Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
No, to já bych se cítil podveden i kdybych si na svých sbírkových primkách nechal vyměnit ciferník za eltonovský, před týdnem natištěný. Pro mě má takový ciferník stejnou hodnotu jako ciferník z parexa. Můj názor je - když sbírat 30 let staré hodinky, tak v původním stavu. Sbírat včera natištěné ciferníky podle mě nemá žádný smysl. Ale pokud někdo jiný chce, prosím, jeho věc.

 

Hm, tak po složitých diskuzích mám pocit, že z hlediska sběratele jsi to trefil. Dík.

Odesláno (upraveno)

Šmarjá, co tady blbnete? Buď chci funkční hodinky a pak je mi úplně jedno, jakým způsobem budou zprovozněny, to nechám na hodináři.

Nebo chci sběratelskou vzácnost a pak je zas jedno, jestli nové ND vyrábí Elton nebo někdo jiný, stejně to tam rvát nebudu (pokud mi tedy jde o autentičnost).

Mám pár kámošů, kteří se zabývají veterány a třeba na Aero 662 z roku 1932 lze část náhradních dílů z druhovýroby pořídit, další si nechávají někde v malé dílně vyrobit podle originálního kusu a zase jiné ND shánějí po burzách z mrtvolek. Všechny metody jsou považovány za košer a nikdo kvůli tomu nedělá scény. Dokonce jsem zažil, že se u nás pro švýcarské muzeum odlévalo víko rozvodů s vnitřním chlazením pro exponát nějaké F1 z 60. let a nikdo kolem toho nedělal scény. Taky nikoho nenapadlo zadávat to do Fordu nebo BMW nebo čí motor to vlastně byl. A to jsou veteránisti na autentičnost daleko háklivější, pravda, zabývají se kusy, které za to stojí.

Nákladně restaurovat masové hodinky ze socialistické velkovýroby má asi tak stejnou logiku jako nákladem 0,5 mega restaurovat Š105.

Upraveno uživatelem Foundryman
Odesláno

no počkej, Foundrymane!!! Taková hustokrutá Š 105 f metle, na hlínách, bílá metalíza, sice s původním motorem, ale marketingovou omáčkou o echt původnosti, pokračování tradice a nákladech manufacturní výroby .. TO MUSÍ BÝT TRHÁK :D

Odesláno
Taková hustokrutá Š 105 f metle, na hlínách, bílá metalíza, .. TO MUSÍ BÝT TRHÁK :D

 

Úplně mám před vočima, jak trhá asfalt :thumbsup_anim: A konkuruje BMW, Mercedesům, Volvu :) O póvlech jako Ford ani nemluvě :)

Odesláno
Šmarjá, co tady blbnete? Buď chci funkční hodinky a pak je mi úplně jedno, jakým způsobem budou zprovozněny, to nechám na hodináři.

Nebo chci sběratelskou vzácnost a pak je zas jedno, jestli nové ND vyrábí Elton nebo někdo jiný, stejně to tam rvát nebudu (pokud mi tedy jde o autentičnost).

Mám pár kámošů, kteří se zabývají veterány a třeba na Aero 662 z roku 1932 lze část náhradních dílů z druhovýroby pořídit, další si nechávají někde v malé dílně vyrobit podle originálního kusu a zase jiné ND shánějí po burzách z mrtvolek. Všechny metody jsou považovány za košer a nikdo kvůli tomu nedělá scény. Dokonce jsem zažil, že se u nás pro švýcarské muzeum odlévalo víko rozvodů s vnitřním chlazením pro exponát nějaké F1 z 60. let a nikdo kolem toho nedělal scény. Taky nikoho nenapadlo zadávat to do Fordu nebo BMW nebo čí motor to vlastně byl. A to jsou veteránisti na autentičnost daleko háklivější, pravda, zabývají se kusy, které za to stojí.

Nákladně restaurovat masové hodinky ze socialistické velkovýroby má asi tak stejnou logiku jako nákladem 0,5 mega restaurovat Š105.

 

:D

Odesláno
Šmarjá, co tady blbnete? Buď chci funkční hodinky a pak je mi úplně jedno, jakým způsobem budou zprovozněny, to nechám na hodináři.

Nebo chci sběratelskou vzácnost a pak je zas jedno, jestli nové ND vyrábí Elton nebo někdo jiný, stejně to tam rvát nebudu (pokud mi tedy jde o autentičnost).

Mám pár kámošů, kteří se zabývají veterány a třeba na Aero 662 z roku 1932 lze část náhradních dílů z druhovýroby pořídit, další si nechávají někde v malé dílně vyrobit podle originálního kusu a zase jiné ND shánějí po burzách z mrtvolek. Všechny metody jsou považovány za košer a nikdo kvůli tomu nedělá scény. Dokonce jsem zažil, že se u nás pro švýcarské muzeum odlévalo víko rozvodů s vnitřním chlazením pro exponát nějaké F1 z 60. let a nikdo kolem toho nedělal scény. Taky nikoho nenapadlo zadávat to do Fordu nebo BMW nebo čí motor to vlastně byl. A to jsou veteránisti na autentičnost daleko háklivější, pravda, zabývají se kusy, které za to stojí.

Nákladně restaurovat masové hodinky ze socialistické velkovýroby má asi tak stejnou logiku jako nákladem 0,5 mega restaurovat Š105.

 

A vyprávějí ti hákliví vetránisti se zbastlenými miláčky, že mají autentické originály ? Mám za to, že určitě ano :D :D

Návštěvník tolja
Odesláno
A vyprávějí ti hákliví vetránisti se zbastlenými miláčky, že mají autentické originály ? Mám za to, že určitě ano :D :D

 

Samozřejmě, že mají originály, jen mají problém s tím, že když se do něčeho pustí, tak nevědí kdy přestat.

 

post-953-1271099718.jpg post-953-1271099728.jpg

Odesláno (upraveno)
A vyprávějí ti hákliví vetránisti se zbastlenými miláčky, že mají autentické originály ? Mám za to, že určitě ano :D :D

 

Zajisté ano. A bez výjimky jsou tito veteráni za autentické originály považovány - pokud díl odpovídá jak provedením, tak materiálově originálu. Těžko požadovat třeba originální kožené čalounění z roku 1930. Nemluvě třeba o laku :) Ty o tom ale, soudím, moc nevíš, že?

 

Edit: Zkus si třeba představit veterána, který je pojízdný za pomoci originálních svíček z roku 1925 :) A jezdí na původních gumách.

Upraveno uživatelem Foundryman
Návštěvník Tada
Odesláno

chlapci auta do toho netahejte - třeba Mercedes klub vás u testace vyhodí, když tam máte navrtaný neoriginál repráky, ale za tlumiče, pružiny nebo rozvodovej řetěz z druhovýroby vás nikdo vyhazovat nebude.

Odesláno
Šmarjá, co tady blbnete? Buď chci funkční hodinky a pak je mi úplně jedno, jakým způsobem budou zprovozněny, to nechám na hodináři.

Nebo chci sběratelskou vzácnost a pak je zas jedno, jestli nové ND vyrábí Elton nebo někdo jiný, stejně to tam rvát nebudu (pokud mi tedy jde o autentičnost).

Mám pár kámošů, kteří se zabývají veterány a třeba na Aero 662 z roku 1932 lze část náhradních dílů z druhovýroby pořídit, další si nechávají někde v malé dílně vyrobit podle originálního kusu a zase jiné ND shánějí po burzách z mrtvolek. Všechny metody jsou považovány za košer a nikdo kvůli tomu nedělá scény. Dokonce jsem zažil, že se u nás pro švýcarské muzeum odlévalo víko rozvodů s vnitřním chlazením pro exponát nějaké F1 z 60. let a nikdo kolem toho nedělal scény. Taky nikoho nenapadlo zadávat to do Fordu nebo BMW nebo čí motor to vlastně byl. A to jsou veteránisti na autentičnost daleko háklivější, pravda, zabývají se kusy, které za to stojí.

Nákladně restaurovat masové hodinky ze socialistické velkovýroby má asi tak stejnou logiku jako nákladem 0,5 mega restaurovat Š105.

 

No jo, jenže bez náhradních dílů skončí ten náš tuning starých primek asi takhle:

post-5320-1271101864.jpg

Odesláno (upraveno)

No jo, jenže bez náhradních dílů skončí ten náš tuning starých primek asi takhle:

 

 

 

Tak sa niekto potom bude chváliť, že má PS II " kabrio" prevedenie

Upraveno uživatelem pykof
Odesláno
Je potreba si taky ujasnit co jsou to ty aftermarket dily.. Pro me je aftermarket dil napriklad tenhle tah na bondovky:

 

67c2_1.JPG

 

Je stejny jako original, ale bez jakehokoliv signovani = pro me naprosto v poradku, clovek vi oc se jedna a dany vyrobek z nej nedela blbce, jiny priklad bude toto:

 

aw1514-825.jpg

 

Pokud by se jednalo o "aftermarket" tah na bondovky tak je to podvod, jelikoz pokud ten tah neni od Omegy tak je to obycejny fejk, zadny aftermarket tah..

 

No a posledni moznosti, ktera tu chybi by byl tah vyse jakozto original = tam je samozrejme take vse v poradku..

Tak nevím, nevím, jestli sis tady náhodou nenaběhl na vidle typu PAM vs. MM !??! :lol: :shit: :war:

Odesláno (upraveno)
Zajisté ano. A bez výjimky jsou tito veteráni za autentické originály považovány - pokud díl odpovídá jak provedením, tak materiálově originálu. Těžko požadovat třeba originální kožené čalounění z roku 1930. Nemluvě třeba o laku :) Ty o tom ale, soudím, moc nevíš, že?

 

Edit: Zkus si třeba představit veterána, který je pojízdný za pomoci originálních svíček z roku 1925 :) A jezdí na původních gumách.

 

 

Víš, ono jde o to, zda autentický originál musí být pojízdný, ale to se dostaneme asi za obzory veteránistů ( i když o tom pochybuju, spíš za obzory toho, co o tom víš ty), stejně jako se pohybujeme za obzorem hodinářů, respektive toho, co si o tom načetl dknesl. Já netvrdím, že pietní autentický přístup je jediný možný, jen, že existuje. Taky mám raději funkční hodinky a leckdy tomu obětuju autenticitu, ale to neznamená, že nerozlišuju origoš od plagiátu, autorizované od garážového a tak. Je ovšem pravda, že kdybych musel jezdit veteránem do práce na šachtu, tak se na autenticitu taky moc neohlížím. :)

 

Hele, dám ti příklad: Karlův most je třeba opravit, aby byl plně provozuschopný, takže se vyměňují kameny, i když co nejméně a berou se pokud možno ze stejného lomu, ale jestli jsi ho viděl otevřený, tak pod mostovkou je moderní kanalizace a odvodnění, betonové vyztužení (jestli ho nyní neodebrali neudělali to nějak postaru). Zatímco třeba Millerova vila už nemusí sloužit, je muzeální exponát a opravují se jen věci, které ohrožují stabilitu (omítka, izolace střechy) uvnitř už nic, nefunguje topení, voda, kuchyň, nemaluje se, nemění se tapety ..... V technickém museu pochybuju, že by vše bylo funkční.

 

Taky pochopitelně existuje , jak píše Tada, hierarchie dílů, díly běžného opotřebení, volně prodejný např. spojovací materiál, svíčky, těsnění, klíňáky.... a klíčové kusy, kde je třeba vin :D

 

To samé u hodinek, nikdo asi nebude parexu vyčítat sklíčka z Tvaru pardubice, naopak, jsou-li opravdu repliky původních, je to bomba! Ale ciferník, pouzdro.....

Upraveno uživatelem cigi
  • po 2 týdnech...
Odesláno (upraveno)
Tak máme tady první letecké v nerezu s číslem 215 do sbírky :lol: :

 

http://forum.chronomag.cz/index.php?s=&amp...st&p=421133

 

http://www.aukro.cz/item1016183392_p_r_i_m...e_nenosene.html

 

Že se dříve či později objeví se dalo čekat. Ale poněkud naivně jsem si myslel, že alespoň prodejce uvede, že se jedná o novovýrobu z Parexa. A tenhle to na 100 % ví.

 

A ciferník vypadá dost děsně, přitom Hněvsa tvrdil, že k tomu dává ty původní. To je vážně k vzteku :(

Upraveno uživatelem Biges
Odesláno
V nerezovom prevedení sa jedná o skutočne ojedinelý kus s výrobným číslom 215 a úprimne by ma potešilo, keby sa hodinky dostali do rúk zberateľovi, ktorý vie oceniť tento model.

 

:lol2: :lol2: :lol2:

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...