cali Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 (upraveno) A jak se to změní, když to bude zakázáno? Zakázáných máme spoustu věcí, přesto se dějí. Nemůžeš lidi ochránit před hloupostí. Co sahá historická paměť, je zakázáno vraždit. Přesto se to neustále děje a procento vražd se za posledních x desítek let nijak výrazně nemění. Vem si ty zákony o držení zbraní. Máš země, kde nemůžeš mít ani větší nůž (UK, Německo), země, kde je rozumná zbraňová politika (zatím ještě my) a pak země, kde má zbraň prakticky každý dospělý (Švýcarsko). Je zde rozdíl mezi zločinností v souvislosti se střelnou zbraní? Žádný, nebo minimální. Stejně tak v dopravě. Dnes, bohužel, můžeš porovnávat jen s Německem, ale je rozdíl mezi nehodovostí v Německu a třeba v Holandsku? Je, ale zcela opačný, než by člověk čekal. Ona ta povinná represe totiž moc nefunguje, resp. funguje krátkodobě, ale pak znamená větší nebezpečí. Tady kousek za Plzní je silnice, kde dlouho nebyly čáry oddělující jízdní pruhy. Nehodovost tam byla velmi malá, čelní střet se tam stal snad jeden za dvacet let. Pak tam namalovali plnou čáru a přerušovanou. Problém byl, že přerušovaná čára byla i v místě, odkud nebylo vidět auto za horizontem, naproti tomu plná byla na zcela přehledném úseku. Lidi v tu chvíli přestali myslet a tam, kde to bylo zakázané, se přestalo předjíždět, přestože to bylo bezpečné. Naproti tomu začali věřit čárám a předjížděli tam, kde nic nebylo vidět. Od té doby je vedle silnice několik pomníčků.Lenze jedna vec je povinna represia, ktora je vymahana zakonom vs taka, ktora je vynutena fyzicky nastavenim nejakeho stroja, ta IMO funguje docela dobre. Proste predstav si to tak, ze ides mimo obec 90, dupnes nahle na plyn, ze si tu volnu cestu akoze este viac uzijes a ono namiesto prudkeho zrychlenia sa na palubke iba rozsvieti kontorlka "Nasrat". Upraveno 29. března 2019 uživatelem cali Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Lenze jedna vec je povinna represia, ktora je vymahana zakonom vs taka, ktora je vynutena fyzicky nastavenim nejakeho stroja, ta IMO funguje docela dobre. Proste predstav si to tak, ze ides mimo obec 90, dupnes nahle na plyn, ze si tu volnu cestu akoze este viac uzijes a ono namiesto prudkeho zrychlenia sa na palubke iba rozsvieti kontorlka "Nasrat".A to je správně? Když budu předjíždět kamion, který pojede 70 a naproti vyjede auto, díky omezovači nezrychlím a umřu, bude to tak dobře? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McStinger Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Nie je to dobre, oni na to prídu a zakážu predbiehanie. Aj ak by si chcel predbehnúť, auto ťa vráti do pruhu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 (upraveno) No alebo sa znaly pripadnej reakcie tvojho auta na ten pokus kamion predbehnut vykasles preventivne sam, zmieris sa na ten kilometer dva s tychlostou 70 a neohrozis tak vobec nikoho. A v dalsom kole by namiesto predbiehania mohli prezieravo zakazat napriklad kamiony co nedokazu ist 90, tych rieseni ako to moze dopadnut je mnoho.edit: jo a ak to cele este bude podporene tvrdenim vyrobcu ze auto posadku 100% ochrani pri celnej zrazke do rychlosti 90 tak to bude uz uplne vpoho, lebo ani ten protiiduci to nebude moct palit viac Upraveno 29. března 2019 uživatelem cali Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lynx12 Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 No, já bych to celé, nejen o rychlosti aut, definoval spíš tak, že z nás (občanů) chtějí mít poslušné, nemyslící ovce..... a tou já odmítám být..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 (upraveno) No alebo sa znaly pripadnej reakcie tvojho auta na ten pokus kamion predbehnut vykasles preventivne sam, zmieris sa na ten kilometer dva s tychlostou 70 a neohrozis tak vobec nikoho. A v dalsom kole by namiesto predbiehania mohli prezieravo zakazat napriklad kamiony co nedokazu ist 90, tych rieseni ako to moze dopadnut je mnoho.Nikdy nepochopím, jak někdo může dobrovolně obhajovat takovou hloupost. Když budu předjíždět na úplně přehledné a rovné silnici, kde bude s výraznou rezervou dost místa na předjetí. Zleva z vedlejší silnice/lesní cesty/parkoviště... mi do cesty vjede auto, jehož řidič se při odbočování doprava podívá jen vlevo, pořád je v pořádku umřít? Já nic nezanedbal. Upraveno 29. března 2019 uživatelem Pavelpu27 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Zabudol si, ze nezomries (predpokladame ze auto ta do "limitu" ochrani aj keby si nabural do betonovej steny). Nic si nezanedbal, nic neplatis, plati ten co zanedbal, vsetci happy. (Nie, robim si srandu, no ale kto vie...) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Zabudol si, ze nezomries (predpokladame ze auto ta do "limitu" ochrani aj keby si nabural do betonovej steny). Nic si nezanedbal, nic neplatis, plati ten co zanedbal, vsetci happy. (Nie, robim si srandu, no ale kto vie...)Nechápu. Limit bude 90. Auto proti mě taky 90. Předpokládám nějaké kolizní brždění (v lepším případě), srážka v rychlosti 50 vs. 50 km/h , tedy 100km/h. I kdyby bylo auto sebelepší, tak to min. jeden z nás skoro jistě musí odnést těžkým zraněním. Pořád ok? Vlastně nemusíme chodit nijak daleko. Boeing jeho protikolizní systém, který poslal do hrobu přes 300 lidí za poslední 3 měsíce. Určitě výborná a užitečná věc, která možná zachránila několik pilotů před hnědýma trenkama. Jenže pak přijde situace, kterou by pilot v pohodě zvládl, ale automatický systém mu to nedovolí. A to těch letadel létá o mnoho řádů méně, než aut a nedostávají se do potenciálně kolizních situací zas tak často. Hele, jsem kybernetik. O automatizaci něco vím. A taky vím, že chybovost 0.01% je obrovský úspěch. V dopravě to ale znamená 200 nehod denně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zmizík Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 No alebo sa znaly pripadnej reakcie tvojho auta na ten pokus kamion predbehnut vykasles preventivne sam, zmieris sa na ten kilometer dva s tychlostou 70 a neohrozis tak vobec nikoho. A v dalsom kole by namiesto predbiehania mohli prezieravo zakazat napriklad kamiony co nedokazu ist 90, tych rieseni ako to moze dopadnut je mnoho.edit: jo a ak to cele este bude podporene tvrdenim vyrobcu ze auto posadku 100% ochrani pri celnej zrazke do rychlosti 90 tak to bude uz uplne vpoho, lebo ani ten protiiduci to nebude moct palit viac Já sem si říkal, že se do týhle debaty nebudu míchat. A tak se do ní nebudu míchat. Jen spolu zhusem tiše šeptám: Svatá prostoto. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mAra_ Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Nechápu......srážka v rychlosti 50 vs. 50 km/h , tedy 100km/h.....Hele, jsem kybernetik. O automatizaci něco vím..Víš, že píšeš blbosti, že jo? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Zly priklad (lietadla), odbornici sa spolu s novymi dokazmi cim dalej viac zhoduju, ze tie dve nehody mali spolocne predovsetkym nezvladnutie situacie zo strany pilota..... Sediac vo vsetkych lietadlach superpiloti, ktori by taky system nikdy nepotrebovali, tak taki by zvladli v pohode aj jeho zlyhanie. Proste ten novy chytry system na zaklade novych poznatkov urcite upravia, ale urcite ho do buducna neodstrania. A ten trend obmedzovania rychlosti uz je nastupeny. Tusim Volvo to nedavno prezentovalo, ze ich auta do buducna nebudu jazdit rychlejsie nez (tusim 180 neberte ma za slovo) bo by nedokazali garantovat bezpecnost. Je iba otazka casu nez sa to povysi na systemove obmedzenie a bude proste zakazane predavat auta, ktore idu rychlejsie nez,.... a od tial bude uz iba krok k tomu aby auta same urcovali kedy ako rychlo maximalne pojdu. Netvrdim ze to bude dialnica 130 medzimesto 90 a mesto 50 ale uplne v pohode si dokazem predstavit useky kde sa tymto sposobom maximalka vynucovat bude. Tiez nikde nepisem, ze som z toho nadseny a ze budem stat prvy v rade na take auto, ale je to trend ktory vnimam, proste doprava nam hustne a budeme musiet prijmat opatrenia a nie ze nie. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zlý Jabko Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Víš, že píšeš blbosti, že jo?Tys chyběl v kvintě na skládání rychlostí? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McStinger Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Tak sa debata mení na fyziku ZŠ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mAra_ Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 (upraveno) Nechyběl. https://palkovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=196273 Lepší jedno video než mnoha stránková debata.vysvětlení... : A rád bych se debatě o středoškolské fyzice vyhnul. Kuju.Edit pro odlehčení: když pojedu ve Wrangleru, radši protijedoucí auto, než barák ;-) Upraveno 29. března 2019 uživatelem mAra_ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Nechyběl. https://palkovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=196273 Lepší jedno video než mnoha stránková debata.vysvětlení... : A rád bych se debatě o středoškolské fyzice vyhnul. Kuju.Edit pro odlehčení: když pojedu ve Wrangleru, radši protijedoucí auto, než barák ;-)Tak se omlouvám, to video mě přesvědčilo. Bral jsem to se skládáním rychlosti, ale neuvědomil jsem si 2x deformační hmotu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zlý Jabko Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Taky dík Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Pavel ktory rocne najazdi dediatky tisic a rad si uzije jazdu nad limit sa prave naucil, ze je lepsie naprat to do auta v protismere nez do jablone.... ts a potom ze tieto debaty nemaju zmysel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Baldic Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Tak to snad Pavlovi muselo byt jasne, ze je lepsi narazit do neceho, co se zdeformuje nez do pevne prekazky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavelpu27 Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 (upraveno) Jasně, že bylo. Když to vezmu doslova, tak rychlost se skládá, tzn je to naráz ve 100kmh, není to jako náraz 100 do zdi. Je to jako náraz 100kmh do volně stojícího auta. To ale přece vůbec nijak nedegraduje to, co bylo smyslem mého vyjádření. Smyslem bylo, že možnost výrazného zrychlení nad povolený limit může posádce zachránit život. Před chvílí jsem se vrátil z motorky. Uvědomil jsem si, že některé věci autonomie nikdy nepobere. Oční kontakt s řidičem, který ti dává přednost, je jedna z nich. Upraveno 29. března 2019 uživatelem Pavelpu27 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 29. března 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. března 2019 Ano a uplne najlepsie je to ak napriklad ty sedis v dvojtonovom suv a protivnik v starej orezlej filcke..... a prave z takych pricin potom vznikaju okrem ineho aj napady na podobne fasisticke regulacie rychlosti no. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky