě, "vnitřní" oprávněnosti dané ceny díky složitosti a malosériovosti výroby, nákladům na R&D, atd. Nicméně tomu, že řada firem prodává jeden a ten samý strojek v deseti tisíci variantách s cenou lišící se o tisíce % (podle toho, jak mají dobrý marketing), tomu moc neholduji. A na cos' přišel, filozofe?
Radek Hulán Odesláno 23. května 2009 Autor Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Spoustě lidí ta (dle mého) nepřítomnost "vnitřní hodnoty" vůbec nevadí. Zajímá mě proč
decebal Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Spoustě lidí ta (dle mého) nepřítomnost "vnitřní hodnoty" vůbec nevadí. Zajímá mě proč Tak si dej tu práci a proštuduj si tohle fórum. Od začátku.
CzechJoker Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Tak jsem přemýšlel, co určuje cenu hodinek. V hromadě hodinek nalezeneme ten samý a identický Unitas strojek, hromada z nich je dělaná ručně, ručně nastavená, poctivě kontrolovaná, hromada z nich má safírové sklíčko a kvalitní řemen. Rozdíly ve výrobních nákladech a R&D jsou zanedbatelné. Přesto se, podle nápisu na hodinkách a jeho goodwillu bavíme klidně o rozmezí 10.000 Kč až 200.000 Kč. To není nic neobvyklého. Unitas není masovka, v případě "obyčajné" ETY je ten rozdíl ještě markantnější. Zcela objektivně výrobce do hodinek za 200.000 Kč (pokud pomineme jeho goodwill) přidá zcela zanedbatelnou hodnotu oproti jinému, co prodává +/- to samé za 10t Kč. Nemáte ten pocit? Ne. Ve výsledku je tedy HODNOTA hodinek určena de-facto tím, jakou CENU si na výrobce dovolí nasadit a zda si ji umí v této výši nějakým způsobem tržně obhájit. To je všechno tržně i jinak dokonale v pořádku, ale osobně mi tam přesto chybí to "vnitřní hodnota". Pokud nějaký výrobce začne prodávat jen a pouze hodinky za 100.000 Kč a více, přidá kvalitní marketing, tak budou mít tuto cenu, i když to nebude o moc více než přeznačený Swatch. Obalit strojek, maximálně s drobným hackingem, kusem oceli a vyrýt to toho logo X mi připadá malá přidaná hodnota oproti "obalit ten samý strojek kusem oceli a vyrýt do toho logo Y". Ale to samé dělá i Microsoft, HTC, Applě, AZNP či Beretta. Výrobek má takovou cenu, jakou jsou za ni zákazníci ochotni zaplatit. To už se tu probíralo asi tak 1356x Samozřejmě, toto nedělají všichni výrobci, řada z nich má strojky vlastní a tam se dá mluvit o exkluzivitě, "vnitřní" oprávněnosti dané ceny díky složitosti a malosériovosti výroby, nákladům na R&D, atd. Zkuste nějakého jmenovat. Nicméně tomu, že řada firem prodává jeden a ten samý strojek v deseti tisíci variantách s cenou lišící se o tisíce % (podle toho, jak mají dobrý marketing), tomu moc neholduji. Taky jsem nějak nepochopil, kam směřujete. K plánovanému hospodářství s předem danou MOC? Nebo máte pocit, že Stowa jako značka nikomu nic neřekne a měl jste raději investovat do Omegy?
sery.vlk Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 (upraveno) Tyhlety úvahy je lepší nacvičovat na jednodušším (i lacinším) produktu - zkuste staré koňaky a rumy - Ostatně přiznejte, že cena značky se projeví všude, třeba u bajků to zrovinka taky občas není zanedbatelné... jenom ve sportovním oboru se na užitnou hodnotu hledí trochu víc... (Edit: poznámka o bajku) Upraveno 23. května 2009 uživatelem sery.vlk
Traveller Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Tak jsem přemýšlel, .... Úžasné! Gratuluji.
pavča Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Spoustě lidí ta (dle mého) nepřítomnost "vnitřní hodnoty" vůbec nevadí. Zajímá mě proč Dám ti ještě zajímavější námět k úvahám: existují lidé, kteří chtějí výrobky hodně drahé, které si může málokdo dovolit, i když mohou koupit prakticky funkčně obdobný výrobek za zlomek ceny. Proč asi. Protože jim jde o ten pocit, že mají právě tak drahý výrobek a dělá jim to dobře. Proto někteří výrobci mají v nabídce nepřiměřeně drahé výrobky a úspěšně je prodávají.
spiderer Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 U hodinek kde je stejny strojek, treba prave Unitas za 10 nebo 200 tisic uvidis rozdil na prvni pohled a i kdybys nevedel ktere z nich jsou ty drazsi, myslim, ze skoro vzdy se trefis Me je u hodinek skoro jedno jakej je v nich kalibr, zajima me vzhled, znacka, nejaka tradice atp.. Stejne tak by si malokdo koupil telefon od ZTE, nebo Alcatelu, ktery bude na urovni HTC, protoze tam porad bude ten blbej pocit.. z tohohle uhlu pohledu je pro me prijatelnejsi quartz v bondovkach od Omegy nez limitovanej centralni Unitas od Steinhartu. Navic jak uz tady nekolikrat na foru bylo zmineno, hodinky si spousta lidi nevybira primo racionalnim zpusobem a tak tam muze hrat roli mnoho faktu a mnohdy cena nemusi byt tim vyrazne negativnim..
mengelis Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 jakou funkční hodnotu má červená korveta v neděli k večeru na magistrále? dá se v červené korvetě převézt nábytek z IKEA? může se v červené korvetě převézt pětičlenná rodina?
JJ Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 jakou funkční hodnotu má červená korveta v neděli k večeru na magistrále? dá se v červené korvetě převézt nábytek z IKEA? může se v červené korvetě převézt pětičlenná rodina? To, ne, ale účetnictví, kanystr benzinu a sirky se tam vejdou a na opuštěný flek za městem to dojede i s těžkou nohou na plynu :-)
Návštěvník Tada Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Nemá to cenu řešit, já si kupuju hodinky podle toho jak mi sedí + hodnotím ještě ideologické hledisko věci. Na cenu nekoukám... Faktem je, že se pohybuji spíše kolem vintage hodinek a tam je všechno trochu jinak. jakou funkční hodnotu má červená korveta v neděli k večeru na magistrále? dá se v červené korvetě převézt nábytek z IKEA? může se v červené korvetě převézt pětičlenná rodina? Pokud je to convertible, odvezeš i nábytek z Ikea...
chose Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 No u vintage hodinek bych snad to ideologické hledisko i chápal, v minulém století se na hodinkách rudá hvězda vyskytovala často, a ani dodnes to bohužel zcela nevymizelo. Jinak ale nějak nevím, co si pod ideologickým hlediskem výběru hodinek představit, ono to vůbec vypadá, že je všechno trochu jinak všude, kde se pohybuješ.
skalis Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Pokud je to convertible, odvezeš i nábytek z Ikea... To mi pripomina moji oblibenou knizku - Anton Myrer: The Last Convertible neboli Posledni kabriolet. Co se tyce Radkova prvniho postu, tak tohle hodnoceni je vzdycky slozita vec. Je mozne sestavit obecny zebricek podobne, jak to probehlo nedavno v jinem vlakne. Ale ve finale, kdyz si je clovek kupuje, tak rozhoduji hlavne osobni preference! Casto se i to porovnani dela blbe, zrovna vcera na srazu jsme se o tom bavili. Vezmete si treba Nomos x Breitling. Mala firmicka s decentnimi hodinkami x velka spolecnost s mohutnym PR. Nekdo da prednost jedne, druhy jine. Ale porovnavat takto odlisne hodinky je skoro nemozne.
Návštěvník Tada Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Jinak ale nějak nevím, co si pod ideologickým hlediskem výběru hodinek představit, ono to vůbec vypadá, že je všechno trochu jinak všude, kde se pohybuješ. Je to v zásadě jednoduché. Ideologické hledisko pro mě zahrnuje: historii značky, inovace které ty konkrétní hodinky nebo značka přinesly, příběh konkrétního kusu....
chose Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Je to v zásadě jednoduché. Ideologické hledisko pro mě zahrnuje: historii značky, inovace které ty konkrétní hodinky nebo značka přinesly, příběh konkrétního kusu.... To samozřejmě s ideologií nemá nic společného, ale zato jsou to celkem rozumná hlediska pro výběr, díky za vysvětlení.
Návštěvník Tada Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 To samozřejmě s ideologií nemá nic společného, ale zato jsou to celkem rozumná hlediska pro výběr, díky za vysvětlení. Nějak jsem to pojmenovat musel, když se můj úžasný výraz "Uhrfeingefühl" neuchytil Ale občas se utrhnu a něco koupím a zjišťuji až potom
JJ Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 Jinak ale nějak nevím, co si pod ideologickým hlediskem výběru hodinek představit... U mne to znamená třeba to, že s ohledem na jistou dotaci od EU nebudou moje příští hodinky z Neustadtu a/d Mettau.
chose Odesláno 23. května 2009 Nahlásit Odesláno 23. května 2009 To ani u mě, i bez ohledu na ideologii, která v tomto případě pasuje.
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se