JR_2010 Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Spise nez o emisich to bude o uspore materialu a kratsi zivotnosti.Byt se delaji mensi motory, jsou preplnovany stale vyssimi tlaky ( do spalovaciho prostoru je nahnano vice vzduchu, spotrebuje logicky i vice paliva). Dneska se i u dieselovych motoru pouzivaji lambda sondy cili slozeni smesi je stale hlidano, a je jedno zda to je 2.0 nebo 1.2. U naftaku se take zvysuji vstrikovaci tlaky a montuji se dpf a adblue. Napriklad mazda do nove 6tky tusim dava 2litrovy atmosfericky benzin tusim 150ps, ktery urcite pri lepsi dynamice bude mit minimalne stejnou, ne li lepsi spotrebu nez treba Octavia 12 tsi ktere bezne zerou 8 a vice. Co si budeme povidat, pri dnesni skale modelovych rad a jejich obmenovani kazde 4 roky uz na nejake zivotnosti nikomu moc nezalezi. Hlavni je prodat co nejvice novych aut.Promiň, ale píšeš jeden nesmysl vedle druhého. Jen pro Tvoji informaci, za jeden gram exhalací nad účinnou emisní normu odvádí výrobce do "obecní kasičky" 100 ?. Snižování osahu je, jak jsem již napsal, jedna z cest jak se do normy vejít. A osobně jsem přesvědčený, že většina lidí při nákupu auta úplně zbytečně platí za výkonější motory, které z 90% nikdy nevyužívá, stejně jako za pohon 4x4, ale to asi přichází i s věkem, jako mladej kluk jsem taky chtěl auto, který "jede" a dneska to moc neřeším, protože si myslím, že "jede" každý, i ta 1.2 (mimochodem v Octavii se s ní běžně jezdí okolo 5 litrů). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matous Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 (upraveno) Promin. Jen pro info, mnou zmíněné vozy:Mazda 6 - 129 g/km 107 kW, kombinovaná spotřeba 5,5l/100 kmOctavia 1.2 TSI - 122 g/km - 63 kW - kombinovaná spotřeba 5,3l/100 km.Obojí Euro 5.Nechci se dohadovat,sam nemam ani Mazdu ani Octavku, ale dost 1.2TSI mi proslo pod rukama (vesmes sluzebni auta a na palubaku bezne 7-8 l/100 km). Jen jsem chtel rict, ze radeji budu jezdit s autem s vyssim vykonem a vydrzi (vykon hlavne kvuli bezpecnemu predjeti, ne ze bych potreboval jezdit neustale 200 +), a ze to jde i bez snizovani objemu (vejit se do emisnich norem). Kdyby vyrobcum opravdu slo o ekologii, davno uz jezdime na alternativni pohon. Upraveno 16. srpna 2014 uživatelem matous Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Promin. Jen pro info, mnou zmíněné vozy:Mazda 6 - 129 g/km 107 kW, kombinovaná spotřeba 5,5l/100 kmOctavia 1.2 TSI - 122 g/km - 63 kW - kombinovaná spotřeba 5,3l/100 km.Obojí Euro 5.Nechci se dohadovat,sam nemam ani Mazdu ani Octavku, ale dost 1.2TSI mi proslo pod rukama (vesmes sluzebni auta a na palubaku bezne 7-8 l/100 km). Jen jsem chtel rict, ze radeji budu jezdit s autem s vyssim vykonem a vydrzi (vykon hlavne kvuli bezpecnemu predjeti, ne ze bych potreboval jezdit neustale 200 +), a ze to jde i bez snizovani objemu (vejit se do emisnich norem). Kdyby vyrobcum opravdu slo o ekologii, davno uz jezdime na alternativni pohon.Jen Tě opravím, u té Octavie je to 119 g/km a kombinovaná 5,2l/100 Km a bavíme se o atech s cenovým rozdílem 230000 Kč. Co se spotřeby týká, data o spotřebě v palubním počítači nemají téměř žádnou validitu, stejně i jiné značky budou mít v palubním počítači rozpor s deklarovanou spotřebou i realitou. A alternativní pohon není zdaleka v kompetenci výrobců, na to je na světě lobby, která hraje jinou ligu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matous Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Ano, omlouvám se, máš pravdu , je to 119 . Obojí se ale do Euro 5 vejde (tuším že je 140). Nemá smysl se tu dohadovat o malichernostech jako malé děti Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frostie Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 mám podobnou zkušenost, a to se ani nebavíme o emisích a normě EU5. Peugeot 406 dvoulitr se 140 koníky měl při dálkách a jízdě po dálnici v NSR spotřebu 8,3 ltr/100, zatímco 1,2 HTP při průměrné rychlosti o 35 km/h menší (124 x 89 kmh) měla na téže trase a stejném počasí a podmínkách spotřebu 9,8 ltr/100. Nevycházím z údajů palubního počítače, ale z dotankování u téže pumpy a velikosti nádrže... Jednalo se o jízdu na vzdálenost 2 x 1200 km Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frostie Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 (upraveno) mám podobnou zkušenost, a to se ani nebavíme o emisích a normě EU5. Peugeot 406 dvoulitr se 140 koníky měl při dálkách a jízdě po dálnici v NSR spotřebu 8,3 ltr/100, zatímco 1,2 HTP při průměrné rychlosti o 35 km/h menší (124 x 89 kmh) měla na téže trase a stejném počasí a podmínkách spotřebu 9,8 ltr/100. Nevycházím z údajů palubního počítače, ale z dotankování u téže pumpy a velikosti nádrže... Jednalo se o jízdu na vzdálenost 2 x 1200 km. EDIT: Peugeot r.v. 2002, Fabia 2008, o ceně nemluvě Upraveno 16. srpna 2014 uživatelem Frostie Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEGY Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Hm, zajimava debata. Byl jsem na otocku v Ceskym lese. Spotreba 18l plynu. Vesmes dalnice a taky trochu terenu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mechac Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 ja jezdim s 2,0 Turbo lagunou 205k dlouhodobe za 12l plynu. Budu ji brzo prodavat, nemel by nekdo tu predbezne zajem o takovy vuz? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEGY Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Laguny se blbe prodavaj. Jednu jsem mel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 mám podobnou zkušenost, a to se ani nebavíme o emisích a normě EU5. Peugeot 406 dvoulitr se 140 koníky měl při dálkách a jízdě po dálnici v NSR spotřebu 8,3 ltr/100, zatímco 1,2 HTP při průměrné rychlosti o 35 km/h menší (124 x 89 kmh) měla na téže trase a stejném počasí a podmínkách spotřebu 9,8 ltr/100. Nevycházím z údajů palubního počítače, ale z dotankování u téže pumpy a velikosti nádrže... Jednalo se o jízdu na vzdálenost 2 x 1200 kmA co je na tom divnýho, to HTP je auto postavený do města, na couračky, když se z ní snažíš na dálnici dlouhodobě vymáčknout výkon, tak je to jen na úkor spotřeby, odhaduju, že musela točit o 1500 otáček víc, než ten Peugeot, tedy mnohonásobně víc ciklů vstříknutí a zážehu paliva. To je taky důvod, proč se na tyhle motory veřejnost dívá s takovým despektem, způsobily to firmy, které svým obchoďákům, co točí dálkový kilometry, často s dost zatíženým autem, nakoupily nejlevnější verze s nejslabšími motory, tedy zcela nevhodné. Neznám nikoho z mého okolí, kdo to koupil soukromě na takové to domáci ježdění, že má s tím motorem nějaký problém. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mechac Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Laguny se blbe prodavaj. Jednu jsem mel.Nafty asi jo, tohle je 205k benal z roku 2010, GT verze s 4control podvozkem (nataceni zadni napravy), v plne vybave, moc takovych tu nejezdi. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TLD Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 CEGY-krasnej Ford. Ja to mam v prumeru za cca 12 nafty na sto a nemenil bych:)tl Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEGY Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Nafty asi jo, tohle je 205k benal z roku 2010, GT verze s 4control podvozkem (nataceni zadni napravy), v plne vybave, moc takovych tu nejezdi.Hm, tak to zas jo. Ja mel naftu v plny s xenonama a 6kvaltem a nikdo to nechtel. To si prej priplati a koupi jednickovou oktavku. Co vic dodat.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEGY Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 TLD - taky peknej Landak. Vono to na ty expedice v plynu neni idealni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mechac Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Hm, tak to zas jo. Ja mel naftu v plny s xenonama a 6kvaltem a nikdo to nechtel. To si prej priplati a koupi jednickovou oktavku. Co vic dodat..ja to chapu no...to je klasika :/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TLD Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 CEGY- to asi ne tl Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEGY Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 CEGY- to asi ne tlSak jo - Land Cruiser Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
instant Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 A co je na tom divnýho, to HTP je auto postavený do města, na couračky, když se z ní snažíš na dálnici dlouhodobě vymáčknout výkon, tak je to jen na úkor spotřeby, odhaduju, že musela točit o 1500 otáček víc, než ten Peugeot, tedy mnohonásobně víc ciklů vstříknutí a zážehu paliva. To je taky důvod, proč se na tyhle motory veřejnost dívá s takovým despektem, způsobily to firmy, které svým obchoďákům, co točí dálkový kilometry, často s dost zatíženým autem, nakoupily nejlevnější verze s nejslabšími motory, tedy zcela nevhodné. Neznám nikoho z mého okolí, kdo to koupil soukromě na takové to domáci ježdění, že má s tím motorem nějaký problém.Ide o to ze taky motor nema v aute modernej automobilky co robit. Trojvalec, benzin, turbo a 47kw, to musel vymysliet kompletny idiot. Usporne to byt nemoze z podstaty veci, ani bezporuchove, ani rychle.. z pohladu zakaznika vyhodene peniaze. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frostie Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 Ide o to ze taky motor nema v aute modernej automobilky co robit. Trojvalec, benzin, turbo a 47kw, to musel vymysliet kompletny idiot. Usporne to byt nemoze z podstaty veci, ani bezporuchove, ani rychle.. z pohladu zakaznika vyhodene peniaze.+1. Akorát 47 Kw, 12 V Haťapka není turbo TSI... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 16. srpna 2014 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. srpna 2014 (upraveno) Ide o to ze taky motor nema v aute modernej automobilky co robit. Trojvalec, benzin, turbo a 47kw, to musel vymysliet kompletny idiot. Usporne to byt nemoze z podstaty veci, ani bezporuchove, ani rychle.. z pohladu zakaznika vyhodene peniaze.Tam turbo není a je třeba si uvědomit, že je to motor, který se začal montovat tuším v roce 2002, pokud odečteme čas na vývoj, tak bude starý tak 17 let. Výhodou byla hlavně nízká hmotnost, měl snad okolo 80 kilo a technicky byl na dost vysoké úrovni. Všichni řeší vždy jen výkon, ale ten se taky musí nějak přenést na kola, důležitější je tedy údaj o točivém momentu a jeho průběhu a tady bylo HTP geniální, ať každý říká co chce. edit: chybka Upraveno 16. srpna 2014 uživatelem JR_2010 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se