Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Víkend byl prima, v sobotu nějaký ten servis, polétání a milá návštěva Cyrila s jeho Zenairem a provokativními přistáními na pětníku, což náš Star neumí...:-)

post-3283-0-61708200-1550490810_thumb.jpg

post-3283-0-48885800-1550490823_thumb.jpg

post-3283-0-38260200-1550490836_thumb.jpg

post-3283-0-89650000-1550491211_thumb.jpeg

post-3283-0-59443400-1550491222_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...
  • po měsících...

Ale nestihl jsem tam doopravit text..

Přidal jsem moje poslední fotky z návštevy v TL. Konečně jsem si vyzkoušel i STREAM. A je to mazec! Letět 300km/h, žádnej problém! A přitom perfektní ovladatelnost Sidestickem. A je to pěkně stabilní i v malých rychlostech. Narozdíl od Stinga. Jen je tam děs jak to peče na květák...bez střešní žaluzie bych s tím lítat nemohl. Blížší mi je tak nějak ale stále spíš hornoplošný Sirius. I když o nákupu něčeho tak rychlého zatím neuvažuji. Jediné, na co bych se asi nechal zlákat je Just Aircraf Highander XL Super  STOL. Umí 40km/h ale i 200Km/h.  

 

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I ja zatial preferujem Siriusa...v Streamovi som este neletel, no vsetci co okolo mna leteli a maju uz co-to nalietane, su z toho odvareni.

 

Tak sa dakedy preveziem aj ja.

 

Jo a v TL-ku sme boli pred 2 tyzdnami pozriet, bolo super vidiet aj vyrobu atd. Napisem Ti, Cyril ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám TL-96 Star, první laminátové éro co firma vyráběla. Pak přišla řada Stingů, které se dělají dodnes. Star byl ale zakladatel rodu a má se Stingem stejné kořeny i geny. Upřímně, se Stingem jsem neletěl a nevím co si mám představit pod nestabilitou v menších rychlostech, o které píše Cyril, na Staru nic takového nepozoruji, ale třeba to je vlastnost, na kterou jsem si zvykl a nevadí mi. Ale Star měl ještě obdélníkové křídlo, lišil se i jinak, tak se éra mohou chovat rozdílně.

 

Včera jsem Cyrilovi oplatil jeho několik leteckých návštěv u nás a v podvečer jsme k němu zalétli na kávu. Ke kávě jsme dostali donut, prohlédli jsme si hangár, dorazil i další kamarád a příjemně jsme si pokecali. Od nás jsme letěli kolem 17.00, trochu to ještě poťukávalo, ale byla slušná dohlednost, na místě byli kolem 18.00 a kolem sedmé jsme po dotankování kopli do vrtule a letěli domů, tentokrát přes Mohelnici a severně od Moravské Třebové. Nad Mírovem jsme vzpomněli na útěkáře Kajínka, prohlédli si Potštějn, kousek bokem byla Olomouc a nad ní Svatý kopeček, prostě parádní relaxační let. Na aplikaci Fly is Fun jsem vyzkoušel 8" tablet místo mobilu, protože na něj lépe vidím, mobil si asi nechám na focení a volání, které jsem pořádně otestoval už v pátek přes Bluetooth a sluchátka Bose A20. Zvuk je čistší než v tichu na zemi s telefonem na uchu, bohužel s rostoucí výškou mobilní signál slábne. No a taky jsme včera otestovali stropní sluneční clonu, je skvělá.  

post-3283-0-42667900-1560842275_thumb.jpg

post-3283-0-99594300-1560842293_thumb.jpg

post-3283-0-85497000-1560842316_thumb.jpg

post-3283-0-88251900-1560842327_thumb.jpg

post-3283-0-61487300-1560842334_thumb.jpg

post-3283-0-39357200-1560842346_thumb.jpg

post-3283-0-15460600-1560842371_thumb.jpg

post-3283-0-86974600-1560842386_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

geometr - jestli myslíš žlutého TL-96 Star, tak ano. Éro se začalo vyrábět ve 2. polovině 90. let, oproti předchozímu TL-232 Condor to byl obrovský skok kupředu a cesťák 160-180 km/h (lze trvale letět i 190-200 km/h, stále celkem ekonomicky) byl tehdy víc než dostatečný, za většími rychlostmi jsme se nehonili ale kladli důraz právě na dobré letové vlastnosti, komfort pro posádku a výborný výhled z kabiny.  Oba jsme si Jirkou velcí chlapi a přesto se navzájem rameny nedotýkáme, je tam ještě rezerva, navíc pasažér na pravém sedadle si může úplně natáhnout nohy. Když jsme letěli na podzim z Německa, nejspíš bych tam i usnul, ale raději jsem si let užíval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera navečer přiletěl kamarád Martin, aby mi pomohl s něčím na éru. Měl předtím čtyřmístnou Socatu, ale nedávno ji prodal a koupil staršího Dynamica se zatahovacím podvozkem. Přes zimu ho dal do pořádku, vzal to z gruntu - nová kola a brzdy, vrtule, úprava motoru za pomoci dílů Edge Performance (nádhera) atd. Když jsme měli hotovo, letěl jsem ho kousek vyprovodit. Dynamic je samozřejmě rychlejší, ale kolem 180 km/h jsme spolu letěli celkem spokojeně, on šetřil a já ještě nehnal motor jak bych mohl. A jak se tak v kabině nudil, tak si mne vyfotil...:-) 

post-3283-0-90270100-1561549780_thumb.jpg

post-3283-0-87494100-1561549794_thumb.jpg

post-3283-0-51041400-1561549806_thumb.jpg

post-3283-0-51131100-1561549811_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Jediné, na co bych se asi nechal zlákat je Just Aircraf Highander XL Super  STOL. Umí 40km/h ale i 200Km/h.  

 

Fantazie, jak to pomocí klapek vystřelí ze země. A to přistání :D

 

Jinak moc pěkný vlákno, pánové, v dobrém závidím. Hořický letiště mám za rohem..ale není čas ani na motorovej paragliding, o kterém jsem uvažoval. Takže aspoň RC..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lub - v Hořicích jsem létal začátkem 90. let, pěkné letiště. Ale když píšeš o RC modelech - sháním někoho, kdo by mi udělal maketu mého Stara, rozpětí cca 20 cm, šlo by jen o model na podstavci na poličku. Pochopitelně za úplatu. Nevíš o někom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...