Radik Odesláno 3. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. prosince 2017 Člověk si až po tomhle uvědomí, kolik "špinavý" práce se za jedním takovým kouskem skrývá. Že to začíná u surového kusu oceli, který se musí obrobit. Nejdřív nahrubo, pak postupně jemněji, až do nejmenších detailů a vysokého lesku. A že celým procesem protečou litry oleje, chladící kapaliny lítá halda špon. A to platí pro všechny značky vč. tady věčně zatracovanýho Eltonu. Bez toho by nevznikly ani strojky a ani finální hodinky, nad kterými tu většina z nás slintá. Nadšenec a chronomagor to časem pozná, protože si tahle videa pustí, zajímá se o to, co je uvnitř, atd. Běžný nositel "který na to má" to nepozná buď nikdy, nebo málokdy. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JamesLurk Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 (upraveno) Naštěstí, musím zaklepat, AP si většinové kupují znalí lidé, ta druhá strana utrácí podobné peníze za jednu "konkurenční" celkem populární značku a teprve až pak za čas při prodeji se strašně diví, kolik je to vlastně stálo. : )) Upraveno 4. prosince 2017 uživatelem JamesLurk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tedwine Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 Naštěstí, musím zaklepat, AP si většinové kupují znalí lidé, ta druhá strana utrácí podobné peníze za jednu "konkurenční" celkem populární značku a teprve až pak za čas při prodeji se strašně diví, kolik je to vlastně stálo. : )) to koli tym srobom usporiadanym podla nejakeho zvlastneho vesmirneho poriadku Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
horal Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 Mně teda hlava nebere jak je možné zašroubovat šestihraný šroubek .. Děkuji za dovzdělání.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JamesLurk Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 Je to jednodušší než se zdá. Pouzdro má tři díly, lunetu, střed a dýnko. Nejprve se vloží šroub skrze lunetu a šroubky se urovnají tak, aby měli správný směr a potom se to vše zašroubuje ze strany dýnka klasicky kulatým šroubem, který zajede do toho vrchního. Jsou to dva šrouby proti sobě. Jinak pro zajímavost, přední šestihrané šroubky jsou vždy z bílého zlata, stejně jako ručky a indexy a platí to i pro ocelové hodinky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martar Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 Jako fakt? Nevím kolik karátů to má, ale pevnostně to musí být horší než ocel, ne? A to nemluvím o tom, že se při servisu (resp. rozborce a sborce) mnohem snadněji žvejkne drážka šroubu nebo strhne závit.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brownwld Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 2 martar: Napadlo me to samy, zrovna sroubky ze zlata?! Ale co my vime, asi to maji kluci v AP osefovany Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Andrew Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 Jako fakt? Nevím kolik karátů to má, ale pevnostně to musí být horší než ocel, ne? A to nemluvím o tom, že se při servisu (resp. rozborce a sborce) mnohem snadněji žvejkne drážka šroubu nebo strhne závit..Jak píše kolega, pouze přední šroubky jsou ze zlata a ty se nešroubují, jen vsazují do drážek v lunetě... jak je to s pevností zlato/ocel netuším... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JamesLurk Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 (upraveno) Ošéfovaný to bude, nikdy jsem neslyšel že by s tím byl problém. Neutahuje se to uplně na fest, ti kluci mají v ruce, učili nás to také, je to vyloženě speciální "hodinářský cit pro utažení", kdy máš naučeno utahovat šroubky tak akorát a to platí to pro pouzdra i pro strojky. Vše je utažené pevně, ale zároveň né na fest, aby se nic nepoškodilo, nestrhlo nebo neohnulo. Tady ještě obrázek pro představu, jak jsou ty šroubky skrze pouzdro řešené. Je to taková menší přidaná hodnota hodinek, stejně jako 22 karátový rotor vzadu. //Andrew - díky za doplnění. Upraveno 4. prosince 2017 uživatelem JamesLurk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JamesLurk Odesláno 4. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 4. prosince 2017 (upraveno) Nestačil jsem ještě čistě pro zajímavost doplnit ještě jeden takový ryze praktický důvod, kromě krásného vzhledu. Ty šroubky určitě mají menší tvrdost a v AP díky tomu můžou lépe odhalti případný neodborný zásah do hodinek právě díky případnému poškození těch zlatých šroubů. Je to zajímavě vymyšlené. Upraveno 4. prosince 2017 uživatelem JamesLurk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martar Odesláno 5. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. prosince 2017 (upraveno) Aha, díky ilustrační fotografii už je mi to jasné. Šroub v pravém slova smyslu je to z bílého zlata s hranatou hlavou, co se jen vloží do výřezu v lunetě. Druhý silnější prvek je vlastně válcovitá matice, která se zespoda utahuje a která dílky účinné délce závitu zajišťuje rozložení zátěže na měkčí zoubky závitu zlatého šroubu, takže při rozumném utažení nehrozí riziko stržení. Chytře vymyšleno. @ AP, Andrew: díky za odpověď.@ AP: je fajn, že jsi se tu objevil. Doufám, že tu vydržíš - profíci z oboru tu byli a jsou vystaveni většímu tlaku než řadoví členové, od různých otázek, přes kritiku nespokojených zákazníků až po občasné trollení. Navíc asi musíš permanentně kontrolovat, co smíš a nesmíš sdílet s veřejností. Snad tě to neodradí, byla by to škoda. Upraveno 5. prosince 2017 uživatelem martar Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JamesLurk Odesláno 5. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. prosince 2017 (upraveno) Takhle mě neberte. To co začalo nákupem Festin někdy kolem 2007 a pokračovalo registrací zde (2009) pak nějak přes další hodinky pokračovalo až jsem započal práci v oboru. :-) Byl jsem celou dobu víc pasivní user kterej víc čte než postuje, jinak vše začalo stejně jako u každého z nás, proto jsem se teď vrátil i s nějakým infem, který tady o AP dost chybí. Upraveno 5. prosince 2017 uživatelem JamesLurk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mareka01 Odesláno 5. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. prosince 2017 (upraveno) Díky za fundovaný pohled dovnitř a do zákulisí! Sice to může být někdy náročnější na vyváženou komunikaci (jak píše Martar výše), na druhou stranu jsou to určitě informace, které mohou přitáhnout další zájemce o značku. (Já AP dosud nevnímal jako značku, která by mne oslovovala, ale díky těmto informacím .... :-) ). Upraveno 5. prosince 2017 uživatelem Mareka01 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pebe Odesláno 5. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. prosince 2017 to koli tym srobom usporiadanym podla nejakeho zvlastneho vesmirneho poriadku vesmírný pořádek je "do kruhu" asi si pleteš Audemars Piguet s Hublot Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tedwine Odesláno 5. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. prosince 2017 (upraveno) vesmírný pořádek je "do kruhu" asi si pleteš Audemars Piguet s HublotZle som spravil citaciu, moj koment smeroval k strate hodnoty pri Hublot koli chaosu so srobikami ( s nadsazkou) Upraveno 5. prosince 2017 uživatelem tedwine Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JaRooN Odesláno 5. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. prosince 2017 A co má Hublot společného s AP, o kterém je toto vlákno? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tedwine Odesláno 5. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. prosince 2017 A co má Hublot společného s AP, o kterém je toto vlákno?Reakcia na prispevok JamesLurk vcera 17.54....... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JamesLurk Odesláno 5. prosince 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. prosince 2017 (upraveno) Malé porovnání dvou soupeřivých hodinářských ikon od pana Genty, které neměly mít šanci na úspěch. Ve videu je ještě menší reference 15300ST s velikostí pouzdra 39 mm, dnes je na trhu novější 15400ST s velikostí 41 mm. Upraveno 5. prosince 2017 uživatelem JamesLurk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JoyStick Odesláno 21. března 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. března 2018 Jako fakt? Nevím kolik karátů to má, ale pevnostně to musí být horší než ocel, ne? A to nemluvím o tom, že se při servisu (resp. rozborce a sborce) mnohem snadněji žvejkne drážka šroubu nebo strhne závit.. Proto je ten servis tak drahej. Věčně vyměňujou stržený šroubky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdaMoss Odesláno 31. března 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 31. března 2018 Docela by mě zajímalo, jakou část produkce u AP tvoří dohromady různé varianty RO s tapiserie ciferníkem. Výroba jednoho ciferníku trvá cca 7 hodin (což je s přípravou + manipulací prakticky celý pracovní den), k dispozici je +- 25 strojů, předpokládám jednosměnnou výrobu, osmihodinovou pracovní dobu a o víkendech se nejede. Vychází mi to na cca 6 300 ks ciferníků (252 pracovních dní x 25 strojů). Pokud je to tak jak píšu, tak z celkové roční produkce 40t tvoří RO jen asi 15%, což se mi zdá na vlajkový model málo :-). Díky za případnou osvětu. ...Například těch starých ještě origo strojů na vyřezávání tapisserie ciferníků pro Royal Oak je v jedné větší místnosti, pokud jsem dobře napočítal 25 a jeden cifr se dle slov pracovníků vyřezává cca 7 hodin. Opravdu nevelká produkce, že?... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se