Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Loni v únoru jsem zavinil dopravní nehodu, po nehodě vše proběhlo jak má (sepsání, nahlášení, atd.) někdy po půl roce od nehody jsem dostal dopis od právníka poškozeného, že mám poškozenému doplatit rozdíl, který vzniknul tím, že jim pojišťovna započítala amortizaci a nezaplatila jim celou částku za opravu v autorizovaném servise. Odepsal jsem, že to je mi sice líto, ale že jsem splnil ze zákona všechny své povinnosti a pokud mají problém s částkou, jakou jim vyplatila pojišťovna tak ať se obrátí na pojišťovnu. Dnes jsem si na poště vyzvedl od soudu platební rozkaz, samozřejmě na částku vyšší než původně.

Nesetkal se zde někdo s něčím podobným? Přemýšlím, že podám odpor proti platebnímu rozkazu, ale co dál?

Chápu, že poškozený je pěkně nakakanej, ale já taky. Pojišťovna vyplácí na základě nějakých platných tabulek, které má schválené od státu, já platím pov. ručení protože to nařídil stát a ve výsledku jsme poškození oba. To pak pov. ručení postrádá smysl. (to že se výše pojistného vypočítává podle obsahu, což je jediná věc která pak při nehodě nikoho nezjamá jsem taky dodnes nepobral)

Odesláno

Předpokládám, že pojišťovna by měla uhradit částku, potřebnou na uvedení auta do původního stavu (než se stala nehoda). Vycházím ze skutečnosti, kterou zažil soused (mladík mu nedal na vedlejší silnici přednost, odnesly to přední pravé dveře, blatník a nějaké drobnosti. Řádně všechno sepsali, auto odtáhli do autoservisu, po týdnu zašel soused s protokolem a účtem od servisu na viníkovu pojišťovnu a ta mu to, tuším že, po měsíci uhradila. Sice to bylo asi před pěti lety, ale předpokládám, že by to mělo fungovat stejně.

Odesláno