Radek124 Odesláno 7. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. července 2023 Promiň Josefe, ale místo racionálních diskuse už tady zase motáš hrušky s jabkama. Stejně jako neexistuje "univerzálně dobrý elektromobil na všechny typy cest", tak zrovna přetížený podmotorovaný hybrid-van (kombinující benzíňáček do nákupní kabely s nepochopením toho k čemu má u hybridu primárně sloužit elektromotor - protože EV-režim by zde měl sloužit spíš k "pomalému bezemisnímu opuštění parkingu/města" než k "full-time" provozu) u řidiče který zjevně netušil do čeho těch 6 lidí + tunu bagáže na dovolenou skládá asi těžko způsobí nadšení. Což ale na druhou stranu vůbec neznamená že pro rozumněji dimenzovaný hybrid (Ty rozuměj: takový na kterém se vlastními downsizing preferujícími normami nepodepsal skopčák) nemůže existovat vhodný use-case ...když už jej teda našels i pro svůj elektromobil dobíjený domácím solárem, se kterým se pak šouráš svých pár kiláků po Cajzlově a ignorantsky to považuješ za "všeříkající". Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 8. července 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 8. července 2023 (upraveno) Koncern na to jde spatne. Chce to 2.5 litru atmosferu a dva elektromotory jak to pouziva Toyota i u tak velkych aut jako je Highlander nebo novy Lexus RX (ten je i ve verzi PHEV). EDIT: Toyota / Lexus delaji i verzi hybrid plus turbo Upraveno 8. července 2023 uživatelem safi Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 8. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. července 2023 Podle mě je PHEV výplod automobilek pro snížení pokut za výrobu aut se spotřebou větší než 2l/100 km, tedy 50g CO2/km. Například Kia vyráběla Niro HEV, Niro PHEV a eNiro, tedy elektromobil. HEV stálo 640 tis., PHEV 950 tis. a eNiro za 1150 tis. HEV chápu, něco ušetří, zvedne okamžitý výkon cena rozumná. PHEV má sice blíže k elektroautům, nicméně zvýšená cena nenahradí úsporu paliva nebo až za hooodně dlouho. Baterie PHEV je na ježdění kolem komína a je to asi dobré pro lidi, kteří mají panickou hrůzu z nabíjení na cestách, nebo jako firemní auto, které sice nikdo nenabíjí, ale může v Praze parkovat zdarma. To už více rozumím lidem, kteří si kupují 4 litrové motory. Toyota, stejně jako Mazda nebo Honda už dnes ví, že zaváhala a má ve vývoji BEV možná nedohnatelnou velkou časovou ztrátu. Nissan udělal v minulosti řadu chyb ve vývoji BEV a dnes je totální outsider, přitom byl leader v oblasti levnějších BEV. Myslím, že v budoucnu uvidíme celou řadu pádů automobilek stylem Nokia, protože nepochopily, kam se svět aut ubírá. Nedávno koncern VW rozhodl, že se v ČR budou vyrábět jen spalovací auta, chápu je, statisticky máme nejmenší zájem v EU o elektroauta. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 8. července 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 8. července 2023 PHEV pouzivam uz skoro 2 roky, 3-4x tydne nabijim a pro me to je optimalni auto. Jasne - Nebudu ho doporucovat nekomu, kdo jezdi hlavne dalnice. U nas by EL neproslo, protoze se manzelka bojo nabijeni na cestach. Je to proste super univerzalni auto pro prevazujici mestsky / primestsky provoz a zaroven cesta do Chorvatska v sobe nenese zadna omezeni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 8. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. července 2023 Známý dostal firemní X5 xDrive PHEV s tím, že chce parkovat Praze zdarma a že bude nabíjet. Chvíli to nabijel, ale při spotřebě 30-40 kWh /100 km zjistil, že je levnější jezdit rovnou na naftu. Navíc jezdí poměrně dlouhé cesty, takže to nabíjení ztratilo úplně smysl, zvláště při dnešních nefixovanych cenách elektřiny. Ano chápu, že ve specifických situacích je to pro někoho zajímavé řešení. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bob Odesláno 8. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. července 2023 Dneska jsme jeli z Polska do Cech, v Polsku i Nemecku tisice aut, neumim si predstavit ze jsou vsechny elektricky, to by nenabilo ani 100x vic nabijecek nez je dnes stojanu u pump, je to budoucnost dost smutna, lidi by to meli prestat kupovat a tim je donutit ke zmene Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 8. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. července 2023 Jedná z tezí je, že bude jezdit po silnicích v budoucnu tak 1/4 aut a auta budou jen pro bohatší vrstvy. Stav, kdy se v ulicích válí spíše hromady šrotu místo aut, už taky není normální. Podobně, vlastní bydlení už pomalu v této fázi je. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zelenina Odesláno 8. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. července 2023 Dneska ráno jsme vyrazili do Německa k moři, musím se přiznat, že Enyaq zůstal doma, přednost dostal Outlander.Ale potkal jsem dost BEV, ale stala na parkovišti u Tesla factory a jakože dost.Nabíječky jsem sledoval a dalo by se to ujet, nicméně cena kwh je úplně mimo, takhle dlouhý cesty se mi vůbec nevyplatí, EBW DC za 17kč?Sent from my iPhone using Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 8. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. července 2023 Známý se motá s Rumunama a tvrdí že jak se tam staví, tak už se nepočítá s žádným stáním v/u bytovkách... nebo to jen zapoměli nakreslit.... Každopádně u některých mladších pozoruju, že jim auto nic moc neříká.... sdílení... půjčovna... atd. Za mě smutné, ale asi vývoj, nechci psát pokrok... Mě to zatím na PHEV nedává smysl ani s fotovoltaikou, ale mám jiný pohled, z části autíčkáře, z části Toyotamaniaka... třeba časem... Stále spokojený, hybrid + nafta Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miliusportos Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 Koncern na to jde spatne. Chce to 2.5 litru atmosferu a dva elektromotory jak to pouziva Toyota i u tak velkych aut jako je Highlander nebo novy Lexus RX (ten je i ve verzi PHEV). EDIT: Toyota / Lexus delaji i verzi hybrid plus turboDrahá polovička nemá problém Olomouc - Kroměříž s NX350h za 5.3l.Což za mě krásny Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milhauszn Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 Tak nizko jsem se s NX350h i v totalnim sebezapreni nedostal. Mozna kdybych jel celou dou 50. Co tam mas za pneu?Ja tuto sezonu nove, jine nez byly na novem a nedokazal jsem udelat cestu pod 7,8l/100.Muj rekord loni na 160km bez dalnice byl prumer 6,5l/100.Odesláno z mého SM-S901B pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miliusportos Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 Tak nizko jsem se s NX350h i v totalnim sebezapreni nedostal. Mozna kdybych jel celou dou 50. Co tam mas za pneu?Ja tuto sezonu nove, jine nez byly na novem a nedokazal jsem udelat cestu pod 7,8l/100.Muj rekord loni na 160km bez dalnice byl prumer 6,5l/100.Odesláno z mého SM-S901B pomocí TapatalkA není to tím že se díváš na celkovej průměr na budíkách kterej ukazuje spotřebu od vynulování?Moja to tam měla po dojetí, když ti na přístrojovce vyskočí po dojetí vyhodnocení poslední jízdy.Jinak pneu 20 a 4x4..Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miliusportos Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 Tak nizko jsem se s NX350h i v totalnim sebezapreni nedostal. Mozna kdybych jel celou dou 50. Co tam mas za pneu?Ja tuto sezonu nove, jine nez byly na novem a nedokazal jsem udelat cestu pod 7,8l/100.Muj rekord loni na 160km bez dalnice byl prumer 6,5l/100.Odesláno z mého SM-S901B pomocí Tapatalk..pneu bričky, mám to chvilku.Co jsi dával ty za nové pneu?A jsou lepší proti původním na hluk od špatnýho povrchu?Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr_cha Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 Nejsu technik, ale kdyz to slibuje toyota, tak snad na tom neco bude .. :-)Solid state baterie..https://youtu.be/Zofx59CLb4Ahttps://www.theguardian.com/business/2023/jul/04/toyota-claims-battery-breakthrough-electric-cars Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek124 Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 @miliusportos@milhausznHSD ve skutečnosti používá hned 2 motorgenerátory v režimu předokolky a případně třetí (příplatkový "aby to bylo 4x4", automaticky odpojovaný od 70 km/h výše) pro zadní nápravu. Tím že jsou ty Vaše nabubřelé almary stále větší=těžší (už NX/RAV4 jsou s prominutím hovada a morbidní RX/Highlander vnějšími rozměry atakují i někdejší Avie Furgon) + že EU svými nablblými NEDC tlačí na downsizing se dnes místo nesmrtelných 3.5-litrových V6 osazují o litr menší 4-hrnkové sekačky na trávu (u dvoulitrů jako bonus oturbené) - a tomu (kvůli marketingovému tlaku na co nejdelší dojezd v EV režimu) musí asistovat stále silnější elektromotory a masivnější baterky (které už se běžnou jízdou ani nedobijí). Výsledek je začarovaný kruh stále těžších=žravějších hybridů, reklamou a pohádkami o tabulkové spotřebě zblblých userů vyžadujících "pro paní a dětičky větší káru než má soused", v řadě případů rozčarovaných z toho že "božský hybrid" v jejich případě skutečně spojuje nevýhody baterek a spalováků Co se spotřeb týče, na rovině v úvalu mezi Olomoucí a Kroměříží (a Zlínem, Hradištěm, Hodonínem, Břeclaví, Bratislavou, Budapeští...) bych si v manželčině malém mixéru při pohodové jízdě "na Josefa" taky dokázal představit spotřebu mezi 4-5l/100 (...čemuž by se nejspíš vysmála většina pravověrných ropáků, protože oni k podobné ecorallye "baterky" nikdy nepotřebovali) - zatímco v půjčeném mastodontním RX450h jsem se v kopcích nad Brnem v průměru nikdy nedostal pod desítku (tj. ± totéž co při "těžké noze" v o tunu lehčím a svižnějším benzínovém IS250). Vím že to ekonomicko-humanitně vzdělaní přeborníci neradi slyší, ale na silnici elementární fyziku přečůrat nelze - a na prvních místech předpokladů k nižší spotřebě zůstává řidič+terén+hmotnost. Hledat hack v příplatkových "eko" pneumatikách se sníženou kontaktní plochou a valivým odporem je u těžkých a vysokých škatul IMHO akorát cesta do pekel (resp. do pangejtu) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 @petr_cha podle mě úsměvné probuzení do reality a teď se to snaží zachránit velkolepými marketingovými řečmi... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prochy68 Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 Čemuž by se nejspíš vysmála většina pravověrných ropáků, protože oni k podobné ecorallye "baterky" nikdy nepotřebovali Pravdu dis, ve ctvrtek diesel ecorallye z Pece do Melnika 4,3l. Automat, ctyrkolka, 135 kW.Odesláno z mého SM-T505 pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 9. července 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 Jako zakladatel vlákna si dovolím malý komentář. Z této diskuze je vidět, že budoucnost automobilismu trápí hodně lidí a nese s sebou i řadu negativních emocí. A to je vcelku pochopitelné, protože ať už je naše finanční situace jakákoliv, tak se nikdo z nás nechce v budoucnosti omezovat. Ať už v zásadní otázce auto mít / nemít, nebo mít místo 2-3 aut jen auto jedno a navíc malé a slabé, nebo mít místo charismatické V8 oturbený čtyřválec s baterkou a 400kg vyšší hmotností, což je u řidičsky orientovaných aut zabiják. Navíc nevíme, kdy a kdo a jak nám začne omezovat využívání našich plechových / karbonových miláčků. A tyto negativní emoce se logicky budou promítat do naší preference typu pohonu a naopak odmítání jiných druhů pohonu. A logicky nás budou hrozně štvát argumenty protistran, které používají proti nám ostatní. Smiřme se ale s tím, že ať už v tomto vlákně napíšeme hromadu racionálních argumentů pro náš typ pohonu, tak protistranu nemusíme přesvědčit, možná ji naopak ještě zatvrdíme. Pohledy někoho, koho uchvátila elektromobilita v jakékoliv podobě (EL, PHEV, HEV) a pohled někoho, kdo má doma 3 staré diesely, které si udržuje (skoro) sám, tak tyto pohledy jsou neslučitelné. A podobně rozdílné a neslučitelné úhly pohledu jsou v EL komunitě mezi jednotlivými úrovněmi elektrifikace (EL, PHEV, HEV). Na vláknu se mi líbí vaše osobní zkušenosti, výsledky vašich výzkumů i kritické otázky. A je v pořádku si tu občas vylít i nějaké ty negativní emoce. A budu rád, když se s vaší pomocí bude i nadále dařit v tomto vlákně vytvářet konstruktivní diskusní atmosféru. Ale hlavě - zkusme si užít pár následujících let, kdy zatím máme volnost volby pohonu. Pravda, některé motorizace už neseženeme nové, ale i s pár let starými auty se dá dobře jezdit a užívat si každou minutu za volantem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 před 42 minutami, safi napsal: Na vláknu se mi líbí vaše osobní zkušenosti, výsledky vašich výzkumů i kritické otázky. A je v pořádku si tu občas vylít i nějaké ty negativní emoce. A budu rád, když se s vaší pomocí bude i nadále dařit v tomto vlákně vytvářet konstruktivní diskusní atmosféru. Mno, moje zkušenosti neovlivněné emocemi, jsou u RX 400 h spotřeba 7,5 - 9 a u RX 450h v podstatě něco obdobného, tolik k té dehonestaci SUV žlučovitým komentářem Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miliusportos Odesláno 9. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. července 2023 [mention=45400]miliusportos[/mention][mention=10726]milhauszn[/mention]HSD ve skutečnosti používá hned 2 motorgenerátory v režimu předokolky a případně třetí (příplatkový "aby to bylo 4x4", automaticky odpojovaný od 70 km/h výše) pro zadní nápravu. Tím že jsou ty Vaše nabubřelé almary stále větší=těžší (už NX/RAV4 jsou s prominutím hovada a morbidní RX/Highlander vnějšími rozměry atakují i někdejší Avie Furgon) + že EU svými nablblými NEDC tlačí na downsizing se dnes místo nesmrtelných 3.5-litrových V6 osazují o litr menší 4-hrnkové sekačky na trávu (u dvoulitrů jako bonus oturbené) - a tomu (kvůli marketingovému tlaku na co nejdelší dojezd v EV režimu) musí asistovat stále silnější elektromotory a masivnější baterky (které už se běžnou jízdou ani nedobijí). Výsledek je začarovaný kruh stále těžších=žravějších hybridů, reklamou a pohádkami o tabulkové spotřebě zblblých userů vyžadujících "pro paní a dětičky větší káru než má soused", v řadě případů rozčarovaných z toho že "božský hybrid" v jejich případě skutečně spojuje nevýhody baterek a spalováků Co se spotřeb týče, na rovině v úvalu mezi Olomoucí a Kroměříží (a Zlínem, Hradištěm, Hodonínem, Břeclaví, Bratislavou, Budapeští...) bych si v manželčině malém mixéru při pohodové jízdě "na Josefa" taky dokázal představit spotřebu mezi 4-5l/100 (...čemuž by se nejspíš vysmála většina pravověrných ropáků, protože oni k podobné ecorallye "baterky" nikdy nepotřebovali) - zatímco v půjčeném mastodontním RX450h jsem se v kopcích nad Brnem v průměru nikdy nedostal pod desítku (tj. ± totéž co při "těžké noze" v o tunu lehčím a svižnějším benzínovém IS250). Vím že to ekonomicko-humanitně vzdělaní přeborníci neradi slyší, ale na silnici elementární fyziku přečůrat nelze - a na prvních místech předpokladů k nižší spotřebě zůstává řidič+terén+hmotnost. Hledat hack v příplatkových "eko" pneumatikách se sníženou kontaktní plochou a valivým odporem je u těžkých a vysokých škatul IMHO akorát cesta do pekel (resp. do pangejtu) Nejsem zastánce elektrovozidel, maximálně do města, pokud nabíjím doma nebo v práci solárem, jinak to je jak ekonomická tak ekologická fraška..U hybridů s tebou souhlasím, že je veliká škoda nahrazení 6v motorů za vysavače..Ale i tak jsem koupil a vůbec nelituji.Většinu normálních lidí dnes najede 70-80% po městě a okolí, kde hybrid dominuje proti naftě jak spotřebou ale hlavně tím že se nekazí jízdou s pernamentně studeným motorem..Dnes si koupit naftu a jezdit stím tak, že vyjedu jednou za 14 dnů dál jak 50km je přece úplnej nesmysl.Co se týká techniky(hybrid je pro mě jen japonskej, zatím..),tak si troufám odhadovat, že je daleko jednoduší a hlavně na dlouhověkost spolehlivější než nějaký 2.0 tsi nebo 2.0tdi s haldexem a močkou..Právě že žádnej kardan, žádny adblue, žádný turba(většinou) a nevím co..Motor bez turba, 1-2 elektromotory, malá baterka(záruka 10let na bat.) a zdar..A jediný co se často sere, jsou zatuhlé třmeny brzd s přílišného brzdění rekuperací a častěji vybitá baterka v zimě, u malých hybridů, co vyjedou jednou za čas max 5km do kaufiku a právě v téhlé skupině bych osobně upřednostil čistej benzin.A nevím s čím bych srovnával rav4 třeba ale Lexus NX jsem mohl v dané cenové srovnat tak akorát s X3 a Q5 v totální holotě s 2.0tdi, pak možná subaru ale tam se ten interiér prostě nedá a tak nám tu zůstavá naše koncernová klasika, tiguan nebo kodiak.A jelikož nejsem jako většina českých chalupářů,tak velikost kufru mě moc nezajímala a tak koncern proti lexusu neměl absolutně nic co nabýdnout(spotřeba, komfort,spolehlivost,výkon, cena garančních prohlídek).Takže v tomhle já vidím ba naopak výhody hybridů.Ale samozřejmě se tu bavíme o všedních autech, nesrovnávám tu 6V -8Vmotory v prémiové třídě kde jsme cenou jinde a kde má jít i o nějaký jízdní zážitek a hlavně chápu že by tohle srovnání nemělo žádného smyslu, kdyby nebyla EU ve které jsou všechny spalováky nadrbaný normama a to je to co právě nahrává hybridům..Ale je to boužel tak a boužel hybrid má za daných podmínek navrch(stále se bavím o běžném ježdění většiny běžných lidí a ne o každodením louskání X km po dálnicích a nebavím se o malých autech kde není třeba řešit tolik spotřebu a výkon a většinově dostačuje benzin).Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se