Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Pánové, má někdo zkušenosti s motory 2.2d v Mazdě od r.v. 10-14? Děkuji

Rozhodně nebrat. Pokud znáš dobře historii toho konkrétního auta a jezdilo dlouhé trasy a budeš v podobném stylu pokračovat, tak snad ano, ale je to sázka do loterie.

Pokud neznáš historii, je velmi pravděpodobné, že se původní majitel potřebuje auta zbavit, protože má problémy s vačkovým hřídelem a turby.

Edit: nevšiml jsem si roku, ty starší motory měly snad problémy jenom s filtrem pevných částic, ale stejně platí výše uvedené - nafta jenom na dlouhé trasy a žádné popojíždění 5 km tam a za dvě hodiny 5 km zpátky.

Upraveno uživatelem bedan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky vám, myslím že problémy výše vypsané se týkají vesměs naftových motorů všeobecně. Ono dát 65k na servisu je co, vstřiky + práce? Pokud odjezdil třeba 200k km bez jiných výdajů tak nevidím problém a beru to jako spotřební věc. Pokud koupil do půl roku nasypal podobnou sumu a pořád to není ono tak je to špatné no.

 

Líbí se mi ta poslední 6 v touringu pro manželku, cena za jeté kusy kolem 150k km je už celkem přijatelná, ale pravda.je, že atmosféra je atmosféra, bohužel šance,že najdu kombinaci benzínu s odpoctem dph a v automatu za slušnou cenu je dost mizerná.

 

Nemáte někdo cx7 v benzinu, tu poslední řadu? Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od roku 2013 se dělá poslední verze Mazdy 6 s motory skyaktiv at tam jsou naftové motory docela průšvih. Z nějakého důvodu tam hoši v Hirošimě nechali běhat vahadla po vačkové hřídeli bez kladek. Nějakou dobu to funguje, u motorů, jezdících pouze dlouhé trasy docela dlouho, ale tam, kde se jezdí kratší trasy a nemusí to být přímo město, dochází vlivem častých regenerací filtru pevných částic k ředění oleje naftou se všemi dalšími důsledky (ztráta mazacích schopností oleje, vahadla běžící kluzně kov na kov po vačkách, po nějaké době se to začne zadírat až do stadia strouhání kovových pilin do olejové náplně, ty piliny jsou olejem distribuovány dál, pokračuje to nejdříve poruchou vakuové pumpy, takže auto přestává brzdit, následně odchází jedno nebo obě turba (je to v podstatě jedno, protože jsou v bloku a musí se měnit obě), oprava s výměnou obou turb, vačkové hřídele a čistění motoru od pilin je v řádu 150 k, za výše uvedených 65 k jsou tuším jenom turba)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za detailní informace, vypadá to, že máš o japoncich celkem přehled. Je nějaký motor ktery by jsi vyloženě doporučil? Nemusí to být nafta, ale i může. 2.2d vypadvá ze hry, moc pozitivního jsem na ně na netu ani tady nenašel, prkto.možná.ty celkem zajímavé.ceny ojetin. Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....je, že atmosféra je atmosféra, bohužel šance,že najdu kombinaci benzínu s odpoctem dph a v automatu za slušnou cenu je dost mizerná....

Téměř nulová. Kamarád tu CX5 jetou v benzínu sháněl snad půl roku. Nesehnal. Tak kupuje novou s odpočtem, červená metla, minulý týden si ji vyzvedl, a tu šestku v naftě dává jako protiúčet. Nevím co tam bylo přesně, ale bylo toho více a bylo to pořád jenom na motoru a nebylo to levné. Nakonec dokonce jezdil úplně bez filtru, ale to zas měl strach do Rakouska a vůbec, všechno špatně. Na dovolenou jeli radši manželčinou novou trojkou. Jezdí do práce kolem 30 tam a 30 zpět. I u dealera mu říkali, že CX5 benzín na protiučet snad ještě nedostali. Že kdyby chtěl jetou CX5 diesel, tak si u nich může i vybrat barvu, kterou chce. Těch tam na dvoře měli plno. Tož tak. Upraveno uživatelem Hasňa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Zdravím, auto pro mě sice není nezbytnost, ale poslední dobou pozoruju, že by se hodilo něco pořídit. Problém je, že vlastně sám pořádně nevím, co bych chtěl. Nechce se mi moc utrácet za nový, ale pokud bych měl pořizovat jetý, tak určitě něco s málo najetými km (do dvou let starý, do 50 tis. km asi max), ideálně nějaká předváděčka? Líbí se mi např. Toyota Rav4 nebo Mazda CX5, ale nový už je asi za hranicí toho, co bych do toho chtěl vrážet. Nevím, jestli se dá narazit na nějakou akci nebo výhodnej kauf těchto modelů (a tím nemyslím slevu, ale např. nějaké předváděcí v solidní výbavě). Ideálně bych se chtěl vejít do 600k CZK (vím, že tu novou Toyotu nebo Mazdu za to nenajdu), ale to mi asi nevyjde. Příp. nějaké další návrhy? Ještě mě napadá něco z Německa (Audi nižších řad atd.)? Nějaké požadavky:

- benzín, příp. hybrid (ale ten se asi nevyplatí, jen mě prostě u tý Toyoty nadchla ta myšlenka)

- automat

- 4x4 by bylo plus, ale nepotřebuju

- jezdil bych s tím občas po Praze, spíš mimo Prahu (výlety, návštěvy příbuzných atd.), určitě ale nebudu jezdit každej den

- nepotřebuju velkou krávu - zatím jsme jen dva, ale kdoví co do budoucna a nechci hned za dva/tři roky kupovat větší auto; i Mazda CX3 (která by byla dostupnější alternativou místo CX5) mi připadá malá

- jakkoli výše uvádím, co se mi líbí, nemusí to být SUV / crossover

- nejsem žádnej motorovej fanoušek, nepotřebuju extra výkon, na druhou stranu když chci někoho předjet, tak to nemusí být to nejlínější v nejslabší vyráběné motorizaci

- nechci 10 let starou plečku s 200 tis. najetými km jen proto, že to je BMW / Volvo atd. s nabušeným motorem ? viz taky předchozí odrážka (a je mi jedno, že pro tyhle auta nájezd není to nejdůležitějsí)

- už mi není 20 na nějaký frajeřinky (jetá Mazda MX5 cabrio atd.), ale taky si připadám ještě celkem mladej na nějaký auto pro starýho dědka

- k výbavě ? chápu, že neseženu nic extra, ale nechápu, když vidím pár let starý auto, který se prodává jetý za půl mega a místo aspoň nějakýho displeje atd. to má jen rádio a panel jak z felicie

- rozhodně ne Hyundai, Kia, spíše ne Škoda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Líbí se mi např. Toyota Rav4 nebo Mazda CX5

Ideálně bych se chtěl vejít do 600k CZK (vím, že tu novou Toyotu nebo Mazdu za to nenajdu)

 

- rozhodně ne Hyundai, Kia, spíše ne Škoda

 

Mazda CX5, nový vůz v Budějicích s dvoulitrovým benzínem za 527.000,-

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/cx-5/17570207?goFrom=list

 

další nová v Příbrami, stejná motorizace za 555

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/cx-5/17545675?goFrom=list

 

a ještě jedna za 560 v Táboře

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/cx-5/17566186?goFrom=list

 

výbavy jsem nezkoumal, to si projdi a porovnej sám

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr by mozna nebyl takovej problem. (:

Budu muset holt neco objet a okouknout. Na to se teda netesim... nejake doporuceni na servis na LC v Praze nebo v okoli kde by pripadne pomohli i s vyberem auta?
Vseobecne jsem slysel de facto samou chvalu... Rad bych do zacatku alespon roof rack a svetelnou rampu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K Honzovi ( https://firmy.idnes.cz/katalog/kategorie/sluzby-a-remesla/pujcovny-a-pronajem/firma/rokry-s-r-o-55e9e95bb6683b803191fb00 )prý jezdí jedna, co má 300tis km a něco i v terénu a pohoda. Je to nadšenec a má přehled.

Snad jediný na co si dát pozor, jsou ty vstřikovače a včas řešit, ne nechat nadoraz, pak je to drahé, ale to je zase u všech aut s naftou. Turba, špajzka, podvozek, vše držák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a jakou teda potřebuješ konkrétně výbavu?

Jak jsem psal - rád bych automat (ale dokázal bych si představit i bez) a ať to vevnitř aspoň trochu vypadá jako v moderním autě. Minimálně automatická klima a parkovací asistent by byl fajn. Emotion nemá ani ten počítač s displejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...