Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Tak jetej Leaf by snad uz šel, baterie mu sice dost degradují, ale v Japonsku již Nissan dodává repasované baterie a ta 24kWh by měla v přepočtu být kolem 60tis. Nebo koupit takové to vozítko, co snad nabízela Alza za cca 170tis:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wawrik: Můžu se zeptat na nějaké podrobnější reference? Jak dlouho ji máš? Co za motor? A nějaké hodnocení z pohledu běžného uživatele. Myslím ergonomie, běžný komfort a tak. Přečetl jsem toho dost v testech, všude se trochu zmiňují nějaké drobné faily ergonomické, infotainment a tak. Taky ji teda všude chválí za jízdní vlastnosti. Začínám se koukat po náhradě za rodinnou CX-5, kdy to je auto primárně pro ženu a děti. Já na svoje daily poskoky do práce používám MX-5. Tím pádem je mi zábava za volantem rodinného SUV trochu buřt a řeším spíše tu přívětivost pro panímámu. Té se Alfa líbí, což je velice pádný argument :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

llofas: no neviem, pro panímámu... US fórum je plné ľudí, čo Stelvio kúpili manželke na rozvážanie detí, a nakoniec ju za volant ani nepustia. A to niektorí z nich majú ako daily car Porsche 911, do ktorého sa im zasa nevlezie rodinka.

 

Myslím, že to je auto skôr pre chlapov. Famózny podvozok, brzdy, riadenie aj zvuk. Ale na drobnosti, ktoré človeka v aute rozmaznávajú, sa vykašľali. Žiadny HUD, žiadne odvetrávané sedadlá, žiadne pokročilé elektronické systémy. Mne osobne to nijako nevadí, ale viem si predstaviť, že keď niekto presadne z novej Škodovky alebo Kia, bude mu tam niečo chýbať.

 

Ja mám zatiaľ najazdené len niečo cez 7k, takže ledva po zábehu. Silnejší benzínový dvojliter, nepapá zrovna málo. Začínal som na 12 l, ako sa motor zabieha, klesá to, aktuálne mám dlhodobý priemer 10,5 l. Ale moje auto je skoro o 200 kg ťažšie ako základná výbava, to na spotrebe urobí veľa.

 

Interiér je pre môj vkus to najpríjemnejšie, čo sa teraz vyrába. Veľmi jednoduchý, žiadne trčiace displeje, všetko poruke. Ovládanie tlačidlami a otočnými ovládačmi, žiadne dotykové hlúposti, ktoré mi dosť nevyhovujú. Príplatkové drevo je spracované tak, že som do neho zamilovaný a chcem mať z neho aj nábytok :) Odkladacích priestorov je skôr priemerne.

 

Riadenie je veľmi citlivé, dosť som sa toho bál - často sa otáčam dozadu, aby som malému niečo podal alebo upravil, čo na starom Landcruiseri vedie k tomu, že stiahnem volant do strany. Ale na Alfe to ani so strmým riadením nie je vôbec horšie. Naopak, začal som to riadenie veľmi oceňovať - na hlavnej ceste okolo domu mám kopec kruháčov, denne ich dokopy prejdem asi 20-30. S Landcruiserom si idem ruky ukrútiť, aj keď idem krokom. Na Alfe nemusím vôbec prehmatávať, pritom občas idem dvojnásobnou rýchlosťou.

 

Mám tam pádla pod volantom, ktoré som nechcel, ale k samosvornému difáku boli natvrdo. Pádla trochu obmedzujú prístup k páčkam stieračov a blinkrov. Zvykám si, ale bez pádiel je to o dosť lepšie. Pre mamacar by som si pádla odpustil.

 

To auto je fantasticky vyvážené a odvládateľné, najmä na klzkom. Bývam na ostrove na severe, z rôznych dôvodov som si zatiaľ nepriviezol zimné gumy, ale aj na letných jazdím v občasnom snehovom bordeli bezpečnejšie, ako s LC na zimných. A keď je zima (2-7°C) a mokro, som pri tých fešákoch s gumami na hrotoch etalón bezpečnosti. Auto je krásne čitateľné, prechodové stavy sú plynulé - žiadne prehupnutie ako na iných autách, kde elektronika zachraňuje, čo sa dá, až sa zrazu nedá, akurát vodiča o blížiacej sa hranici nič nevaruje. Nezáludné jazdné vlastnosti by mohla oceniť aj ženská.

 

Som sa nejako rozšupol, sorry za rozsah.

 
 
 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

V nemecku jsem několikrát v měsíci a bežně tam jezdí hromada 2,0 tdi, 3,0 tdi i 3,0i a 4,8i . Bohuzel se chudi němci rozhodli hromadne kupovat dacie duster a ruzne hjunde.... Ale ze by byly v nemecku auta nad 2litry pro hornich deset je blbost

A co by meli chudi nemci kupovat. Jeden chudej nemec (co maka od rana do vecera) se se mnou bavil o tom, koupil novou dacii protoze je levna, nekolik let nemusi resit nic krom beznyho servisu (zaruka) a na to aby se s tim kazdy rano dostal do prace a zpatky mu to staci. Rikal ze cokoliv nemeckyho je pro ne nakladny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co by meli chudi nemci kupovat. Jeden chudej nemec (co maka od rana do vecera) se se mnou bavil o tom, koupil novou dacii protoze je levna, nekolik let nemusi resit nic krom beznyho servisu (zaruka) a na to aby se s tim kazdy rano dostal do prace a zpatky mu to staci. Rikal ze cokoliv nemeckyho je pro ne nakladny.

Chudy nemec, neni to oxymoron?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wawrik: Můžu se zeptat na nějaké podrobnější reference? Jak dlouho ji máš? Co za motor? A nějaké hodnocení z pohledu běžného uživatele. Myslím ergonomie, běžný komfort a tak. Přečetl jsem toho dost v testech, všude se trochu zmiňují nějaké drobné faily ergonomické, infotainment a tak. Taky ji teda všude chválí za jízdní vlastnosti. Začínám se koukat po náhradě za rodinnou CX-5, kdy to je auto primárně pro ženu a děti. Já na svoje daily poskoky do práce používám MX-5. Tím pádem je mi zábava za volantem rodinného SUV trochu buřt a řeším spíše tu přívětivost pro panímámu. Té se Alfa líbí, což je velice pádný argument :-)

Stelvio fešák, o tom žádná, ale na jedné výstavě jsem se zakoukal do kočky. Znal jsem z webu a říkal jsem si ten design nuda, ale naživo je to fantazie. Cenově myslím v podobné kategorii jako Stelvio:

https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/jaguar/e-pace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co by meli chudi nemci kupovat. Jeden chudej nemec (co maka od rana do vecera) se se mnou bavil o tom, koupil novou dacii protoze je levna, nekolik let nemusi resit nic krom beznyho servisu (zaruka) a na to aby se s tim kazdy rano dostal do prace a zpatky mu to staci. Rikal ze cokoliv nemeckyho je pro ne nakladny.

Já jsem to nemyslel nejak hanlivě, každý at si koupí co chce a co mu dělá radost. Pro mě to je jen ukázka toho, jak je to s EU vše super, když jsem jezdil do německa po revoluci tak všichni němci měli většinou německé auta ( jasně že i francouzské a sem tam italské ) češi tam jezdili ve škodovkách. Dnes ma hromada němců rumunské nebo korejské. Ano , VW je drazsi, audi, bmw i mercedes ještě víc. Němci to maj trochu jinak, neřeší vlastní bydlení, chtejí si víc užívat ted hned, nechtějí šetřit na vw o rok déle a šup jedou pro dacii. Tchán je němec po předcích a když se v 90.letech rozhodl v nemecku pracovat a bydlet namísto ježdění po montážích za českou výplatu tak němci nechápali, jakto , že si po roce ve firmě koupil fungl novou octavii v plné palbě, oni jezdili v kadetu nebo v golfu jedničkové řady. Ano, prostě víc šetřil a nejezdil na malorku. Ale neměli ani Dacii ani Hjundé. Celá EU udělala z němců chudší lidi, prostě nemají se už tak dobře jako za časů DM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wawrik: Díky moc... Je to asi tak jak jsem myslel. Já bych byl určitě nadšený, ale panímáma by brblala, že něco od koncernu je lepší.

Ad Jaguar - mám dojem, že epace je malý. Pro mě by spíše asi padal do úvahy fpace. Aspoň mi to tak přijde podle obrázků. Fakt je, že naživo jsem se podívat nebyl.

Nakonec nevím, jestli nezůstaneme věrní a nepůjdu do nové generace CX-5 s benzínovou 2,5L

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to nemyslel nejak hanlivě, každý at si koupí co chce a co mu dělá radost. Pro mě to je jen ukázka toho, jak je to s EU vše super, když jsem jezdil do německa po revoluci tak všichni němci měli většinou německé auta ( jasně že i francouzské a sem tam italské ) češi tam jezdili ve škodovkách. Dnes ma hromada němců rumunské nebo korejské. Ano , VW je drazsi, audi, bmw i mercedes ještě víc. Němci to maj trochu jinak, neřeší vlastní bydlení, chtejí si víc užívat ted hned, nechtějí šetřit na vw o rok déle a šup jedou pro dacii. Tchán je němec po předcích a když se v 90.letech rozhodl v nemecku pracovat a bydlet namísto ježdění po montážích za českou výplatu tak němci nechápali, jakto , že si po roce ve firmě koupil fungl novou octavii v plné palbě, oni jezdili v kadetu nebo v golfu jedničkové řady. Ano, prostě víc šetřil a nejezdil na malorku. Ale neměli ani Dacii ani Hjundé. Celá EU udělala z němců chudší lidi, prostě nemají se už tak dobře jako za časů DM.

Nikdy jsem o tom takhle nepřemýšlel, ale fakt je, že jsem si letos všiml, že ty nejdražší auta dole na parkovištích v Alpách mají velmi často CZ značky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....Napriklad v Taliansku uz aj celkom bohaty ludia predavaju svoje Lamba a Ferrari pretoze dane za tie auto su uz tak neunosne ze ani bohati ludia si to nemozu dovolit.  

 

ten důvod nejsou "daně za takové auto", ale fakt, že jejich Garda Finanzia (něco mezi finančákem, celníkama a kriminálkou) začal analyzovat, zda majitelé drahých aut přiznali (v daňovém přiznání) takové příjmy, které nákup těchto vozů umožňují a pokud ne (což je často) tak pak provádějí hloubkové daňové kontroly....

Upraveno uživatelem PrimFanatic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...