Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Každopádně tam před rokem jet na letňákách byla brutální nezodpovědnost.

 

Jsem porad doufal, ze me vezmes sebou, ale musel jsi tam byt jako prvni :D Navic jsem si tam jel tenkrat pro hodinky, to jde potom veskera zodpovednost stranou!

 

Nakonec kdyz jsi mi o pulnoci nebo kdy to bylo psal, ze cekas na Hasice tak ja uz jsem si doma uzival zaslouzeneho odpocinku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem včera přezul na zimáky a navíc jsem si koupil asi sedm a půl litru tekutejch řetězů. Na každý kolo. Tudíž mě na stým kilometru nemůže nic překvapit. Navíc je super, že u těch gum (Mišlén) byla i vábnička na na vysokou, takže díky tomu budu moct u Vetrnýho Jeníkova odpuzovat nadržený daňky a cestování bude daleko příjemnější než dřív. Suma sumárum - já můžu zimní gumy jen doporučit.

Upraveno uživatelem Kalifx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

Jsem porad doufal, ze me vezmes sebou, ale musel jsi tam byt jako prvni :D Navic jsem si tam jel tenkrat pro hodinky, to jde potom veskera zodpovednost stranou!

 

Nakonec kdyz jsi mi o pulnoci nebo kdy to bylo psal, ze cekas na Hasice tak ja uz jsem si doma uzival zaslouzeneho odpocinku :)

 

Nojo, kdybych tě býval vzal, tak bych se asi neztratil, to uznávám :D Případně bys silou svých paží odstranil stromy z cesty :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych s dovolením obrátil pozornost jinam. Jistě víte že od nového roku bude mít policie na silnicích novou věc na hraní- kontrolu nových lékárniček. Pokud ji nemáte tak neváhejte. Už jsem se setkal s pozoruhodně narůstající cenou. Já koupil náhradní náplň, tedy vlastně komplet lékárničku ale bez krabice, jen v igelitu za necelé dvě stovky. Ale až po chvíli shánění, v některých lékárnách to neměli a že už nebudou. Jen komplet i s krabicí za cenu od 300 kč výše. Jsou k mání i v prodejnách autodílů a na benzinkách a v obchoďácích. Například stejná lékárnička od dodavatele autopotřeb Filson stojí od necelých dvou stovek po skoro pětibábu. Shánět jednotlivé komponenty nemá smysl, jen ten dýchací náhubek stojí asi 50 kč a skoro nikde ho samostatně nemají. Nevíte někdo jestli existuje nějaký oficiální vzor té karty s návodem na první pomoc? Každý výrobce to má jinak udělané a na internetu je jich ke stažení taky spousta. Docela živě si dovedu představit jak na tom policie bude dusit řidiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím, že jste tady odborníci, zatímco já jsem atechnický mamlas, který má plné ruce práce, aby u pumpy nalil do auta naftu a ne benzin.

 

Potřeboval bych proto poradit, jaké si mám koupit zimní pneu na BMW 525d F10. Měly by to být run-flaty v rozměru 255/55/17-18. Jak jsem tak neodborně googloval, tak se mi jeví jako přijatelné tyhle dva ty/ipy:

 

 

http://www.epneushop.cz/p3772-225-55-r17-97-h-goodyear-ultra-grip-performance-2-rof-runflat/

 

http://www.epneushop.cz/p31644-225-55-r17-97-h-dunlop-sp-winter-sport-3d-rof-runflat/

 

Takže volba byla nakonec jednoduchá, ani Dunlopy ani GY. Značkové runflaty prý nejsou po celé Evropě k sehnání. Asi se letos urodilo málo kaučuku. Tak jsem přes známého majitele autoservisu sehnal jakési Nokiany (že by membrány k MT?), které navíc nejsou v mým TP vyžadovaném profilu 55, alébrž v 50. Takže moje auto se tuto zimu přemění z hlediska pohodlí cestování v žebřiňák.

  • Hlasovat proti 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže volba byla nakonec jednoduchá, ani Dunlopy ani GY. Značkové runflaty prý nejsou po celé Evropě k sehnání. Asi se letos urodilo málo kaučuku. Tak jsem přes známého majitele autoservisu sehnal jakési Nokiany (že by membrány k MT?), které navíc nejsou v mým TP vyžadovaném profilu 55, alébrž v 50. Takže moje auto se tuto zimu přemění z hlediska pohodlí cestování v žebřiňák.

 

Tak žebřiňák dělají právě ty runflaty, měl jsi raději koupit značkové gumy v rozměru, který na to auto patří.

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak žebřiňák dělají právě ty runflaty, měl jsi raději koupit značkové gumy v rozměru, který na to auto patří.

 

Runflaty jsou na autě z výroby a já jejich funkci v plné míře využívám; normálně bych ani nevěděl, kam se strká hever. Mám najeto cca 500.000 km a ještě jsem pneumatiku nevyměňoval. Budiž ale řečeno, že jsem začínal řídit v době, kdy se kola nespravovala v pneuservisech, ale u kováře....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli máš Nokiany WR G2, tak na ty jsem slyšel dost negativního. Což mi ovšem nezabránilo je letos koupit ženě na rodinnej wagen kvůli poměru cena/výkon :D.

A žebřiňák - pokud to nejsou runflaty, tak uvidíš, že i vejška 50 bude pohodlnější (měkčí) než originál gumy s betonovejma bočnicema.

Upraveno uživatelem KFL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím co máte proti runflatům.... Já mám tyhle gumy rád, představa, že měním někde v noci v zatáčce kolo mě děsí.... Bohužel, teď třeba jezdím v něčem na co jsem runflat ještě neviděl a asi neuvidím :(

 

Já proti nim vůbec nic nemám. Jezdím na nich už 3,5 roku :).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem na nich jezdil jednu sezonu a oproti klasice jsou hrozně tvrdé, na nerovnostech v zatáčkách uskakují jak nedokáží pobrat žádné díry. Ale uznávám, že částečně za to může profil 35. Výhody runflatů jsou jasné, ale daň za ně taky docela výrazná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí porovnat pohodlí třeba při jízdě Alpinou a klasickou trojkou...sportovnost stejná a navrch kupa komfortu. Na internetu jsou zase videa z testů rft: defekt ve vysoké rychlosti na dálnici. S rft máte (s esp) šanci to vybrat, bez něj vás nepěkná havárka nejspíš nemine.

 

Upraveno uživatelem Alessio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže volba byla nakonec jednoduchá, ani Dunlopy ani GY. Značkové runflaty prý nejsou po celé Evropě k sehnání. Asi se letos urodilo málo kaučuku. Tak jsem přes známého majitele autoservisu sehnal jakési Nokiany (že by membrány k MT?), které navíc nejsou v mým TP vyžadovaném profilu 55, alébrž v 50. Takže moje auto se tuto zimu přemění z hlediska pohodlí cestování v žebřiňák.

 

F10/F11 225/55-17 97 H Goodyear UG Performance 2 standard

F10/F11 225/55-17 97 H Continental Winter Contact TS810S* standard

F10/F11 225/55-17 97 H Dunlop Wintersport 3D*RSC rsc

F10/F11 225/55-17 97 H Bridgestone Blizzak LM32*RSC rsc

F10/F11 245/45-18 100 V XL Dunlop Wintersport 3D*RSC rsc

F10/F11 245/45-18 100 V XL Dunlop Wintersport 3D*RSC rsc

F10/F11 245/45-18 100 V XL Dunlop Wintersport 3D*RSC rsc

F10/F11 245/45-18 100 V XL Dunlop Wintersport 3D*RSC rsc

Tu Ti prikladam rozmery zimnych pneu na Tvoje BMW - ako priklad orig.doporuceneho zimneho obutia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když tak nad tím ryze technicky uvažuju, runflat je guma tak tvrdá že i bez tlaku uvnitř unese jedoucí auto. Na co potom má uvnitř ten tlak? No přece aby byla ještě tvrdší. Já si to nějak nedovedu představit, nikdy jsem na tom nejezdil. Je fakt že měnit kolo není příjemné ani bezpečné, ale jak často se to stane? Já měnil za těch dvacet let co jezdím asi pětkrát. Z toho dvakrát to bylo prázdné na parkovišti a jinak buď v minimální rychlosti nebo pomalý únik tlaku za jízdy. Nikdy žádné drama. To v minimální rychlosti bylo při výjezdu z parkoviště, odešla guma kterou poškodil při obouvání gumárník. Kdybych se bál defektu tak bych asi spíš zvolil nějaký ten zamozacelující blivajz do gum než kolečka z rudlíku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No on ten runflat nemá tak tvrdé bočnice, že by v pohodě unesl auto, spíš při úniku vzduchu dokážou bočnice zajistit dostatečnou podporu na nouzové dojetí. Jinak píchlá runflatka vypadá jako normální píchlá pneu, jenom s tím rozdílem, že se na ní dá dojet, čili se nesvleče a nazničí se tím ráfek.

Má to ovšem jednu velkou nevýhodu, a tou jsou právě ty extrémně tvrdé bočnice. V pneuservisu na to potřebují speciální stahováky aby to vůbec dostali z ráfku a pak novou zase na ráfek. A ne každý pneuservis tímto disponuje. Ve výsledku se pak člověku může stát, že jede někde v Chorvatsku po dálnici, píchne gumu a řekne si "tak spomalím a dojedu do servisu". A pak jede 50 km, 100 km a když najde první maličký vesnický pneuservis, tak mu řeknou, že runflaty nedělají a pošlou ho třeba 500km do Zagrebu, kde je nejbližší pneuservis disponující výbavou na runflaty. A 500 km na píchlé runflatce nedojedeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No on ten runflat nemá tak tvrdé bočnice, že by v pohodě unesl auto, spíš při úniku vzduchu dokážou bočnice zajistit dostatečnou podporu na nouzové dojetí. Jinak píchlá runflatka vypadá jako normální píchlá pneu, jenom s tím rozdílem, že se na ní dá dojet, čili se nesvleče a nazničí se tím ráfek.

Má to ovšem jednu velkou nevýhodu, a tou jsou právě ty extrémně tvrdé bočnice. V pneuservisu na to potřebují speciální stahováky aby to vůbec dostali z ráfku a pak novou zase na ráfek. A ne každý pneuservis tímto disponuje. Ve výsledku se pak člověku může stát, že jede někde v Chorvatsku po dálnici, píchne gumu a řekne si "tak spomalím a dojedu do servisu". A pak jede 50 km, 100 km a když najde první maličký vesnický pneuservis, tak mu řeknou, že runflaty nedělají a pošlou ho třeba 500km do Zagrebu, kde je nejbližší pneuservis disponující výbavou na runflaty. A 500 km na píchlé runflatce nedojedeš.

 

Nemozem s Tebou celkom suhlasit vo veci pneuservisov a specialnych stahovakov,skor som presvedceny,ze to pouzivaju pred zakaznikom ako dobru vyhovorku aby sa vyhli RSC-vym gumam.Hovorim z vlastnej skusenosti.Robim vo firme,(znacke)ktora uz roky obuva auta v prvovyrobe do RSC pneu.Mame uplne normalne masiny v pneuservise.Keby to nesplnalo znackove standardy,tak nam to zatrhnu(kontroly na splnenie standardov mavame pravidelne)...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemozem s Tebou celkom suhlasit vo veci pneuservisov a specialnych stahovakov,skor som presvedceny,ze to pouzivaju pred zakaznikom ako dobru vyhovorku aby sa vyhli RSC-vym gumam.Hovorim z vlastnej skusenosti.Robim vo firme,(znacke)ktora uz roky obuva auta v prvovyrobe do RSC pneu.Mame uplne normalne masiny v pneuservise.Keby to nesplnalo znackove standardy,tak nam to zatrhnu(kontroly na splnenie standardov mavame pravidelne)...

 

Já zase nemůžem souhlasit s tebou. Na jednu stranu se teoreticky dají runflaty obout na ráfek jakýmkoliv způsobem, třeba i páčidlem za pomocí vazelíny nebo lubrikačního gelu. Takoví technici mnohdy pneumatiku znehodnotí dřív, než si jí klient vůbec obuje na auto.

Prakticky to vypadá tak, že na nazouvání pneumatik typu Run Flat a Michelin PAX se použávají speciálně upravené nazouvací stroje, doplněný o pomocné třetí rameno a speciální upínací přípravky (dle slov výrobce Autotechnik ASG). Obdobné platí pro sezouvačky na osobáky co vyrábí TG Pneu (tgpneu.cz), kde na sundávání runflatů používají třetí pomocné rameno, které usnadňuje práci. A důvod je v mém předchozím příspěvku, runflaty a PAXy maj prostě extrémně tuhé bočnice, které velmi znesnadňují obutí na ráfek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, všude runflet sundat neumí. Mám je na Mini a když jsem to chtěl přezout u kamaaráda co má autoservisy a dělá Fordy, tak po půl hodině přišli spocení technici, že to nejde... a že se bojí se na to pořádně "pověsit" aby to nepoškodili...

 

Jinak k předchozí debatě o klouzajících pneumatikách.. Tak moje M+S (což je takový prapodivný universál, ble) klouzaly prvních 1600 km... teď začaly na silnici držet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A 500 km na píchlé runflatce nedojedeš.

 

Runflat má dle manuálu (BMW) garantovaný dojezd 1000 km s rychlostí kolem 50 km/h s přestávkama na vychladnutí gumy. Maximálka na píchlým RFT je snad 80 km/h.

Zkoušet bych to ale nechtěl, ať už těch 80 km/h nebo ten dojezd :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...