Přejít na obsah

Ronin13

Členové_50
  • Příspěvky

    519
  • Registrace

  • Přítomen

Profile Information

  • Pohlaví
    Neuvedeno
  • Bydlí
    tak různě
  • Fanoušek značky
    JLC, PP, AP, Rolex, Omega & Lange

Návštěvy profilu

7 455 zobrazení profilu

Ronin13's Achievements

Závislák

Závislák (6/8)

12

Popularita

  1. pár z Vás se ozvalo, tak Momotaro je již vyřešeno. díky moc všem a i za tipy na FB prodejní sekci
  2. tohle je poměrně dobrej článek o tom jaký udělala navigace pokrok: Navigation: From Dead Reckoning to Navstar GPS | Air & Space Forces Magazine a zde: Challenges of Air Navigation | Time and Navigation Letu zdar!
  3. Já teda použil právě počítadlo naposled když jsem dělal PPL teorii před x lety. Za letu na to čas moc není a ani potřeba (ale to beru civilní létání a taky to, že jsou většinou na palubě již trošku modernější přístroje). Tenkrát to byloo hodně jiné. Lety byly primárně dle srovnávací navigace, výpočtové navigace, bez GPS a jiných moderních vymožeností. Když bylo možné použít radio maják atp. tak asi spíš výjimečně (na cestě zpět primárně). U více posádkových letadel byl na palubě navigátor. Každopádně jsem ověřil s kolegou z aeroklubu, který se velmi zajímá o druhou světovou, ten potvrdil, že výše diskutované logaritmické počítadlo byl standard a to i pro piloty stíhače.
  4. Ronin13

    Sraz Chronomagu - Praha

    Paráda, tak já to hoši zas tradičně naplánuju Termíny, zapište se, kde bude nejvíc zapsaných... čt 23/1/2025 - Ronin13 čt 6/2/2025 - Ronin13 čt 20/2/2025 - Ronin13
  5. Ronin13

    Sraz Chronomagu - Praha

    Ahoj, co zas něco po delší době naplánovat? např. únor 2025?
  6. asi je možné, že např. pro Bf 109 mohlo být nějaké s jinou stupnicí, jelikož cesťák byl cca 590km/h. Na druhou stranu, myslím, že hrát si s tím za letu ve 109 nebyl moc čas a asi potřeba, vezmu li- v potaz v jakém rádiusu operovali... Kdyžtak ještě ověřím.
  7. Ahoj, osobně si myslím, že je to spíš obecný letecký počítadlo nežli na konkrétní typ (dole je číslo Fl.23825, tedy letecké počítadlo (Dreieckrechner) Model DR2). Předpokládal bych, že to byla normální výbava pilota, případně navigátora (byl-li na palubě) na většině typů letadel té doby. Dnes se počítadla stále ještě používají, ale víceméně už jen jako pomůcka při zkoušce PPL nežli v reálu (aspoň nikoho neznám kdo by s ním dnes za letu počítal). Tenkrát to ale byla jiná situace, nic lepšího nebylo. V současnosti stále obvyklé počítalo je např. E6B. a to se vyrábí už od doby před WW2. Ještě pro úplnost kdysi jsem viděl počítadlo pro větroně, konkrétně pro VSO 10, ale tam to dává trošku větší smysl, protože každý větroň má specifickou poláru. Ale taky je to již dost minulostí...
  8. Pokud byste někdo sháněl B3 od Eastman Leather, mám vel 44. Reg k mání (mám totiž ještě B6 a dvě podobné neutahám...)
  9. na Eastman Leather je kalkulačka dle velkosti, jsi ale celkem slon.. takže možná se do jejich normální velikosti nebudeš vejít. https://www.eastmanleather.com/usaaf-eastman-sheepskin-jackets/176-eastman-b-3-seal-or-russet-brown-facings.html
  10. Ahoj, možná mi poradíte, na loňské dovče v Japonsku jsem koupil 2x jeansy od Momotaro (jedny jsem měol párkrát a druhé jsou ještě s visačkama), od té doby jsem zhubnul a jsou mi velké... kde by se daly udat?
×
×
  • Vytvořit...