Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Návštěvník milosklikar

Doporučené příspěvky

potřeboval bych poradit s kolem,jaké je podle vás nejlepší cyklo-forum?Ptám se proto,že bych si někde potřeboval nastudovat,jak se např. mění brzdové destičky,lanka,náboje apd.Našel jsem cyklodiskuzi,ale v tom jejich vzhledu fora se úplně ztrácím..Potom nakole.cz,to už je lepší.Nebo chodíte na jiná?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Zdar chlapci, protože je zde určitě pár servismanů přes kola, potřebuju znát jednu konkrétní odpověď:

Dá se nahradit semiintegrované hlavové složení (rám author classic 2003)ahead hlavovým složením? Chci vyměnit vidlici a ahead hlavové složení mám na ostatních kolech a už vím jak na to.

 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si přihřeju polívčičku, třeba vás to bude zajímat. Napsal jsem článek porovnávající pojištění kol u nás - no žádná sláva, je to tak na pojištění obyčejného cestovního kola na cestu k rybníku a zpátky, ale třeba se to někomu hodí

http://www.mesec.cz/clanky/pojisteni-kol-temer-zadny-vyber-ale-vyluk-spousta/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapci, protože je zde určitě pár servismanů přes kola, potřebuju znát jednu konkrétní odpověď:

Dá se nahradit semiintegrované hlavové složení (rám author classic 2003)ahead hlavovým složením? Chci vyměnit vidlici a ahead hlavové složení mám na ostatních kolech a už vím jak na to.

 

Díky.

 

trochu to pleties ... na novsich bajkoch je uz vsade ahead hlavko (starsie ala favorit, kde sa misky srobovali k sebe pod predstavcom sa uz nerobi, teraz je to bezzavitovo stahovane predstavcom a jezkom s miskou)

a ahead sa deli na integrovane, semiintegrovane a klasicke miskove

integrovane - komplet v hlavovej trubke

semi - lozisko je vlisovane do ramu ale vonkajsia priruba uz trci z ramu von

klasika - do ramu sa vlisuju samostatne misky, do ktorych sa vklada lozisko

priklady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapci, protože je zde určitě pár servismanů přes kola, potřebuju znát jednu konkrétní odpověď:

Dá se nahradit semiintegrované hlavové složení (rám author classic 2003)ahead hlavovým složením? Chci vyměnit vidlici a ahead hlavové složení mám na ostatních kolech a už vím jak na to.

 

Díky.

 

Author Classic 2003 je treking? Pokud tam je klasicky predstavec, co se strka dovnitr a vidlice konci zavitem, na kterem jsou matice drzici hlavove slozeni, je vic nez pravdepodobne, ze vnejsi rozmer krku vidlice je 25,4 mm. Naproti tomu vidlice pro ahead maji 28,6 mm. V tom bych videl hlavni kamen urazu, i kdyz vselijakym bastlum se meze nekladou. Vyhody ahead jsou asi tyto: pevnost, lehka servisovatelnost (staci imbus - casto jen jeden (5 mm)), hmotnostni uspora a vetsi vyber vidlic i predstavcu (to asi neplati pro nejnizsi patra nabidky). Ale na rovinu, Artura z r. 2003 bych netunil a dojezdil tak, jak je ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tož ten důvod proč ne tu R7 chcu slyšet. já mám blacka elite 100/120 i R7 tak to chcu slyšet.

 

 

r7 je vidle na závody ( jde tu o nejnižší hmotnost ) - tzn. ne na dlouhou dobu, kdy se zajede několik závodů a jde do koše - black byla robustní mrcha, podle mého to byla vůbec nejlepší vidla od Manitou - svého času jsem testoval všechnky blacky a i ty základní modely byly opravdu perfektní. Za ty prachy, co stojí r7, bych určitě šel do Reby, kterou jsem dříve neměl vůbec rád - ale člověk ji musí přijít na chuť a pokud to myslí s kolem vážně a nechce kompromisy - chce opravdu žehličku - neváhal bych a jednoznačně bych šel do foxe - tož tak. Jinak ta Merida je hezká, Duku. Nevím, zda ji můžeš mít ještě za lepší cenu - myslím, kolem té 40ky se dá už fakt hodně vybírat.

Upraveno uživatelem Peta-Biker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobre si to rozmysli, Duku, dyť by za to byly hodinky :)

 

1) Záleží na tom, jak moc je pro Tebe kolo osobní věc. Máš-li mravní sílu koupit, radovat se, jezdit, radovat se a neřešit, pak neřeš, kup a jezdi.

Jinak to radši řeš třeba na zde zmíněném bike-foru.

2) Meridám praskaly rámy. To ale může být absolutními čísly, jezdí jich hodně (asi jako: Fabie často píchnou). Ale pro mě by i ta jejich všudypřítomnost byla argumentem proti koupi. Jsem nejspíš snob - jsi moudřejší?

3) Jezdit - a za těžké peníze koupit - značku, jíž pak potkám na WC na osvěžovači vzduchu, to bych nedal. A to není snobstvím, to je vkusem. Ale zase: pro někoho kolo není estetická záležitost (a i to je OK - viz 1))

4) Víš co chceš? Jak jsi došel k tomuto kolu? Spíš "ty jo, takhle lehký a šíleně zlevněný, to by mohlo bejt dobrý", nebo "mám hardtail, vím, co potřebuju, full mi nesmí do domu (což je, mimochodem, často jen snobství/znouzectnost), ta geometrie je přesně ono, miluju Gunn-Ritu".

 

Prostě, těch proměnných je hodně a řešit to v červnu je průšvih. Máš mou plnou účast, budu se za Tebe modlit u bikového boha. Ne, není to Manitou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem, nečekal jsem tolik reakcí :-)

Pravověrné bikery teď asi pobavím, protože toto kolo je pro moje potřeby totálně mimo, ale...

 

- po třech nebo čtyřech hliníkových hardtailech (GT, Mongoose, Merida...) jsem holt dostal chuť na něco jiného - ten rám se mi líbí, komponenty neřeším, ty sa dají kdykoli obměnit

- full fakt nechci, nevyužil bych to

- image Merida neřeším, naopak má plusové body = při poflakování po hospůdkách Vysočiny (chudý kraj :-) bych nerad budil závist nějakou "luxusní" značkou jako Cannondale, Specialized

- Meridu vnímám jako výrobce, který fakt vyrábí (líbí se mi Haibike Greed, ale ten vnímám jako brand koncernu Winora)

- na MTB jezdím málo a jen rekreačně (s rodinou, se známými, většinou lesní nebo polní cesty + asfaltky, fakt žádné cross country), takže by mi určitě stačilo i kolo za 15, ale když ten karbon je tak lákavý :-)

- na "normální ježdění" (t.j. sám a svižně) mám karbonovou silničku Cannondale :wheelchair:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já v životě viděl a jezdil hodně vidlic. Letos na dvou Meridách zmíněnou R7 a musím říct, že Manitou v podstatě dobrou vidlici neumí. Sám jsem měl i vidlice Manitou, Blacky a Travise. Všechny jsem musel nějakým způsobem dolaďovat a jejich chod a výdrž do dalšího servisu nebyla uspokojivá. Tato R7 se mi, co do chodu nelíbila vůbec. Jesem totiž zastánce toho, že když mám na kole odpruženou vidlici, tak bych byl rád, aby pružila. :)

 

Pokud podle mě chce člověk vidlici s nejlepším poměrem cena, výkon, životnost tak jedině Rebu. Jednak doslova úžasně chodí, lehce se servisuje a nemá žádně vyložené průsery, je uspokojivě tuhá a má dobrou váhu a není drahá. Sám mám sice Foxe, ale ani Fox letos na RS prostě nemá! Na předváděcím kole jsem jel na Fox 100X a ta vidlice mlátila a chodila "suše" ne dost hladce (takový typický Manitou .)). Nejspíš to byl jen problém kusu, ale stejně to bylo fuj. Nehledě na cenu Foxu a cenu autorizovaného (záručního) servisu. Tohle bysme mohli probírat dlouho a dlouho. Jinak Meridu mám docela rád, jen bych hodil dopr.. z jejich kol Manitou a Maguru. Tj tak vše co jsem chtěl.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...