ATOM Odesláno 21. srpna Nahlásit Odesláno 21. srpna @African He he a to ja zas trivalec mam a bral jsem ho cilene kvuli jeho spolehlivosti a zivotnosti
Conrad Odesláno 21. srpna Nahlásit Odesláno 21. srpna před 31 minutami, ATOM napsal: @African He he a to ja zas trivalec mam a bral jsem ho cilene kvuli jeho spolehlivosti a zivotnosti To je ten výměnný motor co s ním dojedeš na chalupu a tam ho šoupneš do sekačky? 1
ATOM Odesláno 21. srpna Nahlásit Odesláno 21. srpna před 4 minutami, Conrad napsal: To je ten výměnný motor co s ním dojedeš na chalupu a tam ho šoupneš do sekačky? noo, covece tak to me nenapadlo No je to takovy posledni mohykan, nejnovejsi, ale jednoduchy a spolehlivy atmosfericky neprimovstrikovy 1.0 mpi 59kw evo, ale jeste s klasickymi vlozkami valcu (dnes uz se ve vsech motorech koncernu dela plazmou nanaseny tvrdokov primo do hlinikovych valcu), Cili bez turba, bez filtru pevnych castic, bez egr, s integrovanymi chlazenymi svody, pasivne vyvazen eliptickou remenici (zadny vyvazovaci hridel), s variabilnim casovanim ventilu, pracujici v Atkinsonove cyklu Do sekacky je ho skoda, tam patri nejaky elektrobazmek 1
African Odesláno 21. srpna Nahlásit Odesláno 21. srpna 3 hours ago, ATOM said: noo, covece tak to me nenapadlo No je to takovy posledni mohykan, nejnovejsi, ale jednoduchy a spolehlivy atmosfericky neprimovstrikovy 1.0 mpi 59kw evo, ale jeste s klasickymi vlozkami valcu (dnes uz se ve vsech motorech koncernu dela plazmou nanaseny tvrdokov primo do hlinikovych valcu), Cili bez turba, bez filtru pevnych castic, bez egr, s integrovanymi chlazenymi svody, pasivne vyvazen eliptickou remenici (zadny vyvazovaci hridel), s variabilnim casovanim ventilu, pracujici v Atkinsonove cyklu Do sekacky je ho skoda, tam patri nejaky elektrobazmek Nezlob se, ale zrovna tady u toho motoru je ta spolehlivost asi to poslední a možná právě kdyby byl mega nespolehlivý, svět bude barevnější
ATOM Odesláno 21. srpna Nahlásit Odesláno 21. srpna (upraveno) @AfricanMas spatne zkusenosti ? Ja jen, ze tenhle motor je pouze v poslednich fabiich, polech a ibizach. Nic moc trivalce byly HTP Upraveno 21. srpna uživatelem ATOM
exBURN Odesláno 21. srpna Nahlásit Odesláno 21. srpna Já bych řekl, že to vypínání válců nemůže motoru moc škodit. Ba možná naopak. 1) Válce vypnuté jdou naprázdno - 0 karbonu 2)Válce zatížené dodávají více Nm když jsou v zápřahu 2 a ne 4, tím pádem jedou v lepších provozních podmínkách = méně karbonu. 3) Vačka opět - 2 válce off = 0 opotřebení, 2 válce v záběru = stejné opotřebení jako u všech 4. Ono to ale vypíná pořád stejné válce a nestřídá to, což je škoda, navíc ten mechanizmus vačky je složitý, takže je to další element co se sám o sobě může asi pokazit, ale že by to přímo ublížilo motoru... To bude zase taková ta kravinka co se zaplatí až někdy v půlce životnosti auta, ale že by to mělo nějaký negativní dopad na motor, to si úplně nemyslím.
tmx Odesláno 22. srpna Nahlásit Odesláno 22. srpna před 16 hodinami, 323GT napsal: A může to vypínání válců vůbec něčemu škodit? Mě napadá pouze to, že při jízdě na dva válce budou trochu větší torzní kmity a to by mohlo mít nějaký vliv na dvouhmotový setrvačník, ale jinak snad nic... <AI> Teplotní homogennost a chlazení motoru 1. Vypnuté válce se méně zahřívají • Když se válce deaktivují, nedochází k spalování, což znamená, že se v těchto válcích snižuje teplota. • To může vést k teplotní nerovnováze mezi aktivními a neaktivními válci, což je nežádoucí z hlediska mechanického namáhání a dilatace materiálů. 2. Vstřikování paliva jako chladicí médium • Palivo má chladicí efekt, zejména při přímém vstřikování – ochlazuje spalovací komoru a ventily. • Pokud se palivo do deaktivovaných válců nevstřikuje, chybí tento chladicí efekt, což může vést k lokálnímu přehřívání některých komponent (např. ventilů nebo sedel ventilů), pokud není systém dobře navržen. 3. Mazání a karbonizace • V deaktivovaných válcích může docházet k nedostatečnému odvodu tepla, což spolu s nižším prouděním oleje může vést k usazování karbonu. • To může ovlivnit funkci pístních kroužků, ventilů a kompresi. --- Jak to výrobci řeší? Moderní systémy (např. VW ACT, GM Active Fuel Management) používají: • Pokročilé řízení teploty pomocí termostatů a čidel. • Optimalizované mazání a chlazení hlav válců. • Periodické aktivování deaktivovaných válců, aby se předešlo dlouhodobé teplotní nerovnováze. --- Závěr Ano, vypínání válců může negativně ovlivnit teplotní homogennost motoru, ale moderní konstrukce s tím počítají a snaží se tyto efekty minimalizovat. </AI> Takže to asi tak dobrý nebude... stejně jako start/stop, hlavní je nemít velké pokuty za emise. Životnost motoru (řidičova peněženka) není možná ani v top 3 prioritách výrobce.
ATOM Odesláno 22. srpna Nahlásit Odesláno 22. srpna Tady je dobre videt a hlavne slyset jak cely motor funguje, vcetne rezu motoru pres jeden valec a od cca 24 minuty povidani o systemu ACT+ v pripade motoru EVO2. Zivotnosti bych se urcite nebal, pokud se clovek o auto stara a nenecha tam olej 30kkm, coz je v dnesni dobe problem uz kvuli tomu, ze cca 9 z 10 skodovek je kupovano na operak. Teplotni management jak olejovy, tak vodni je opravdu u EVO2 propracovany. Zajimave povidani s erudovanym odbornikem (ne nejedna se o Vaculika, ten je tady podruzny ) 1
juk Odesláno 22. srpna Nahlásit Odesláno 22. srpna Tady je hezky vidět, kdo jsou zákazníci automobilek. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejprodavanejsi-firemni-auta/r~9e7aa6b6689311f0a065ac1f6b220ee8/
SUZUKIGSXR Odesláno 22. srpna Nahlásit Odesláno 22. srpna Ono to sem možná nepatří, ale nevím kam bych to vložil. Dnes jsem navštívíl autorizovaný servis VW s novým AMAROKEM 3,0 TDI osazeným motorem FORD. Závada - špatná žhavicí svíčka na 3. válci. Servisní technik: preventivně vám vyměníme všechny svíčky, je to opakovaná závada. Svíčky, ale nelze dodat skrz autorizovaný servis FORD, protože jsou pro motor FORD uložený ve VW "neoriginálními náhradními díly". Musíme je objednat skrz distribuci VW ( jsou to samozřejmě totožné svíčky). Čekací doba 3-6 týdnů. Tak začínám být z těch kooperací .
ATOM Odesláno 22. srpna Nahlásit Odesláno 22. srpna Zkusil bych jiny servis VW, treba ma lepsi komunikacni kanaly. Nebo je zkusil koupit sam a vymenil.
Kairos Odesláno 22. srpna Nahlásit Odesláno 22. srpna před 28 minutami, SUZUKIGSXR napsal: Ono to sem možná nepatří, ale nevím kam bych to vložil. Dnes jsem navštívíl autorizovaný servis VW s novým AMAROKEM 3,0 TDI osazeným motorem FORD. Závada - špatná žhavicí svíčka na 3. válci. Servisní technik: preventivně vám vyměníme všechny svíčky, je to opakovaná závada. Svíčky, ale nelze dodat skrz autorizovaný servis FORD, protože jsou pro motor FORD uložený ve VW "neoriginálními náhradními díly". Musíme je objednat skrz distribuci VW ( jsou to samozřejmě totožné svíčky). Čekací doba 3-6 týdnů. Tak začínám být z těch kooperací . napiš mi třeba sz co to bylo za servis svíčky mají číslo 0XW963319A a minimálně na 5 aut mají zásobu v SPC v Boleslavi
LovecK Odesláno 22. srpna Nahlásit Odesláno 22. srpna Furt cx60 v 3.3 dehtu, jelikož jsem s dcerou v Alpách a trvala na bicyklech, tak vlastně nebyla jiná volba. Ale zase když už Zell am See, tak GK Hochalpenstrasse byla nutnost. Přiznám se, že jsem byl trochu skeptický, ale pobavil jsem se vcelku fajn, nic mě nepředjelo… a když jsem bral tu Alpinu, tak Ital hleděl jako vejr, jaká stodola ho bere… 3 2
edas Odesláno 22. srpna Nahlásit Odesláno 22. srpna před 4 hodinami, ATOM napsal: Zkusil bych jiny servis VW, treba ma lepsi komunikacni kanaly. Nebo je zkusil koupit sam a vymenil. Zkoušels někdy měnit žhaviče na CR? Na autě si udělám hodně, ale z tohoto jsem měl opravdu strach... Na Alfě se mi podařilo 1 žhavič zalomit... Na Golfovi jsem je týden prolíval odrezovačem a WD. Pak jsem se do toho pustil. Naštěstí to klaplo
ATOM Odesláno 23. srpna Nahlásit Odesláno 23. srpna (upraveno) @edas jasny rozumim, pokud je to slozitejsi...no i tak radej koupit svicky a zajit treba jinam. Totiz, ze servisu kterej by me nechal cekat na svicku mesic bych asi dostal zaludecni vredy. Ja si svicky menil sam, ale pravda jen na obyc benzinu mpi. Upraveno 23. srpna uživatelem ATOM
SUZUKIGSXR Odesláno 23. srpna Nahlásit Odesláno 23. srpna před 59 minutami, ATOM napsal: @edas jasny rozumim, pokud je to slozitejsi...no i tak radej koupit svicky a zajit treba jinam. Totiz, ze servisu kterej by me nechal cekat na svicku mesic bych asi dostal zaludecni vredy. Ja si svicky menil sam, ale pravda jen na obyc benzinu mpi. To auto je v záruce, takže DODO asi né.
ATOM Odesláno 23. srpna Nahlásit Odesláno 23. srpna před 18 minutami, SUZUKIGSXR napsal: To auto je v záruce, takže DODO asi né. Ja vim, neni to uplne idealni, nicmene pokud ti sikovny mechanik vymeni originalni svicky, tak se myslim nic nedeje a v servisu nic nepoznaji. Me to vazne prijde naprosto silene, abych cekal na blbou svicku tak dlouho, to je na palici prece
African Odesláno 23. srpna Nahlásit Odesláno 23. srpna 49 minutes ago, ATOM said: Ja vim, neni to uplne idealni, nicmene pokud ti sikovny mechanik vymeni originalni svicky, tak se myslim nic nedeje a v servisu nic nepoznaji. Me to vazne prijde naprosto silene, abych cekal na blbou svicku tak dlouho, to je na palici prece Musejí dát náhradní auto stejné třídy, kámoš teď čekal na volant MB šest týdnů Ale vyfasoval stejnou S class akorát bílou místo černé kterou má....
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se