Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Mně to říkali u starších bavoráčků - u N se prej vypíná mazání. A převodovka je stavěná na "brzda-plyn", takže kro si myslí, že ve forntách auto šetří, tak naopak. 

Ale jak je to u křehoučkých konceronových DSG to nevím.. 

Tam jen vím, že jsou dimenzované na 150 tisíc a cokoli nad to je bonus, olej neolej..

Odesláno

Pokiaľ sa motor točí, prevodovka je mazaná.

Ano, pokud není zařazeno "N", pak je převodovka totálně odpojená od motoru a nemaže.

Neutral / No gear (N) This disengages all gear trains within the transmission, effectively disconnecting the transmission from the driven wheels, allowing the vehicle to coast freely under its own weight and gain momentum without the motive force from the engine. Coasting in idle down long grades (where law permits) should be avoided, though, as the transmission's lubrication pump is driven by non-idle engine RPMs. Similarly, emergency towing with an automatic transmission in neutral should be a last resort. Manufacturers understand emergency situations and list limitations of towing a vehicle in neutral (usually not to exceed 55 mph and 50 miles). This is the only other selection in which the vehicle's engine may be started.
Odesláno

No tak to se divím, že mi to při pravidelném vyřazování vydrželo 160k a bez poruchy (ťuk ťuk) :-D

Odesláno

Souhlas s Jeremy co se tyce prevodovek DSG. Staci se podivat na policejni Passaty. Behem 300 tisic km menena dvakrat komplet prevodovka a neni to nahoda ze se to stalo u jednoho,dvou kusu. Bohuzel.

Odesláno

Má nějaký význam vyřazovat u automatu na N? Příjde mi to jako blbost.

Jednou jsem to dal na neutrál, když jsem s merglem zapadl dva metry od baráku a tahal mě traktor.

Návštěvník YPO
Odesláno

 

Ano, pokud není zařazeno "N", pak je převodovka totálně odpojená od motoru a nemaže.

Neutral / No gear (N) This disengages all gear trains within the transmission, effectively disconnecting the transmission from the driven wheels, allowing the vehicle to coast freely under its own weight and gain momentum without the motive force from the engine. Coasting in idle down long grades (where law permits) should be avoided, though, as the transmission's lubrication pump is driven by non-idle engine RPMs. Similarly, emergency towing with an automatic transmission in neutral should be a last resort. Manufacturers understand emergency situations and list limitations of towing a vehicle in neutral (usually not to exceed 55 mph and 50 miles). This is the only other selection in which the vehicle's engine may be started.

přitom by selskej rozum říkal, že co je odpojeno nemusí být mazáno, páč se tam nic nepohybuje..... zvláštní

Odesláno

proč by mělo brzdění motorem nějak neprospívat? Je fakt že z toho důvodu měly "vyřazování" , tedy přesněji řečeno, volnoběžku, Trabanty a Wartburgy. Ale to byl dvoutaktní motor mazaný směsí oleje v palivu, takže při brzdění motorem, nuceném točení s malou dodávkou směsi hrozilo nedostatečné mazání. To u moderních motorů jaksi nehrozí.

Kvůli dvouhmotě.

Odesláno

Nechci byt za chytraka, ale neni Dsg defakto klasicka prevodovka s automatickou spojkou a robotickym razenim ? Tomu by i nesmyslne vyrazovani nemelo vadit.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odesláno

Pánové, znám lidi co vyřazují od začátku a nic se jim s DSG neděje. To je podobnej kec jako že se ti uvaří turbo když budeš jezdit na neutrál protože se točí a tlačí (kdovíco) a nechladí se...

Jinak důvod řadit N - vyjedu ve 110 na kopec, vyřadím rychlost a místo abych měl na konci kopce 120 se zařazenou rychlostí tak tam má 140 a nestálo mě to nic - delší dojezd. Já to tak prostě dělám.
Vzhledem k tomu že nová auta mají tuhle "volnoběžku" normálně tak bych neřekl, že to těm převodovkám nějak škodí.

Odesláno (upraveno)

Nechci byt za chytraka, ale neni Dsg defakto klasicka prevodovka s automatickou spojkou a robotickym razenim ? Tomu by i nesmyslne vyrazovani nemelo vadit.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Proto píšu, jak je to u normálního automatu, u DSG nevím, nezajímá mně (jen předpokládám, že je tohle stejný). Ale je to drobet něco jiného - taky není měnič třeba, žejo? Ale je to hezký, řadí to hezky, jen je to blbě postavený (pro firemní flotily, který to ve 150 už nemaj). Ale když jsem si přebíral služebního pašíka s DSG, tak mi taky kladli na srdce, že N nemám používat - že to je jen opravdu k odtahu (nebo např. v myčce).

Pokud má někdo najeto víc než 150 a jště k tomu s N-kováním, gratuluju a přeju mu hodně dalších kiláků. Já jen vím, že až mi pašík skončí, tak si nechám koupit novýho a tohodle nebudu odkupovat ani náhodou..

Upraveno uživatelem Jeremy
Odesláno

přitom by selskej rozum říkal, že co je odpojeno nemusí být mazáno, páč se tam nic nepohybuje..... zvláštní

To jo, to je v pořádku, jen když se to hned pak zase zapojí, tak to zlomek vteřiny jede "nasucho" a tam může nastat ten problém.

Návštěvník YPO
Odesláno

To jo, to je v pořádku, jen když se to hned pak zase zapojí, tak to zlomek vteřiny jede "nasucho" a tam může nastat ten problém.

jasný .... tohle by dávalo smysl .... pak se akorát zamýšlím nad tím, když se v nějaké bedně mixuje olej, tak přeci nemůže hned stéct dolů a něco ulpí na těch zubatejch kolečkách = nemělo by to být suché a určené k likvidaci ..... ale já tomu vůbec nerozumím a nemám s tím zkušenost, takže spekuluju :)

Odesláno

Taky si myslim, ze tam normalne vrstva zustane. Takhle by se zadrel i motor kazdy rano, kdyz nastartujete, kdyz se pres noc netocil a nemazal.. Podle me je to fuk.

Muze nekdo prosim kratce objasnit co je spatne na dvouhmotovym setrvacniku?

Odesláno

Tak chlapci nevím. 90+% aut za oceánem je AT se kterýma tam jezdí prostě každej jak mu to jde, a vůbec u toho neřeší a netuší co vlastně dělá.

Vědí že Ford musí na repas převodovky po 100t majlích. A Toyota nikdy. Teda jo, ale až po tom co jí umře ve 300t mílích motor. A jezdí a jezdí a jezdí . . . :)

Odesláno

Tak chlapci nevím. 90+% aut za oceánem je AT se kterýma tam jezdí prostě každej jak mu to jde, a vůbec u toho neřeší a netuší co vlastně dělá.

Vědí že Ford musí na repas převodovky po 100t majlích. A Toyota nikdy. Teda jo, ale až po tom co jí umře ve 300t mílích motor. A jezdí a jezdí a jezdí . . . :)

Maj tam ještě původní prodejní politiku, tzn, že ty auta musej něco vydržet.

Odesláno

Tak chlapci nevím. 90+% aut za oceánem je AT se kterýma tam jezdí prostě každej jak mu to jde, a vůbec u toho neřeší a netuší co vlastně dělá.

Vědí že Ford musí na repas převodovky po 100t majlích. A Toyota nikdy. Teda jo, ale až po tom co jí umře ve 300t mílích motor. A jezdí a jezdí a jezdí . . . :)

Jo jo Toyota je Toyota.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...