Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Já jsem nedávno jezdil v USA s Mercury Marquis LS. Je to V8 4.6l, dílenské zpracování nic moc, pohodlí na úrovni Mercedesu E, cena do 500 tisíc Kč v USA, takže spotřebka bez velkého vybavení. Dostala mě spotřeba toho auta, cca 9.5l/100km průměr (město a běžné silnice) na dálnici 8.5l/100km. Jezdil jsem dle předpisů jako u nás a tady mám s motorem 3.5l spotřebu o 1.5l vyšší. Prostě běžná představa, že velké obsahy v USA žerou je tedy mylná, navíc tím autem člověk jezdí na 87 oct. (tady bychom se asi ani nerozjeli) a výrobci nám tvrdí, že se ani u nás nedá pod 95 oct. mluvit o benzínu. Cenu 16 Kč/l v srpnu v USA už ani nezmiňuju.

Mercedes E (nový model) ovšem rozhodně spotřební zboží není a funkcionality auta jsou sice "stejné" jako u ostatních aut, ale fungují značně jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem odborník přes auta, ale mohl by mi někdo kompetentní vysvětlit, jak auto s obsahem 4,6l V8 může žrát 9,5l? Já jezdím 2litrovým Volvem v benzinu a jezdím okolo 8litů a to s lehkou nohou na plynu.

 

tak ten 4.6l osemvalec jazdi takmer celu dobu na volnobehu. to je zakladny rozdiel. akonahle s tym ides do otacok tak to zacne chlastat, ale pokial zapinas na dialnici tempomat a krotis sa na semaforoch tak to jazdi za takmer rovnake peniaze ako sluzobna oktavia 1.6 sto koni s nevycvalanym obchodnym zastupcom za volantom.

 

na obrazku moje zimne sane - 9 rocny superb 2.8V6. motor je koncepcne stary snad 25r, V6 od japonca zere o dva litre menej a ma o tretinu vyssi vykon. vlastne dnes uz je aj vw omnoho dalej ako toto, je to stara sunka ale mam k tej embecke citovy vztah. Japonci ti prilozia priamy vstrek benzinu, variabilne casovanie ventilov, atd tak z trojlitra v atmosfere 250 koni s krasne linearnym priebehom krutaku, seststupnovym automatom a dobrou aerodynamikou sa da aj za 7, ked si cez 9l tak to si uz sportovec. v meste 10.

 

viem ti tu porozpravat o objemoch, vykonoch, kompresnom pomere, prirodzenom vyvazeni a vibraciach atd ale uz to nebude jednoduche a strati to svoje caro googlovania a samostudia :) . Ale rozumej tomu tak ze diesel pod 2,2 /skor 2,5/ a benzin pod 3,5l objemu su - volne povedane - vykonovo neoptimalne konfiguracie automobiloveho spalovacieho motora, ktore treba znasilnovat turbami atd, pripadne proste zeru ale nejazdia, plus castokrat maju kratsiu zivotnost ako prirodzene "optimalne" navrhnute motory. O uzitkovych vlastnostiach ani nehovorim. Takze neverme downsizingu, je to len presun prachov z jedneho vrecka do druheho. Vo finale jazdime horsimi autami ako by sme mohli jazdit za rovnake peniaze, keby tribodky.

 

Vrchol skokotnelosti dnesnej downsized doby je 1.4T benzin v superbe alebo dvojliter tdi biturbo v poslednej generacii VW "mikrobus". Mne su dovody jasne ale z hladiska zdraveho rozumu je to na smiech. a v podstate aj z hladiska produktu samotneho. Je to tu povedane laicko-popularnym, lahko demagogickym sposobom, takze kto ste studovali spalovacie motory tak ma tu nepranierujte :)

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to by mě taky zajímalo. Jezdím momentálně s Fordem Explorer, V8 5.7 litru, pod 16 litrů na sto se nedostanu a to jsem se snažil...

 

tak to sorry ale bavime sa o osobnych autach :) Explorer ma aerodynamiku krabice od topanok, vozis zbytocnu tonu zeleza navyse, urcite nie vzdy po asfaltovych cestach a hm.. je to Ford :) iba srandujem. 16l je podla mna stale v norme na take auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně taky překvapuje spotřeba u některých aut. Už jsem to zmiňoval dříve - 10 let stará Laguna V6 3L s automatem - kombinovaná spotřeba do 10L plynu... Mimo město 8,5... Úžasný :eek:

 

Zato Wrangler 4L automat pod 20 ani náhodou... Jenže - je to auto do terénu, velké kola, "traktor" vzorky a vůbec spousta úprav... To prostě nejde srovnávat...

 

Jinak u těch amerických V8 - už Northstary co se dávaly už před mnoha lety měly "odpojování válců". Když nebyl potřeba vysoký výkon, odpojovalo to válce (sice se vše točilo, ale nespalovaly). Pak byla spotřeba okolo deseti docela běžná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bandi-neznas prislovi Fordem tam,vlakem nazpatek?proste to je tisic kravin,kery se na Fordu s...u

 

Jako všude jinde, mohl bych oponovat Mondeem co má najeto 300tis. a je ok, celoroční provoz atd. To stejne se často říka o Oplech, opět v mém okolí fungují. Je to vše o zacházení, znám majitele co mají rozpadené jak škodovky, tak bmw a mužou si za to jen samy.

A to že se posere něco na autě co je nové i když se k němu někdo choval dobře tak to se prostě stane. Není to tak davno co tady byl popis oprav na novém MB c-classe.

 

Jinak k V8, je to tím jak ten motor točí, zvlašt s automatem po měste to jede na volnoběh, vklidu po dálnici tak třeba do 2tis. to potom spotřeba leze dolů. Samozřejmě potom když se tomu šlápne tak je to jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem odborník přes auta, ale mohl by mi někdo kompetentní vysvětlit, jak auto s obsahem 4,6l V8 může žrát 9,5l? Já jezdím 2litrovým Volvem v benzinu a jezdím okolo 8litů a to s lehkou nohou na plynu.

 

BMW 550i E60 průměr 11,5, není problém jet za 8,5 či 9. Podle mě je to kroutícím momentem odspoda, běžná jízda znamená 1100-1500 otáček. A to je motor kterej má výkon, pokud by bylo výkonu menéně, spotřeba by šla dozajista dolu. Na svém půlmilionovém MB E300D jsem nechal vyměnit řetez a motor značně ožil, lépe startuje, lehčeji se vytáčí a spotřeba šla také dolu. I po těch km je naprosto ok, celáý suchý, nežere olej, nemá žádný problém, to dneska už těžko někde uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako všude jinde, mohl bych oponovat Mondeem co má najeto 300tis. a je ok, celoroční provoz atd. To stejne se často říka o Oplech, opět v mém okolí fungují. Je to vše o zacházení, znám majitele co mají rozpadené jak škodovky, tak bmw a mužou si za to jen samy.

A to že se posere něco na autě co je nové i když se k němu někdo choval dobře tak to se prostě stane. Není to tak davno co tady byl popis oprav na novém MB c-classe.

 

Jinak k V8, je to tím jak ten motor točí, zvlašt s automatem po měste to jede na volnoběh, vklidu po dálnici tak třeba do 2tis. to potom spotřeba leze dolů. Samozřejmě potom když se tomu šlápne tak je to jiná.

 

Jak jsem psal Mondeo 171000km a naprosto původní(tedy kromě různých silentbloků a pouzder ramen za což může stav našich silnic) celoročně a se spotřebou kolem 8l/100 ale vlastně jsem to nikdy nesledoval tak ani nevím :rolleyes: jinak 1,8l obsah a pomalu tedy rozhodně nejezdím :whistle:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu vyšší spotřebu evropských aut vysvětloval kolega tak, že díky EU normám se do aut montují mraky kravin, které v USA nemají a tak je výkon evropských aut úplně v háji a spotřeba to dohání, proto je nutné používat i vysokooktanový benzín. V Arizoně či Nevadě jsem viděl nejvíce 91 oct. a to stejně nikdo netankuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedám za to ruku do ohně, ale myslím že jsem někde četl, že např. 87 oktanů v USA odpovídá cca 91 oktanů v Evropě, mají trochu jinou metodiku. Ten premium 91 by se snad měl blížit Naturalu 95.

 

Já jezdím Grand Cherokee V8 4.7 High Output, na tachometru 251tis. km a na to že je to 4x4 a váží to 2 tuny, tak s tím dokážu jet dlouhou trasu po dálnici v US i za 11 litrů na sto. Při 70 mph (cca 110 km/h) to na pětku točí 1900 otáček a motor má takovej krouták, že dokud se nedostanu do vyšší nadmořské výšky, tak motor nemá vůbec potřebu podřazovat a klidně jede dálniční stoupání na tempomat při 1600-1700 otáčkách. Na druhou stranu město tohle auto asi nesnáší, dojíždění do práce 4 km, tzn. neohřátý motor, semafory každou chvíli, cestou domů to samé. Včera jsem to zrovna hodil při tankování do kalkulačky (palubní počítač je většinou o litr a půl větší optimista)a spotřeba 19.2 l / 100 km :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj atmosférický osmivál 5,4 l a dá se s ním v pohodě jezdit za 11l ale taky za skoro neměřitelných 25l :) Jak už tady zaznělo, těch 11 když jedu na pohodku, rozjíždí se to samo, bez plynu, tahá to od absolutního spodku. Když na to šlápnu, tak to vystřelí všechno, rychlost i spotřeba. A kdyby byl tenhle motor a převodovka v autě, které by bylo nízké a mělo alespoň normální aerodynamický odpor, nikoliv jako G-classe, tak to bude v pohodě jezdit i pod 10l.

Máme ve famílii ještě třeba pětiválec, 2,5 l honěnej turbem a ten se prostě na tak nízké hodnoty dostat neumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja uz 3 mesdiace na mazdicke 3 a celkom spokojnost :) planujem ju ale prenechat priatelke a porozhliadnem sa po nejakom foresterovi :)

 

Forester není vůbec špatná volba!!! Škoda jen, že ten největší motor už do něj nedávají :(
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. 3TDV6 LR Discovery 4 - najeto 28000km, 6xautomat. Město v zimě 11,3 jinak 10,5 průměr na dálky 8,7.

2. 2008 Jaguar XKR V8 4,2 417PS. Najeto 70000km. Město 13, průměr 11, při sportověnjší jizdě mimo město 13. Když jedu třeba v DE jak prase (180-240km/h - když to dovolí provoz), tak 14. "Na lakomce" např. Prostějov - Náchod a zpět 10,7 benzin N98.

3. Freelander II mé drahé polovičky - diesel 2,2 automat-6x, najeto 75000km, rok 2008, město 11, mimo 8,5.

Defender 300Tdi na terénních velikých MT s tunou železa navíc...11,5 furt! V terénu 16! :cheers:

Jak říká můj kamarád..."Mě je jedno, kolik to žere, nebo kolik stojí nafta! Já tankuju vždycky za 500,- !!! :guitar:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...