Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

On to spíš bude prasklý vak. A to ti pak žádná elektronika nepomůže.

 

Ale tak jsou tam čtyři samostatné, ne? U Citroenu ta hydropneumatika klekne komplet, ale měl jsem za to, že na vzduchu je dneska co kolo, to měch?

Odesláno

Jo tak to máš pravdu. U bmw e39 byly vzadu měchy pro každé kolo samostnaný. Stejně to bude asi u panedgeovy X5. Jak to má ale mercedes, to netuším...

Odesláno

Když je řeč o tom vzduchu, chtěl jsem se zeptat, kdo bude vědět - asi před týdnem jsem potkal na Šeberově GLko, které jelo úplně po břiše, kola v negativním odklonu v podbězích, měl problém vůbec přejet příčný práh. Čím to je, odešlou řídící elektronikou vzducháče? Když už se stane, nemělo by mít to auto nějakou fixaci, která ho nepustí takhle na břicho? (počítám, že kromě toho, že se na tom dá těžko dojet i do servisu, tak to odskáčou ramena?)

 

lowrider 

Odesláno

Dneska u X5 levej zadni blatnik skoro na kole a v aute hlaseni,ze je neco se svetlou vyskou,at jedu do servisu.Tam jedu ve ctvrtek,nevite nekdo co to ma bejt?naky to nivo,nebo tlumic??Diky

 

nevím co máš za model, může to být třeba jen čidlo 

 

http://www.uloz.to/xncqM4F/nivo-pdf

Odesláno

Dneska u X5 levej zadni blatnik skoro na kole a v aute hlaseni,ze je neco se svetlou vyskou,at jedu do servisu.Tam jedu ve ctvrtek,nevite nekdo co to ma bejt?naky to nivo,nebo tlumic??Diky

 Bud měch, nebo jen čidlo. Taky se mi to kdysi u X5 stalo, vylezu před hotel a auto celý křivý a bylo to jen čidlo za cca 3k.

Odesláno

mazda = ford

2 = fiesta

3 = focus

5 = mondeo

cx5 = kuga

 

Bývalo... CX5 nemá s Kugou společného nic, stejně tak nová 6tka s Mondeem (ani s budoucím Mondeem aka americkým Fusionem). Kompletní podvozkové platformy, všechny motory i převodovky a všechno další je vlastní vývoj Mazda. A Ford i Mazda sice stále říkají, že jsou strategičtí partneři, ale Ford postupně odprodal prakticky všechny akcie Mazdy - ještě před pár lety měl strategickou třetinu, dnes nezajímavé 2% v Mazda Securities...

Odesláno

No uvidime,ja abych o tom neco vedel.Voni servisaci ve Stratosu BMW to sou machri,jaky svet nevidel.

Já na mechaniky ze Stratosu nemužu říct ani jedno špatné slovo,dokonce mi nějaké věci ani nepočitali.Zatim spokojenost s Březhradem.

Odesláno

.. jako ze uz davno ne.. staci votevrit google.. napr: "Ford C-MAX je postavený na podvozkové platformě Fordu Focus, od roku 2010 na podvozkové platformě C1, kterou používá i Mazda a Volvo. Ford stejný podvozek používá i pro Ford Focus. S Focusem sdílí i nezávislé zavěšení zadní nápravy."

.. takze, nerekl bych, ze mazda a ford uz davno nespolupracuji..

Odesláno

Mazda3 má základní platformu Focusu, ale to je dobíhající model. Do roka (spíš dřív, už jsou leaky) má dorazit nová Mazda 3, která bude pravděpodobně postavená na upravené platformě Mazdy 6 a s Fordem nebude mít společného taky nic. Právě nové Mazdy mají všechno vlastní vývoj, dokonce to tvrdí i o automatu, což je hodně netradiční (a podle toho, jak ten automat funguje to zřejmě je i pravda). Nové Volvo V40 naopak platformu aktuálního Focusu má (včetně pár motorů a min. jedné převodovky).

Odesláno

Pánové, vybírám teď (ojeté) auto a rád bych se zeptal na to, jestli lze oběcne říct, že německé motory vydrží víc? Například, je nájezd 200k km u 8 let (2005) starého BMW/Mercedesu ok? Samozřejmě chápu, že záleží na údržbě, takže jen pokud se to dá obecně říct.. Díky!

Odesláno (upraveno)

 Při 200tis tě bude stejně nejvíc zajímat jaká je tam převodovka, jaké trasy s tím autem jezdili, co do toho tankoval, jestli to auto prasil, jestli měnil olej po 15k nebo měl nějaké rádoby long oleje... což je to, co jsi řekl.

Pokud se budeš chovat k motoru dobře (omezit studené starty, dochlazování) tak teoretická výdrž je neomezená viz křivka únavy. Samozřejmě je to jen teoretické.

Kamarád má golfa 1.6TDI s asi 300k, ve firmě má známý oktávku 1.9TDi s asi 450k, vzdálený příbuzný měl astru s nějakým dieselem asi 340k.

 

Ostatní značky, francouze atd, neznám...jen jsem měl ruce v jednom starém Fiatu a tomu po 500k praskla ojnice a hlava vylétla z motoru... :D

 

A vlastně kamarádův otec má Audi A6 3.0 TDi Q a po nějakých 200k je docela zubožená....přitom řidičem to není.

Upraveno uživatelem Trojan
Odesláno

mazda = ford

2 = fiesta

3 = focus

5 = mondeo

cx5 = kuga

Zdaleka ne.

Mazda 2 = Fiesta, ale platforma je od Mazdy, benzínové motory taky, diesel je Peugeot

Mazda 3 = Focus + Volvo + C max + Mazda 5, platforma je Ford, motory má Mazda vlastní, kromě 1,6 diesel od Peugeotu

Mazda 5 - viz výše

Mazda 6 - od první generace vlastní konstrukce, v počátku byly v nabídce kromě motorů Mazda i motory Ford 1,8 benzin i diesel, nafťák byl tak špatný, že nevydržel ve výrobě ani do faceliftu, benzín skončil tuším právě s faceliftem

Mazda CX 5 nová vlastní platforma včetně motorů a vynikající automatické převodovky. Kam se hrabou DSG. Stejná platforma je použita pro novou Mazdu 6. Škoda, že nová Mazda 6 není v nabídce s pohonem 4x4. S 2,5 litru benzínem by to byla skvělá volba.

 

Vlastní zkušenost s CX5 - motor 2,0 benzín + automat + 4x4 - abych dostal spotřebu nad 7,5 litru (letní pneu 19") se musím opravdu snažit a jízda je opravdu hodně nad dovolené limity. Pohodová jízda zhruba 30% okreska z kopce do kopce ( na 30 km 4x vystoupat o 150 až 200 výškových metrů a zase sjet dolů, pochopitelně samá zatáčka), dalších cca 20% normální silnice 1 a 2 třídy, asi 35% dálnice a asi 15% město s pojížděním - průměrná spotřeba tam a nazpět 6,2 litru. Jel jsem v rámci rychlostních limitů a určitě jsem nebyl brzda provozu. Normální průměrná spotřeba momentálně osciluje mezi 7,0 a 7,3 litru. Hodně záleží na počtu studených startů s opravdu vychládlým motorem, ty spotřebu citelně zvyšují, takže když jenom jezdím ráno do práce, v poledne na oběd a odpoledne domů, tak jsem na těch 7,3. Daní za dobrou termodynamickou účinnost motoru je dlouhé zahřívání. Do podzimu tam nechám domontovat Webasto.

Odesláno (upraveno)

Pánové, vybírám teď (ojeté) auto a rád bych se zeptal na to, jestli lze oběcne říct, že německé motory vydrží víc? Například, je nájezd 200k km u 8 let (2005) starého BMW/Mercedesu ok? Samozřejmě chápu, že záleží na údržbě, takže jen pokud se to dá obecně říct.. Díky!

 

U motoru/převodovky se to určitě říct nedá. Je dobré se při před výběru podívat na zdroje - nemyslím jen TUV a spol., zajímavé jsou třeba sebrané zkušenosti v magazínech s ojetými auty. A podívat se určitě na to, jaký konkrétní (verze/revize) motor v autě je, DPF a spol. člověk pozná snadno, speciálně u dieselů legrácky jako dvouhmoťáky, neopravitelné/nerepasovatelné vstřiky a spol. už dost těžko. Každý má v modelu hvězdy i propadáky/rizikovky. Kdyby záleželo hodně na spolehlivosti u "8 let starého BMW/MB", osobně bych se díval po pětce s benzínovým šestiválcem v manuálu (525i/530i), s ohledem na zbytek auta ještě líp 2007+... Ve finále je to stejně omezení rizika, mně už se taky vysypaly věci, které se "prý nikomu doteď nestaly", hmmm.

 

btw: co se týče dieselů, domnívám se, že třeba na Fiatí 1.9/2.4 JTD/JTDm/M-Jet se spolehlivostí i cenou ND/servisu chytne německého máloco...   

 

bedan: pecka... Soused na nové 6tce (v manuálu a dvoukolce) hlásí to samé na ještě nezajetém autě, přitom to není žádný eko-eko, točí se, odezva, všechno bezva. Jako nacpala Mazda do vývoje hrozné prachy (fuuu, jen ten projekt na optimalizaci svodů výfuku), ale teda klobouk dolů! (základní platforma předchozí 6tky by měla být upravený Ford, ne?)

Upraveno uživatelem IntoPicture

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...