Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Ten motor je stejný, trh také stejný, ale určitě máš pravdu :lol2:

Pleteš motor a převodovku, což je něco jiného a jestli se v Německu má měnit olej v AT a u nás ne, tak to logiku fakt má :lol2:

Dobrou...

Co Ti přijde tak neuvěřitelně humorného na tom, že ten "stejný" motor není po čtyřech letech stejný? Stačí třeba, že tam dají čidlo, které hlídá minimální hladinu oleje a už můžeš prodloužit interval.

Nevím, kde pletu motor s převodovkou, a taky netvrdím, že v Německu to musí být jinak, ale že může, a logiku to nějakou mít taky může, která třeba Tebe vůbec nenapadne.

  • Odpovědi 163
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno

 

JR: pokud je 1-2 litry 50% olejové náplně tak jezdís v citigo 1,0 mpi:-))) můj stroj si říká o 7,5 litrů. A marketing chápu, kupujete si auto, které téměř nepotřebuje servis :-)))

Citigo má asi 2,5 litru náplně, jestli se nepletu, a samozřejmě jsem uváděl jako přiklad dnešní masovou produkci, kde je náplň cca 4 litry. Nepsal jsem tedy o Tvých sportovních autech, tam je ten režim trochu jiný.

Odesláno

Citigo má asi 2,5 litru náplně, jestli se nepletu, a samozřejmě jsem uváděl jako přiklad dnešní masovou produkci, kde je náplň cca 4 litry. Nepsal jsem tedy o Tvých sportovních autech, tam je ten režim trochu jiný.

Pleteš, má 3,7 litru vč, filtru

Odesláno

Tak patří tam tedy 3.4 litru, abych byl přesný, tímto se všem omlouvám za nepřesnost, nemám množství oleje všech aut co jezdí po silnicích v hlavě.

Odesláno

Ja se nebavil o sportovnich autech, ale o me stare 730d. Kdybych se bavil o nich tak ti naskočí vyrážka :-))) u 911 jsem najel za poslední dva roky 3tkm a na jaře budu olej měnit. U takových aut měním olej max po 4-7 tkm. A serme uz na to, je to jak u blbých na dvorku.

Odesláno

Tak je to vlákno o servisním intervalu na nové auto, o čem bychom se tady měli tedy bavit, aby to nebylo jak u blbých na dvorku?

Odesláno

Tak patří tam tedy 3.4 litru, abych byl přesný, tímto se všem omlouvám za nepřesnost, nemám množství oleje všech aut co jezdí po silnicích v hlavě.

To po tobě nikdo nechce, ale splést se o půlku? Navíc tam patří těch 3,6 - 3,7 ltr s filtrem, ty uvádíš množství bez filtru...

Odesláno

Když jsi tedy takovej detajlista, tak jsem se jednak nespletl o půlku a potom tam prostě patří přesně 3,4 litru.

Odesláno

Když jsi tedy takovej detajlista, tak jsem se jednak nespletl o půlku a potom tam prostě patří přesně 3,4 litru.

2,5 + 50% = 3,75 a patří tam 3,6 - 3,7 ltr. Ale to není pro debatu o serv.  intervalech až tak podstatný.

Odesláno

No máš pravdu, lidi jako ty daji 3,4 litrů lidi jako já 3,7 litrů :-) my měníme i filtr :-) Mám takový pocit, že potřebuješ mít pravdu za každou cenu. To co jsem tu psal je na popud mých zkušeností a hlavně mých kamarádů automechaniků, kdy mi ŕíkaj to je ten zasranej LL. Do toho oleje se dostává nafta a degraduje po 25-30 tkm je to jen černá voda. Nebudem se tu bavit jaké mazací schopnosti má olej po 50tkm. To, že to motor staré koncepce vydrží neznamená, že to vydrží dnešní motory. Do star?ho dieselu typu peugeot 205 nebo golf II 1,6 D můžeš lejt řepku nebo klidne fritovací olej a nic se nestane, nalej to do dnešního CR motoru ... Nedávno jsem vezl z německa bmw od podobného majitele, v autě byl 35tkm neměněný olej, to byl zvuk šicího stroje , nedalo mi to a ihned v německu jsem ho nechal vyměnit a najednou klid. A ještě jednu věc, mi nevadí LL olej jako takový, jen ho prostě měním dřív. Jasně, mám auta rád s věnuji jim nadstandardní péči, ale nemyslím si, že jsou to vyhozené peníze.

Odesláno

2,5 + 50% = 3,75 a patří tam 3,6 - 3,7 ltr. Ale to není pro debatu o serv.  intervalech až tak podstatný.

Ty jseš tedy dobrej demagog, tak v tom případě Ti už oponovat nebudu

 

No máš pravdu, lidi jako ty daji 3,4 litrů lidi jako já 3,7 litrů :-) my měníme i filtr :-) Mám takový pocit, že potřebuješ mít pravdu za každou cenu. To co jsem tu psal je na popud mých zkušeností a hlavně mých kamarádů automechaniků, kdy mi ŕíkaj to je ten zasranej LL. Do toho oleje se dostává nafta a degraduje po 25-30 tkm je to jen černá voda. Nebudem se tu bavit jaké mazací schopnosti má olej po 50tkm. To, že to motor staré koncepce vydrží neznamená, že to vydrží dnešní motory. Do star?ho dieselu typu peugeot 205 nebo golf II 1,6 D můžeš lejt řepku nebo klidne fritovací olej a nic se nestane, nalej to do dnešního CR motoru ... Nedávno jsem vezl z německa bmw od podobného majitele, v autě byl 35tkm neměněný olej, to byl zvuk šicího stroje , nedalo mi to a ihned v německu jsem ho nechal vyměnit a najednou klid. A ještě jednu věc, mi nevadí LL olej jako takový, jen ho prostě měním dřív. Jasně, mám auta rád s věnuji jim nadstandardní péči, ale nemyslím si, že jsou to vyhozené peníze.

Já vím, že mám pravdu a vůbec nejde o to, co dám já, protože já si olej sám neměním a není to vůbec o tom, že chci mít pravdu za každou cenu, ale o tom, že mám prostě přístup k ověřeným informacím a nevařím tady z vody, jako to bohužel děláš Ty, když neustále nesmyslně uvádíš, že se jezdí běžně na olej 30 nebo 50 tisíc a jak je blbej olej předepsanej výrobcem, protože to řek mechanik, kterej se do něj podíval proti sluníčku, namočil do něj prst a olíznul ho. Jinak tím názvem Long life, může být označenej taky třeba i ten olej určený na krátký interval, to se jenom zažilo mezi lidma, že je to ten super hyper olej na 50000 km.

Odesláno

JR2010: Nevím, co je demagogického na tom, řídit se předpisem výrobce a měnit s olejem i filtr, ale co už...

Odesláno

Demagogickým jsem nazval Tvůj usvědčující výpočet, ale to Ty moc dobře víš.

Protože mám přístup k určitým datům, tak Ti garantuji, že si nikdo v autorizovaném servisu nedovolí zákazníkovi vyúčtovat, respektive dodat víc oleje, než kolik předepisuje výrobce a to jednak proto, že jim to sklad nevydá, druhak by zákazníci hned řvali, že se je snaží servis okrást a na to by navázala celkem rychle kontrola od importéra s citelným dopadem na servis, protože by nejprve řešili, že okrádají zákazníky a potom, že kurví auto přeplňováním oleje, ono totiž zrovna v tomto případě méně je lepší než více.

Odesláno

Tu sa to ale rozbehlo...

Na obranu JR: chcel by som vidiet toho machra co do auta kde je predpisane 3.6 litra aj tolko naleje... neexistuje. Co pamatam: v starom mondeu bolo predpisanych 6.2, nikdy tam nevoslo ani 6. Do malej benzinovej Kie kde je predpisanych 3.6 este nikdy nevoslo viac ako 3.2. Do A6 bolo predpisanych 8.2 a pritom 8 som tam nikdy nedostal, skor 7.8.

A ano, aj s vymenou filtra, vypustane snad aj hodinu, predtym poriadne zohriate.

Ale zas ak auto zozerie pocas intervalu 1-2 litre tak je nieco zle (ano, viem, podla vyrobcu je to OK). Stretol som sa s tym asi len 3x - stara Octa 2.0 (davno), stary superb 2.8 (ten zral hadam 0.8l/10kkm) a benzinovy avensis (ale to bol celosvetovo nepodareny motor). Samozrejme nehovorim o nejakych sportovych vykonnych benzinoch. U dieslu to hadam ani nieje mozne.

Odesláno

Kdyby  byla možnost,  tak první relevantní výměna oleje proběhne až se prostě zakalí.  Jako u smažení.  Když už to nění pěkné, vyměnit.

Problém degradace oleje nedělá ani teplota,  ani studený běh,  ale fakt,  že se ten motor prostě vydírá.  Zní to krutě, správně jde o otěr.  To způsobuje to tmavnutí.  Sice může marketing tvrdit kde co.  Ale prostý fakt,  že se olej plní defakto kovem,  se popřít nedá.  Bohužel už to pak nefunguje jako mazivo, ale jako abrazivo.

Mě to řekl kamarád co sbírá motory jednoduše.  Pokud si kupuješ nové auto,  a chceš ho mít jako veterána,  měň po deseti tis km. olej.

Pokud to chceš jako rodinný vůz,   a spíš doufáš, že tak patnáct let musí dát, měň po patnácti tis. km.

Pokud to chceš střelit za pět let,  tak třicet.

Jen dvě věci zásadně ovlivňují výdrž motoru.  Olej a palivo.

Nehodlám spekulovat o konstrukci.  Tato poučka platí na ty dobře řešené motory.  I v SM rozebrali oktávku co dala mega.  A motor byl ok.   Převodovka horší, ten zbytek vymletej.  Zub času.  Ale stále platilo, dobrej olej, a palivo.

Nafta nemá ráda vysoké otáčky,  benzín je potřebuje k samoočistnému procesu.

Někdy se i zmiňovalo jak málo vydrží letecké motory.  U nich se uvádí počet hodin.  Běžně, a to mluvím o pístových je limit 500 plus.  Ten motor běží, celou svou životnost běžně na 75 per. výkonu.

Jsou borci co nejeli v autě přes čtyři tis..  ot.

Každý znás si musí určit,  kdy se mu vyplatí investice a kdy ne.  Pro stroj samotný je nejlepší měnit olej když zčerná.  

Odesláno

Ty jseš tedy dobrej demagog, tak v tom případě Ti už oponovat nebudu

 

Já vím, že mám pravdu a vůbec nejde o to, co dám já, protože já si olej sám neměním a není to vůbec o tom, že chci mít pravdu za každou cenu, ale o tom, že mám prostě přístup k ověřeným informacím a nevařím tady z vody, jako to bohužel děláš Ty, když neustále nesmyslně uvádíš, že se jezdí běžně na olej 30 nebo 50 tisíc a jak je blbej olej předepsanej výrobcem, protože to řek mechanik, kterej se do něj podíval proti sluníčku, namočil do něj prst a olíznul ho. Jinak tím názvem Long life, může být označenej taky třeba i ten olej určený na krátký interval, to se jenom zažilo mezi lidma, že je to ten super hyper olej na 50000 km.

Hele když jinak nedáš tak musím, píšeš sračky i přesto, že máš přístup k ověřeným a jistě tajným informacím. Pro Tvé info, taky si olej neměním sám a ten mechanik co se podle Tebe koukne do sluníčka a pak ho olízne patří k nejlepším mechanikům v republice, rozebere motor z lamba do sroubku a pak ho zase slozí jak se patří. Ted k označení oleje LL ( long life ) je urcen pro prodlouzený interval výměny a to z pravodla 2 roky a max. 30.000 km ( podle značky a typu vozu ) chytré auto si hlídá v jakém režimu suto jezdí a podle toho se snižuje počet km do výměny ( počet startů, vzalenost jednotlivých jízd a spotřebu vozidla ). Olej určený pro běžný interval se nikdy nenazývá LL je určen z pravidla pro výměnu jednou ročně s max 15.000 km ( zase se může lišit výrobcem a typem motoru ). Ten muj blby mechanik jak píšeš mi jednou řekl, ty 1,9tdi ( BLS) jsou dobré jen ten LL interval je zabíjí, jednalo se o manželčin touran rok 2007, říkám proč? vždyť mezi lidmi se tradije, že špatné jsou dvoulitry 2,0 tdi rok 05-08, přestanou mazat a hotovo ( ochechlanej tisícihran za 150 kč ) a on na to když to má přes 200tkm přidře se vačka a já na to blbost. Asi za tři měsíce motor KO. Najeto 214tkm. Takže Tvé příručky a přístup k informacím je sice fajn, ale realita je jiná.

 

Ještě jedna technická pro toho co by měnil až se olej zakalí nebo nebude mít krásně čirou barvu. Zkus někdy vylít olej z dieselu po trech dnech jízdy...... je černý jak bota.

Odesláno

A jeste k tomu jak si nikdo nedovoli nevymenit olej, bohuzel vypusti z auta 4 litry misto 5 a nalije 4.... pak jeste nalije o 0,2 l míň a když udělá takto 3 auta má 3 litry. Ve skladu sice podepíše 5 litrů ale vymění jen 4...... Kdyby se to tak nedelo tak by mi x krat mechosi nenabizeli olej. Vetsinou jde o mlade kluky co si zlepsuji svuj zivotni standard. Smutné , ale děje se to.

Odesláno

M3maniac - já nedělám osvětu dlouhým intervalům výměny a ani bych si nedovolil nikomu doporučovat, jak to má dělat. Píšu jen, že já osobně dodržuji servisní intervaly výrobce. Píšeš, že mám na háku "obouchané" Combo, ale když jsme ho nové v roce 2003 kupovali, stálo nás 420 tisíc a to tehdy pro nás nebyly malé peníze. Přesto jsme od začátku dodržovali předepsaný interval 50 tisíc. Co se týká mého auta, kde měním po 10-15 tisících místo předepsaných 20, tam je to opravdu doporučením firmy, která prováděla chiptuning, jinak bych měnil po předepsaných 20 tisících... Mimochodem, mám kamaráda motorkáře, sjezdili jsme spolu na motorkách kus Evropy. Má staré BMW R1100GS z roku 1996, ignoruje nekonečné debaty o olejích a stále tam myslím dává Castrol GTX3 nebo tak něco. Motorka má předepsané výměny po 10 tisících km, ale on mění po 15-20 tisících, jednou na to zapomněl a měnil snad po 30:-). To už je síla i na mne, já u své motorky dodržuji 10 tisíc, nicméně on má na motorce najeto 300 tisíc km a motor je v nejlepší kondici... 

Odesláno

Hele když jinak nedáš tak musím, píšeš sračky i přesto, že máš přístup k ověřeným a jistě tajným informacím. Pro Tvé info, taky si olej neměním sám a ten mechanik co se podle Tebe koukne do sluníčka a pak ho olízne patří k nejlepším mechanikům v republice, rozebere motor z lamba do sroubku a pak ho zase slozí jak se patří. Ted k označení oleje LL ( long life ) je urcen pro prodlouzený interval výměny a to z pravodla 2 roky a max. 30.000 km ( podle značky a typu vozu ) chytré auto si hlídá v jakém režimu suto jezdí a podle toho se snižuje počet km do výměny ( počet startů, vzalenost jednotlivých jízd a spotřebu vozidla ). Olej určený pro běžný interval se nikdy nenazývá LL je určen z pravidla pro výměnu jednou ročně s max 15.000 km ( zase se může lišit výrobcem a typem motoru ). Ten muj blby mechanik jak píšeš mi jednou řekl, ty 1,9tdi ( BLS) jsou dobré jen ten LL interval je zabíjí, jednalo se o manželčin touran rok 2007, říkám proč? vždyť mezi lidmi se tradije, že špatné jsou dvoulitry 2,0 tdi rok 05-08, přestanou mazat a hotovo ( ochechlanej tisícihran za 150 kč ) a on na to když to má přes 200tkm přidře se vačka a já na to blbost. Asi za tři měsíce motor KO. Najeto 214tkm. Takže Tvé příručky a přístup k informacím je sice fajn, ale realita je jiná.

 

Ještě jedna technická pro toho co by měnil až se olej zakalí nebo nebude mít krásně čirou barvu. Zkus někdy vylít olej z dieselu po trech dnech jízdy...... je černý jak bota.

 

 

A jeste k tomu jak si nikdo nedovoli nevymenit olej, bohuzel vypusti z auta 4 litry misto 5 a nalije 4.... pak jeste nalije o 0,2 l míň a když udělá takto 3 auta má 3 litry. Ve skladu sice podepíše 5 litrů ale vymění jen 4...... Kdyby se to tak nedelo tak by mi x krat mechosi nenabizeli olej. Vetsinou jde o mlade kluky co si zlepsuji svuj zivotni standard. Smutné , ale děje se to.

Reaguješ zbytečně podrážděně, ani v jedné větě jsem nezpochybnil kvality Tvého mechanika a nikdy bych to ani neudělal, protože ho jednak neznám a potom moc dobře vím, že šikovných mechaniků v tzv "garážích" je víc než dost. Tak to vezmu ještě jednou od začátku, je to vlákno o servisním intervalu nového auta, výrobce, když auto uvede na trh, tak stanoví, jak se má udržovat a taky to, které náplně jsou pro tu údržbu vhodné, protože to auto zkonstruoval a ví asi nejlépe, jaké to má souvislosti.Název oleje Long Life je obchodní značka, samozřejmě ji začala používat celá řada solidních výrobců pro oleje, které jsou určeny na jiný režim, než tzv. "obyčejné" oleje, ale objevilo se na trhu i pár dodavatelů, kteří ten název použili i pro olej, který se na ten provoz nehodí. Pak taky existují oleje Long life s různou hodnotou SAE, většinou v rozpětí 0-10, tím jsem tedy chtěl napsat, že je celkem fuk, jak se olej jmenuje, ale zásadní je, jakou má klasifikaci výrobce pro konkrétní motor. Vím na 100%, že když se člověk zeptá v servisech mimo autorizovanou síť, jaký mu tam dají olej, tak řada odpovědí bude něco jako 10w-40, případně právě Long life. Co se poškození motorů obecně týká, hraje tam vždycky roli řada faktorů, často jsou na vině uživatelé, i když to neradi slyší, respektive dost často i lžou, proto se taky od určité doby zaznamenává neodstranitelně do řídících jednotek aut třeba právě ten okamžik, kdy auto vyzve majitele k výměně oleje, protože dřív to to auto jen oznámilo a samozřejmě chytrolín drandil dalších 10000 km, protože ten mezní interval byl ještě daleko a pak tvrdil, že se upozornění rozsvítilo včera. Co se týká konkrétní závady na Tvém autě, který způsobila součástka za 150 Kč, tak to neumím posoudit, ale právě z autorizované sítě dostává výrobce zpětnou vazbu a na ni reaguje třeba i konstrukční změnou, nebo jen výměnou vylepšené součástky v průběhu provozu v rámci servisních prohlídek, což zákazník ani nemusí vědět a určitě to neudělá mechanik v garáži, protože to neví a i kdyby to nějak věděl, tak to stejně neudělá, protože by to platil ze svého, nebo to v lepším případě zatáhne zákazník. Takže spokojeně odjedeš po servisní prohlídce a za pár let Ti třeba klekne motor právě kvůli součástce za pár korun a co víc, nikdo Ti nic nedá. 

Dál, jestli provozovat auto při poskakování po pár kilometrech denně v režimu prodlouženého servisního intervalu, tak jsem přesvědčený, že pro tento způsob provozování auta je to právě nejvhodnější. A nakonec k těm nepoctivcům, co k tomu dodat, já jsem se s tím nesetkal, věřím, že většina lidí v servisech pracuje poctivě ale samozřejmě se to stát může, je to o organizaci konkrétní společnosti, v autorizované síti se snaží nastavit takové procesy, aby se to co nejvíc ošetřilo, ale dokud bude i ta druhá strana ochotna kupovat něco nějak jinak, chtít všechno bokem, chodit za lidma "zezadu", atd. tak to asi bude fungovat dál. Jinak problémem v této souvislosti bylo právě fasování většího množství oleje, než bylo předepsané, přesně jak říkáš, tři deci navíc u každého auta, zákazník moc nekřičel a za pár dní bylo nastřádáno, auta se ale nešidila.

Odesláno

Opet se bavime o stare nemecke poctive praci, je to jeden z nespolehlivejsich a nejbytelnejsich motoru vůbec. A ze tam lije specifikaci oleje z doby vzniku a na ktery je motor zvykly je jen dobre. Tak jako tobe doporucili chipari menit olej driv, tak ja to doporucuji lidem. At chces nebo ne, narustem vykonu a krouťáku trpí většina dílu daleko víc a tady tim si jen kryjou své záda, protože jsou si vědomi toho, že motorový olej je zásadní věc pro jeho životnost. Já mám kamaráda co se věnuje chiptuningu pres 20 let a taky jsem to ta mlada dělal, než mi došlo že to auto doopravdy dostává větší záhul.... Proto jsem šel cestou vyššího obsahu, kdy auto jen lechtám a ono letí :-)

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...