Přejít na obsah

Chronoloď - návrat Chronolodi


Doporučené příspěvky

Po menší pauze opět přicházím s nabídkou kvalitní jachtařské akce na Jadranu.

 

post-1770-0-49498200-1389640886_thumb.jpg

 

Pro ty co zapomněli z minula, případně netuší vůbec. Chronoloď znamená týdenní plavbu na plachetnici po průzračných modrých vodách Jaderského moře mezi tisíci jeho ostrůvků, v dobré společnosti chronomaniaků vůkol a se sklenkou něčeho osvěžujícího v ruce. Nemine vás návštěva přírodních, historických a kulinářských perel Dalmácie, jinak než lodí nedostupných.

Typický volný rámec průběhu dne vypadá následovně:

Snídaně

Koupačka

Plavba

Zastávka na oběd

Koupačka

Zakotvení na noc

Večeře

Veget

Do tohoto rámce jsou fakultativně zařazovány různé zajímavé vsuvky v podobě návštěv městeček, hospůdek, pamětihodností a dalších zajímavostí.

O průběhu minulé akce si můžete počíst zde a podívat se na fotky zde.

 

Důležité parametry pro rozhodování:

1. Plavba je systém bez bab. Tedy pánská jízda. Nejosvědčenější a nejpohodovější typ lodní dovolené.

 

2. Líbí se mi tento obrázek?

 

post-1770-0-35417900-1389641520_thumb.jpg

 

Ano = Chci jet

Ne = Nechci jet

 

3. Pustí mě manželka/šéf. Ano = Jedu

                                       Ne = Nejedu

 

Méně důležité parametry pro rozhodování:

Termín: ideálně konec června ? bývá červencové teplo, ale bez červencové přirážky na cenách lodi. Navrhuju tedy 21. až 28 června. Zatím vám ale nabízím unikátní a luxusní možnost výběru jiného termínu v případě, že by tento byl nějak zásadně nevyhovující. Můžeme jet v červenci, můžeme jet v srpnu, ale to bývá i na moři přece jen znát turistická sezóna.

Cena: bude hodně záviset na ceně lodi a počtu účastníků. Počty jsou dané počtem kajut, takže můžeme jet buď v sedmi lidech na tříkajutovou loď nebo v devíti na čtyřkajutovou. (Kapitán spí v salónu)

Přibližná částka za týden na starší, ale slušné lodi může být kolem 10 tisíc na osobu. Pokud si budete přát, můžu za větší peníz zajistit nějakou moc pěknou fungl novou loď, nebo krásnou, velkou plachetnici. Případně pro ty, kteří by se chtěli rozmazlit je možno vzít vrchol jachtařského luxusu,  katamarán (dvoutrupou plachetnici), ale tam se bavíme třeba o dvojnásobné částce. Konečnou částku dám vědět, až budu mít potřebný počet přihlášených a vybranou loď.

Další výdaje se týkají kotvení, nafty a dalších poplatků, které jsou zpravidla v řádech tisícovky na osobu.

Doprava spolujízdou a jídlo dají dohromady tak 3 až 4 tisíce.

Pití, to je záležitost sama pro sebe. Už jsem měl posádku, která celý týden cucala litr domácí slivovice na vypálení červa po ránu a kromě toho nic a taky jinou, která přivezla pohádkovou truhlu plnou lahví Zacapy, Pyrata, Diplomatica, Millonaria a dalších podobných laskominek, dohromady, bratru, tak za půlku ceny pronájmu lodi (která nebyla ani malá, ani levná).

 

Tento druh dovolené je úžasně flexibilní a jde to udělat jako nízkonákladová záležitost s Májkou a špagetama na staré lodi v ceně průměrného hotelového zájezdu, ale taky jako opulentní toulačka na reprezentativním plavidle se stravováním v restauracích za 50 + tisíc. Nebo cokoliv mezi.

Řekněte si, mlsnosti vašich čumáčků se meze v žádném směru nekladou, ani ve výběru lodi, ani ve výběru jídla a o pití ani nemluvě.

Každopádně je to velká pohoda, tak pojeďte!

 

post-1770-0-91149700-1389642236_thumb.jpg

 

Sem s konstruktivními dotazy a přihláškami.

Váš kapitán

Viktor

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 75
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Hromadná odpověď na otázky nejen zde položené.

 

Termín není tesaný do kamene, ale jede se každopádně pouze sobota - sobota.

 

Posádka bude posbíraná, je tedy velmi pravděpodobné, že se členové mezi sebou nebudou znát osobně, ale třeba jen z fóra.

Z mých dlouholetých zkušeností profesionálního kapitána jsem vypozoroval, že taková posádka nemá v 98 % případů nejmenší problém v koexistenci. Mám to potvrzené z desítek kurzových a přeplavbových týdnů, na kterých se jednotliví členové posádky před naloděním nikdy neviděli a přesto během pár hodin neměli problém fungovat jako dlouholetí kamarádi.

 

Doprava na místo vyplutí bude probíhat formou spolujízdy v potřebném množství automobilů. Do gasovy ameriky se vleze minimálně 6 lidí, takže v tom problém není. :-)

 

Při zastávkách se rybařit dá.

Teoreticky.

Povolení je potřeba.

Teoreticky.

V praxi jsem nikdy nezažil, že by povolení někdo kontroloval, páč jednak není moc co chytat a druhak i to málo, co by se chytit dalo, se nedá chytit. Maximální výtěžnost lovu je cca 5 dvanácticentimetrových čudel s přibližně 1049 kostí. To samozřejmě nikomu nebrání v nadšeném nadhazování kolínek na háčku pytlačky, která je v tomto rajónu asi nejlepším náčiním. Své bambusovo - karbonové pruty s kryptonitovými navijáky Shitake nechte doma.

 

Odpověď na otázku ohledně mořské nemoci úzce souvisí s výběrem lokality. Rád bych jel opět osvědčený okruh sahající zhruba od severního konce Dugeho Otoku po ostrovy u Šibeniku. Tato oblast je ideální hned z několika důvodů. Nachází se v ní značné množství slibovaných přírodních, historických i kulinářských zajímavostí a zároveň poskytuje vodu krásně chráněnou desítkami ostrůvků, V případě silnějšího větru se tak s lodí můžu při plavbě "schovávat" do vlnového stínu a nevystavovat posádku nadmernému riziku krmení rybiček právě zkonzumovanou snídaní. Nezaručím, že to za celý týden nebude houpat vůbec, ale riziko nějakých větších vln je ve srovnání například s jižnějším regionem Hvaru/Brače/Korčuly podstatně menší.

V případě, že by chtěli jet někteří z posádky Chronolodi I a obávali by se nudného opakování té samé plavby, můžu na požádání plán upravit tak, abychom se sice plavili stejným regionem, ale jinou trasou a s jinými zastaveními a oni si nepřipadali, jako v permanentním Deža - ví (v případě Milise, téměř celou dobu plavby zalezlého v podpalubí s knížkou pak Deža - neví).

Pro ty, kteří by se mořské nemoci přesto obávali, mám tip na zázvor místo Kinedrilu a ujištění, že ani v jedné ze stovek mých posádek jsem neměl chronického blijiče, kterému by bylo špatně celý týden. Pokud se u někoho mořská nemoc projeví, pak ve dvou variantách.

1. Někdo si potřebuje třeba první den zvyknout a pak je úplně v pohodě.

2. Mnohým nedělá dobře jízda ve větších vlnách (ale , jak jsem zmiňoval, té se my můžeme v této oblasti úspěšně vyhnout bez toho, že bychom dřepěli celý den někde v zátoce na kotvě).

 

Poslední bod.

Prosím ty, kteří mají vážný zájem zúčastnit se, aby se tu psali podobně, jako na různé limitky, srazy, apod, aby byl jednak vidět zájem a tím pádem utěšeně narůstala pravděpodobnost uspořádání akce a druhak, abychom měli jasno, kdo se kdy přihlásil pro případ, že by bylo zájemců nad kapacitu a musel se dělat pořadník s náhradníky.

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych rád jel, ale... Ale musí být jasně daný termín, abych zašel za šéfem a sdělil mu svou plánovanou absenci, šance na jeho souhlas je tak 80:20.

 

Jo a kdyby to vyšlo, tak snad jeden přívlačovej travel prut s kufříkem woblerů někam vleze... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě pro jistotu zopakuju, že pokud by byl jediný zádrhel termín a šlo by to třeba týden před nebo týden po, tak v této fázi si ještě můžete vybrat.

Jsou tu pouze faktory, které je třeba vzít v úvahu.

Čím dřívější termín, tím méně "letní" počasí - což může některým vyhovovat. Já osobně jsem se v Jadranu koupal i v půlce dubna (ač jsem si to moc neužil), ale na slušné plavání to v některých letech bylo klidně i koncem května.

Čím pozdější termín, tím vyšší cena lodi a zároveň při červencovém termínu sezónová situace na silnicích i na moři.

Zatím, protože se nikdo nevyjádřil jinak, tedy platí termín 21. až 28. června.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani ja som dostal s kamaratom na narodeniny kapitansky kurz, takze sa k vasej posadke nehlasime, ale kedze je v hre aj vas termin, radi sa za vami doplavime. Nato strapy na palubu k seikam su zaklad vybavy, cigary tiez, rum uz nechcem v zivote vidiet, ale ak sa nam podari ist na ten isty termin +/- volaco ako budete vy, pozyvam na nasu palubu na veceru. Ak pojde vsetko podla planu, po kurze by sme chceli este zostat a zobrat vlastnu bavarku na dalsi tyzden...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani ja som dostal s kamaratom na narodeniny kapitansky kurz, takze sa k vasej posadke nehlasime, ale kedze je v hre aj vas termin, radi sa za vami doplavime. Nato strapy na palubu k seikam su zaklad vybavy, cigary tiez, rum uz nechcem v zivote vidiet, ale ak sa nam podari ist na ten isty termin +/- volaco ako budete vy, pozyvam na nasu palubu na veceru. Ak pojde vsetko podla planu, po kurze by sme chceli este zostat a zobrat vlastnu bavarku na dalsi tyzden...

 

Za pozvání předem díky, i kdyz, jak psal Bert, asi by bylo fajn zkonzultovat to s vaším kapitánem, než mu do večerní lekce navigace nastěhujete bandu mírně ovíněných chronomagorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpověď na další dotazy.

Pobyt na lodi je co do komfortu srovnatelný se slušně vybaveným obytným kempingovým autem. Loď je vybavena toaletami, chladničkou, propanbutanovým vařičem a nádržemi na sladkou vodu. Tato voda je pitná, používá se na vaření a v koupelnách a v záďové sprše venku taky na umývání. Při letním provozu se ženskýma na palubě se zpravidla dotankovává minimálně 1 až 2 x za ten týden. S chlapama většinou dovezu zbytek původní nádrže. Elektrický proud na palubě zajištují baterie poskytující 12V po celý den. Dobíjení mobilních telefonů, atd, je tedy možné přes klasické autonabíječky v podstatě neomezeně. Dále mám svůj osobní konvertor ze 12 na 220V, který můžu v akutních případech poskytnout. Baterie mají omezenou kapacitu a dobíjejí se při jízdě na motor alternátorem, takže je vhodné potřebu využití jak 12V tak konvertoru pro nabíjení hlásit. V případě větší zátěže - večer kvůli svícení, apod. totiž třeba konvertor zbytečně cucá baterie, které pak nezvládají utáhnout chladničku. Za jízdy na motor je pak provoz konvertoru možný naprosto bez omezení.

Vaření doporučuju řešit formou hromadného nákupu hotových jídel zde: http://www.expresmenu.cz/?dvouporcova-jidla,8 Jedná se o nesrovnatelně chutnější alternativu ke konzervám. Vařit se pak musí pouze příloha, což výrazně šetří plyn a čas. V těchto jídlech jsou skutečné kusy skutečného masa, ne nějaká směs papundeklu a kůží a zvlášť klasiky jako guláš, svíčková, španělský ptáček apod. jsou výborné.

Špagety s kečupem a strouhanou cihlou mají u mě na palubě už pár let banána.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co, potenciální posádečníci, už máte někdo jasno? Co vaši šéfové, už se vyjádřlily? A už s vámi mluví, nebo dostáváte furt studené večeře?

 

Pojďme pohnout s tím seznámkem posádky. Ať se sami sebe trochu motivujete.

 

Kapitán: já

 

Posádka: 1.

                2.

                3.

                4.

                5.

                6.

               (7.)

               (8.)

                1. Náhradník

                2. Náhradník

                3. Náhradník

Upraveno uživatelem hufnor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to s dovolením doplním. Případně to opravte.

 

 

Kapitán: Hufnor

 

Posádka: 1. gas

                2. JDenver

                3. ricous

                4. sect

                5. Baker

                6.

               (7.)

               (8.)

                1. Náhradník

                2. Náhradník

                3. Náhradník

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný seznámek, posádko. Přidají se ještě 2, abychom doplnili posádku na čtyřkajutovou loď, nebo pojedeme v 7. na menší tříkajutovku?

Matematika je tu neúprosná a ceny lodí nerostou lineárně.

V 7 lidech budeme mít loď slušnou, nehodlám vás mačkat na nějakou mrňavou kocábku.

Ovšem v 9 lidech by byl poměr cena/os versus komfort lodi mnohem lepší. Loď pro více lidí totiž není jenom delší, je i širší, vyšší, jednoduše prostornější za stejné nebo menší peníze/os.

Přihlaste se včas, rád bych to měl během pár dní vyřešené, ať se to zbytečně netáhne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...