Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Ahoj kolegové, hledám první motorku. Mám skupinu A2 (když jsem jí dělal před 12 lety tak to bylo 25kW), což je na motorku o výkonu do 35kW.

 

Kromě pár Simsonu jsem nic nikdy pořádně nevlastnil a pár jízd jsem absolvoval během těch let po kamarádech (bandit, SV, SM..). Jsem tedy úplně na začátku a přemýšlím kudy kam.

 

Líbí se mi např.

https://www.yamaha-motor.eu/cz/cs/products/motorcycles/sport-heritage/xv950r/

 

https://www.benelli-motor.cz/motocykly/benelli-leoncino-trail

 

https://www.honda.cz/motorcycles/range/street/cb500f/overview.html

 

V rámci výše zmíněných, řeším tři varianty. První je rozšířit skupinu na skupinu bez omezení a vzít tu Yamaha XV950, druhá nechat si A2, vzít nějakou 500ku (pravděpodobně tu Benelli) a počkat zda chytne/nechytne a pokud ano tak pár tisíc Km najet a naučit se. Poté rozšířit skupinu a vzít něco z vyšší kategorie. Třetí cesta je nějaká ojetina do 50k (typu Bandit) a pak se vlastně uvidí co dál.

 

Mínus k první variante - nechce se mi moc dělat teď řidičák a taky nevím, jak moc mě to chytne. Druhá možnost je fajn, že nemusím řešit nějaký rozšiřování, zkusím něco vzít a uvidím co dál. Třetí je asi nejbezpečnější, ale zas se mi nechce kupovat nějakej 15 let starej střep, aby to nestalo víc v servisu a v garáži, než na cestách. Z hodinek mám taky nejradši ty, který mám od nového kusu.

 

Jo a tady ještě posílám fotku z dnešní návštěvy prodejny. Je to ta Leoncino 500 naked. Mně osobně byla pohodlná, ale nevím, jestli ta pozice už není na hraně, případně za ní. Vím, že existuje ještě verze Trail, která má o 4cm výš sedlo, to by mohla fungovat. Prosím tedy o zhodnocení posezu + Vaše rady, jak tuhle siruaci vyřešit.

 

Dík za váš čas

 

37c9e657e53d0f6b0b03b9ca800f93fd.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ona ta 950ka o moc vacsia nebude.. sused oproti ma CB500ku, zacal jazdit toto leto, je to jeho prva moto, pochvaluje si. Ja som Honda pozitiv tak asi by som ti z tych troch posvatil Hondu. Jazdi to isto dobre (ako Honda) a rozhodne lahsie (lepsie) predas ako Benelli. Benelli je cinsky bike, neovladam ako sa hybu na trhu jazdene ale asi sa to tam prejavi. Pocitaj tak, ze to v kazdom pripade budes predavat do dvoch rokov, ak nie hned o rok. Z toho isteho dovodu neries, ako na tom vyzeras, ale ako sa ti na tom jazdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A má tu novější CB500X(F,R) nebo klasiku? Ta Benelli je sice Čína, ale na netu má slušný jméno. Je ale samozřejmě pravda, že Honda to není.

 

Úplně původně jsem si šel dnes sednout na Hondu Rebel 500, ale nějak sem se tam nedokazal rozumně poskládat a to mi trochu zamotalo hlavu, protože jsem o ní byl už víceméně rozhodnutý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z toho, co sis tak nejak predvybral, bych asi sel do klasiky: Honda CB500.

Osobne bych se klonil k variante si udelat velke A a to z toho duvodu, ze pak uz nebudes nicim pri vyberu omezovany. Ta Honda stejne nejspis bude chtit velke acko. Prvni motorka je stejne spis jen takovy nastrel, abys mel trochu predstavu. Tudiz ji s pomerne slusnou sanci budes chtit po roce ci dvou prodat. A to je duvod, proc bych ti uplne nedoporucil novou motorku na zacatek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzal bych patnáct let starej střep. Když to položíš  - bude to míň bolet. Rozjezdíš se a uvidíš. Navíc těch 35kw je taková bezpečnostní pojistka. A pokud mohu - z mé zkušenosti - pokud njsi střelec, (kamžto asi nesměřuješ když se zajímáš o XV950) tak na jízdu sólo a bez zavazadel je v běžném provozu dostačující a při správné volbě i zábavné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupil by som (mozno len papierovo?) uskrteneho bandita 650 .... stoja par korun a starnu dobre, je to ergonomicky asi najvacsia 600vka, proste dospela motorka so vsetkym jak ma byt. Ak bude skrtena len na papieri, tak aj ten vykon dospely tam bude, ale v otackach kam si pren budes musiet cielene dojst, takze to mozme nazvat bezpecnostnym prvkom. Ked pohladas tak najdes aj kusok s abs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu přiškrcení motorky. Nemá to vliv "na funkci"? Tzn. nechová se s tou sadou motorka nějak nestandardně nebo není náchylnější k poruchám? Trochu si pod tím představuju, když se před 20 lety dávaly do PS1 čipy na pálený hry a pak to docela zlobilo :D ale to asi bude jiná story..

 

A následné "odškrcení" taky předpokládám něco stojí. Možná by bylo lepší mít těch 35kW jen papírově a prostě jezdit pomaleji a pak až to budu mít víc v ruce, tak bez starostí využít plný výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Setrit ju to nesetri, ani jej to moc neublizuje. Proste sw kurvitko jak kazde ine. Aspon si teda myslim ze je tam len iny fw ktory ma rpm obmedzovac

 

Niekedy v casoch karburatorov mali slabsie verzie ine trysky atd proste boli doslova priskrtene, ale bola to regionalna zalezitost (Deutschland apod) kvoli legislative a poistovniam. 

 

Aj tak si myslim, ze skrtit 600ky a vacsie bajky je zhovadilost. Nosis so sebou secky tie kila a valce uplne zbytocne. Radsej vyzihanu malorazku, urcite viac zabavy a menej starosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A má tu novější CB500X(F,R) nebo klasiku? Ta Benelli je sice Čína, ale na netu má slušný jméno. Je ale samozřejmě pravda, že Honda to není.

 

Úplně původně jsem si šel dnes sednout na Hondu Rebel 500, ale nějak sem se tam nedokazal rozumně poskládat a to mi trochu zamotalo hlavu, protože jsem o ní byl už víceméně rozhodnutý...

 

myslim ze F. Jazdi na tom po meste, ze skuter nechcel, on dost o seba dba, o vyzor, chodi sa opalovat a tak.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ja myslim ze ju to teda setri a v pripade vykonnejsich strojov mozno aj vyznamne. Vezmi si kolko km vydrzi okruhovka co sa drzi furt pod krkom oproti beznej prevadzke... a ten obmedzovac proste nedovoli drzat pod krkom, takze motor ide dajme tomu max na polovicu vykonu. To iste opacnym smerom... kdeaky motor sa da oturbit a aj to ludia robia, kone tam potom naskocia brutalne ale kolko to vydrzi km?

 

Jasne ze ked bude mat moto 80k najeto tak to na nej bude poznat zaskrtena ci nie ale ten motor to zaskrtenie proste musi setrit z principu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cali - kazdy moderny motor ma v softveri obmedzovac rpm.. je to jedno zo zakladnych nastaveni riadiacej jednotky.

 

k zvysku len tolko, ze by si si mozno mal nastudovat ako funguje spalovaci motor, kludne zacni "suck, squeeze, bang, blow" a potom pokracuj kompresnym pomerom. To ze budes jazdit v nizkych otackach, nevyhnutne neznamena, ze motor setris a dozije sa s tebou dochodku. Kazdy motor je konstruovany na nejaky typ zataze a podla toho ho treba pouzivat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obmedzovacom som nemyslel obmedzovac otacok ale celu tu upravu obmedzujucu vykon. Ta samozrejme bude rozne riesena podla typu motora, ale vzdy je hlavne o tom nepustit do motora tolko paliva a vzduchu, kolko by sa pustilo normalne. Takze taka zaskrtena motorka potom proste jazdi na "pol plynu" co je opak drzania pod krkom a zivotnosti to urcite neskodi prave naopak. Na tom sa hadam zhodneme ci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si z instantovo příspěvku vzal logiku, že když ve Ferrari 458 budeš jezdit max na trojku a řadit ve třech tisicích, tak ten motor to určitě neušetří.

 

Nicméně zpět k mému problému :D docela mě překvapila cena některých starších modelů. Např. ten Hornet 600 z leto 200ž-2008 se pohybuje kolem 80 tisíc s tím, že nájezd je někde kolem 35-50 tisíc Km. Což mi přijde celkem dost.  Jak moc ovlivňuje cenu sezóna? Proč to píšu, například tady u dealera jsem našel komisi, CB500F z roku 2014, nájezd 16 tisíc Km, drobná kosmetika a cena 100 tisíc. Samozřejmě chápu, že motorky jsou to poněkud odlišné (i když v mých očích ne tak moc) a ten cenový rozdíl ve vztahu ke stáří a nájezdu je docela minimální.


Odkaz zde: https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-cb-500-f/honda-cb-500-f-1350135.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi mnoho motorek (i stříkaček) se skrtí na nižší výkon

1. Tzv. restriktorem (zúžením) sání (někdy též výfuku), což je plechová vložka s menším otvorem, která jen omezuje množství vzduchu procházející tímto místem. Senzory vyhodnotí kolik vzduchu tam leze a řídící jednotka zařídí menší přisun paliva. Jako u neškrcené mašiny, kdy pouze tolik neotočíš rukojetí. 

2. Dorazem plynu, kdy prostě nelze víc otočit plnynovou rukojetí, což má za následek menší výkon. Naposledy jsem to viděl na BMW R1150GS 35kW, docela děs... 

U takto škrcených motorek by se dalo říct, že se díky měnšímu namáhání šetří mechanické části, ale díky režimu, který brání motor pořádně vytočit a jednou za čas jej vypláchnout od nespálených sraček-kyselin a sazí, jsou tyto stroje často líné a tak nějak "gumové" a uvnitř motoru zabordelené jak popelnice. 

3. Škrcení za pomocí výměnné řídící jednotky si z dávných věků pamatuji například u XV Virago, kdy jednotka na méně kW spolu s restriktorem ve výfuku stála asi 25k, což bylo pro většinu lidí neakceptovatelné.

 

Pokud jezdíš rozumně/hlavou, kup si mašinu velkou a nech ji uškrtit. Stojí to kolem 5k včetně legislativního úkonu. Při nákupu levného střepu, servisních pracech, případných opravách a jeho následném prodeji přijdeš o víc. Ale i tak je velká pravděpodobnost, že pokud tě to chytne, zahučíš do mašiny násobky toho, co máš teď v plánu, tak jako většina v tomhle vlákně. .  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za příspěvky. Poslal jsem dotaz na tohle GSRko http://bazar.automotoevropa.cz/nabidka/suzuki-gsr-600-a141-18/ . Cena je přijatelná, jen potřebuji zjistit, jak je to s těmi 25kW (zda jsou fyzicky nebo pouze papírově).

 

Naháč mi přijde jako ideální volba ve chvíli, kdy nevím, kam se posunu. Chopper, enduro, zůstat u naked, atd. Takže nějaká 500 nebo 600 by mi mohla vyhovovat. Strop v hlavě mám 100 tisíc včetně vybavení, tak snad se něco podaří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...