Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
V 8. 5. 2023 v 6:04, Aleš 75 napsal:

Josef01 a African naprostej souhlas.

V tom PDF je popsané jak se to dá hasit,jak chtěl vědět Kuncák7.

Za tohle děkuju. Něco z toho vím, něco je novinka. Já to na Josefa spíš myslel takhle- jestli už není v zahraničí něco novějšího, min zdlouhavého atd. Prostě lepší technologie.

Odesláno

Máme tady první vlaštovku - Stát začíná zohledňovat množství CO2 u dálniční známky (alespoň podle posledních zpráv): 

  • 0g CO2 = 0 CZK
  • Do 50g CO2 - snížená cena
  • Nad 50g CO2 - plná cena

Uvidíme, jak se pásma CO2 do budoucnosti vyvinou..

Odesláno (upraveno)

@safi předpokládám, že se to bere jen lokálně, protože EV auta mají se započtením emisí našeho mixu přes 50 g CO2.

 

Ještě dodám, že tedy  PHEV jsou již mimo hru za 0 Kč.

Upraveno uživatelem Josef01
Odesláno
Před hodinou, safi napsal:

Tohle vše je dle hodnot CO2, které jsou součástí velkého TP. Na tom je postaveno i parkování zdarma v Praze.

Dotaz neznaleho, ale jake hodnoty tam ma full EV? 

Odesláno
před 1 hodinou, Josef01 napsal:

@safi předpokládám, že se to bere jen lokálně, protože EV auta mají se započtením emisí našeho mixu přes 50 g CO2.

 

Ještě dodám, že tedy  PHEV jsou již mimo hru za 0 Kč.

Většina PHEV je za mega a více, takže tam těch 1200 CZK (nebo kolik to je) nikoho trápit nebude. Osobně si myslím, že mít zvýhodněnou dálniční známku pro EL a PHEV nedává smysl a to zejména kvůli větší váze. Ale to by stát napřed musel efektivně dostat z dálnic přetížené kamiony. Do té doby to je čistě akademická diskuse:-) 

Odesláno

@Josef01: Prosím tě vysvětli mi, proč u lidí, co mají EL, cítím tak silnou nechuť k PHEV. Ať už tady z tebe, nebo z lidí na FDRIVE.CZ. 

Co ta auta komu udělala? 🙂 Zvlášť když se tu všichni shodneme, že ani čistá EL nejsou ekologická. Proč vám všem vadí, že PHEV mají stejné výhody. 

Odesláno

Na magistrátu se ví, že si firmy nakoupili tisíce PHEV, aby se zbavili povinnosti placení parkovacích míst, přestože drtivá většina firemních aut nenabíjí, proč taky, doma za své řidiči nabíjet nebudou a o úsporu na palivu firmám nejde, naopak na každém PHEV ušetří za 4 roky kolem 200 tis. Kč za parkování v modrých zónách. Podle statistiky víme, že PHEV mají průměrnou spotřebu kolem 4,5 l/100 km, tedy v průměru nesplňují specifikace výrobců spotřeby do 2 l/100 km, tedy hodnotu do 50 g CO2.

Odesláno
před 5 minutami, Josef01 napsal:

Na magistrátu se ví, že si firmy nakoupili tisíce PHEV, aby se zbavili povinnosti placení parkovacích míst, přestože drtivá většina firemních aut nenabíjí, proč taky, doma za své řidiči nabíjet nebudou a o úsporu na palivu firmám nejde, naopak na každém PHEV ušetří za 4 roky kolem 200 tis. Kč za parkování v modrých zónách. Podle statistiky víme, že PHEV mají průměrnou spotřebu kolem 4,5 l/100 km, tedy v průměru nesplňují specifikace výrobců spotřeby do 2 l/100 km, tedy hodnotu do 50 g CO2.

To je dobrej argument..

Ja nevim, je to asi na jine vlakno, ale prijde mi, ze tohle levny parkovani (nebo zdarma) nic moc neresi. Me v Praze stve vic pocet aut, ne to, kolik co2 cmoudi. To asi bude resit vic nej zpoplatneny vjezd, kategorizovany... a pozor, rikam to jako clovek, co spada do te "zle" kategorie - pqrkovani dvou aut na ulici, z toho jedno SUV.

Jsem zvedavej, co prinese generacni zmena. Mam v tymu kluka, 25, vzdelanej, chytrej, pracovitej. Jeho pohled je jednoduchej (a sdili ho mozna signifikatni proce to jeho vrstevniku) - pro mnoha lidi auto neni potreba, budoucnost je ve sdilene elektromobilite. Uff...

Odesláno
před 16 minutami, Josef01 napsal:

Na magistrátu se ví, že si firmy nakoupili tisíce PHEV, aby se zbavili povinnosti placení parkovacích míst, přestože drtivá většina firemních aut nenabíjí, proč taky, doma za své řidiči nabíjet nebudou a o úsporu na palivu firmám nejde, naopak na každém PHEV ušetří za 4 roky kolem 200 tis. Kč za parkování v modrých zónách. Podle statistiky víme, že PHEV mají průměrnou spotřebu kolem 4,5 l/100 km, tedy v průměru nesplňují specifikace výrobců spotřeby do 2 l/100 km, tedy hodnotu do 50 g CO2.

Když bych měl využít tvoji dřívější argumentaci, tak všechny EL mají v podmínkách ČR nad 50 CO2 na 100km, tak by také žádné výhody neměly mít. A u EL se na normovanou spotřebu dostaneš tak maximálně ve městě. Viz testy Fdrive a dalších youtuberů. 

Jinými slovy - zbytečně se tu zase definují třídy a vede se tady třídní boj mezi lidmi, kteří shodně říkají, že když má auto elektrický motor, tak je to v zásadě fajn 🙂 A nejvíc křičí ti, kteří nebydlí v Praze 🙂 

Odesláno
před 10 minutami, H-B napsal:

To je dobrej argument..

Ja nevim, je to asi na jine vlakno, ale prijde mi, ze tohle levny parkovani (nebo zdarma) nic moc neresi. Me v Praze stve vic pocet aut, ne to, kolik co2 cmoudi. To asi bude resit vic nej zpoplatneny vjezd, kategorizovany... a pozor, rikam to jako clovek, co spada do te "zle" kategorie - pqrkovani dvou aut na ulici, z toho jedno SUV.

Jsem zvedavej, co prinese generacni zmena. Mam v tymu kluka, 25, vzdelanej, chytrej, pracovitej. Jeho pohled je jednoduchej (a sdili ho mozna signifikatni proce to jeho vrstevniku) - pro mnoha lidi auto neni potreba, budoucnost je ve sdilene elektromobilite. Uff...

Má děti? Musí se starat o stárnoucí rodiče? 

Odesláno

@safi Praze jde o místní zplodiny, nikoliv o energetický mix v ČR a ten EV splňují. Samozřejmě by prospělo vííce, kdyby do Prahy směly vjíždět auta minimálně EURO 4.

Odesláno

Praze by prospělo, kdyby všichni mimopražští mohli nechat auta na kraji za pár korun na den a rychlovlakem byli za 10 min v centru. A se super rychlou wifi k tomu. 

Odesláno (upraveno)

Dotaz na @kuncák7: Může si Praha  dovolit vyhlásit placený průjezd centrem Prahy beze změny zákonů? Napadlo mě, zdali si pak jako recesi nemůže nějaká malá obec v horní dolní vyhlásit to samé. 

Upraveno uživatelem safi
Odesláno

Safi, na tohle v rámci magoše existuje právní analýza od roku 2000. Ano, Praha to udělat může u těch silnic, kde je správcem komunikace. Legislativní rámec (ten nejužší) je: Zákon o obcáxh, Zákon o Hlavním městě Praze, Zákon o pozemních komunikacích, Zákon o provozu na pozemních komunikacích ...

K otázce na malou obec atd podotýkám, že malá obec většinou není správce komunikace, potažmo komunikaci ani nemá v pasportizaci.

Odesláno
před 43 minutami, safi napsal:

Má děti? Musí se starat o stárnoucí rodiče? 

Samozrejme ne, jeden z argumentu co jsem pro nej mel :). Myslim, ze si to neumi predstavit. Jako idea sdilenyho auta proc ne, znam par lidi co tak fungujou a jsou spokojeni. Ale osobne si neumim predstavit, jak kvuli kazde ceste mimo Phu (za predpokladu, ze bych teda vsude chtel jezdit mhd...) musel a)najit nekde v okoli sdilene auto, b)prijet s nim pred dum, c)prinest sedacky, ta se zakladnou se zrovna vylozene dobre nosi 😅... ne, netesim se na tuto alternativu budoucnosti 🙈

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...