Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Co sa tyka mojho vyberu, tak by islo o Kia Rio 1.4 80kW Platinum 6-kvalt alebo Hyundai i20 1.0T-GDI 88kW Style 6-kvalt. Chcem jedine 6-kvalt.

Podotykam, ze sme len dvaja a rocny najazd cca 10.000 km, dialnice tak raz mesiac alebo dva, hlavne prva trieda. Takze ma zaujima skor vlastnost akou je zrychlenie pri predbiehani od 80km/h, maximalka je dana dialnicou 130km/h. Nemienim nic pchat zelenym gebuliam do kesene.

Upraveno uživatelem Roman-ZA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepo, sleduju delší dobu Tvůj výběr, ale když už vybíráš takové auto, kde to chceš servisovat? Před časem jsem chtěl koupit něco podobného (US cars) a v okolí 150km kolem Prahy nevím o nikom, kdo by na to za rozumnej peníz hrábnul a rozuměl tomu. Takové ty US servisy v Praze s cenou servisu a případnou dodávkou dílů, spadly z jahody - aktivně jsem si to zjišťoval u dvou pražských. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Hradci Králové jsou 2 firmy, které dělají dovoz a veškeré služby kolem veteránů, umí dovážet i za rozumné ceny náhradní díly (které jsou mimochodem podstatně levnější než na dnešní auta vyšší střední třídy). V Praze 10 je servis kam jezdím s Mini 1992, majitel říkal, že umí ameriky v pohodě, sám jich několik měl. Z více zdrojů mám info, že vůbec není problém udělat i generálku motoru, převodovky apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Hradci Králové jsou 2 firmy, které dělají dovoz a veškeré služby kolem veteránů, umí dovážet i za rozumné ceny náhradní díly (které jsou mimochodem podstatně levnější než na dnešní auta vyšší střední třídy). V Praze 10 je servis kam jezdím s Mini 1992, majitel říkal, že umí ameriky v pohodě, sám jich několik měl. Z více zdrojů mám info, že vůbec není problém udělat i generálku motoru, převodovky apod.

Jojo, to s těmi díly je pravda, je tam výraznější rozdíl, taky záleží na kurzu. Ono asi není problém udělat i tu GO, ale záleží, kde to chceš dělat, pro mě Hradec není Praha ... když mi motor, převodovka lehne v Praze, do Hradce na podválu bych to asi vézt nechtěl, ale pokud máš kontakty v Praze pak je to bez problému. Auto je to pěkný, o tom žádná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se o tom bavil s více lidma a všichni řikají, že auta 70-80tá léta jsou v pohodě, motory vydrží napořád, spíš se mění časem tlumiče, chladiče a součástky na podvozku. Pokud člověk koupí auto už udělané, tak do toho nemusí dávat skoro nic. Elektroniky je tam minimum a když náhodou odejde řídící jednotka, tak to není 100 tisíc jako u dnešních aut, ale 10 tis. apod. Spíše to je o pravidelné údržbě olej, filtry apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem dlouho chtěl nějakou ameriku, ale bál jsem se těch starších aut. Naopak mi všichni řekli, ať nejdu do auta nad rok 90. Teď mám vybraný tenhle Cadillac, mrknu na něj v pondělí, prý má udělaný spodek, vše plně funkční i to slušně vypadá, rozhodně prý do toho nevrazím žádné velké peníze, spíš ten základ, jak jsem psal. Bohužel starší ameriky 60-70 jsou obrovský - k 6 metrům délky (na to nesežene člověk parkování) a hodně drahý, tam je potřeba dát tak 350 a výše. Taky to pěkně žere ty karburátorový 7l a 8l motory, 25l/100km žádný problém, ale v kontextu s ročním nájezdem je to celkem jedno, akorát to skoro nedá bez tankování Praha-Brno a zpět :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor na mylenie si pruznosti motora s pocitom pruznosti ked zaberie turbo. Za mna ta 80kw bez turba urcite radsej ako 77kw s turbom, ale asi naozaj nepomoze nez sa previezt

naprostého souhlas....radši atmosféru než TSI, bohužel výběr je malej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle me je to kram do baraku navic, kerej nema ani vert, ani kouzlo, ani dusi, ale proti gustu zadnej disputat :) . a 134 kW na 1,9t v emerice je fakt slabota..

 

No pro mě to kouzlo má a jakousi auru 70-tých let taky a já neřeším u aut výkon, ale pohodlí. Když se podíváš ná výkony těchto limuzín, tak to byla na ten obsah skoro vždy slabota a většina aut měla zrychlení 0-100 za 10-12s a to třeba i s výkonem 230kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Tak pokud se spokojíš z bídnou akcelerací, malým krouťákem pak je maloobsahová atmosféra jasnou volbou.

Řekl bych, že nemáš úplně pravdu. Jistě, atmosférický motor 1,4 litru bude mít krouťák kolem 140 Nm, kdežto foukaný litr asi 180 Nm, ale každý v jiných otáčkách a výsledná dynamika bude hodně záležet na zpřevodování. Obecně přeplňované motory objemu cca litr mají nahradit atmosférické motory 1,2 , 1,4 případně i 1,6 litru, takže dynamíka je zpravidla trochu lepší, asi tak na úrovni atmosférické 1,6, ale je to za cenu vyšší reálné spotřeby, větší složitosti a potřeby dbát na to, že jezdíš s turbomotorem. Současný trh nám nedává moc na výběr.

Při ročním nájezdu cca 10 000 km bych to neřešil a vzal atmosferu, protože většina současných malo a středně objemových turbomotorů se potýká s problémem zanášení karbonem, který souvisí s dalšími "vymoženostmi" turbomotorů, jako je EGR ventil a přisávání spalin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...