Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

já mám nápad, uděláme test. Teploměr je dnes běžnou výbavou auta. Zítra až pojedete do práce, zkuste pozorovat jak se mění naměřená teplota v závislosti na rychlosti.

 

(já to pozoroval, nemění. Teda aspoň ne tak aby to nešlo vysvětlit různou teplotou okolí. Při zastavení jde ovšem nahoru ale to je teplem motoru a chladiče, čidlo je obvykle někde v předku)

Odesláno

...trochu odbočím, jednou jsem prošvihl dobu na pálení kvasu z hrušek, tak jsem pálenku lil do ostřikovačů...no a jednou jsem jel po nějakém večírku, stříknu na sklo a poblitá palubka.

Teď jsem se pobavil víc než ve vlákně Humor
Návštěvník
Odesláno

Jo a s teplomerem kdyz ho date na auto, tak se rozfil teplot neprojevi. Pokud trn druhy neni ovlivnen teplotou v aute, motoru atd...

Teda ja ze sebe nechci delat zase debila, ale podle me je to s tim "wind chill", jak vysvetleno v tom clanku, nejaka hovadina. At koukam jak koukam, vsude pisou jenom o pocitovy teplote pro lidskou kuzi a nezda se, ze by to bylo aplikovatelny na cokoli jinyho. Nasel jsem ten odkaz ze kteryho ten clanek udajne vychazel - http://www.ec.gc.ca/meteo-weather/default.asp?lang=En&n=5FBF816A-1#X-201501151120382

Nebo anglicka wiki, pisou napriklad - "The effect of wind chill is to increase the rate of heat loss and reduce any warmer objects to the ambient temperature more quickly. Dry air cannot, however, reduce the temperature of these objects below the ambient temperature, no matter how great the wind velocity."

Ano rikam, ze ten clanek je hovadina ohledne teploty.

To hle je mimo naši "soutěž" tady, ale Ty máš ten teploměr na místě, kde přímo fičí?

Ne jednou pro vzdy nehori ! :)

http://science.opposingviews.com/wind-affect-thermometer-23922.html

Odesláno

No dobře no. Já měl k tomu taky nedůvěřivej postoj ze začátku, vlastně jsem si byl skoro jistej, ale ten článek... Nehoří no. A tano neměl pravdu, :lol2:

Neva:)

Odesláno

já mám nápad, uděláme test. Teploměr je dnes běžnou výbavou auta. Zítra až pojedete do práce, zkuste pozorovat jak se mění naměřená teplota v závislosti na rychlosti.

 

(já to pozoroval, nemění. Teda aspoň ne tak aby to nešlo vysvětlit různou teplotou okolí. Při zastavení jde ovšem nahoru ale to je teplem motoru a chladiče, čidlo je obvykle někde v předku)

 

To by mě zajímalo, kde má auto teploměr? Nesmí to být někde u motoru kvůli teplu, ale zároveň tam nesmí foukat kvůli ochlazování. Samozřejmě mi při různých rychlostech ukazuje pořád stejnou teplotu.

 

Odesláno

...no čistit pak ten bordel humor nebyl...a vlastně ani zbytek cesty.

Věřím. Ale tak daleko jsem si tvůj příběh ve své fantazii nepřehrál
Odesláno

To hle je mimo naši "soutěž" tady, ale Ty máš ten teploměr na místě, kde přímo fičí?

já ne, já tam žádný nemám. Ale to čidlo musí ukazovat venkovní teplotu takže je v přímém a pokud možno ne moc chráněném kontaktu s okolním vzduchem. Na jednom autě kterým cestujem do práce je čidlo v předním nárazníku, plastová skořápka pár milimetrů tlustá, neuzavřená, s dírama k chladiči. Kdyby se to mělo jízdou projevit, dá se to technicky brát jako místo kde přímo fičí. Druhé auto je Oktávie I, tam nevím kde je čidlo ale předpokládám že to bude podobné protože to má funkci výstrahy před námrazou takže asi nebude v popelníku.

Odesláno

Neva:)

 

To víš, že neva. Já nikdy nepřenejšlel o tom vypařování lihu (podobné látky) z té kapaliny, přestože tuhle věc si pamatuju, resp. jsem na to narazil už kolikrát v jinym případě.

Odesláno

já ne, já tam žádný nemám. Ale to čidlo musí ukazovat venkovní teplotu takže je v přímém a pokud možno ne moc chráněném kontaktu s okolním vzduchem. Na jednom autě kterým cestujem do práce je čidlo v předním nárazníku, plastová skořápka pár milimetrů tlustá, neuzavřená, s dírama k chladiči. Kdyby se to mělo jízdou projevit, dá se to technicky brát jako místo kde přímo fičí. Druhé auto je Oktávie I, tam nevím kde je čidlo ale předpokládám že to bude podobné protože to má funkci výstrahy před námrazou takže asi nebude v popelníku.

 

Jsem se ptal, páč většinou není na úplně nechráněném místě, jako je přední okno. Dokonce si myslím, že se s tím umístěním výrobci možná trochu perou pořád (jak blízko nad vozovkou, jestli v zrcátku / v nárazníku, apod.)

Odesláno

To víš, že neva. Já nikdy nepřenejšlel o tom vypařování lihu (podobné látky) z té kapaliny, přestože tuhle věc si pamatuju, resp. jsem na to narazil už kolikrát v jinym případě.

Hlavne, ze jsme si to ujasnili, ne:)?

Stejne tam budu lejt min. -40, praxe je praxe.

Odesláno

A není to málo, Antone Pavloviči?:-).

Silnejsi u nas nemaji:)

Odesláno

Kdyby jeste zil Doc. "Igor Hrozny", u ktereho jsem delal zkousky z termodynamiky, jiste by mu pri cteni teto debaty praskla zilka

P.S. Jmenoval se samozrejme jinak, at je mu zeme lehka

Odesláno

Jsem se ptal, páč většinou není na úplně nechráněném místě, jako je přední okno. Dokonce si myslím, že se s tím umístěním výrobci možná trochu perou pořád (jak blízko nad vozovkou, jestli v zrcátku / v nárazníku, apod.)

tak jsem si jen tak pro info trošku gůgnul a našel že například ve Fabii je čidlo v nárazníku vedle mlhovky. Což má logiku když to má hlásit nebezpečí námrazy, mělo by to být nízko. Ale to není podstatný.

 

 

Myslím že platí ta nejjednodušší možnost. Ostřikovací kapalina mrzne při nesmyslné teplotě prostě proto že je blbě udělaná.

Odesláno

Kdyby jeste zil Doc. "Igor Hrozny", u ktereho jsem delal zkousky z termodynamiky, jiste by mu pri cteni teto debaty praskla zilka

 

 

:D

 

Ja som raz z pláže išiel rýchlo na skútri, lebo mi bolo teplo. Mal som v takom tom košíku vpredu fľašu s vodou a tá normálne zamrzla. Aj mi omrzli prsty na nohách, som mal len sandále.

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...