Přejít na obsah

Breitling Navitimer World...


jacob

Doporučené příspěvky

Velice rád bych Vám napsal pár odstavců o svých nových hodinkách. Recenzi píši po chvíli nošení, abych měl i nějaké uživatelské zkušenosti a nejen fotografie a údaje z internetu.

 

Težké, ale krásné chvíle rozhodování, váhání a porovnávání.

 

- Nejdříve bych rád napsal, jak jsem přišel na to, že si koupím další hodinky od značky Breitling. Moje první hodinky od této značky byly tyto Chronomat v bicoloru, které jsem si koupil v roce 2009. Původně jsem si myslel, že Breitling je taková "wanna be" letecké značka a jen kolem toho hrají veliké divadlo. Ihned když jsem si koupil již zmíněné Chronomaty jsem musel uznat, že hodinky působí velice sympaticky a špatné předsudky byly pryč. Bicolory jsem v roce 2010 prodal a ještě na konci roku jsem si koupil další Chronomat, ale tentokrát v "obyčejném" ocelovém provedení, které mám do dnešního dne a máme se velice rádi.

 

- Na začátku října jsem zjistil, že mám nepřekonatelnou potřebu koupit si nové hodinky. Narychlo jsem si koupil tyto Oris TT1 a doufal jsem, že tím svoji potřebu překonám. Bohužel se tak ale nestalo a tak šly hodinky z domu. Začal jsem se tedy rozhodovat mezi Panerai 111, Corum Admirals Cup a Breitling Navitimer World. Kdyby někoho napadlo, proč ne Rolex (např. Submariner), tak mým snem jsou Rolex Deepsea a žádné zastávky cestou nechci.

 

post-1156-007244000 1321020623.jpg

 

- Původně to vůbec nevypadalo na výhru třetích zmíněných, protože jsou designově naprosto odlišné, než Panerai i Corum a abych řekl pravdu, tak se mi moc nelíbily. Teprve po tom, co jsem zhlédl všechny troje hodinky naživo se moje sympatie naprosto otočily. Do té doby pro mě "světské" Navitimer se posunuly na první místo. Potom dlouho nebylo nic a až následně Corum i Panerai. Po "vyběrovém řízení" bylo potřeba zvolit které Navitimer budou ty správné. Rozhodnutí probíhalo mezi modelem 01 a modelem World o kterém si právě čtete recenzi. Když už, tak pořádně. Chtěl jsem ty větší a s líbivějším ciferníkem. GTM je již jen odměnou za správný výběr.

 

- Na Corum se mi líbil hranatý tvar pouzdra, který mě nakonec naživo odradil, ale stále to jsou pro mě krásné hodinky. Panerai (aleaspoň model 000 a 001) byly takové "nemastné neslané". Bohužel mě nezaujaly a krom toho jsem zde na fóru viděl fotografie těch "krásných strojů" u těchto základních modelů.

 

Hodinky jsou doma. Pojďme se na ně podívat.

 

- Hodinky jsou zabaleny v klasickém Breitling balení, které se skládá z "dvoupatrové" kartonové krabice (dolní patro obsahuje veliké množství brožur a horní patro bakelitovou krabici se samotným pokladem). Balení obsahuje také článek v osmi jazycích o tom, kdo vymyslel bakelit a jak je to fajn materiál. Po otevření černé "super krabice" vidíte uzavíratelné pouzro s emblémem Breitling a v něm jsou teprve uloženy hodinky.

 

- Navitimer jsou pořádné hodinky. Průměr bez korunky 46 milimetrů, s korunkou téměř 49 milemetrů. Výška je přibližně 16 milimetrů a váha samotných hodinek 115 gramů. Další technické údaje jsou zde.

 

- Pouzdro je celé z leštěné oceli. Jsem na to zvyklý již ze zkušeností s předchozími hodinkami, ale pokud má člověk své hodinky aleaspoň trochu rád, chce to opravdu dávat trochu pozor.

 

- Sklo je klenuté safírové s oboustrannou antireflexní vrstvou. Můj první názor je takový, že antireflex je více odolný než u modelu Chronomat. Obávám se ale, že nakonec bude antireflexní vrstva na škrábance náchylná úplně stejně.

 

- Hodinky mají logaritmické měřítko, které já zřejmě nikdy nepoužiji, ale přeci jen bych k tomu rád něco napsal. Logaritmickým měřítkem lze řešit všechny trojčlenky, nejdůležitější navigační propočty pro přípravu letového plánu, ale i ostatní výpočty potřebné v každodenním životě (přepočet měny, nebo například přepočet mílí na kilometry).

 

- V hodinkách tluče srdce ve formě kalibru Breitling 24, který má základ ve stroji ETA 7754. Kalibr ETA 7750 a 7754 Breitling používá pro model Navitimer od roku 1993. Výjimkou byl pouze model 50th Anniversary z roku 2003, který byl osazen strojem ETA 2892 a vlastní nástavbou Breitling Chronometrie.

 

- Na výběr k tomuto modelu hodinek je tah Navitimer, nebo kožený řemen. Já jsem upřednostil hnědý kožený řemen. Původně se jednalo o kůži krokodýla.

 

Jak se vůbec nosí?

 

- Hodinky mají dva hlavní rysy. Jsou veliké a výrazné. Obával jsem se především toho druhého, protože jsem ještě mladý. Mohu dodat jen to, že moje obavy se nenaplnily. Hodinky se nosí opravdu příjemně. Velikou zásluhu na tom má i naprosto pohodlný řemen, který sedí na ruce jako kdybychom se spolu narodili.

 

- Přesnost hodinek je velmi slušná. Pamatuji si, že když jsem je měl poprvé na ruce, tak za hodinu udělaly asi patnáct vteřin mínus. Samozřejmě si to sedlo a nyní je odchylka asi dvě vteřiny mínus za den. Na druhou stranu se domnívám, že Attestation de Chronometre je především marketing. Moje Hamilton X-Wind jdou o 3 vteřiny denně bez jakékoliv dodatečné regulace.

 

- Z nového přírustku mám opravdu radost. Jsou to legendy, které se vyrábí přes 50 let a ve světě hodinek něco opravdu znamenají.

 

- Děkuji Vám, že jste si přečetli mojí recenzi a nezapomeňte se podívat na fotografie.

 

post-1156-025780200 1321022311.jpg

 

post-1156-032351900 1321022355.jpg

 

post-1156-043994200 1321022378.jpg

 

post-1156-071761600 1321022400.jpg

 

post-1156-019530300 1321022437.jpg

 

post-1156-065681500 1321022471.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsal a nafotil jsi to moc pěkně, gratuluji k výběru. Já jsem Brajtle na ruce měl a je to jistě požitek a potěšení je nosit. Maličko bych se bál o vnější antireflex, při běžném nošení ho uhlídat není snadné, ale to tak je u více hodinek.

Prostě gratulace a přeji hodně radosti z nádherného kousku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maličko bych se bál o vnější antireflex, při běžném nošení ho uhlídat není snadné, ale to tak je u více hodinek.

 

To máš bohužel úplnou pravdu. Na Chronomatech, které jsou v recenzi taky vyfocené již pár vlasových škrábanců bohužel je. Nedostaly žádnou velikou ránu, poškrábe se to snad o vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paráda. Opravdu pěkné, i když- na denní nošení trochu velké.

dvě výhrady ( promiň, omlouvám se), ale nedalo mi to

...Pouzdro je celé z leštěné oceli

... si přečetli mojí recenzi

Já pořád laboruju s barvou pásku. K černému cifru pořád nějak nemůžu překousnout hnědý pásek, ale docela to jde... jen ty moje předsudky..

Ale gratulace, samozřejmě!

 

Zkus ještě fota na ruce, ty jsou vždy vítaná!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paráda. Opravdu pěkné, i když- na denní nošení trochu velké.

dvě výhrady ( promiň, omlouvám se), ale nedalo mi to

Já pořád laboruju s barvou pásku. K černému cifru pořád nějak nemůžu překousnout hnědý pásek, ale docela to jde... jen ty moje předsudky..

 

Na denní nošení nejsou :). Zatím budou pouze sváteční. Ty hrubky jsou ostuda, ale mohu si to číst třeba 10x a nevidím je. Barva pásku je o zvyku jak píšeš. Přislo mi to divné ještě kdysi na Hamiltonech, ale ve skutečnosti je to naopak velmi vkusné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Franto, jak jsou klasický navitimery opticky malý ale na ruce sedí, tak tyhle jsou opticky super (fakt krásný) ale na ruku 19cm a víc.

Jediný bezvýznamný minus hodinkám dávají ručky, který oproti tomu talíři cifru se můžou zdát krátký. Ale jen na první pohled.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ale na ruku 19cm a víc.

Jediný bezvýznamný minus hodinkám dávají ručky...

Já mám ruku cca 20 centimetrů a sedí jako prde* na hrnec. Pro někoho kdo má tak těch 18 centimetrů a méně budou ty hodinky větší než ruka, doslova.

Krátké ručky jsem taky řešil, ale jen do té doby, než jsem na to zapomněl. Takže jako problém to neberu :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...