Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

Tak snad zdravý rozum zvítězí a nebude to plošný průser.

Mě vlastně baví i takové drobnosti jako je zimní teplota uvnitř vozu pro komfort klientů, která se přeci u naftových motorů musí dodržovat, ale u elektrických přimhouříme oko, protože ten bojler moc žere a nikam bysme nedojeli, že jo ? 

Je to fakt vtipný a asi už o tom nechci nic psát 😀

edit: on by se do toho vlastně mohl dát naftovej bufík, kterej smrdí nejvíc ze všeho

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemám Toyotu, tu má Dantechno a když sem ho viděl naposledy, tak měl tak 125cm. Asi se tam teda vejde a ten vypíčenej displej uprostřed používá jako zpětný zrcátko v Citroenu.

  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jakým EV člověk jezdí. Někdo najezdí 70 tis. km ročně a je spokojený, jiný nebude spokojený ani se svými 15 tis. km. Pro dlouhé trasy je ideální 800V technologie a z OV do Mnichova je to 3x10 minut zastávka s Hyundai EV6. Na druhé straně Škoda Citigo bude celkem nabíjet 3:40 hod. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně rozdíl +5°C a -5°C je opravdu znatelný. Navíc je rozdíl parkovat v teplé garáži nebo celou noc na mrazu. Bohužel lidi v ČR jsou zhýčkaný, doma i v autě mají 25°C a jezdí 160 km/h po dálnici, takže oproti Severským zemím je spotřeba EV aut o 50% vyšší :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doma mám 23°C a po dálnici jezdím 140 km/h.

Auto na služební cestě parkuji tam, kde se to dá (nejčastěji venku před hotelem).

Zhýčkaný rozhodné nejsem, nepotřebuji žádný luxus.

Potřebuji auto, které je uživatelsky přívětivé, nestojím o další starosti jako kdy a kde a jak dlouho budu nabíjet, když jedu na druhé třetí jednání...

V tom byly naprosto super 2.0 TDI = 1100 km na jeden zátah a o tankování ani nemluvím 😐

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Norsku mají doma ~18°C a jezdí 120 :)  Jasně , je to jiný styl ježdění, na druhou stranu to řekni horníkovi, že tě firma sere, když ti dá auto za 1,5 mega :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V názvu vlákna je "racionální diskuse", ne "hraběcí rady" Josefe. Že Ti artritidou zkřehlé prsty přimrzlé k volantu nestojí za rozepínání hubertusu, stejně jako že (s vizí severské ecorallye) neatakuješ 120 ani na dálnici a že (jinými nechtěné) "nabíjecí pauzy" si místo prostaty umíš chlapsky zdůvodnit pravidelnou potřebou kafe + čvaňháka mi k Tvé nátuře a věku sedí - ale zkus si připustit že většině zdejších "obchodních cestujících" takové sebezapření za firemních 1,5 mega (tušíš vůbec kolik stojí Ypův autobus?) ještě pořád nestojí, notabene teď v zimě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sucasny elektromobil ma jazdit mesto a okresky, na to je to asi najvhodnejsia technologia pohonu a aj priemerne 70kWh ulozisko je za mna bez stresu. Ako sluzobak na dlhe trasy je EV uplna kokotina, a okrem rychlejsieho odpisu asi neexistuje dovod preco by si to firmy mali na takyto ucel vobec kupit.  

  • Like 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Pozorovatel napsal:

Tohle se mi nečte dobře, protože když si představím, že to bude můj nový skužebák, chce se mi brečet.

Roční nájezd 40 tis. a trasy od 400 do 1200 km.

Do teď jsem na pumpě byl hotov do 5 minut i s WC a bagetou na cestu.....

Teď abych při delších cestách počítal s jedním dnem navíc, co zase budu od rodiny ☹️

Tady ty povzdechy mě baví číst, hehe, jako litovat, že musím trpět v autě od zaměstnavatele s nabíjením. 

Vono, když je to tak hrozný, není lepší dát výpověď a jít třeba balit papriky do Lidlu? :)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

YPO: Ze z toho bude "plosny pruser", toho se osobne vubec nebojim. Ona ta bublina postupne splaskne a cele to vysumi do ztracena. Nerikam, ze jednou nase auta nebude pohanet nejaky kapesni fuzni reaktor, Prajiskra, modra sila teseraktu profesora Zoly nebo neco takoveho. Ovsem az ve chvili, kdy to bude davat technicky a ekonomicky smysl. Kdyz ma neco predevsim ideologicky "smysl", je to jen otazka casu, nez to skonci.

  • Dát hlas 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovedu si představit, jak lidé vyváděli, když jim brali stroje na páru a dávali elektrické. Elektřina jen přinášela smrt, pára maximálně opařila. Otázky typu "co budeme dělat až vypnou elektřinu", když před tím stačilo zajít do lesa a přiložit. Náhrada parních lokomotiv za elektrické - totální nesmysl, vypadne elektřina a konec, celá doprava se zhroutí. Je to pořád stejné, jen přicházejí jiné technologie a staré obavy zůstávají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Peta-Biker napsal:

Tady ty povzdechy mě baví číst, hehe, jako litovat, že musím trpět v autě od zaměstnavatele s nabíjením. 

Vono, když je to tak hrozný, není lepší dát výpověď a jít třeba balit papriky do Lidlu? :)

 

 

 

 

Elektro je jednoznačně downgrade i oproti tomu Golfu 1.5 eTSI Style, co mám teď (neřeším "luxus").

Tak proč bych si nepostěžoval když vidím zimní dojezd 300km oproti papírovému přes 600 😉

Ale jít kvůli tomu do Lidlu? 🤔🙄

Mimochodem když jsem se o tom bavil s prodejcem v showroomu, tak mi vyprávěl, jak dneska chce být spousta firem "eco" a tak ty auta kupujou, jak housky na krámě.

A pak tam s tím lidé jezdí a jsou z toho nešťastní, jak je to oproti spalováku naprd.

Bavil jsem se o tom i s lidmi z firem, co to už mají a všichni říkali, že to nabíjení a plánování cesty je vopruz ☹️

Každopádně si to sám vyzkouším a uvidím.

Dál už to do té doby komentovat nebudu.

Upraveno uživatelem Pozorovatel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, co je myšleno Lídlem. Samozřejmě je prodej EV celé špatně. Za prvé to neměli nikomu tlačit a nechat to na přirozený vývoj s nějakým daňovým i nedaňovým zvýhodněním (tedy ne dotace). Za druhé, vykašlat se už konečně na mluvení o Eko, to žádné není a nikdy nebylo a celá propaganda kolem CO2 je naprostý nesmysl. Za třetí, výrobci to nechtějí vyrábět, prodejci to nechtějí prodávat a zákazníky od toho odrazují, to je celé na hlavu. 

Základ je u cestování v zimě v autě naplánovat trasu přes nabíječky. Po cestě před nabíjením dohřeje baterii na správnou nabíjecí teplotu a tak se využije nabíjecí výkon. Samozřejmě by firma měla platit paušál na Ionity, pak je to nejlevnější nabíjení na cestách. Nezapomenout na to, že se dá nabíjet i na nabíječkách Tesla, minimálně u nás a v Německu.

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...