Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Jakou máte zkušenost s keramikou na lak? Všichni uvádí 2 roky, 4 roky, moc tomu nevěřím. Není lepší dát každý rok kvalitní tuhý vosk? Bude to na černou barvu

Na dražší a klasická auta bych to nedával. Na daily asi i ano, ale jde-li o něco vzácnějšího, tak ne. To pojení s lakem je hodně pevné a to není úplně ideální.

 

Má to svůj důvod, že žádná automobilka o keramice v literatuře k autu nemluví, kdežto vosky zmiňuje každý katalog příslušenství (ano, jeden důvod je uživatelská aplikace, ale stejnak).

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jarní očista, včetně ošetření laku.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dražší a klasická auta bych to nedával. Na daily asi i ano, ale jde-li o něco vzácnějšího, tak ne. To pojení s lakem je hodně pevné a to není úplně ideální.

 

Má to svůj důvod, že žádná automobilka o keramice v literatuře k autu nemluví, kdežto vosky zmiňuje každý katalog příslušenství (ano, jeden důvod je uživatelská aplikace, ale stejnak).

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ale to pojení s lakem ničemu nevadí. Pokud by se někdo keramiky chtěl zbavit (ale proč?), tak se to musí přeleštit a mechanicky se tak té vrstvy zbavit.

 

Kolega tam měl v na aplikaci stroje jako Aventador Super Veloce, Bentayga, RR, různá Ferrari, Porsche, Maybach, starý Gullwing a další vzácné historické stroje. A sběratel, co má v autech desítky mio se hodně rozmyslí, co na auto dát.

 

Ale nechci tu vyvolávat nějaký flamewar. Mám to na dvou autech a jsem s tím max happy. Proto to doporučení. Pokud má někdo jiný názor, má na to svaté právo a neberu mu ho :-)

 

Jinak místní člen má na IG profil, kde má fotky aut, kterým keramiku aplikují a je možno vidět, jaké stroje jim projdou rukama.

 

Peace.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dojíždím skoro každý den 160 km (Olomouc-Brno) v rok staré Fabii 1,2 TSI s 81kW a kromě hlídání mrtvého úhlu mi na ní neschází vůbec nic. Žere to prd a výkon mi chyběl asi tak dvakrát, a to jen proto, že jsem byl líný podřadit. Čas dojezdu ovlivňují machři z ŘSD a ostatní provoz mnohonásobně více než styl jízdy. Za o 100 tisíc víc jsem mohl mít relativně zánovní BMW 3 s třílitrem po kamarádovi, ale kromě vzbuzení baráku ráno při startování jsem v tom neviděl žádnou přidanou hodnotu... 

 

Je to celkem jednoduchá rovnice, pokud jezdíš účelový stejný cesty, tedy práce a zpět + občas nákup a okolí tak v tom nevidím nejmenší problém a taky nechápu jak pro toto využití někdo potřebuje něco víc. Ale pokud je to auto pro zábavu, hranice se posouvaj a pak je to o hledání kompromisu a egopřirážce ... a o penězích samozřejmě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, na gt4 mám fólií celý předek, blatníky, nárazník, kapotu, prahy, světla, zrcátka. Navíc mám keramiku. Jako dobrý, ale mušky v létě jen ta demineralizivana voda prostě nesunda a stejně musím nastrikat prvně odstraňovač hmyzu a pak umýt tím práškem... A to sunda keramiku vcelku rychle :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to pojení s lakem ničemu nevadí. Pokud by se někdo keramiky chtěl zbavit (ale proč?), tak se to musí přeleštit a mechanicky se tak té vrstvy zbavit.

 

Kolega tam měl v na aplikaci stroje jako Aventador Super Veloce, Bentayga, RR, různá Ferrari, Porsche, Maybach, starý Gullwing a další vzácné historické stroje. A sběratel, co má v autech desítky mio se hodně rozmyslí, co na auto dát.

 

Ale nechci tu vyvolávat nějaký flamewar. Mám to na dvou autech a jsem s tím max happy. Proto to doporučení. Pokud má někdo jiný názor, má na to svaté právo a neberu mu ho :-)

 

Jinak místní člen má na IG profil, kde má fotky aut, kterým keramiku aplikují a je možno vidět, jaké stroje jim projdou rukama.

 

Peace.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jasně, samozřejmě že univerzálně správný názor na tohle neexistuje, nehaním to, jen předkládám zase druhý přípustný pohled a směr argumentace

 

Právě na tu mechanickou nutnost to sundat narážím. Je to v zásadě takový ?druhý lak? se vším všudy. Tohle je třeba hezké vysvětlení na tuto argumentační stranu

 

 

 

Abych byl zcela konkrétní jaký příklad mám na mysli - když objíždím různé Concours d´Elegance a dražby (příklad za všechny budiž Lago di Como), taková keramika tam je fakt tabu. Jasně, je to tam velmi formalistický a oldschool přístup, ale zdejší pánové hodnotitelé, kupující a soutěžící fakt chtějí jen ?mastné? karoserie s Carnaubským voskem, hledí se na to přísně. Právě třeba z takového Gullwinga to obvykle nikdo sundavat mechanicky nechce, originalita je klíč. Mám tendence k takovýmhle tradicionalističtějším přístupům, kdy asi největším argumentem pro mě je fakt, že to prostě není tak velký zásah. A když jde o šutry a parkovištní šrámy, vosk i keramika jsou proti fólii stejně úplně k ničemu :))

 

gas: no tak s fólií je to úplně nejlepší. Kvalitní fólie a na ni vosk pro lesk a příjemný omak a je to. Na fólii zase nemá smysl řádit s něčím extra drahým, řekl bych, když sama o sobě poskytuje asi nejvyšší level ochrany. V momentě kdy mám funglovku co není ?spotřební? auto, jdu hned pro fólii a tu pak takhle ?zavřít? tím voskem, který si pak můžu obnovovat sám.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OT:

když tak čtu, jaké jsou to starosti, jsem rád, že mám doma Zafiru pro manželku a služební Octavii pro sebe a nemusím takové věci řešit.

U Zafiry to nemá cenu (staré auto) a Octavii mi za tři až čtyři roky vymění (navíc mi za rok co ji mám už 2x nabořili nešikovní další účastníci provozu).

Upraveno uživatelem Vit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen moje zkušenost s folii,nechal jsem ji dát na pár míst,průhlednou. Na Hvaru něco napadalo ze stromu na př.kapotu,když jsem si toho všiml,jen jsem to smetl. Vody málo,že to opláchnu doma, co se může stát. Překvapivě fleky, byl jsem v klidu,mám folii :) Po sundání fleky i na laku,neporušený hladký ale flekatý....

 

To Vít : máš recht. To mi připomíná ten fórek "Nejlepší offroad na světě je služební felicie"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, samozřejmě že univerzálně správný názor na tohle neexistuje, nehaním to, jen předkládám zase druhý přípustný pohled a směr argumentace

 

Právě na tu mechanickou nutnost to sundat narážím. Je to v zásadě takový ?druhý lak? se vším všudy. Tohle je třeba hezké vysvětlení na tuto argumentační stranu

 

 

 

Abych byl zcela konkrétní jaký příklad mám na mysli - když objíždím různé Concours d´Elegance a dražby (příklad za všechny budiž Lago di Como), taková keramika tam je fakt tabu. Jasně, je to tam velmi formalistický a oldschool přístup, ale zdejší pánové hodnotitelé, kupující a soutěžící fakt chtějí jen ?mastné? karoserie s Carnaubským voskem, hledí se na to přísně. Právě třeba z takového Gullwinga to obvykle nikdo sundavat mechanicky nechce, originalita je klíč. Mám tendence k takovýmhle tradicionalističtějším přístupům, kdy asi největším argumentem pro mě je fakt, že to prostě není tak velký zásah. A když jde o šutry a parkovištní šrámy, vosk i keramika jsou proti fólii stejně úplně k ničemu :))

 

gas: no tak s fólií je to úplně nejlepší. Kvalitní fólie a na ni vosk pro lesk a příjemný omak a je to. Na fólii zase nemá smysl řádit s něčím extra drahým, řekl bych, když sama o sobě poskytuje asi nejvyšší level ochrany. V momentě kdy mám funglovku co není ?spotřební? auto, jdu hned pro fólii a tu pak takhle ?zavřít? tím voskem, který si pak můžu obnovovat sám.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Souhlas, každý se na to dívá nějak. Já mám super zkušenost s keramikou, s fólií mám zkušenost nula.

 

Jinak video od Swisswax na téma vosk vs. keramika, to je jak kdyby Zeman natočil video na téma Rusko nebo USA ;-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, na gt4 mám fólií celý předek, blatníky, nárazník, kapotu, prahy, světla, zrcátka. Navíc mám keramiku. Jako dobrý, ale mušky v létě jen ta demineralizivana voda prostě nesunda a stejně musím nastrikat prvně odstraňovač hmyzu a pak umýt tím práškem... A to sunda keramiku vcelku rychle :)

naše mušky jsou svinstvo, prý se tam tom podílí hodně i hojnost řepky. 

zkusil bych dát na předek spíš velkou mokrou mikrovláknovou utěrku/ručník tím je odmočit a pak umýt klasickým šamponem. Ony totiž ty odstraňovače hmyzu matí tu hloupou vlastnost, že naleptávají a následně vysušutí to co z mouchy/nečistoty zbude a tím naleptávají i tu folii/keramiku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakou máte zkušenost s keramikou na lak? Všichni uvádí 2 roky, 4 roky, moc tomu nevěřím. Není lepší dát každý rok kvalitní tuhý vosk? Bude to na černou barvu

důležité je kdo a hlavně jak připraví podklad. keramika vydrží hodně, taky je ale třeba se o ni starat, dá se v našich podmínkách lehce zanést a následně má majitel pocit, že "nefunguje".  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naše mušky jsou svinstvo, prý se tam tom podílí hodně i hojnost řepky. 

zkusil bych dát na předek spíš velkou mokrou mikrovláknovou utěrku/ručník tím je odmočit a pak umýt klasickým šamponem. Ony totiž ty odstraňovače hmyzu matí tu hloupou vlastnost, že naleptávají a následně vysušutí to co z mouchy/nečistoty zbude a tím naleptávají i tu folii/keramiku. 

mokrý hadr funguje, nějaký savý, třeba starý ručník, namočit připlácnout, nechat půlhodinku ve stínu odležet, mouchy změknou. U myčky bych ten čas využil třeba na vysavač. nebo kafe. nebo mýt když prší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...