Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Takže JW Unlimited s motorem 3,8l, automat: dlouhodobá 14,5 :)

MB s motorem 5,5l, automat 19,7 :) Ještě, že to jde přepnout a ukazuje mi to třeba stanici rádia co zrovna poslouchám, nebo teplotu oleje :) :D

 

Pri mem najezdu 80t rocne a placeni paliva z vlastni kapsy bych za 19,7 jezdit vazne nechtel :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri mem najezdu 80t rocne a placeni paliva z vlastni kapsy bych za 19,7 jezdit vazne nechtel :)

 

Tak já najedu necelou polovinu toho co ty :) A nepiju pivo, takže to co nevypiju já, to může vypít auto :D (btw:s tím MB jezdím po městě takže naprostá většina, tak asi 98% všech km, je projezděna v pražských kolonách) Upraveno uživatelem Onisau
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé názory. Zkusím se zeptat konkrétně. Když pojedu v květnu na technickou na zimních gumách, projdu?

 

 

 

Projdeš v pohodě,ale musí mít hloubku vzorku 4mm,jsou to pořád zimní gumy.Pozor na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to nesmysl ty 4mm?

 

Není to nesmysl. Tedy je to myšleno při použití v zimě, nižší vzorek už zdaleka nefunguje tak, jak to konstruktér zamýšlel.

 

K tématu výše, je NESMYSL jezdit na zimních pneumatikách v létě. Nájezd se zkracuje velmi výrazně, pneumatika má mnohem vyšší teplotu, než bylo zamýšleno (nižší maximálka), lamely se sjíždí jinak, než bylo zamýšleno, auto drží na silnici o dost méně, brzdná dráha se prodlužuje. A to vše o desítky procent, ne jen nepatrně. A navíc spotřeba se zvyšuje třeba i o 10%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mezi motoristickou veřejností se navíc objevily informace, že řidičům jezdícím v létě na zimních pneumatikách, které mají menší hloubku dezénu než čtyři milimetry, hrozí pokuta.

 

Prý je to jasně dáno zákonem, který stanovuje, že zimní pneumatika musí mít hloubku nejméně čtyři milimetry. A roční období specifikováno není, takže by nařízení mělo platit celých dvanáct měsíců. Pokud má tedy v létě zimní pneumatika například tři milimetry, jde údajně o porušení předpisů.

 

Tuto informaci Deník ověřoval u policie. Tisková mluvčí ostravské policie Gabriela Holčáková motoristy používající v létě zimní pneumatiky uklidnila. Žádné sankce jim nehrozí. Jedinou podmínkou je, že hloubka dezénu nesmí být menší než povolená hloubka dezénu u letních pneumatik, a ta je 1,6 milimetru. ?Za této situace se nikdo pokuty obávat nemusí,? řekla policejní mluvčí.

 

ZDROJ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to nesmysl. Tedy je to myšleno při použití v zimě, nižší vzorek už zdaleka nefunguje tak, jak to konstruktér zamýšlel.

 

K tématu výše, je NESMYSL jezdit na zimních pneumatikách v létě. Nájezd se zkracuje velmi výrazně, pneumatika má mnohem vyšší teplotu, než bylo zamýšleno (nižší maximálka), lamely se sjíždí jinak, než bylo zamýšleno, auto drží na silnici o dost méně, brzdná dráha se prodlužuje. A to vše o desítky procent, ne jen nepatrně. A navíc spotřeba se zvyšuje třeba i o 10%.

 

 

"Grau, teurer Freund, ist alle Theorie, und Grün des Lebens goldner Baum." :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé, že v tomto vlákně se na jeden dotaz najde vždycky několik protichůdných odpovědí :) . Doufal jsem, že to někdo najde v zákoně (já to tam nenašel), ne že budete psát svůj osobní názor. Takže zase nevím, komu věřit :o . Ale tajně doufám, že Horhe má pravdu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé, že v tomto vlákně se na jeden dotaz najde vždycky několik protichůdných odpovědí :) . Doufal jsem, že to někdo najde v zákoně (já to tam nenašel), ne že budete psát svůj osobní názor. Takže zase nevím, komu věřit :o . Ale tajně doufám, že Horhe má pravdu

 

Buď úplně v klidu, obuj ženě zimní a nech ji jezdit. Jak jsem psal, ta moje tak jezdí léta a nikdy nevznikl nejmenší problém. Zimní gumy jí při celoročním provozu vydrží klidně 5 let, t.j. cca 45 - 50 tis. km, víc se ani nedá čekat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zase diskuze.... všude se píše 4mm!

 

Zákon 361/2000 Sb. ve znění zákona 133/2011 Sb. uvádí:

 

§ 40a

 

Provoz vozidel v zimním období

 

(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

 

a)

se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

 

B)

lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

 

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2 k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to je právě ten problém že si to každý vykládá jak chce, což v praxi znamená že bič se vždycky najde. Mě se doneslo že to objevili pojišťováci jako další z mnoha důvodů proč neplatit škodu. Prostě v zákoně nikde není napsáno že ze zimní gumy se ojetím stane letní, tak to pro ně je pořád zimní a musí mít 4mm i v srpnu. Ale když si dojdete do garáže a prohlídnete si svoje zimní gumy, tak zjistíte že mají dvoje indikátory hloubky, tedy ty proužky ve vzorku označené TWI. Jeden má 1.6mm a druhý označený sněhovou vločkou má 4mm. Takže podle výrobce takový provoz asi možný je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...