Přejít na obsah

Elektrokolo


Doporučené příspěvky

Bohužel jsem tohle téma založil ve špatné sekci, tak to chci tímto napravit, bohužel v prodejní sekci neumím vlákno smazat. Je tu téma o kolech i koloběžkách, ale elektrokola jsou dnes fenoménem, který si myslím zaslouží vlastní prostor. Elektrokola dojedou na rozdíl od jiných elektrohybů kam potřebujeme, dají se snadno a rychle dobít a myslím, že jejich vrchol jejich oblíbenosti je teprve před námi, stejně jako mne fascinuje jejich technický vývoj. A bohužel i cenový. I já začal nedávno uvažovat, že si elektrokolo pořídím, ale orientuji se v této problematice jen okrajově a tak bych rád poprosil zkušenější o radu.

Je mi 61, 90 kg, v mládí jsem na kole jezdil až 10 tisíc km ročně, dnes už nejsem žádný sportovec a turistiku jezdím na motorce nebo autem. Občas se sklouznu na kolobrndě a trekové kolo (ne elektro) se mnou ujelo za 8 let 300 km. Obojí je ale ve svém živlu jen na asfaltu. Bydlím v podhůří Orlických hor, elektrokolo bych používal pro občasné výlety 50-70 km dlouhé, po silnici i polních a lesních cestách, po rovině i v kopečcích. Celkový roční nájezd odhaduji 2000 km. Zajímá mne:

- Celoodpružené kolo nebo hardtail? Někdo tvrdí, že zadní odpružení je drahé, těžké a stačí odpružená sedlovka, jiní tvrdí, že zadní odpružení je o tolik komfortnější, že už by nic jiného nechtěli..

- Jaké kolo? Horské nebo spíš silniční? S úzkými nebo širokými pneumatikami? S jak velkými koly?

- Jaký pohon? Některé motory prý mají výraznější prázdný odpor (šlapu-li bez přípomoci), rozdíly mohou být i ve spolehlivosti atd. Máte doporučení, čemu dát přednost popř. čemu se vyhnout?

- Kapacita baterie - jistě, čím víc tím líp, ale to stojí peníze a váží kilogramy a tak bych rád něco přiměřeného, s rezervou na výše uvedený nájezd.

- Nové kolo nebo lehce ojeté?

- Značka - doporučíte nějakou prověřenou značku? Kolo - pokud by bylo nové - chci koupit v kamenném obchodu v okolí Hradce Králové, kvůli servisu i záruce. Rád bych dobrou kvalitu, spolehlivost, dostupnost ND, vzhledem k mé představě o ceně nepůjde o Mercedes, ale nechci ani nic z marketu či Mountfieldu.

- Cena - mám prvotní představu o 50-60.000,-. Pokud se mé požadavky dostanou do konfliktu s cenami na trhu, jsem ochotný připlatit, ale nerad bych se dostal na dohled ke 100.000,-. 

Díky za vaše rady, tipy a zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 283
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Na některé otázky si myslím odpovídáš sám, silničku bych jako univerzál na polňačky a lesní cesty nebral. I elektrokolo je stále kolo, takže se můžeš odrazit od toho co máš vyzkoušeno a zažito, hodně je to o osobních preferencích. S ohledem na váhu bych do 29" kol nešel (v menších rámech někdy nejsou ani dostupné). U toho nájezdu a rozpočtu bych osobně nepřemýšlel nad celopérem, takže buď trekové nebo horské hardtail, opět dle preferencí. Kapacita baterie by stačila na ten dojezd základní, nicméně když bude větší nic tím nepokazíš a zároveň nebudeš muset měnit/repasovat hned jak výkon půjde dolu. Myslel bych na to že baterie je jedna z nejdražších částí takže bych se poohlížel po ověřené značce případně nějaké prodloužené záruce (tátovi odešla baterie ani ne po roce, nakonec reklamace prošla ale příště bych volil ověřeného výrobce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hardtail, Bosch, baterii 625 v rámu s možností dokoupení dalších 500 wh na rám. 4 pístkové brzdy, ideálně integrované přední a zadní světlo s napájením z centrální baterie. 

Značka třeba Haibike 9. řady zde: https://www.mojekolo.cz/haibike-hardnine-9-urban-grey-black/

Potom výměna pneumatik, sedla, dokoupení a montáž světel a čipu + 15.000,- Kč

Do 120k by jsi se s hartailem měl vejít. 

50-60k je dnes cenový nesmysl i pro normální kolo natož pro elektro ... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, Tomas_2002 napsal:

Hardtail, Bosch, baterii 625 v rámu s možností dokoupení dalších 500 wh na rám. 4 pístkové brzdy, ideálně integrované přední a zadní světlo s napájením z centrální baterie. 

Značka třeba Haibike 9. řady zde: https://www.mojekolo.cz/haibike-hardnine-9-urban-grey-black/

Potom výměna pneumatik, sedla, dokoupení a montáž světel a čipu + 15.000,- Kč

Do 120k by jsi se s hartailem měl vejít. 

50-60k je dnes cenový nesmysl i pro normální kolo natož pro elektro ... 

 

Tak to co popisuješ, nemá s cyklistikou nic společného ... 

Stroj s dvěma baterkami bude vážit 30kg a v kombinaci s čipem půjde o nejlepší cestu k průseru. Zrovna nedávno jsem řešil paní, která s načipovaným kolem skončila jako viník dopravní nehody. Je to stejný, jako si dát pivo, nadýchat a pak se hájit tím, že jsem měl přednost ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pořádku. Já si celkem běžně na kole pivo, dvě nebo i tři dám, takže snesu i ten chip 😉 Nejčastěji na e-kole jezdím kolem 28-33 km/h, těch 25 mi přijde fakt málo a hlavně když se pohybuješ kolem této rychlosti tak to neustálé přidávání-nepřidávání mi děsně vadí.  

A co se týče baterie tak neříkám, že běžně musíš jezdit s 625+500, ale je dobrý tu možnost mít když už to kolo kupuješ. 

Jinak souhlasím i s tou první větou, s cyklistikou to nemá nic společného. Proto mám i normální XC hardtail. 

Nicméně díky elektrokolu jsem vyřadil 90% jízd, které jsem jinak absolvoval autem 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Tomas_2002 napsal:

Hardtail, Bosch, baterii 625 v rámu s možností dokoupení dalších 500 wh na rám. 4 pístkové brzdy, ideálně integrované přední a zadní světlo s napájením z centrální baterie. 

Značka třeba Haibike 9. řady zde: https://www.mojekolo.cz/haibike-hardnine-9-urban-grey-black/

Potom výměna pneumatik, sedla, dokoupení a montáž světel a čipu + 15.000,- Kč

Do 120k by jsi se s hartailem měl vejít. 

50-60k je dnes cenový nesmysl i pro normální kolo natož pro elektro ... 

 

Díky. 100 tisíc za kolo dávat nechci, určitě ne napoprvé dokud si neujasním jak mne to bude bavit. Obvykle si kupuji kvalitní věci a cena je až druhý parametr, ale tam mám jasno. Tady ještě ne, zájmů je hodně a možná si dám jen pár desítek km 2x měsíčně. Také na kole nebudu suplovat dosavadní jízdy autem, snad na nákup, letiště, ke známým a tak. Nicméně v elektrokole vidím šanci na potlačení narůstající lenosti, která se u mne s věkem dostavuje. V mládí jsem jezdil na kole hodně, jet na druhý konec republiky bylo běžné, objel jsem Skandinávii, Rumunsko, to bylo ale před 40 lety. Před 10 lety jsem se chtěl ke kolu vrátit, ale už to nebylo ono, i kvůli množství jiných zájmů. Do obytného auta jsem koupil koloběžku, nezabere skoro žádné místo, pár let jsem na ní jezdil víc i po okolí, hýbal jsem se, kondice stoupala a bavilo mne to. Ale průměrná rychlost je nízká, tím i akční rádius na podvečerní vyjížďku omezený, navíc se má brnda nehodí na horší cesty. Zkusil jsem se i  vrátit ke kolu ale kolobrnda vyhrála a kolo zahálí v garáži, navíc ani ono není ideální do lesa. V poslední době jsem se tedy zakoukal do elektrokol, krátce se párkrát svezl na půjčeném a protože nejsem žádný sportovec, nicméně pohyb mne baví a jsem i technicky založený (motorky, auta, létání), tak v elektrokole vidím šanci jak se hýbat, zlepšit kondici a zároveň si dělat pěkné výlety za zajímavými místy, která třeba ani neznám i když nejsou daleko. A zdaleka ne jen po asfaltu, spíš naopak i když hardcore terén vyhledávat nebudu. Pokud mne to chytne, časem ho vyměním za jiné, dražší a třeba celoodpružené.

Díky za rady i odkaz, mojekolo.cz má pobočku i u nás v HK, už jsem tam kupoval mámě elektrotříkolku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Ivan Lelák napsal:

Díky za rady i odkaz, mojekolo.cz má pobočku i u nás v HK, už jsem tam kupoval mámě elektrotříkolku. 

zdravím,

nedá mi to, ale pokud budete kupovat v mojekolo.cz, doporučuji si zřídit Sphere Card (v HUDY sport zdarma a zřízení je online) a máte slevu 10% na kolo, to se hodí, ne?

Já to vloni na podzim taky využil :smile_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, slušný začínaj kolem 200 000,- Vloni si kámoš kupoval sur ron za kilodvacet a takovej křáp abys pohledal. Nutil mne, ať pro to jedu s ním, že se jako vyznám... Prostě mě ukecal, jel jsem s ním do Horažďovic. Na místě jsem mu jasně řekl, ať se na to vykašle, když jsem to nadělení osahal. Stejně to vzal, byl prostě zaslepenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Tomas_2002 napsal:

Hele za 50-60k to budou všechno variance na toto:

 

https://www.bikemax.cz/horska-elektrokola/8297-haibike-hardnine-4-2022.html

Haibike HardNine 4 je zajímavé kolo. Ale zeptám se - o něco dražší je HardNine 5 a jestli tomu rozumím dobře, rozdíl je jen v baterii s větší kapacitou. Je to tak? No a pak vidím HardNine 6 (https://www.bikemax.cz/horska-elektrokola/8295-haibike-hardnine-6-2022.html), oproti HardNine 4 dražší asi o 10 tisíc, s ještě větší kapacitou ale také tam není motor Bosch, ale Yamaha. Třeba bych dal o 10 tisíc víc, hlavně kvůli té baterce, ale co rozdíl mezi Bosch a Yamaha?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš mít klid a dobrý pocit z toho, že jsi výběr neošidil, a navíc máš chuť a čas si něco naštudovat, tak mrkni na https://www.emtb-news.de/news/

a také https://ebike-mtb.com/en/

Tady se od nás dozvíš fragmenty informací nebo spíše názorů - sice dobře míněných, ale subjektivních, a určitě ne ucelených

Za sebe jen pár postřehů

- kolegyně sháněla ebike kolem 40... se štěstím sehnala půl roku jetý Specialized Levo HT za 60, u kterého první majitel upgradoval vidlici na RS Pike - kauf století 🙂

- pokud u pohonu preferuješ hrubou sílu, tak Bosch nebo Yamaha nebo TQ

- pokud preferuješ minimální odpor po překročení 25 km/h, tak Fazua nebo Brose nebo Specialized (motory si nechává dělat u Brose, do novější řady light-ebike dává motory Mahle s 35 Nm)

- pár konkrétních modelů, které se (po mnoha hodinách čtení na webu a po 4 nebo 5 zkušebních jízdách na zapůjčených kolech) dostaly na můj shortlist: Wilier 101FX hybrid, Wilier 101X hybrid, Trek eCaliber, Orbea Rise, Focus Raven2, Bulls Wild Flow Evo...

https://www.finebike.cz/wilier-101fx-hybrid-2020-xt-sid-966/

https://www.finebike.cz/wilier-101x-hybrid-2021-xt-sid-966h/

https://www.kola-radotin.cz/celoodprozene-horske-elektrokolo-trek-e-caliber-96-satin-lithium-greytrek-black

https://www.albie.cz/rise/

https://www.focus-bikes.com/cz_en/bikes/e-mountainbike-hardtail/raven2

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 3. 2022 v 16:04, Ivan Lelák napsal:

Haibike HardNine 4 je zajímavé kolo. Ale zeptám se - o něco dražší je HardNine 5 a jestli tomu rozumím dobře, rozdíl je jen v baterii s větší kapacitou. Je to tak? No a pak vidím HardNine 6 (https://www.bikemax.cz/horska-elektrokola/8295-haibike-hardnine-6-2022.html), oproti HardNine 4 dražší asi o 10 tisíc, s ještě větší kapacitou ale také tam není motor Bosch, ale Yamaha. Třeba bych dal o 10 tisíc víc, hlavně kvůli té baterce, ale co rozdíl mezi Bosch a Yamaha?

Jedna nevyžádaná knížecí rada. Podívej se okolo Týniště na půjčovny elektrokol, vypůjči si ho na víkend, vezmi si to nejdražší a uvidíš sám.Až dojedeš na Šerlich a zpátky a druhý den to od obkroužíš mezi Orlicemi od Chocně do Hradce 90 km, tak se pak rozhodni, kolik do toho vrazit. Co se týká baterky, tak je to víceméně jedno 500 stačí.  Já sebou vozím dobíječku, po 50 kilometrech zastavím v hospodě, Dám si pivko, slušně poprosím, jestli si můžu dobít a pak jim dám o dvacku větší spropitné. A těch max 40 až 50 kilometrů domů dojedu najisto. Co je podle mě důležitý, je váha. Já měl to štěstí, že jsem kupoval nesmyslně drahý kolo z druhý ruky, kompletně karbon, ale váží o 5 kilo míň než běžný elektrokola. A to je sakra znát. No a samozřejmě 29 palců kola. Ať to frčí. 
jinak já ho vůbec nešetřím nešetřím. Jezdím na něm většinou Orlické hory včetně single trailů. Sere pes.

17C98DE5-9B3F-467D-A37B-DF0935CA995D.jpeg

51AA2036-707C-4BAB-80A9-0EF53BB74A61.jpeg

50613AA0-2814-4314-8FE7-76EE7BC95D10.jpeg

C24E9140-37B9-4076-A154-5A0826CA2887.jpeg

D2588BBE-83D1-42F9-AE79-68436A29A93A.jpeg

ED8FC789-C6C3-4A70-AE20-FD469D78BE48.jpeg

Upraveno uživatelem Roman I.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po pár dnech shánění informací, rad a tipů jsem zpět. Jak jsem čekal, 100 lidí, 100 názorů, každý doporučuje to, s čím je spokojen. Objevují se názory typu Bafang ano i Bafang ne, 500 Wh baterka je málo i dost, ojeté kolo ano i ne atd. Názory se shodují v:

- celopéro je zbytečné, nárůst ceny nevyváží v mém případě přínosy

- určitě kola 29"

- sázka na jistotu je motor Bosch

Cenový odhad jsem navýšil na cca 70 tisíc, nechci překročit 80 tisíc. Napoprvé nepotřebuji nejvyšší třídu ani nejnovější modely. Rád bych podpořil českého výrobce - 4ever, Levit, Apache, Crussis, ale na ty jsem moc názorů neposbíral a není to podmínka. Sázka na jistotu je prý Cube (na jednom modelu jsem i jel), ale špatné slovo jsem neslyšel ani o Haibike a právě tato značka mne už pár dnů drží, konkrétně jsem pozornost upřel k modelu Hardnine 6. Má motor Yamaha PW-ST, o kterém se toho prý zatím moc neví, ale podle různých zdrojů je to dobrý motor s tichým chodem, minimálním odporem v režimu bez přípomoci, kroutícím momentem 70 Nm. Baterka je 630 Wh. Parametrově by mi to kolo asi vyhovovalo, ale v nabídce na trhu se ještě neorientuji a kdyby byla nějaké srovnatelná alternativa, rád ji zvážím..

A ještě stále uvažuji i o zánovním, lehce ojetém kole...

Haibike_MY21_HardNine_6.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele ty ceny jsou u CUBE a Haibike víceméně stejný. 

Ekvivalent je třeba tohle CUBE

https://www.akumo.cz/cube-reaction-hybrid-pro-625-29-15-2021-black-n-grey-2

Jasně, člověk by si tam asi mohl představit lepší vidlici, ale tam jsou hrozivý příplatky. Ta Suntour  XCM 34 je prakticky u všech  e-kol v kategorii do 80k.

Fajn mi tam přijde ta 4A nabíječka pro případy co píše Roman ... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 3. 2022 v 11:37, Tomas_2002 napsal:

Do 120k by jsi se s hartailem měl vejít. 

50-60k je dnes cenový nesmysl i pro normální kolo natož pro elektro ... 

 

To mas relativni, ja kupoval predloni RB hardtail za nejakych 35k a jsem uplne happy. Vlastne ani nevim, co by tam mohlo bejt zasadne lip. A spousta lidi rekne, ze 20k je na kolo az moc. Takze tak nejak to bude i ohledne tech e-kol. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele když si vezmeš, že slušný elektrický vybavení toho e-kola pořídí výrobce kolem 25k ( motor, baterie, displej s ovladačem, atd.) tak pokud koupíš kolo na Boschi za 50k tak je to vlastně kolo za 25k. 

Pokud vezmu v potaz vyšší váhu a výrazně vyšší zápřah toho kola (v porovnání s konvenčním kolem) tak mi to prostě přijde jako naprostý nesmysl. 

Co se týče tvého příkladu, tak dejme tomu, že vezmu kolo za 35k. Ukaž mi jeho ekvivalent do 60k v elektrokole 🙂 

Viz třeba toto: https://www.mojekolo.cz/ghost-nirvana-base-27-5-grey-grey/

Tady je konvenční kolo za 35k a pokud ho budeš chtít v elektrokole, tak je to prakticky to samé jako v odkazu výše za 75k. Takže příplatek za "elektrickou výbavu" je 40k. A proto tvrdím, že 50-60k je nesmysl a stojím si za tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...