Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Návštěvník milosklikar

Doporučené příspěvky

1. .. co nevidět budou firmy představovat modelové řady pro rok 2012 - už je má i leckdo v prodeji, zásadně nového není nic, jen Deore XT a SLX, teď budou mít technologie XTR, tady se vyplatí počkat, pokud bys šel níž než do XTR.

2.Simplon - určitě jde o značku z kategorie vyšší střední, výroba v Asii do vlastních forem a dle vlastních plánů, nejde o vlastní výrobu v Evropě, ale to je spíš výhoda, protože většina toho co je vyrobena jako "Hand made" někde v Evropě je technologicky daleko horší, a ať chceš nebo ne, tak Asie, jmenovitě Taiwan je v technologi cyklistiky na absolutním vrcholu, což už ale neplatí pro kontinentální Čínu, takže pozor :)

3.Zajímalo by mě, jaký je rozdíl a jestli vůbec nějaký mezi Shimano XT a Shimano Deore XT - není, je to jen chyba v popisu.

4.Nabízí se například Deore XT a XTR, poznám rozdíl mezi XT a XTR, je to vůbec možné ? - Rozdíl poznáš v čase, u nového kole ne, XTR je lehčí, ale jen o málo, ovšem časem má XTR vyšší přesnost. Jestli jde o kolo "do smrti" jdi do XTR

5.Vidlice je na výběr podle konfigurace Magura, Fox a DT Swiss. O nich jsem zjistil, že se jedná o konstrukčně totožné výrobky. - konstrukčně stejné nejsou, ani v nejmenším, Magura má v česku špatný servis a zástupce je blb, FOX i DT Swiss fungují po stránce servisu výborně, designově asi vede DT Swiss, ale FOX je konstrukčně dotaženější :)

6.Mám totiž pocit, že jiné firmy kombinují Shimano s jinou značkou brzd. Je to možné jsem se zmýlil ? - Je to běžné, protože Shimano je do výroby dražší, a každý dolar se počítá ... :)

 

ufff .... :D

 

Každopádně je vidět, že jsi v tom pěkně zamotaný a podle tvých kritérií, které jsem vysledoval, bych si na tvém místě vybral to co se ti líbí nejvíc a ne to co má "nejlepší výbavu". Ženskou si taky vybere chlap spíš podle toho jak vypadá, než podle toho, jaká je hospodyně :)

 

A ještě odkaz na mnou prosazované 29 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen bych přihřál svoji polífku, vybírat mezi vidlicema Fox a DT Swiss, tak vyberu Rock Shox. Fox je možná dotaženější, ale to je velmi relativní pojem. (Viz zadrhávání některých letošních modelů, hehe). Momentálně mě například můj Fox pěkně s..e :) (Freeride vidle, která má po 5000Km XC ježdění vakl jako prase? no lol) Tohle se mi za 8 let u Marušky (tipuju min. 25tKm) nestalo například :D Ale jo, ono se všechno vyvíjí, v cyklobranži obvykle k horšímu, bohužel.

 

Stejně bych například vybíral mezi brzdama Magura a Hayes, prostě vzít Shimano, s ním prakticky nelze udělat chybu. (Stejně tak s většinou Avidů)

 

Vybírat já kolo, tak s X0. Ideálně modelem 2007-2009, nový sady Sram jsou povětšinou pěkně hnusný na pohled (Kdeže zmizel elox a karbon?).

 

Ale vážně, základ je rám, vidle, brzdy a kola. Všechno ostatní se dá časem jednoduše odmontovat a vyměnit (šaltr, kliky...) Někdo by namítl, že brzdy do základu nee, ale já bych je do nej šoupl.

 

Konec konců, Romane ty stejně jednotlivé rozdíly tak nějak bez srovnání registrovat nebudeš, u hodinek vybíráš na 99% dizajn, u kola sice taky, ale je fakt,že u toho kola je funkce na přednějším místě, než u hodinek. Tak bys možná měl svoje myšlenky ubírat taky takovým směrem. V kolech totiž prakticky neexistuje, aby někdo dělal 100 let to samý, skoro každej rok přináší změnu a ta změna může za pět let ukázat, že to byla totální hovadina, která je horší než to původní (což se zhusta taky děje). Nehledej ultragarážovky a lokální drobky, to raděj kup toho Spešla, je fakt, že je i pěknej a docela funguje (tedy když odděláš ten zbytečnej Brain, kterej prudí a dovažuje docela dost zadní měkou stavbu :D) Pružení je od toho aby pružilo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemám, hoši, vlastnoruční skušenosti s tak drahými koly, jaké tady rozebíráte, jezdím žebřiňák, ale jezdím. K tohu spešlu a brainu mám ale docela zblízka viděný příběh.

V r. 2008 si kamarád pořídil epica s brainem, a jednou jsme takhle vytyčovali trať na soukromý závod MTB, a protože jsme trošku poodjeli zbývající skupince, tak jsme na chvilku zastavili ,sedíme v sedlech a klábosíme. Kamarád se v jednu chvíli, se svým 14 dní starým epicem, pošoupnul a poodjel asi o 30cm. Bohužel najel zadním kolem na klacek, který se vzpříčil a ulomil braina !!!

Brain je ten šikmo namontovaný váleček na spodní zadní stavbě a rozhoduje o tom, kdy zadní tlumič zapruží, a kdy zůstane tvrdý. Při prohlížení ostatků toho braina jsme dospěli

k názoru, že tuto konstrukci navrhl obchodník, a né kontruktér. Celý ten váleček končí osazením na průměr 10mm, je na něm ještě vyřezán vnější závit a ještě to má vnitřní otvor 8mm.

Celé to tedy drží na 10mm hliníkové trubičce s tlouštkou stěny 1mm, která je ještě zeslabena vyřezaným závitem.

Protože byl kamarád 1. v ČR, komu se to povedlo, tak mu dali slevu a zaplatil za nového jen 3.000 Kč. Potom toho braina ještě 3x reklamoval, protože vždy po asi 300km začal pružit i tam, kdy měl tlumič zůstat zavřený. Po čtvrté reklamaci kolo vrátil celé zpět, a vzal si celopéro v karbonu od Ghosta za 80.000 po slevě, ale občas si povzdechne, že jinak byl ten spešl prostě spešl.

Takže spešla ani nedoporučuju, ani nehaním, jen přináším zážitky z r.2008. Nevím, jak se o té doby změnili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jistě že změnili, je to ještě debilněji vymyšleno a provedeno (mám na mysli technické provedení, nehodnotím "funkci"). Srandy jako s praskáním kolene, vysokotlaké trubky, vytrhávání závitu, kolize vedení s rámem, připevnění vysokotlaké trubičky, vysoká hmotnost, hloupé objemy komor tlumiče , hloupé množství oleje, průměry funkčních částí tlumiče a jejich plochy... Na druhou stranu chápu, když už někdo vymyslí něco tak revolučního, tak je jasné, že to na tom kole prostě musí taky nějak "být" :)

 

Je to podobné jako žůžo tlumiče na Meridách, pak na Scottech a nyní náhodou i na Cannondalech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

to B.F.G. a Jarett - kluci díky moc :) . Nevybral jsem si, není mi pomoci, už nebudu unavovat. Dnes respektive včera jsem bohužel zjistil, že o problematice jízdních kol nevím stále zhola nic :( .

Projel jsem spoustu značek, jak říká B.F.G. i těch ultragarážovek a malovýrobců. Kola, která se mi líbila, skrývala pro mě vždycky nějaký problém. Buďto vysokou cenu nebo jako laikovi můj ničím nepodložený odpor ke SRAMU a navíc, o čem jsem ještě nepsal, ke značce Specialized a je to venku :worried_anim: .

Chtěl jsem kolo s XTR, určitě jich je spousta, ale nedokážu je najít a už ani nechci. Zbyl mi už jednou zvolený Scott Scale Premium KLIK, který má XTR. Ovšem zase narážím na šílenou cenu. Uvidím. V každém případě dám vědět. Děkuji všem, kteří se mnou měli trpělivost a odpovídali na mé všetečné a zpravidla hloupé dotazy. Omlouvám se za ně.

 

R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to B.F.G. a Jarett - kluci díky moc :) . Nevybral jsem si, není mi pomoci, už nebudu unavovat. Dnes respektive včera jsem bohužel zjistil, že o problematice jízdních kol nevím stále zhola nic :( .

 

Na výsledek této anabáze čekám víc než na posledního Harry Pottera :)

 

Já kolům nerozumím taky skoro vůbec, ale i tak si troufnu poradit: Sám jsem si koupil Superior Racing Team G7 ročník 2009 (http://www.superior.cz/en/archive/models-2009/mtb-team/bike.html?id=156), vše funguje jak má a z hlediska mých výkonů jsem určitě limitem já a ne bike. S ohledem na můj omezený nájezd jsem samozřejmě nenadával, že to celé stálo cca 38 tisíc (z původních 60). K věci: Pokud nechceš fulla, zkusil bych se na Superiora podívat, ten hliníkový rám byl naposled v G7 model 2010, určitě půjde někdě sehnat za dobré peníze, jinak v současné sezóně už je to jako Superior Racing Team Issue v karbonu (http://www.superior.cz/en/archive/models-2009/mtb-team/bike.html?id=156), osazení XTR a DT Swiss a pořád se vejdeš do 90 tisíc.

 

A obecně myslím, že je dobré něco koupit a jezdit než o tom X týdnů přemýšlet a trápit se s tím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Bobisek - mě nic netlačí. Za dva, tři týdny se dozvím jestli půjdu na další operaci. Pokud ano, nic se 100% letos kupovat nebude, protože po zákroku budu moc a moc šťatsný, že mohu vůbec ještě chodit. Třetí operace hlavy, tentokrát zřejmě opět klasickou, invazivní metodou totiž není žádná legrace. Nevím, jestli o tom máš nějaké povědomí, já ano. Minule jsem se dával dohromady dva roky.

Upraveno uživatelem thesis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V jiné diskusi http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=819&t=819933&start=765&sid=088b978ebeafb63ec89c213b3f6b753f jsem náhodou narazil na srovnání cen jednoho typu kol (cruiser) u nás (18 000 Kč) a v USA (110 USD :D ). Tak třeba to někoho zaujme :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazde kolo ma sve mouchy. Bud to chce pockat na slevu, ta dokaze cloveka motivovat nebo na potrebu mit ho co nejdrive. Ja se "musel" rozhodnout za 2 dny, vybral jsem pred 2 roky GT Force 2.0, a po najetych 3 500Km muzu rict max spokojenost. Poprve jsem zacal pouzivat sram a vyhovuje mi vice nez produkty od Shimana. Kolo bylo za celou dobu jedinkrat v servisu a to jen proto, ze jsem nemel potrebne naradi a kamaradi si mysleli, ze tam narvou imbus a tak trochu zavit sedreli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám za sebou týden v Hostýnkách, Troják-Tesák-Hostýn atd.

Naprostá paráda, mám letos najeto okolo 1600 km ale povětšinou v Polabí tak v kopečkách dostávalo moje staré tělo pěkně zabrat!

Když jsem ale viděl kde vedla minulou sobotu trasa "Drásala" tak to klobouk dolů, spoustu úseků bych nedal ani pěšky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastal čas na koupi nového kola, a tak bych rád požádal místní znalce o pár rad, tipů a postřehů. Momentálně mám Scott Scale 50, ale rád bych se posunul někam jinam, hledám určitě full, ideálně asi all mountain. Potřebuju kolo co zvládne pole, les a určitě by se nemělo trápit někde v horách na singletracku, případně v bikeparcích...

Zatím mě zaujaly dvě řady od Specialized, konrétně řada Enduro (comp) a Pitch (comp). V hledáčku je taky Scott Genius LT40 a potom řada Force od GT (ideálně zřejmě Force 2.0). Cena je dost zásadní faktor, kde získávají navrch kola Pitch a Force od GTčka (dá se myslím sehnat dokonce i řada '09).

Díky za jakékoliv rady a náměty :smile_anim:

Upraveno uživatelem soda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja mam ten Force 2.0 a jak jsem psal o neco vys, jsem spokojen. Jediny zapor vidim, ze ma nekryta loziska, ale nejaky hand made blatnicek by to mohl prikryt. Ja ho nepouzivam a zatim ok.

A jeste ke vsemu je to moc dobre vypadajici kolo :)

Upraveno uživatelem nAscA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem rád, že Force 2 nezklamal, u mě to vypadá na souboj mezi GT Force 2 model 2010 a Specialized Pitch (comp) model 2011, rozdíl ceny je kolem 7000. Škoda, že se mi nikde nedaří najít stejný Pitch ročník 2010. Pomalu by ale už měly začít slevy na kolekci 2011, tak snad chytnu nějakou zajímavou nabídku :smile_anim: Nějaký tip na osvědčenou prodejnu v Praze by někdo neměl? U Specialized v Dejvicích jsem si klasicky česky připadal, že otravuju...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

Tak jsem definitivně prohrál. Přitom jsem byl kola ještě v sobotu obhlédnout a našel jsem perfektní bike. Dám alespoň někomu tip, Focus Raven 2. Takové nádherné kolo, které mělo přesně všechno co jsem chtěl i ta barva byla parádní.

Avšak v pondělí jsem byl na kontrole a na vyšetření na jednom přístroji a dozvěděl jsem dvě novinky, jedna lepší než druhá. Mám nový nález na mozku a na podzim musím na novou operaci. Dlouho jsem se bavil o kolu s mým doktorem, je to báječný chlap, také sportovec, bicykl mi však zakázal a vysvětlil mi, že budu mít strašně dlouhou rekonvalescenci a navíc nejspíš problémy s rovnováhou. Bojím se, jak to bude vůbec do budoucna s lyžemi.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo, Snow, to je mi líto! Ale nevzdávej to, mozek dá ledasco. Já sem pro změnu do hlavy důkladně praštěnej, měl jsem zakázaný skoro všechno (včetně sezení u televize a delšího čtení, například), kdybych doktory úplně poslouchal, dopad bych bídně. Tak se drž, věř v sebe, jsem s Tebou.

Upraveno uživatelem Teatime
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové, mám trochu dilema s pedály. Při každé jízdě mám docela problém s umístěním bot na pedálech, ty tretry co mám mají dost tvrdé podrážky a není tak moc cítit pedál a bota po něm jezdí jak namydlená (pedál je poměrně hladký, nemá ostré bodce), takže každou chvíli šlapu jinou částí nohy, někdy mi noha málem z pedálu sjede, protože už jsem na kraji pedálu. Už delší čas uvažuji o nášlapech, ale protože se jich trochu bojím (čtu všude, i prodejci mi to říkali, že to je na občasné pády, tomu se prý těžko dá vyhnout), tak mě napadl kompromis v podobě jednostranného nášlapu a uvažuji o pedálech Shimano PD-M324. Hodnocení na ně není špatné (až na hmotnost 530g). Nemáte je někdo? Napadlo mě totiž, možná blbě, že v místech, kde to je poměrně s jízdou bezpečné, bych použil nášlap a v místech, kde bych si nebyl jistý bych použil stranu bez nášlapu, abych měl při případném pádu nohy volné. Lze to takto použít? Znamenalo by to totiž posunout na rovném pedálu nohu tak, aby nepřekážel kufr, což asi není ergonomicky to pravé, ale už parkrát jsem v terénu letěl na bok a nemít nohy volné, tak jsem asi ležel. Dá se nastavit ten nášlap tak, aby šla noha kdykoliv rychle vyndat? A drží to pak a má to pak význam? Prosím o zkušenosti. Díky, pavča.

Upraveno uživatelem pavča
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové, mám trochu dilema s pedály. Při každé jízdě mám docela problém s umístěním bot na pedálech, ty tretry co mám mají dost tvrdé podrážky a není tak moc cítit pedál a bota po něm jezdí jak namydlená (pedál je poměrně hladký, nemá ostré bodce), takže každou chvíli šlapu jinou částí nohy, někdy mi noha málem z pedálu sjede, protože už jsem na kraji pedálu. Už delší čas uvažuji o nášlapech, ale protože se jich trochu bojím (čtu všude, i prodejci mi to říkali, že to je na občasné pády, tomu se prý těžko dá vyhnout), tak mě napadl kompromis v podobě jednostranného nášlapu a uvažuji o pedálech Shimano PD-M324. Hodnocení na ně není špatné (až na hmotnost 530g). Nemáte je někdo? Napadlo mě totiž, možná blbě, že v místech, kde to je poměrně s jízdou bezpečné, bych použil nášlap a v místech, kde bych si nebyl jistý bych použil stranu bez nášlapu, abych měl při případném pádu nohy volné. Lze to takto použít? Znamenalo by to totiž posunout na rovném pedálu nohu tak, aby nepřekážel kufr, což asi není ergonomicky to pravé, ale už parkrát jsem v terénu letěl na bok a nemít nohy volné, tak jsem asi ležel. Dá se nastavit ten nášlap tak, aby šla noha kdykoliv rychle vyndat? A drží to pak a má to pak význam? Prosím o zkušenosti. Díky, pavča.

 

 

Oboustranné nášlapy a nic jiného. Ti prodejci, co tohle tvrdí asi nejezdí na kole, protože na nášlapy si zvykneš za den dva a už nebudeš nikdy chtít nic jiného. Noha ti z nich vypadne prakticky stejně rychle jako z normálního pedálu a ten komfort šlapání je nesrovnatelný s obyč pedálem. Ať přemýšlím jak přemýšlím nenapadá mně jediný důvod proč nemít nášlapy.

 

 

edit: Indexové řazení a nášlapné pedály osobně považuji za největší evoluční skok ve vývoji bicyklu :D

Upraveno uživatelem bohush
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...