Jump to content

Elektrokolobezka, jakou vybrat


Recommended Posts

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Najeto prvních 100 km, a dojmy: první rychlostní stupe? je vhodný tak pro chodníky, jezdím na dvojku nebo trojku. Do kopce pomáhám odrážením. Dost mi chybí páková brzda na řidítkách pro zadní kolo, ideálně kotoučová. Rekuperační elektromagnetická brzda v předním kole je docela účinná a pokud se člověk před bržděním nezakloní, ma tendenci přepadávat přes řídítka. Brzda nezabirá plynule. Tempomat je boží, bez něj si to neumim představit. Hodně dobré jsou bezdušové gumy a především odpružení obou kol. Nabíjení dle stavu baterie 2-3 hodiny. Konec hlášení.

Link to post
Share on other sites

Tu mám od Tikala, lehoučká, rychlá, moje první. NO RULES Aluminium Scooter 205. Elektrická je ale jen ta Kugoo, zbylý dvě (Oxelo a NoRules) jedou jen "na člověka".

 

Tyvole martare ty máš víc koloběžek jak já. Co je ta červená zač? To je pěkná žiletka.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Xiaomi m365 je fajn stroj za fajn peníze...ale kdybych mel volnych 40-50litru tak tohle je jasna volba:

Inokim OX - vyrabeji to myslim izraelci, to odpruzeni je hodne zajimavy, barvy jak ktm :)

Druha vec je, ze za ty prachy uz ma clovek jetou hondu pcx :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Resized_20200706_073051_2674.thumb.jpeg.555e715ecf0590208ca8173c2bef7444.jpeg

Malý update k provozu Kugoo S1 Pro. Dneska jsem omylem zmáčknul nějakej čudlík co normálně nemačkám a displej zobrazil celkový počet ujetých kilometrů. Od půlky března přes 1100km. Takže hlášení o stavu stroje: přes mých 112 kilogramů a přes stav vozovek a chodníků, po kterých jezdím, vše funguje jak má, nic nemá vůle, nejsou patrné žádné známky degradace. A to jsem se naučil přes retardéry skákat namísto jejich pomalého přejíždění. Zadní a přední odpružení je krásně tuhé a pořád fachčí.

Abych ale neztratil pověst hnidopicha, tak

  • Řidítka pŕi jízdě do kopce, kdy si člověk pomáhá odrážením a tahá za ně, vržou. Je to dané jejich skládací konstrukcí.
  • Po složení říditek je mazivo na jejich festovním kloubu častým zdrojem zprasení se
  • Gumy už jsou mírně sjeté
  • Složení koloběžky chce grif (už od začátku, není to opotřebením). Před zmáčknutím sklàdácí páčky nohou je třeba zapáčit řídítky dopředu proti směru skládání, jinak hrozí, že člověk skládací páčku ohne či ulomí, nebo hůř... že se před Billou ztrapní před skupinou přihlížejících dorostenek.
  • Jezdím, jen když nemá pršet, ale jednou mne chytil déšť po cestě domů. Doma jsem koloběžku ještě zlehka ostřiknul hadicí od bahna. Pak jsem zjistil, že se zadní světlo zbláznilo a problikává i když je brnda vypnutá. Po vyschnutí se ale vše vrátilo k normálu. Od té doby jsem ale s vodou a deštěm opatrný. Kolega má stejný model a odešlo mu zadní světlo po cca 150km, taky v dešti. 
  • Kabely u hlavového složení dostávají pŕi plném rejdu dost sodu, měli je udělat o fous delší.
  • Jakmile člověk vleze na ne-elektrickou koloběžku, má pocit, že se mu zadřela ložiska a navíc jede v silném protivětru... a to mohl být předtím klidně šampion. Pomoc motorku je silně návyková a celý styl jízdy je dost jiný.

Jinak ale naprostá spokojenost. 

 

Link to post
Share on other sites

Sic si nejdu pro radu jakou koloběžku vybrat, ale podělím se o čerstvé zkušenosti. Pořídili jsme domů xiaomi ve verzi pro a zatím panuje všeobecné nadšení. Maximální rychlost je dostačující (reálně 24km/h) a komu by nestačila, dá se softwarově vyhnat až na 30km/h. Včera jsem zkoušel dojezd v režimu sport tj. pořád plnej knedlík a při mých 90kg jsem ujel 36,5 km. To mi přijde jako velmi dobré na stroj, který můžu v práci složit pod stůl. Do budoucna mám trochu strach, že se bude vydávat nějaká legislativa k omezení provozu, ale do té doby je to pro mě ideální přibližovadlo po městě. Hned po 40 km jsem měl defekt na zadní pneu, ale bylo to zřejmě i kvůli nízkému tlaku vzduchu. Pro snížení rizika defektu se musí foukat docela na tvrdo, což značně snižuje komfort z jízdy na nerovném povrchu. 

received_862282877596529.jpeg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ahoj všem, mám na majitele el.koloběžek dotaz k nabíjení, jak to řešíte přes zimu a celou tu dobu, kdy s ní nejezdíte-od podzimu do jara? Nabíjíte jí preventivně v pravidelných intervalech(i když je nabitá např. na 50%), nebo až když se kapacita sníží na pár voltů, nebo vůbec a nabijete až zjara? Určitě tam nějaké samovybíjení bude, tak jak nejlépe baterii přes zimu udržet, v co nejlepší kondici pro delší životnost, díky za rady. 

Link to post
Share on other sites

Já s ní budu jezdit i v zimě, pokud bude sucho. Praktickou zkušenost zatím nemám, ale v mém návodu se píše, že se musí pravidelně nabíjet, ideálně když zbývá nèjakých 30%, nenechat to zbytečně klesat moc nízko. Plně nabitá a vypnutá brnda ale určitě vydrží dva tři týdny, dost možná i výrazně déle. Chce to prostě jen pravidelně kontrolovat. K lehkému vybíjení ve vypnutém stavu prý dochází hlavně kvůli nějakému manažeru baterie, který jede i v Off režimu.

Potom, co jsem zahubil dvě baterie u akuvrtačky, protože jsem na ně samozřejmě zapomněl a nenabil, vím, jak snadné je pustit z hlavy něco, co člověk zrovna nepoužívá. Určitě si v zimním období dám nějaké upozornění do mobilu. 

EDIT: jo, a ujeto 1400 km :)

Edited by martar
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

 

před 3 hodinami, fide napsal:

Pánové,

k těm elektrokoloběžkám. Top firma je https://www.hugobike.cz/ . Dlouho sleduji trh a rád podporuji české výrobce. Ještě ji tedy nemám, ale jedno Scorpio v plánu je :).

Nenašel jsem na jejich stránkách údaj o nosnosti. Líbí se mi větší průměr kol, ale už ne to, že jsou nafukovací. Váha Scorpia je taky mimo komfortní rozsah. Cenu nekomentuju, holt evropská výroba.

Já už taky pokukuju po něčem s větší kapacitou a výkonem než moje S1Pro, ale se stejnou konstrukcí. Bohužel Kugoo u vyšších 500W modelů už používá nafukovací kola.

(Plná, děrovaná konstrukce pneumatik S1Pro totiž nabízí dostatečný jízdní komfort, ale zároveň i záruku, že jezdec dorazí na misto určení vždy včas (pokud ho samozřejmě nesejme řidič, nebo díra v jízdní dráze). Jeden z kolegů má u malé elektrokolobky (Xiaomi) nafukovací kola a po dvou defektech při jízdě vždycky trne. Na důležité schůzky nebo porady bere raději auto/MHD. Nedivím se mu - s patnácti stovkama ujetých elektrokolobkových kilometrů mám poměrně jasnou představu o stavu a čistotě krajnic vozovky...).

Link to post
Share on other sites

Nosnost uvádí ve specifikaci - 100 u všech modelů kromě Big Onu (120). Big One X možná i více. Co se týče kol, tak možná by se s nimi dalo domluvit mít bezdušová. Cena je vyšší, ale líbí se mi na nich právě česká výroba a co jsem slyšel ohlasy, tak vydrží dost dlouho.

Link to post
Share on other sites

:) no, mám 115 kg. To ja na našich firmách to vtipné - ačkoliv je tuzemská pánská populace běžně 180cm+ a 100kg+, nereflektují tenhle fakt a sami se okrádají o část trhu. Zato výrobce z daleké země, kde je průměrná mužská vàha kolem 65kg, tu díru na trhu ochotně vyplní...

Link to post
Share on other sites

Děkuju, už to vidím. No, systém brzd, průměr kol, startovací klíčky i design jsou vážně fajn. Škoda, že se nedělá i verze 120kg a škoda, že je ta vàha už trochu mimo. Sklàdám do firmy, obchodů, úřadů i MHD a manipulovat s čímkoliv nad 15kg by byl opruz. Mám starší nemotorovou Oxelo s limitem 100kg a po pouhých 700 km je strašlivě olítaná, především odpružení a osy kol mají za zenitem. Ta nosnost je zkrátka zásadní.

Link to post
Share on other sites
před 8 hodinami, fide napsal:

Pánové,

k těm elektrokoloběžkám. Top firma je https://www.hugobike.cz/ . Dlouho sleduji trh a rád podporuji české výrobce. Ještě ji tedy nemám, ale jedno Scorpio v plánu je :).

Hugo má Mádl, ne? Ikdybych mu chtěl peníze poslat, nevím proč bych za Scorpio dával 2x víc než za Xiaomi a dostal nižší výkon i dojezd. Scorpio dosáhne na Xiaomi až v konfiguraci za 37K. Za 37K bych si koupil celoodpruženou bestii s dvěma motorama nebo skůtr :-). Samozřejmě rád podpořím českou firmu, ale tenhle rozdíl je pro mě za hranou. Výhoda spočívá asi ve 12" kolech, ale za cenu vyšší váhy. Hugo má už 17,5kg a to je pro mě na mobilní zařízení dost. Už číňanka se v obchodě pronese a to má o 3 kg míň. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...