Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

před 10 hodinami, Duke650 napsal:

Pokud bychom koukali na graf reprosoustavy, tak bych s tebou souhlasil. Tady je to ale o in ear monitorech a ty se čím dál víc výrobců snaží ladit k cílové křivce - v tomto případě Harman Kardon target curve. Na grafu to vypadá jako horská dráha, při poslechu to dává téměř neutrální zážitek. Více k tématu třeba tady https://crinacle.com/2020/04/08/graphs-101-how-to-read-headphone-measurements/

 

 

Screenshot_20240128_092410_Chrome.jpg

To mi připomíná dobu před 15-20 lety, kdy rovná frekvenční charakteristika byla vrchol audiophilie a když si někdo dovolil poznamenat že takhle naladěný sluchátka zní neskutečně hnusně, dostalo se mu odpovědi že je to o detailech které jsou v tom slyšet ;)

Né že bych těm grafům rozuměl, nic moc mi to neřiká...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věc se má zhruba tak, že při poslechu hudby ze sluchátek hraje velkou roli fyziologie / anatomie ucha / odrazy a rezonance uvnitř ucha atd.  O tom byl ten poslední graf na předchozí straně.

Harman Kardon někdy kolem 2012 provedl výzkum, kde se v kontrolovaných podmínkách u stovek účastníků (cca 300) snažil získat jejich zpětnou vazbu k dotazu "kdy vám poslech přes sluchátka připadá jako když hrají dobré reprosoustavy v akusticky dobře ošetřené místnosti" (u reprosoustav se slušní výrobci ze všech sil snaží o co nejrovnější frekvenční odezvu). Šlo o slepé poslechové testy. Výsledkem byla první verze cílové křivky pro náhlavní sluchátka.

In ear monitory mají mnohem kratší historii než klasická sluchátka (první in-eary vymyslel a postavil Jerry Harvey, zvukař kapely Van Halen, pro členy kapely v roce 1995). Docela rychle se přišlo na to, že cílová křivka pro náhlavní sluchátka aplikovaná na IEM je krok vedle. HK provedl další sérii poslechových testů a vznikla první verze cílové křivky pro IEM. Problém je, že účastníků bylo mnohem méně (cca desítky) a target curve tedy prošla několika revizemi (2016, 2017, 2019)

Aby toho nebylo málo, tématu se věnují i jiní specialisté než ti z firmy Harman Kardon (Dr. Sean Olive), takže existují i variace na toto téma, např. Oratory1990, Rtings, IEF2020, IEF2023 atd.

Vnímání zvuku je velmi individuální, takže grafy s naměřenou frekvenční odezvou jednotlivých sluchátek či IEM nelze brát jako slovo boží. Obecně se dá říct jen tolik, že pokud naměřená křivka slušně "kopíruje" jednu z nejběžnějších cílových křivek, tak bude velmi snadné pomocí ekvalizéru lehce poladit zvuk do výsledné podoby, u které si nový majitel řekne "WOW tyvole to je pecka"

Upraveno uživatelem Duke650
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vysvětlení 👍

Jinak se rozhodně neposmívám audiofilům, spíš lidem co si na ně hrají na internetu.

Já na to za prvé nemám a za druhé poslouchám natolik okrajové žánry, že by mi sebelepší audio k lepšímu zvuku nepomohlo ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 1. 2014 v 0:48, mondeo2 napsal:

jo to byly doby, tak jsem je vytáhl ze skříně a ještě hrajou, foto půjčené z vebu

post-12895-0-65734200-1390002461_thumb.jpg

Procházím tohle téma poprvé a nedá mi to, musím zareagovat na jeden z prvních příspěvků. Tyhle sluchátka si moc dobře pamatuju, protože kámoše kdysi napadlo, že když se strčí tím pětikolíkem do sluchátkového výstupu (neměly Jack, ale pětikolík DIN), je to nuda.😀 A tak se stalo, že ho napadlo ustřihnout konektor a oholený konce nacpat přímo do dvoukolíkových výstupů na repráky zesilovače tranziwatt tw40 s vyměněným trafem a výkonem zvyseným na 2x30W. Ten debil si to dal na uši a otočil knoflíkem volume doprava. Sluchátka vydržela. I to jak rychle si je serval z hlavy a zahodil do kouta. Jenom s ním už je zbytečně vést debaty o tom jak co hraje. 😁

Upraveno uživatelem Jiří Sedlák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 1. 2024 v 20:19, Duke650 napsal:

Husinu říkáš? Máš štěstí, že jdu kolem 🙂 

dnes to bude "pouze" o jedné kapele, ale brzy pochopíte, že je to spíše oceán hudby... všechny zmíněné skladby se dají pustit na YT a vřele to doporučuji ještě předtím, než si koupíte některé jejich album. To, co uvidíte ve zmíněných klipech, je to, co se pak vylisovalo na CD. Skutečně ty skladby nahrávají "live-in-studio"...

Pro začátek album We Like It Here. Většina členů kapely jsou Amíci, ale mají velmi vřelý vztah k Evropě. Toto album nahrávali v Holandsku a předcházel tomu už legendární fail, kdy jejich kmenový bubeník nepřiletěl, nějaké trable s pasem. Zakladatel / baskytarista Michael League zavolal do Kanady a v den, kdy začali nahrávat finální verze songů, přiletěl "náhradní" bubeník. Všechny skladby z tohoto alba byly zkomponovány až ve studiu. Než dorazil nový bubeník, všichni ostatní už před ním měli "náskok" 3 nebo 4 dny. Nově složenou muziku si společně nacvičovali, perkusionista před jeho příjezdem částečně suploval bicí. To co Larnell Lewis bubnuje na každém videu, je jeho cca třetí nebo čtvrtý pokus k dané skladbě. Mějte to na paměti, až ho uvidíte a uslyšíte - zaručeně vám spadne čelist. Asi sem nebudu popisovat každou skladbu, to by bylo na tři stránky. Tak jen ty nejprofláknutější. Takže přátelé, volume doprava:


Pozvolný začátek: "Shofukan" je snad jediná skladba ze všech alb, kde uslyšíte zpívat někoho z kmenové sestavy. A je to oblíbená halekačka na koncertech. Husina naskakuje na mnoha místech, za hřích stojí basová linka, dechová sekce... 
https://www.youtube.com/watch?v=kk0WRHV_vt8&list=PL52RKVKBFM328OwddSMRQS9BYOA3oVDgl&index=1

Druhá skladba na albu "What About Me" je dokonalá smršť ... v čase 0:45 se začne valit první vlna laviny. Bob Lanzetti a jeho kytarové sólo od 2:45 je dvouminutový ušní orgasmus. A počkejte si na finále, kdy se bubeník utrhne z řetězu (kurva on ten song hrál snad počtvrté v životě a takto???)
https://www.youtube.com/watch?v=fuhHU_BZXSk&list=PL52RKVKBFM328OwddSMRQS9BYOA3oVDgl&index=2

"Sleeper": ospalý rozjezd a neskutečně vygradované finále. Klávesák Shaun Martin má celkem 8 Grammy, z toho 4 jako člen Snarky Puppy. A pochopíte, proč https://www.youtube.com/watch?v=kDXnPfA_5pY&list=PL52RKVKBFM328OwddSMRQS9BYOA3oVDgl&index=3

"Kite" je pohlazení na duši a pro uši. Dechová sekce, basová linka... Klávesák Bill Laurance tady jen naznačil, co je v něm. Jeho sólová alba jsou dokonalá.
https://www.youtube.com/watch?v=eFUOZ5PI3m8&list=PL52RKVKBFM328OwddSMRQS9BYOA3oVDgl&index=4

"Outlier" aneb když si jazzmani řeknou "let´s play it dark" ... a pak jim do toho Bob Reynolds od 3:06 začne sólovat na saxofon. Jeho symbioza s Larnellem je magická. A gradace téměř až do destrukce sluchátek 🙂 (ne těch vašich)
https://www.youtube.com/watch?v=4Qo1NFwMhBA&list=PL52RKVKBFM328OwddSMRQS9BYOA3oVDgl&index=5

"Jambone" - perkuse, bicí, dechy, všechno jde rovnou do žíly a člověk by radostí skákal. Mark Lettieri a jeho nenápadné sólo (vím, že to nedává smysl) od 2:24 nestačí slyšet jen jednou
https://www.youtube.com/watch?v=mg2cMqW_hOY&list=PL52RKVKBFM328OwddSMRQS9BYOA3oVDgl&index=8

"Lingus" je nejprofláknutější z celého alba. Hell, 34 milionů shlédnutí nějaké jazz fusion partičky? Velmi rychle pochopíte, proč. Poté, co vás odrovná dechová sekce, si v čase 4:20 říkáte, že se song chýlí k poklidnému konci. Ani hovno! Cory Henry (5 nominací na Grammy) začíná malovat krajinu, kde pro hudbu neplatí žádná pravidla. To se mu to hraje, když mu záda kryje perkusionista Nate Werth 
https://www.youtube.com/watch?v=L_XJ_s5IsQc&list=PL52RKVKBFM328OwddSMRQS9BYOA3oVDgl&index=7

Doku-shrnutí dění kolem natáčení alba zde https://www.youtube.com/watch?v=5p5sEewsYNM a na 1000% stojí za shlédnutí

P.S. Varování: Snarky Puppy je řeka, do které vstoupíš a může se stát, že tě odnese do oceánu hudby. Většina kmenových muzikantů totiž vedle SP má vlastní menší kapely nebo kolaborace nebo sólové projekty - to jsou desítky alb a živých koncertů. A v těch kapelách a projektech hrají muzikanti, které prostě začneš žrát. Bez SP bych neznal jména jako Cory Wong, Vulfpeck, Fearless Flyers, Nate Smith, Ghost Note and many more. Toto varování jsem asi měl umístit na začátek, ale jsem zlomyslný 🙂

 

 

 

 

 

 

Děkuji pěkně, zase mám co poslouchat a objevovat. Obzvláště to pohlazení pro uši. Fakt dobrý.

Jo, před pár lety mi donesl kamarád nějaké jazzové desky staré tak ze sedmdesátek možná začátku osmdesátek,ale nehrané, některé ještě zapečetěné, po 25 korunách, protože měly namočené obaly. To teda fakt poznáš, jak ti to hraje. Aby nechyběly detaily a zároveň to nebylo jen o nich, ale bylo to taky celkové příjemné pro uši a ztratilo se co nejmíň z prostorového podání a živosti scény. To už u jazzu chce opravdu kvalitní nahrávku i celý přehrávací řetězec. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, OndraPod napsal:

To mi připomíná dobu před 15-20 lety, kdy rovná frekvenční charakteristika byla vrchol audiophilie a když si někdo dovolil poznamenat že takhle naladěný sluchátka zní neskutečně hnusně, dostalo se mu odpovědi že je to o detailech které jsou v tom slyšet ;)

Né že bych těm grafům rozuměl, nic moc mi to neřiká...

Ono tak nějak nejdůležitější nakonec z toho všeho je fakt, že jsme každý sluchově rozdílný a každý má schopnost vnímat tóny jinak. Navíc další velmi důležitý aspekt a to stárnutí člověka, které se podepisuje na sluchu strašně moc, takže se tady můžeme tlouct do hrudi jak dobře nám to doma hraje a už možná delší dobu slyšíme velké prd 😆 Doporučuji kontrolu ušního čas od času, já ji mám od úrazu ucha před lety každý rok, sluchový test a naštěstí musím zaklepat čím vším jsem si prošel, tak sluchově zatím cajk. Pravé ucho tedy trochu slabší, ale konečné výsledky na pohodu. Chce to samozřejmě i trochu té odvahy, protože pro zarytého audiofila je to jak facka přes držku mokrým hadrem, když se dozví že už toho moc neslyší, ale nejsme žádné bábovky, nebo? 😅 Recenze, grafy, doporučení jsou fajn, ale konečný výběr by měl být prostě na poslechu uživatele a tím se dá samozřejmě ušetřit hafo peněz a budete si jisti, že máte doma to co Vás skutečně baví a vyhovuje Vaši originalitě :guitar:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vám to tady trochu zasviním sluchátkama ;)

Dlouho jsem jel ve velkých sluchátkách přes hlavu. No dobře, pár let... Ale jak jsou furt větší a větší, tak už to na cestování, nebo trajdání po městě není úplně komfortní. Bez baťohu se to prakticky nedá nosit. Aktuálně profláknuté ATH-M50xBT. No a tak jsem pokukoval po nějakých špuntech. Dongly, dráty, super hifi přehrávače, tam jsem naštěstí nespad, takže bezdráty s BT. 

Koukal jsem, četl jsem, pučit vám to nikde nepučí, až jsem nakonec zakotvil u DENON PerL Pro. Jako levný to není, co si budem. Po pár dnech, kdy si ještě trochu zvykám a laboruju s nástavcema, za mě dobrý :punk:

Jo a perlička...jsem je po vybalení a nastavení zkoušel a porovnával právě s těma Audio-Technicama a byl jsem zralej na vrácení. Tvl, úplně takový plechový zvuk. To mi předtím vůbec nepřišlo. Až při tom přímým srovnání. No fakt, hnus. Už jsem je chtěl mrsknout do koše...pak ťuk a bum a bomba zvuk! Aha vole, dotykový plochy, přepínač ANC na "příposlech" :axehead:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Tak jsem se definitivně rozhodl, že půjdu do Moondrop Blessing 3.

Otázka do pranice, kde je koupit?

Nabízí se automaticky Čína, některé shopy nabízejí pomalejší doručení, zato přes EU(tzn. teoreticky bez cla a dph) další neuvádí, s vracením a reklamací bude ale hádám problém.

Druhá možnost je Německý Amazon, cca 15% přirážka, nemám zatím zkusěnost, ale hádám že s případným vracením/reklamací by neměl být problém.

A nakonec Audigo, cca +30% navíc, ale zato jistota, že případná reklamace/vrácení bude naprosto bez problémů.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 2. 2024 v 11:11, nickolas napsal:

Vám to tady trochu zasviním sluchátkama ;)

Dlouho jsem jel ve velkých sluchátkách přes hlavu. No dobře, pár let... Ale jak jsou furt větší a větší, tak už to na cestování, nebo trajdání po městě není úplně komfortní. Bez baťohu se to prakticky nedá nosit. Aktuálně profláknuté ATH-M50xBT. No a tak jsem pokukoval po nějakých špuntech. Dongly, dráty, super hifi přehrávače, tam jsem naštěstí nespad, takže bezdráty s BT. 

Koukal jsem, četl jsem, pučit vám to nikde nepučí, až jsem nakonec zakotvil u DENON PerL Pro. Jako levný to není, co si budem. Po pár dnech, kdy si ještě trochu zvykám a laboruju s nástavcema, za mě dobrý :punk:

Jo a perlička...jsem je po vybalení a nastavení zkoušel a porovnával právě s těma Audio-Technicama a byl jsem zralej na vrácení. Tvl, úplně takový plechový zvuk. To mi předtím vůbec nepřišlo. Až při tom přímým srovnání. No fakt, hnus. Už jsem je chtěl mrsknout do koše...pak ťuk a bum a bomba zvuk! Aha vole, dotykový plochy, přepínač ANC na "příposlech" :axehead:

Hmm, Denon Perl Pro všechny recenze chválí, ale mě se zdají obrovské. Tak jsem si počkal na Sennheiser Momentum 4 :) 

IMG_3365.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Duke650 napsal:

To jeden z mnoha mýtů v tomto hobby

...puristi by dosť hlasno nesúhlasili🤣 čo sa mňa týka,som umiernený a ušiská netopiera už dávno nemám..ale hlavnú zostavu som skladal primárne na direkt,aj keď niektoré albumy,si pýtajú,,šťavu,,tak ostávam verný zvuku..ale každému dle libosti 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by někdo prvně musel definovat pojem "purista"

Potom by se mohla vést debata o tom, co je cílem takového puristy 

P.S. Moje nastavení ekvalizéru nedělá nic jiného než korekce nutné k dotažení frekvenčního průběhu sluchátek na referenční křivku 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...