Přejít na obsah

Trable zvané Fortis


Ezoter

Doporučené příspěvky

tak 1. Nechtěl jsem, nechci a nebudu chtít úmyslně očerňovat dotyčnou firmu. To je něco, co se mi z duše protiví. Nicméně zaměstnanecká kultura jak jednat se zákazníkem uvízla v síti provozní slepoty. Ja jsem si nepřišel koupit rohlík, ale hodinky za 30.000 ze kterých je pro obchodníka slušná marže. Žil jsem léta v Německu a Izraeli, v tom bude asi ta chyba, tam bych dostal kus za kus, slušnou omluvu a šinul si to domů. Ty samé hodinky byly dneska take na prodejně ve 2ks a tuhle možnost mi nikdo nenabídl...

2. každý prodejce je podle nakupčího bez problémů a v poho až do té doby, než přijde na řadu reklamace. Zkuste si zažádat o zrušení internetu u 02...

3. popsal jsem pouze své dojmy z celé téhle "epizody", nikdo z Vás mne nezná, ale ten, kdo ano, ví, že nejsem žádný "neurotik", spíš naopak... Nemám zatraceně důvod si něco vymýšlet, sdělil jsem pouze své dojmy.

4. pokud jsem snad tím někomu ukřivdil, tak se omlouvám. Nicméně kolega, se kterým jsem Fortisy kupoval a byl i dnes u reklamace, byl z přístupu prodejny dost naštvaný. Sám tam kdysi koupil Fliegery a byl spokojený. Po mé zkušenosti pojede prý nakupovat do Drážďan.

5. nejdůležitější je výsledek. Pokud vše proběhne v pořádku, na vše špatné zapomenu a budu se pouze z hodinek těšit a těšit.

6. pokud je chyba na straně Fortisu, je to více než smutné, že tyhle hodinky prošly postvýrobní kontrolou...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naprosto - hlavně si myslím, že Koscom "nestojí" na 200 členech chronomagu, takže je to úplně jedno :smile_anim:

 

no, nechtěl jsem se do toho motat, ale myslím, že zrovna Ty jsi v koscomu veden jako VIP zákazník, takže přístup

k Tvé osobě bych nebral jako samozřejmost ;)

 

vše kupuju v zahraničí a bez ohledu na cenu vím proč :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to krajne nemila skusenost a uplne chapem rozcarovanie Ezoter-a. Asi by som si po 3 tyzdnoch od kupy tiez predstavoval vymenu kus za kus, hlavne ak v predajni taketo hodinky maju (asi som naivny a mal by som zit v inej krajine :oneeyed02:). V kazdom pripade, ak by na mna pri reklamacii 3 tyzdne po kupe co len skaredo pozreli tak by som sa asi nezdrzal a nebol by som prijemny.

Na Slovensku (a evidentne aj v CR) obchodnikom este stale nikto neprezradil tajomstvo hodne zlata: usmev ani mile slovo ich NIC nestoji! S akym pocitom odchadza clovek z predajne ked dava svoje 3-tyzdnove Fortisy na reklamaciu a z kazdej strany citi problem a neprijemne pohlady? Preco sa pri reklamacii musi citit ako by to bola jeho vina?

Co keby ich jednoducho s usmevom vzali, slubili skore vybavenie reklamacie, ponukli ho kavou (a to vsetko nezavisle na tom co si naozaj myslia) a podakovali za navstevu? A v pripade ze bola reklamacia naozaj opravnena (o com asi v tomto pripade nikto nepochybuje) ponukli nejaku formu odskodnenia (zlava na dalsie hodinky, puzdro na hodinky, cokolvek)?

Vybavit to budu musiet rovnako s usmevom ako aj bez usmevu, stat ich to bude rovnako, rozdiel je len v tom ze takto sa tam ten zakaznik uz nikdy nevrati.

Som z toho smutny :(.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zpátky doma a řeknu Vám, že toho mám plnou hlavu...

...

 

A zažádal sis o výměnu za jiný kus? Podle zákona na to máš nárok (samozřejmě pokud prodejce uzná reklamaci ve tvůj prospěch).

Normálně bych to nechal opravit, ale pokud bylo jejich chování opravdu dle tvého popisu, tak bych žádal výměnu.

Je jasný, že chybka se občas stane, ale přístup by měl být stále stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kde má prodejce brát jistotu, že poruchu nezpůsobil sám zakazník? to se prostě takhle přes pult nepozná...

 

Kubo, máš naprosto pravdu!

Sakra, už jsem se držel dost dlouho. Ač jsem nikdy nebyl na straně maloobchodního prodejce, už mš ty výkřiy typu "Okamžitě vyměnit kus za kus!" nebo "Vraťte prachy!" celkem štvou.

Proboha! Vada se může stát. A zatím se zdá, že se k tomu Koscom staví čelem. Alespoň formálně. a mrouskání technika pod vousy nebo jeho práce s obočím při přejímání reklamačrní zakázky .... tomu bycch dal trochu času na vyšumění, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník YPO

no, nechtěl jsem se do toho motat, ale myslím, že zrovna Ty jsi v koscomu veden jako VIP zákazník, takže přístup

k Tvé osobě bych nebral jako samozřejmost ;)

 

vše kupuju v zahraničí a bez ohledu na cenu vím proč :)

 

no a v tom se líší náš názor

 

pro mně je VIP zákazník ten se kterým mám roční smlouvu na odběr XY kusů za XY peněz - takový zákazník má být opečováván a benefitován

 

pokud bych čekal jako obchodník na to že možná přijde YPO a vylepší mi "blbý" měsíc tak bych asi dlouho neexistoval

 

takže znovu opakuji: kromě toho, že jsem v Koscomu koupil pár hodinek mně s nimi nic nespojuje a když tam přijdu tak nikdo nerozmotává červený koberec

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je třeba tohle ? a ja by som im teda riadne vymasiroval... gule.

 

snad si to preboha nepochopil doslovne? :)

 

sice by som spokojnostou neprekypoval, ale zase to bolo myslene v ramci noriem civilizacie (skutocny zivot nie je chronomag..). ziadne hrube spravanie alebo fyzicka interakcia :)

 

edit: myslel som to tak, ze ako zakaznik sa mas dozadovat svojich prav, ak ta niekto odpinkava - co sa v nasich koncinach deje denne. mal som z toho dojem, ze panuje akasi obava alebo neistota ist s tym naspat k predajcovi. naopak, to je to jedine co by som s tymi hodinkami urobil. postup konkretneho obchodu nekomentujem, ale ezoterovi drzim palec.

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me se tohle jeste nestalo, ale v http://www.velohanak.cz/ jsem si kupoval digitalky s pulsmetrem. Po tom co jsem je dones dom a nechtely ten puls snimat jsem tam zasel, vymenu kus za kus sice nenabidl, ale slibil ze to probere s dodavatelem (udajne se u nej stavoval) a snad jeste ten den nebo druhe me volal ze me je vymeni kus za kus, proste spokojenost. Nakonec ma diky tomu jen poziticni reklamu a pokud je o nem rec na bike forech tak jen v dobrem. Verim tomu ze se mu to vyplati nebo po nem aspon nikdo neplive.

 

Jinak je smutny ze nekdo kdo neprodava zrovna levne sunt (obicejne hodinky od 500-5000) si neumi vazit nekoho kdo u nich utrati nemale peniz za neco co ma hodne pocitovou hodnotu. Kupa lidi co si ty hodinky koupi nema problem jit o "dum dal" a nejake tisic radej pridat a mit klid, nakonec na cene se da i domluvit. Takhle prijdou o zakaznika a jeste je poplive pri kazde prilezitosti.

Myslim si ze ruzny dojmy atd. by se nemeli ventilovat pred zakaznikem. To jestli si koupi hodinky 1x nebo ma potrebu a penize na vice kusu v roce by nemelo hrat roli. Hlavne nikdy nevi kdo je kdo a kolik by u nich v budoucnu mohl nechat.

 

Nakonec i podvodnici na ebay co prodavaj fake 16-32GB mp3 se ke me chovali velmi slusne, tj. omluva a slusne nabidli cast penez. Proc? Protoze nechcou ban a negativni hodnoceni, je proste lepsi se s tema co na to prijdou vyridit nez to nechat plavat.

 

Jeste me prijde ze kolikrat by se hodila i pojistka na pravniky pro pripad problemu. Nema asi kolikrat chybu, chtej 2500 (cela domacnost obecne), platej pravnika, znalce, soud a vi klidne sedite doma a je vam relativne volne kolik si vas pravnik uctuje, zato protistrana nevi jak to dopadne a hlavne plati vsechno z vlastni kapsy.

Pokud to projedou tak nakonec zaplati vsechno (vetsinou to musi zaplatit).

Problem je ze zadna z techto pojistoven nejde sama proti sobe (protistrana nesmi bit u nich).

Upraveno uživatelem cejny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

for instat doslovně jsem to pochopitelně nepochopil, ale měl jsem dojem, že nabádáš koneckonců stejné jako i několik ostatních Ezotera ke zbytečně razantnímu chování. Dělal jsem v obchodě a vím jak působí třeba i bezdůvodně nasraný zákazník na prodavače, jak se chcete nutit k úsměvu a podávat kávu ?

Nemyslím tenhle konkrétní případ, mohl bych jmenovat desítky, možná stovky kauz, kdy se zákazníci chovali arogantně, doslova vulgárně a případ se nezačal ani řešit, na toto poukazoval kubson.

Vy jste v mnoha případech šlechta z vysokých postů, která ani netuší, jak to dole funguje a dokážete jen planně teoretizovat.

 

Edit od teorie k praxi je dlouhá cesta pánové. 

Upraveno uživatelem Lapierre
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

for instat doslovně jsem to pochopitelně nepochopil, ale měl jsem dojem, že nabádáš koneckonců stejné jako i několik ostatních Ezotera ke zbytečně razantnímu chování. Dělal jsem v obchodě a vím jak působí třeba i bezdůvodně nasraný zákazník na prodavače, jak se chcete nutit k úsměvu a podávat kávu ?

Nemyslím tenhle konkrétní případ, mohl bych jmenovat desítky, možná stovky kauz, kdy se zákazníci chovali arogantně, doslova vulgárně a případ se nezačal ani řešit, na toto poukazoval kubson.

Vy jste v mnoha případech šlechta z vysokých postů, která ani netuší, jak to dole funguje a dokážete jen planně teoretizovat.

 

Edit od teorie k praxi je dlouhá cesta pánové.

 

pane, zacinal som tak, ze som v roku 1994 stal za pultom a predaval elektroniku. ak je zakaznik nazlosteny, obvykle ma na to dovod /miera sklamania = miera ocakavania2/. Patologicky hadave povahy tu dufam neriesime.

 

btw, predstava ze majetni ludia nevedia ako chuti rohlik z kauflandu ma privadza k nememu uzasu /zakazdym ked ju pocujem/..

 

a tiez si myslim ze ezoterovi su tieto nase kecy na dve veci.. tak ja by som si dovolil uz nepokracovat v zaplnani draheho harddisku balastom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Chápu rozmrzelost Ezotera při reklamaci,vždyť hodinky za 30 tis. nejsou síťovka z deseti rohlíky..a solidní nakupující

si jistě nebude vymýšlet fiktivní závady,ten si kupuje hodinky pro radost a pro dobrý pocit při jejich nošení,alespoň

to je můj názor..

 

Chování prodejce při reklamaci je samozřejmě závislé i na chování klienta,ať je v právu či ne.Vždy by komunikace měla

probíhat bez oboustanných emocí a měla by spět ke zdárnému řešení problému.

 

Nedávno jsem sám reklamoval ne zrovna levné věci..asi to byla smůla,ale já si byl jistý,že na mojí straně chyba není.

Každopádně se ve všech případech zachovali prodejci naprosto profesionálně a já nemám tudíž důvod se k nim otočit zády,

spíše naopak ve mě vyvolali pocit důvěry.

 

Ezoterovi přeji brzké vyřešení problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové dovolím si na závěr této bouřlivé diskuze malé shrnutí a drobnou radu.Při tomto druhu komunikace (zákazník-prodejce) jsou základním bodem očekávání.Zákazník s nima přichází,prodejce je musí rozpoznat a snažit se je splnit.Toto je však onen bod,kdy vzniká základ konfliktu.Chování prodejce nejsem schopen výrazně ovlivnit,avšak svoje očekávání ano.Pokuď přicházím s tím,že když jsem jim dal vydělat tolik peněz(výše částky je u každého individuální),tak při mém příchodu vše ztichne a budou se mi věnovat jako anglické královně,tak pravděpodobnost mého zklamání je velká (většinou platí velikost očekávání=velikost zklamání).Můžem na tomto místě začít mluvit o kvalitě prodejce,jestli měl šanci a dostatek podnětů z naší strany,aby naše očekávání dokázal naplnit.Pojďme však zpět k tomu,co můžeme ovlivnit.Pokuď zůstanu u podstaty věci,výrobek nefunguje=reklamuji,reklamace dle platných pravidel přijata,jsem spokojen.Mnohdy díky přehnaným očekáváním nám uniká podstata věci,ne jinak je to i v tomto případě.Jako nezúčastněný jsem se dozvěděl,že pán reklamoval,reklamace byla přijata.Uplynuly dva měsíce a žádná informace o vyřízení reklamace,jaký byl problém atp.A o to snad na tomto fóru jde především :thumbsup_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kubo, máš naprosto pravdu!

Sakra, už jsem se držel dost dlouho. Ač jsem nikdy nebyl na straně maloobchodního prodejce, už mš ty výkřiy typu "Okamžitě vyměnit kus za kus!" nebo "Vraťte prachy!" celkem štvou.

Proboha! Vada se může stát. A zatím se zdá, že se k tomu Koscom staví čelem. Alespoň formálně. a mrouskání technika pod vousy nebo jeho práce s obočím při přejímání reklamačrní zakázky .... tomu bycch dal trochu času na vyšumění, ne?

 

To Lib: Sorry, ale takhle to ve většině civilizovaných zemích funguje, že okamžitě mění kus za kus, nebo vrací peníze a to do jednoho měsíce. A hlavně nemusíš ani nic reklamovat, prostě nejsi z danou věcí spokojenej, tak ji vracíš nebo měníš. A neboj, sem to jednou také příjde, ale ona pravda je i ta, že se trochu musí vychovat i našinec zákazník, který po většinu času přemýšlí, jak a s čím vydrbat. S důvodu možnosti vrácení zboží čí výměny, bez toho abych poslouchal nějáký keci prodejců, nakupuji většinou na internetu. Tam máš daných 14 dní ze zákona bez udání důvodů, a tím to hasne, přesně tak jak to je v kameňákách jinde ve světě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kus za kus nikdo po třech týdnech nevymění, to by pak nebyly obchody, ale pujčovny, kam by si každý zašel a po pár týdnech měnil.

 

To je přesně to klasické České myšlení :-) Ale možná jsem to špatně napsal, kus za kus ti vymění, pokud dáváš reklamaci. Výměnu za jinou věc, či peníze zpátky, pokud nejsi spokojený" Mě naposledy dostali např. sluchátka Sennheiser, se kterými, pokud bych je koupil v Českém kameňáku, tak si s nimi můžu vytřít, ale samozřejmě nechci házet všechny do jednoho pytle, a v dnešní době je již mnoho velmi seriozních kamenných obchodů, které jedou na jedničku. Ale jelikož jsem je koupil na internetu, nebyl problém - sluchátka hráli doslova příšerně s porovnáním mých 5 let starých Panasonic. Obchodník také něco zkoušel, že nemám sluch nebo co a bla bla, ale obchodní podmínky jsou jasné!! Vrátil jsem, poslal vyšší model a spokojenost maximální. A konečný zákazník by měl být vždy spokojený!! To je prostě základ obchodu"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kde má prodejce brát jistotu, že poruchu nezpůsobil sám zakazník? to se prostě takhle přes pult nepozná...

 

kubson: ano, rozumiem a suhlasim. Ak to nemoze na pockanie overit tak je to riziko ktore na seba asi nemoze/nechce vziat. V kazdom pripade ja som len chcel napisat ze by som si to asi tak predstavoval, tajne dufal atd. Som racionalne zmyslajuci clovek a je mi aj jasne ze to v nasich krajinach nefunguje idealne. No ako cestny kupujuci ktory za hodinky vyplacol 30k Czk a nie jeho vinou sa pokazili po 3 tyzdnoch by som si proste predstavoval usluzny pristup predajcu pri reklamacii.

Ak uvidim ochotu, usmev, ani naznak podozrenia (co sa bohuzial casto stava ze uz pri prijimani reklamacie vyjadri predavac podozrenie "ci ste si to vy nesposobili sam, asi Vam to neuzname...") a ferove jednanie tak sa tam vratim. To ze sa vyrobok pokazil nieje (dufam) vina predajcu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Vlastimil7664: myslím, že pleteš dvě věci dohromady - pokud se závada vyskytne během 1 -2 dnů, tak ti výměnu nabídnou (mnohokrát ověřená vlastní zkušenost, dokonce v ČR) - to je ok, ale po 3 týdnech užívání nee,

 

to eskimak: ono taky spousta reklamací je zaviněna nesprávným užíváním a většinou to nejde na první pohled poznat a zákazníci pak rádi "zkouší" co prodejce vydrží :smile_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Vlastimil7664: myslím, že pleteš dvě věci dohromady - pokud se závada vyskytne během 1 -2 dnů, tak ti výměnu nabídnou (mnohokrát ověřená vlastní zkušenost, dokonce v ČR) - to je ok, ale po 3 týdnech užívání nee,

 

to eskimak: ono taky spousta reklamací je zaviněna nesprávným užíváním a většinou to nejde na první pohled poznat a zákazníci pak rádi "zkouší" co prodejce vydrží :smile_anim:

 

JÓ, to se mi jednou u Salomonek za 4000,-Kč po 14 dnech utrhl jazyk a majitel obchodu na to, že to neuzná jelikož šlo právě o nesprávné užívání: v 35 letech mi to konečně někdo vysvětlil - bota se musí nejdříve rozvázat, jazyk se lehce povystrčí, aby se nemačkal (v žádném případě se za něj netahá!!) a nakonec za použití tzv. lžíce vklouzne pata do boty (nikdy bez lžíce, aby se nezničila patka kterou by také reklamace neuznala).

Měl štěstí, že jsem přes široký pult netrefil :smile_anim: Celej rudej vrátil penízky a šel jsem. Jak říkám, a rád už tu debatu ukončím, naši prodejci se ještě mají hodně co učit"

 

A by jsme se vrátili k tématu, jak to vůbec dopadlo s Fortiskama? Nějak mi to uniklo"

Upraveno uživatelem Vlastimil7664
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta vimena je hovadina, to dneska nikdo neudela, musel by to dotovat ze sveho :-( . Vsechno az na nejaky drobnosti a u nekoho kvuli dobrym vztahum nebo blbe situaci asi nekdo sahne do sveho, ale to je vijimka.

 

Pokud jde o to co pises tak jedina cesta vede pres pravnika a soudniho znalce, ale i kdyz vis ze jses v pravu tak si to prvne platis ze sveho. Jedina cesta jak byt v klidu je zaplatit D.A.S. 2500kc rocne a pak nastoupi jejich drahe pravnik, znalec a ty to netahnes ze sveho, plati i soudni naklady. Jde o to zda tech 2500kc za to stoji.

 

Prijde me totiz ze kupa nasich obchodniku pocita s ze to nikdo nema a ze nebudou krmit pravnika a znalce 20 000kc. Proste ze jim to projde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...