safi Odesláno 21. března Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 21. března V 21. 3. 2025 v 12:01, JR_2010 napsal: Já o sexu vůbec nepsal... Rozšířit A my ti to celou dobu věříme..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maama Odesláno 21. března Nahlásit Sdílet Odesláno 21. března (upraveno) V 20. 3. 2025 v 21:13, Qwuiddo napsal: ... V utery Kolin - Mnichov se spotrebou 27.3kwh. ... Rozšířit Cau Qwuiddo Nemel bys nejaky poznamky, kolik jsi za jednotlive nabijeci zastavky naladoval? Zajimal by me realny vysledek na ruznych nabijeckach. Me pred casem zaujal test ADAC v zimnim rezimu s porovnatelnymi udaji, protoze realnou cestu nahrali jako model do laboratore a pak mohli dosahnout srovnani. Bohuzel se tam prave nepropise rozdil mezi ruznymi nabijeckami. Doporucuju mrknout na tu nemeckou verzi kvuli datum https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/z-mnichova-do-berlina-navic-v-zime-nemci-zmerili-dojezd-25-e/r~c166937cdf3311efa26cac1f6b220ee8/ https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/elektroauto/e-auto-reichweiten-test-im-winter/ BTW evidentne jsi zatopil tou rychlou jizdou, coz je blizsi realite, ale i tak na 2 zastavky, to vypada optimisticky. Ja jsem si pak pro Enyaqa prepocital 2 varianty jizdy (2. s pozdejsim nabijenim). A k te druhe variante a jeji druhe etape mam dotaz - troufate si k nabijecce dojet se zbyvajicimi 14km dojezdu? Co kdyz nebude nabijecka spolupracovat? Zatim me to moc nelaka, ale zivot s hybridnim Aurisem, coby autem na zimu, byl fajn, protoze jsem nemusel omezovat rychlost. Akusticky hruza, z lasky jsem ho pojmenoval mixer. **************** Enyaq 85kw Dojezd 316km v zimnim dalnicnim rezimu Za 20 minut nabije na 188km jizdy Testovaci trasa o delce 582km - Mnichov - Berlin 1.etapa: Ujedes 250 Nabijes 188 => Zbyvajich 66+188= 254km dojezd 2.etapa: Ujedes 200 Nabijes 188 => Zbyvajicich 54+188=242km dojezd. Zatim celkem ujeto 450km. Do cile testovaci trasy o delce 582km prijedes se stavem: zbyvajicich 110km ********************* 1.etapa: Ujedes 300 Nabijes 188 => Zbyvajich 16+188= 204 2.etapa: Ujedes 190 Nabijes 188 => Zbyvajicich 14+188=202 Zatim celkem ujeto 490km. A zbyva ujet 92km. Do cile testovaci trasy o delce 582km prijedes se stavem: zbyvajicich 110km ********************** Promenna, kterou je treba tam vlozit, je prodlouzit nabijeci cyklus, jenze pri vyssich procentech nabiti baterky nabijecka laduje pomaleji. Takze stres navic. Plus- 2.varianta dojizdi k druhe nabijecce celkem naprazdno Celkove jedu max 130km/h, abych nezvysoval spotrebu. ****************** Upraveno 21. března uživatelem maama Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qwuiddo Odesláno 21. března Nahlásit Sdílet Odesláno 21. března (upraveno) Bohuzel to uvidim az na fakture, protoze VW appka to neukazuje a poznamky jsem si nedelal. Nicmene skoro bych si typnul, ze ta kapacita, kterou usetris pomalejsi jizdou se vyrovna tomu casu, ktery nazenes jizdou rychlejsi. Zpatky jsem jel prakticky totozne, ale diky teplejsimu pocasi je ta spotreba nesrovnatelna. Nebral jsem v potaz ruzny profil trasy - nezkoumal jsem, zda to je do Mnichova 'do kopce' a zpatky 'z kopce'. edit: tak si skoro myslim, ze ten cas, ktery nazenes rychlejsi jizdou je vetsi uspora nez ta kapacita, kterou usetris. Upraveno 21. března uživatelem Qwuiddo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 22. března Nahlásit Sdílet Odesláno 22. března V 21. 3. 2025 v 17:11, maama napsal: Ja jsem si pak pro Enyaqa prepocital 2 varianty jizdy (2. s pozdejsim nabijenim). A k te druhe variante a jeji druhe etape mam dotaz - troufate si k nabijecce dojet se zbyvajicimi 14km dojezdu? Co kdyz nebude nabijecka spolupracovat? Rozšířit Tohle bych určitě neriskoval, opravdu se stává, že nabíječky nejdou a musí se někam přejet, 10% kapacity bych bral jako minimum. @Qwuiddo Rychlejší jízda se vyplatí u aut s 800V architekturou nebo nabíjením > 200 kW, které nabíjí rychle např. Audi GT S, Kia EV6 nebo Hyundai Ioniq 5 (6), Tesla 3 LR apod. Pokud člověk spěchá, pak nabíjí v ideální křivce 10-60%. Pro porovnání se uvádí u nabíjení km/čas, tedy např. na kolik km se nabíje za 10 minut. Důvod je jednoduchý, počítá se spotřebou auta versus výkon nabíjení. Tady jsou nějaké čísla 10-60%: Audi e-tron GT S - 235 km/10 min Hyundai Ioniq 6 - 216 km/10 min. Kia EV 6 - 205 km/10 min Hyundai Ioniq 5 - 191 km/10 min Tesla 3 LR - 165 km/10 min Enyaq 85 - 153 km/10 min Enyaq 80 - 130 km/10 min Kia Niro - 72 km/10 min Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qwuiddo Odesláno 22. března Nahlásit Sdílet Odesláno 22. března @Josef01 Naprosto souhlasim, dnes bych vybiral pouze z kategorie 800V. Nicmene ta cisla mi prijdou nadnesena - Enyaq85 je prakticky moje ID7 a podle me za 10min 153km nenabije, mozna pokud se to pocita metodikou dojezdu wltp. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 22. března Nahlásit Sdílet Odesláno 22. března Ano, počítá se to z WLTP, to ani jinak nejde, reálná spotřeba je hrozně odlišná. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 22. března Nahlásit Sdílet Odesláno 22. března Ty technologie se hrozně rychle vyvíjí nejen v Číně, ale i v Evropě. Nové rodinné Audi A6 etron Perf. nabijí rychlostí 235 km/10 minut, tedy rychleji než Porsche Taycan, to je myslím naprosto dostatečné pro cestování a to jsme stále na začátku rozvoje, který bude trvat intenzívně ještě minimálně 10-15 let. Často zde zmiňovaný ID.7 nabíjí 154 km/10 min. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maama Odesláno 22. března Nahlásit Sdílet Odesláno 22. března Diky za vyjasneni, ze 14km dojezd je malo. Myslel jsem si to. Prave rozdil mezi tim, co se naladuje podle wltp a v realnym najezdu, je jeden z parametru toho zimniho ADAC testu - viz v tabulce. Akorat ne za 10 minut, ale 20. Zazlutil jsem prave modely (nebo jim podobny) z Josefova vyctu. Muze tam byt taky promenna v tom, ze za prvnich 10 minut se naladuje vic nez za druhych 10 minut. A rozdil oproti wltp muze byt propastny - viz treba Ioniq 6 - 614km/wltp vs 344/laboratorni zima, nebo Enyaq. Zajimavej zimni test. A protoze to stahovani tabulky z odkazu nefunguje, musel jsem ji prekopirovat:) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maama Odesláno 22. března Nahlásit Sdílet Odesláno 22. března Jo a jsou tam i krivky pro kazdy auto Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března Ty WLTP hodnoty je potřeba brát s rezervou, zpravidla reálný dojezd v průměrném provozu je o 20% nižší, záleží na podmínkách, které má každý řidič trochu jiné. Norma EPA je výrazně lepší a ukazuje reálnější hodnoty. Dobře se to porovnává v databázi https://ev-database.org/ , kde uvádí opravdu reálné hodnoty. Každý si koupí auto, které odpovídá je potřebám a okolním podmínkám. Kolega na Tenerife si koupil Enyaq 50 a je velmi spokojený, u nás by na to všichni nadávali. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března Ty WLTP hodnoty seděj, je to údaj, kterýho je možný dosáhnout a taky ho dosáhli, ale u toho dojezdu se nejedná o průměrnou hodnotu, ale o mezní hodnotu. Z rovna ve čtvrtek jsem si dal já jelito v největší špičce průjezd nejvytíženějšíma lokalitama v Praze a po hodině a půl jízdy skrz Prahu a nájezdu zhruba 17 km jsem byl na 11 kWh. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března Tady ještě WLTP u značek, co jsem jmenoval. Final_Sorted_EV_Consumption.pdfNačítání informací Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března (upraveno) Já ty testy ADAC beru s velkou rezervou. V testu jsem nenašel, jaká byla venkovní teplota a pak je ideální test trase tam i zpět aby se eliminoval protivítr a výškové rozdíly. Trasa Mnichov-Berlín má polovinu cesty z "kopce". Já taky ujedu do Prahy 20 km za 13 kWh, ale zpět za 18 kWh WLTP je kombinace město-okresky-dálnice a pochybuju, že Tesla 3 to ujede za 11 kWh/100km. P.S. Už jsem to našel 0°C. Taky jsem zjistil, že to celé bylo simulované v testovací laboratoři, takže žádný reálný provoz. Na druhou stranu mají všichni stejné podmínky. Upraveno 23. března uživatelem Josef01 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qwuiddo Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března V 23. 3. 2025 v 8:08, JR_2010 napsal: Ty WLTP hodnoty seděj, je to údaj, kterýho je možný dosáhnout a taky ho dosáhli, ale u toho dojezdu se nejedná o průměrnou hodnotu, ale o mezní hodnotu. Z rovna ve čtvrtek jsem si dal já jelito v největší špičce průjezd nejvytíženějšíma lokalitama v Praze a po hodině a půl jízdy skrz Prahu a nájezdu zhruba 17 km jsem byl na 11 kWh. Rozšířit Ja souhlasim, vcera jsme si dali vylet Kolin-Kacov-Praha Senovazne nam.-Kolin. Vicemene predpisova jizda, dalnice na ceste zpatky uz trosku vetsi fofr (150+) a domu jsem dorazil dle palubniho pocitace s 15.7kwh. Nicmene nejvetsi vliv na to ma dle meho pocasi, samozrejme plouzeni v pravym pruhu by melo vliv jeste vetsi, ale z moji zkusenosti pocasi je alfa a omega (klidne 40-50% rozdilu spotreby). Jinak ja jezdim temer porad stabilne na Travel Assist, coz si myslim, ze ma take negativni vliv na spotrebu. Nicmene pokud nabijim doma, je mi spotreba uplne ukradena. Ta me pali pouze na dalkovych prejezdech. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března Ještě je dobré u spotřeby uvádět auto. Samozřejmě v sobotu je Praha prázdná, takže spotřeba je výrazně lepší. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března U tý elektriky je v podstatě přímá úměra: mastíš jí / žere to, ploužíš se / žere to prd, jedeš normálně / žere to přiměřeně. Jak je kosa, navýší se spotřeba od 10 do 30 % úměrně stylu jízdy ať děláš co děláš. Velkou roli hraje předehřev baterky před vyjetím, nejlíp, pokud je to na pupeční šnůře. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maama Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března (upraveno) Jeste k tomu testu, jednalo se o laboratorni test na zaklade trasy zaznamemane prave v realnem provozu. Pak vystavili na laboratorni stolici ruzna auta temhle naprosto totoznym podminkam realneho provozu a vyloucili vliv stylu jizdy ruznych testovacich ridicu na vysledek, nebo odlisnosti povetrnostnich aspektu a v plynulosti provozu. Ale to jenom A. To B je, ze za dane situace mirneho zimniho rezimu jde o 100% realny srovnani 1)dojezdu, 2)spotreby, a to nejzajimavejsi - 3)schopnosti auta nabit se za 20 minut a kolik realnych km to auto za ten nabijeci cyklus umi projet. To jak moc wltp keca (a v tom je rozdil i v ramci koncernu porsche vs skoda) prave ovlivnuje bod 3). Kdyz s nejlepsim Enyaqem dojedu v tom mirnym zimnim rezimu do Berlina, u byznys partnera nenajdu nabijecku, tak vyjedu zpet se 110km dojezdem, a abych teda neprijizdel k nabijecce se 14km rezervou dojezdu, tak urazim 60km k nabijecce (zbyva mi 50km dojezdu a ty si budu +- ponechavat po zbytek jizdy do Mnichova jako rezervu), za 20 minut naladuju stavu na 188km jizdy, pri zachovani maximalky 130km/h to znamena prumernou rychlost cca 110km/h, a to znamena etapu jizdy k dalsi nabijecce dlouhou jen hodinu a 42 minut. Atd, atd. Subjektivne, me ten test potesil, protoze ukazuje, stejne jako Qwuiddovo popis, ze na 2 stopky to jde v zime ujet. Jenom musi byt na cestu tam i zpet predem nabito a musi se jet pomalu. Musel bych jen zmenit bydliste a svou jizdu, a to by slo, ne:) Nicmene, co by me jeste z realnyho zivota zajimalo - jakou spotrebu km dojezdu by melo pouze topeni 1h - uvazlej v zime za nehodou na dalnici, kdyz fakt nechci umrznout. A ne za nuly, ale pri minus 15. Upraveno 23. března uživatelem maama Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března (upraveno) Topení moc nežere, zvláště když se stojí na místě. Pár testů na YouTube bylo. Já jednou v teplotě pod nulou stal asi hodinu a vzalo si to 1,5 kWh, tedy pár hodin řidič ani nepozná a ubude mu pár desítek km. Upraveno 23. března uživatelem Josef01 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března Mě to, v tomhle podání, trochu připomíná plánování plavby plachetnicí na moři, předpověď počasí, vítr, zásoby, propčty trasy, přístavy Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qwuiddo Odesláno 23. března Nahlásit Sdílet Odesláno 23. března (upraveno) S tim planovanim to je dobry primer, ale pouze pokud jezdis trasy rekneme 300km+. Upraveno 23. března uživatelem Qwuiddo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se