Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 72
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno

Poslední dobou je Země nějak rozčílená, asi už jí došla trpělivost. Není týden, aby někde nebylo hodně silné zemětřesení. Takovou četnost nepamatuju. Teď k tomu sopka... Copak se to děje?

Odesláno
Poslední dobou je Země nějak rozčílená, asi už jí došla trpělivost. Není týden, aby někde nebylo hodně silné zemětřesení. Takovou četnost nepamatuju. Teď k tomu sopka... Copak se to děje?

Konec světa, to je v pohodě ...

Odesláno

Když zhaslo slunce, bylo ještě líp.

Všemožným chlastem jsme se nalili,

chodili jsme a žvanili,

chrastilo listí, hulilo se z lip,

pod kterejma se pálily

nějaký hadry a nějaký kosti.

Blábolily se pitomosti

a vonělo to koncem léta.

Zmejlili jsme se. Byl konec světa.

 

(Ivan Wernisch: Blbecká poezie)

Odesláno
Poslední dobou je Země nějak rozčílená, asi už jí došla trpělivost. Není týden, aby někde nebylo hodně silné zemětřesení. Takovou četnost nepamatuju. Teď k tomu sopka... Copak se to děje?

 

Furt to není Krakatoa...

 

No, jestli to nebude spíš tím, že dřív informace nechodily tak rychle a tak se zdálo, že toho bylo míň. Ale myslím, že nebylo.

 

Čistě sobecky taky doufám, že to skončí co nejdříve. Čistě xistenčně - nebudete lítat - já nebudu mít výplatu. Na druhou stranu je sopečný popel na proudové motory neskutečnej hajzl (pardon za expresivní vyjádření, ale je to tak).

Odesláno
Před pár hodinama jsem měl odlétat do Evropy, jsem "uvězněn" v Torontu, letím nejdříve ve čtvrtek večer :o

 

 

 

 

Ja cekam v Detroitu :(

 

 

 

Odesláno
Furt to není Krakatoa...

 

No, jestli to nebude spíš tím, že dřív informace nechodily tak rychle a tak se zdálo, že toho bylo míň. Ale myslím, že nebylo.

 

Čistě sobecky taky doufám, že to skončí co nejdříve. Čistě xistenčně - nebudete lítat - já nebudu mít výplatu. Na druhou stranu je sopečný popel na proudové motory neskutečnej hajzl (pardon za expresivní vyjádření, ale je to tak).

Jen tak ze zvědavosti - klasickým "vrtulovým" letadlům to taky tolik vadí? Myslím, že se stále ještě jako dopravní letadla používají i když jen v malých verzích pro pár desítek pasažérů.

Odesláno
Jen tak ze zvědavosti - klasickým "vrtulovým" letadlům to taky tolik vadí? Myslím, že se stále ještě jako dopravní letadla používají i když jen v malých verzích pro pár desítek pasažérů.

Dnešní vrtulová letadla jsou většinou trubovrtulová - tj. proudový motor a na něj vrtule připojená přes reduktor.

 

Pokud je mi známo, tak na "malé" tj. sportovní létání, se současný zákaz nevztahuje - tam se používají dodnes pístové motory a taky se létá výrazně níž, kde ten oblak snad není.

 

Mimochodem, já jsem momentálně od čtvrtka do úterka v ČR. A fakt nevím proč, ale minulé pondělí, když jsem se rozhodoval, jak pojedu, jsem si řekl, že se zase po nějaké době projedu nočním vlakem i když to bylo o něco dražší, než letenka.

Odesláno
Jen tak ze zvědavosti - klasickým "vrtulovým" letadlům to taky tolik vadí? Myslím, že se stále ještě jako dopravní letadla používají i když jen v malých verzích pro pár desítek pasažérů.

 

Už odpovídal JJ, ale trchu to doplním. Problém tohoto popela je v tom, že je velmi jemný a dobře se přichycuje. Takže u motorů (proudových) například "perfektně" zanáží veškeré chladící otvory na lopatkách tubíny (přehřátí lopatek s následným jejich ulomením a totální devastací motoru včetně případně požáru), zacpání odběrů vzduchu (nefunkční klimatizace / přetlakování / odmrazování / řízení motoru), zacpání palivového systému, kontaminace olejového systému (je těsněn stlačeným vzduchem odebraným z kompresoru (tzv labyrint), možnost zadření motoru), změna profilů lopatek kompresoru (pumpáž). Dále ten popílek "kvalitně" zacpává veškeré anaeometrické sondy na povrchu letadla, takže okamžitě vám odpadá "starost s hlídáním" výšky a rychlosti podle přístrojů, protože nefungují... Fakt tohle není sranda. A en mrak nemusí být ani nějak viditelný pouhým okem. On je fakt hodně lepivý a jemný. Takže stačí, když budete prolétat dvě hodinky takový "skoro-cirrusem" a může být vymalováno. Za tu dobu se toho naakumuluje na povrchu a v motorech habaěj. Nepředstavuje si mrak jak při armagedonu.

 

jinak je to, jak psal JJ - ten mrak je v Evropě relativně vysoko, takže nízkolétajcí letadla to neohrozí. Problém je, pokud někdo tím mrakem proletíte, nebo pokud vám ten popel padá dolů na letadla. V obou případech musíte dělat kontrolní práce, které na jednom letadle vám budou trvat klidně i 10 hodin, spíš víc.

 

Jinak by mne zajímalo, jak to Island udělá s emisními povolenkami :thumbsup_anim:

Odesláno
Jinak by mne zajímalo, jak to Island udělá s emisními povolenkami :thumbsup_anim:

 

Vzhledem k tomu, že ta "metodika" na skleníkové plyny je postevena jen na CO2, tak z toho vyjde docela dobře. Toho CO2 z těch sopek není zas tak moc (to,že tam je vodní pára, kysličníky síry a další o tom se u toho CO2 taktně mlčí). Celosvětově vulkány vyprodukují v průměru 130x méně CO2 než je ze spalovní fosilních paliv.

 

Už jsem viděl rozjásané zprávy, jak je to dobře, protože celková CO2 bilance díky té sopce je výrazně (řádově) pozitivní. Vypustí mnohem méně CO2, než kolik by vypustila ta letadla pokud by létala.

 

Ekologisté takhle šikovně vytrhnou kousek reality a na něm dokazují svojí pravdu.

Odesláno

17. apríla 2010 08:20

V súvislosti so zhoršujúcou sa situáciou vplyvom mraku zo sopečného popola na Islande prerušili v noci nadnes prevádzku vo všetkých siedmich strediskách Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby AIR - TRANSPORT EUROPE na území Slovenskej republiky.

Odesláno
Mě překvapilo, když jsem se dočetl, že průlet mrakem sopečného prachu působí na letadla a na jejich okna jako opískování - skrz okno pak není vidět. Zajímavé a takové účinky jsem nečekal. Teda pokud je na tom něco pravdy:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tena...php?itemid=9546

Tak rychlost letadla je něco pod 1000 km/h, takže bych se tomu ani nedivil.

Odesláno

Tak to taky sleduji se stále větším znepokojením, v PO mám letět okolo poledne do Říma, tak jak to tak vypadá, budu v PO dopoledne řešit vrácení letenky a rozhodovat se, jestli nejet autem (což je sice pěkný výlet, ale určitě budou i dálnice "zašvihaný") :( ...

Odesláno

Ja mel odletat z Londyna ve ctvrtek odpoledne. Nastesti se me podarilo koupit listek na sobotni eurostar do Parize a odtud pak taxikem do CR. Byli jsme tri, tak to zas tak drahe nebylo.

 

Tak to taky sleduji se stále větším znepokojením, v PO mám letět okolo poledne do Říma, tak jak to tak vypadá, budu v PO dopoledne řešit vrácení letenky a rozhodovat se, jestli nejet autem (což je sice pěkný výlet, ale určitě budou i dálnice "zašvihaný") :( ...

 

K tem dalnicim, jeli jsme pres noc ze soboty na nedeli z Parize a dalnice prazdne jako obvykle tou dobou. Zadny rozdil.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...