Hugo14 Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 A to jste se nám na tom modelářském fóru smáli.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hciq Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 tak jsem to dočetl a bylo to fakt zajímavý, no a ještě se nepřestávám divit ...to těm vaší dem.... nebo co to je, možná ..třeba další blbej chyták, kterej by měl zvládnout každej vobyčejnej středoškolák, pokud by se to už neučil na základní škole... Newtone pomoc!!!!!! Co tak paradox letícího šípu ....to jste ještě neřešili,..... to je prej z Řecka... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VS Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 A to jste se nám na tom modelářském fóru smáli.... Na internetu je takových diskusí, co to řeší plno. Výběr byl opravdu náhodný z několika. Nebyl v tom žádný úmysl dělat si legraci z modelářů. Kdo ví, ten se baví, kdo neví, baví ostatní A o to tady jde. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hugo14 Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Pohoda. Ono nás na modelářském fóru zase pobavilo, jak to tu nejprve bylo označeno za deb*litu a pak se to také rozjelo. A kupodivu také s odpovědí vzlétne i nevzlétne. Z nichž jedna je jistě správná a jedna špatná (tady označena i za deb*lní).... PS To modelářské fórum je takové hodně komunitní (možná víc než tohle) a lidi si tam ze sebe vzájemně dělají dost srandu (taky možná víc než tady). Navíc se díky soutěžím znají ve velké míře osobně (každopádně víc než tady). Proto jsou některé odpovědi takového stylu, jaké jsou (nemluvím o věcné stránce věci). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mechano Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Letadlo nevzlétne. Vzletová rychlost si představme jako potřebnou rychlost proudění vzduchu kolem křídel, vyvolávající potřebný vztlak. V našem případě sice motory poběží na vzletový výkon, ale křídla se vzhledem k okolnímu vzduchu nepohybují kupředu - nemáme vztlak - nevzlétneme. No jasně, výkon motorů se přeci přenáší vzduchem přímo na ten běžící pás. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinbor Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Letadlo nevzlétne. Vzletová rychlost si představme jako potřebnou rychlost proudění vzduchu kolem křídel, vyvolávající potřebný vztlak. V našem případě sice motory poběží na vzletový výkon, ale křídla se vzhledem k okolnímu vzduchu nepohybují kupředu - nemáme vztlak - nevzlétneme. Ale přeci odletí..... http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.ph...19233&lan=0 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Podle mě bude záležet na síle tahu motorů, pokud bude dostatečná může vzlétnout i bez toho, aby potřebovalo vztlak vzniklý pohybem po zemi. Podobdný přípak, jako bych letadlo "přivázal za ocas" a naplno tůroval motory. Když budou dostatečně silné a nepřetrne se lano, ani neurve ocas, mělo by letadlo "stát ve vzduchu" těsně nad zemí. Pokud bude tah motorů slabý - letadlo se bude hlavně spoléhat na vztlak křídel - např. nějaký ultraligt, tak nevzlétne. Pohon není sice na kola, ale tím, jak by pás pod letadlem stále zrychloval, zvyšovalo by se tření až na mez, která by se rovnala prakticky "přilepení" letadla k zemi - pokud by se kole nerozpadla. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stephan Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Ono to opravdu neni tak jednoduche, jak by se na prvni pohled zdalo......takze doufam ze tedka uz jsem to pochopil spravne a to tak ze letadlo prece jenom vzletne.....zajimave Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JJ Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Hehe, to mi připomíná můj spor s jedním kamarádem o to, zda by bylo teoreticky možné Patriotem sestřelit či alespoň výrazně odklonit z dráhy 800mm střelu z Dory nebo Těžkého Gustava :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mechano Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Podle mě bude záležet na síle tahu motorů, pokud bude dostatečná může vzlétnout i bez toho, aby potřebovalo vztlak vzniklý pohybem po zemi. Podobdný přípak, jako bych letadlo "přivázal za ocas" a naplno tůroval motory. Když budou dostatečně silné a nepřetrne se lano, ani neurve ocas, mělo by letadlo "stát ve vzduchu" těsně nad zemí. Pokud bude tah motorů slabý - letadlo se bude hlavně spoléhat na vztlak křídel - např. nějaký ultraligt, tak nevzlétne. Pohon není sice na kola, ale tím, jak by pás pod letadlem stále zrychloval, zvyšovalo by se tření až na mez, která by se rovnala prakticky "přilepení" letadla k zemi - pokud by se kole nerozpadla. Při vší úctě, kromě některých kuriózních speciálů potřebují letadla NEZBYTNĚ vztlak k tomu aby mohla vzlétnout. To za prvé. Za druhé, vztlak nevzniká "pohybem po zemi" ani průvanem od motoru ale pohybem křídla ve vzduchu. Tak, jak si to představuješ ty, létají například rakety. V tom příkladu, jak už bylo omíláno stokrát, nejde o konkrétní letadlo, typ ložisek použitých v kolech ani druh použitého maziva ale pouze o pochopení toho, proč letadlo lítá. Letadlo lítá proto, že dosáhne vztlaku na křídlech. Toho dosahuje nejčastěji dopředným pohybem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mechano Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Hehe, to mi připomíná můj spor s jedním kamarádem o to, zda by bylo teoreticky možné Patriotem sestřelit či alespoň výrazně odklonit z dráhy 800mm střelu z Dory nebo Těžkého Gustava :-) To je zajímavá myšléénka. Řekl bych: určitě ano. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JJ Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 To je zajímavá myšléénka. Řekl bych: určitě ano. Vskutku? Kinetická energie té 80cm střely (při 2/3 úsťové rychlosti) je plus minus 900MJ a je to tuším sedm tun železa. Jakou energii může mít obláček ca 100 střepin o celkové hmotnosti 45kg, rozmetaný do cesty té střele ca čtyřiceti kily výbušniny? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vanderB. Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Olomouc, prodejna textilu Duha Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma. Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinbor Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Při vší úctě, kromě některých kuriózních speciálů potřebují letadla NEZBYTNĚ vztlak k tomu aby mohla vzlétnout. To za prvé. Za druhé, vztlak nevzniká "pohybem po zemi" ani průvanem od motoru ale pohybem křídla ve vzduchu. Tak, jak si to představuješ ty, létají například rakety. V tom příkladu, jak už bylo omíláno stokrát, nejde o konkrétní letadlo, typ ložisek použitých v kolech ani druh použitého maziva ale pouze o pochopení toho, proč letadlo lítá. Letadlo lítá proto, že dosáhne vztlaku na křídlech. Toho dosahuje nejčastěji dopředným pohybem. Vláďo,když klasický letoun bude bude stát na zemi bude ho čelně ofukovat silný vítr...tak ten letoun také vzlétne....nejde ani tak o dopřednou rychlost jako o obtékání profilu proudem vzduchu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luidis Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Při vší úctě, kromě některých kuriózních speciálů potřebují letadla NEZBYTNĚ vztlak k tomu aby mohla vzlétnout. To za prvé. Za druhé, vztlak nevzniká "pohybem po zemi" ani průvanem od motoru ale pohybem křídla ve vzduchu. Tak, jak si to představuješ ty, létají například rakety. V tom příkladu, jak už bylo omíláno stokrát, nejde o konkrétní letadlo, typ ložisek použitých v kolech ani druh použitého maziva ale pouze o pochopení toho, proč letadlo lítá. Letadlo lítá proto, že dosáhne vztlaku na křídlech. Toho dosahuje nejčastěji dopředným pohybem. Naprosto přesně řečeno, někteří prostě budou vytvářet teorie jakou má letadlo barvu a jestli jsou kola velká nebo ještě větší. Prostě vzlétnout nemůže a ani NIKDY NEVZLÉTNE, zákony fyziky prostě platit musejí! I kdyby byl letoun přivázaný za špagát, není vztlak, tak NEVZLÉTNE. Vůči okolí se letadlo nepohybuje, křídly mu neobtéká vzduch a tak NEVZLÉTNE. Stíhačka na letadlové lodi také nevzlétne ikdyž dá plný tah do motorů, protože díky uchycení u "pneumatického katapultu" (znalci prominou, neznám správný název) nejdříve stojí na místě- nemá vztlak - NEVZLÉTNE. Teprve když ji katapult vymrští kupředu (TEĎ POZOR!!!) vyvine stíhačka dostatečnou rychlost tedy proud vzduchu obtékající křídlo má dostatečnou rychlost, křídlo má dostatečný vztlak a stíhačka vzlétne. Kdyby proti letadlu foukal uragán jako magor - vznikl by dostatečný vztlak - pak by letadlo bylo schopno vzlétnout i bez použití motorů. No vždyť právě proto jsme taky pouštěli na podzim draka ne?! (i když tam půjde spíše o nápor vzduchu do draka, něco ve smyslu plachet, se vztlakem to nebude mít moc společného, ovšem pokud by to nebylo letadýlko) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník YPO Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 loď se musí rozpumpovat na 205 uzlů a pak to letí samo to je jasný .... už jsem to psal tady - nahoře Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Toams Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Naprosto přesně řečeno, někteří prostě budou vytvářet teorie jakou má letadlo barvu a jestli jsou kola velká nebo ještě větší. Prostě vzlétnout nemůže a ani NIKDY NEVZLÉTNE, zákony fyziky prostě platit musejí! ... bohuzial toto cele je o teorii a o zakonoch fyziky :-DDD na lodi sa katapult pouziva preto, lebo ma kratku palubu na vytvorenie vztlaku na kridle ... a na spagat a protivietor sa vyprdni, nie je v zadani ;-) ... ak existuje pas, ktory vie vyvinut rychlost jak startujuce Jumbo, tak urcite existuju loziska, ktore sa mozu tocit este rychlejsie ... podla teba by napr. hydroplan nemohol startovat proti toku rieky? no nic, necham to tak ... proste VZLIETNE A BASTA Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
letovod Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 V Z L É T N E Letadlo se pohybuje dopředu (a tím dostaneme i vztlak na křídlech) pomocí motorů, je jedno jestli vrtulovech nebo proudovejch.... Motory mají interakci se vzduchem, dodávají letadlu dopředný impuls. To že se pás pohybuje opačným směrem je v tomto případě úplně irelevantní, neboť právě kola letadlo od pásu "odizolují"..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
horal Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 Dynamický vztlak je síla, která nadnáší těleso při pohybu v plynu či kapalině. Vztlak je nezbytně důležitý pro létání ? během letu působí na křídlo a letadlo tak udržuje ve vzduchu. Velikost aerodynamické vztlakové síly závisí na obsahu plochy křídla, tvaru křídla, úhlu křídla vůči pohybujícímu se okolí, hustotě prostředí a relativní rychlosti tělesa k okolí (čím je rychlost větší, tím větší je aerodynamická vztlaková síla, při nulové rychlosti je aerodynamická vztlaková síla rovněž nulová). Vztlaková síla může být menší než gravitační, pak těleso padá (a jeho pád je vztlakem jen bržděn), nebo může být větší než gravitační, v takovém případě těleso ve vzduchu stoupá. " Tak nevím, jó nebo né.... , asi bychom to měli ještě trochu promyslet... " Mimochodem proudění plynů a kapalin je zajímavá záležitost. V praxi třeba počasí na papíře. Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma. Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím. from Wikipedia.cz, sám bych to líp nevysvětlil Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Duke650 Odesláno 3. dubna 2008 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. dubna 2008 No jasně, výkon motorů se přeci přenáší vzduchem přímo na ten běžící pás. mechano sorry já jsem blb, máš recht Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky