Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

před 55 minutami, African napsal:

.......který má sice na Mercedesu EQC krásnou zelenou značku, ale on s tím ještě neujel víc jak 220 km na jeden zátah, to je neuvěřitelný :wacko:

Nojo starej krám, co žere trávu u silnice 😇. Až si koupí letos EQE, které má výrazně menší spotřebu, má o 50% rychlejší nabíjení a o 50% delší dojezd, tak bude v pohodě :) Pro představu, kdy 90% lidí si myslí, že BEV nabíjí dlouho, tak dnešní BEV nabíjí rychlostí 600-900 km/h, tedy za 10 minut nabijí na 100-150 km dojezdu, což v řadě případů stačí na prodloužení dojezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď
před 12 minutami, Josef01 napsal:

Nojo starej krám, co žere trávu u silnice 😇. Až si koupí letos EQE, které má výrazně menší spotřebu, má o 50% rychlejší nabíjení a o 50% delší dojezd, tak bude v pohodě :) Pro představu, kdy 90% lidí si myslí, že BEV nabíjí dlouho, tak dnešní BEV nabíjí rychlostí 600-900 km/h, tedy za 10 minut nabijí na 100-150 km dojezdu, což v řadě případů stačí na prodloužení dojezdu.

To myslíš nabíjení “hyper chargery”? Ok pěkný, ale druhá strana mince je že tohle super rychlé nabíjení také více zatěžuje baterii a tím i více zkracuje její životnost nebo ne?😉 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Josef01 napsal:

Nojo starej krám, co žere trávu u silnice 😇. Až si koupí letos EQE, které má výrazně menší spotřebu, má o 50% rychlejší nabíjení a o 50% delší dojezd, tak bude v pohodě :) Pro představu, kdy 90% lidí si myslí, že BEV nabíjí dlouho, tak dnešní BEV nabíjí rychlostí 600-900 km/h, tedy za 10 minut nabijí na 100-150 km dojezdu, což v řadě případů stačí na prodloužení dojezdu.

Tak to krasa. Kdysi jsem mel ovci v tdi. Prijel jsem k pumpe a za 5 min jsem mel dojezd 800 km. A deti to bylo pred grýn dílem…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

madmaxx: Záleží jak často se nabíjí na rychlých nabíječkách (UFC), pokud se dodržuje nabíjení do 80% a střídá se s pomalejším nabíjením, tak to není problém. Nabíječky UFC jsou určené pro rychlé přesuny, běžně je člověk nepotřebuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hinkle: Ono se dá tímhle stylem psát i obráceně a záměrně vyvolávat flame - třeba "dívejte děti, tamhle je jedna z posledních benzínek, kde lidi platili za 1 litr jedovaté kapaliny více, než za 5 litrů piva, strašně to smrdělo a potřebovalo to na 100 km 64 kWh energie, za což se dá ujet v našem BEV 400 kilometrů" :) ale berte to tak, jako bych to nenapsal. 😇

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ale takhle můžeme psát o všem, co se dnes děje kolem nás, lítal jsem do Ameriky bez roušky za 16 tisíc, mohl jsem chodit do restaurace a kina kdykoliv, do Brna jsem jel 2 hodiny a na Nuselském mostě nebyla fronta. Pokrok je jen iluze, stav společnosti je daleko horší než před 20 lety.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možno úplne hlúpy dotaz, možno sa to tu už preberalo, ale v reále mi zatiaľ nikto neporadil... Ako strčiť náklady na nabíjanie DOMA do nákladov firmy u firemného automobilu? Sídlo firmy určite do rodinného domu nebude prevedené a u kancelárií neexistuje možnosť auto dobíjať na nejakej komerčnej nabíjačke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jak dalece je tomu otevřená firma. Dovedu si představit, že nabiju doma 300 kWh měsíčně za 5 Kč, pak donesu do firmy účet na podobnou částku z obchodu a proplatí jej, nebo mi firma vyplatí ve stejné výši odměny atd.. Samozřejmě dá se dobíjet po cestě domů či na nákupech firemním čipem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo starej krám, co žere trávu u silnice . Až si koupí letos EQE, které má výrazně menší spotřebu, má o 50% rychlejší nabíjení a o 50% delší dojezd, tak bude v pohodě  Pro představu, kdy 90% lidí si myslí, že BEV nabíjí dlouho, tak dnešní BEV nabíjí rychlostí 600-900 km/h, tedy za 10 minut nabijí na 100-150 km dojezdu, což v řadě případů stačí na prodloužení dojezdu.
A jak starej, je ten starej kram?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, Prochy68 napsal:
před 4 hodinami, Josef01 napsal:
Nojo starej krám, co žere trávu u silnice emoji56.png. Až si koupí letos EQE, které má výrazně menší spotřebu, má o 50% rychlejší nabíjení a o 50% delší dojezd, tak bude v pohodě emoji4.png Pro představu, kdy 90% lidí si myslí, že BEV nabíjí dlouho, tak dnešní BEV nabíjí rychlostí 600-900 km/h, tedy za 10 minut nabijí na 100-150 km dojezdu, což v řadě případů stačí na prodloužení dojezdu.

A jak starej, je ten starej kram?

Kupoval ho minulý rok, ale je pravda že ve světě elektrických aut už se to bere jako stará lemra 😂 Na cenu jsem se radši neptal, abych hned nevrhnul...takhle to vypadalo zezadu, cvaknul jsem si to abych si zapamatoval model. 

IMG-20220117-WA0001_1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to nepovedená předělávka spalováku GLC uvedeného na trh 2015, vlastně první BEV Mercedesu, kde sami lidé z MB říkali, že to je starý už v době uvedení 2019. 2 roky ve vývoji BEV je asi jako 6 let ve spalovácích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem upřímně pro každou srandu a výrazné změny v životě mě nevadí, ale od uživatelů co znám a důvěřuji, jsem prozatím neslyšel nic hezkého ba naopak. V Rakousku kde mají vůbec ekomyšleni o trochu dál než my, mě kamarád letos řekl že jediný důvod proč Volva vyřazuje z firmy je ekodaň 600 Eur na každý kus. Nakoupil nějaké Hiundai, nevím co, jedno symbolické Eur daň, a auta total shit říká. V létě nešla klima, v zimě to netopí, furt v nějakém servisním režimu a dojezd okolo třista. Zásuvky mají na každém rohu, to je prý gůd, ale auta shit :D Ale jak říkám, třeba ten vývoj půjde kupředu jako doposud, a brzy bude lépe....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych dodal, že při běžném užívání bych ušetřil na provozních nákladech cca 1,20 Kč/100 km při srovnání běžného dieselu a elektromobilu. Při rozdílu pořizovací ceny cca 400 tis. Kč v neprospěch elektromobilu je návratnost investice cca 330.000 najetých km. 

Psalo se tu, že elektromobil je vhodný pro městský provoz a dojíždění v řádu 400-500 km týdně. To znamená návratnost cca 14 let za předpokladu, že vydrží baterka. Pokud bych musel po 200 tisících měnit baterku, je návratnost v nekonečnu. Čili z mého pohledu je to ekonomický nesmysl.

Je to nesmysl i z hlediska úspory zdrojů, protože pokud od ceny fosilních paliv odečtu spotřební daně, dostanu se s provozními náklady +- na úroveň elektromobilu, přičemž spotřeba vzácných zdrojů na výrobu spalováku je výrazně nižší, nemluvě o možnostech recyklace.

Takže mi to furt nějak nevychází...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Foundryman: Mě taky štve že dotuju kdejakého milionáře s FVE včetně ČEZu, co zmůžeš....

Neznám nikoho, co by měl s novými modely BEV nějaké zásadní problémy. Jediné problémy občas nastanou zvláště u starých modelů (po záruce na baterii 7-8 let) s článkem v baterii apod. Mám Niro, topí to dobře, klimatizuje taky, výhoda, že se obojí dá spustit přes telefon dálkově, můžu kdekoliv stát včetně podzemní garáže se zapnutým autem a topit si celé hodiny bez problému s dojezdem atd. Jinak když odmyslíme asi 2000 zbytečných částí co má spalovák, je to stejné.

Rozdíl mezi stejně vybavenými auty není dnes tak velký jako býval. Je potřeba srovnávat srovnatelné, tedy stejné vybavení, podobný výkon a taky nepočítat jen úsporu na palivu, ale parkování, různých poplatcích, pojištění, údržba apod. Oproti autu co jsem jezdil to je u mě úspora 4,- Kč/km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, African napsal:

Kupoval ho minulý rok, ale je pravda že ve světě elektrických aut už se to bere jako stará lemra 😂 Na cenu jsem se radši neptal, abych hned nevrhnul...takhle to vypadalo zezadu, cvaknul jsem si to abych si zapamatoval model. 

Nojo, ale nezapamatoval ani s fotkou, psal jsi EQC a tohle je nové EQA, je na trhu pár měsíců....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...