Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)

Tak to se pak nedivím. Nijak banku neomlouvám, protože minimálně mohli poslat upozornění.  Celkově se banky snaží minimalizovat využivání lidí z poboček, z call centra, z centrály na "neprodejní" kontaktování klientů. Narazil jsem na to milionkrát při snaze o zlepšení datové kvality, například kontaktování klientů za účelem aktualizace jejich velikostních atributů. 

Je otázka, zdali aktivity pro zablokování účtů ve finále banku nestojí více kapacit než kontaktování klienta.  

Nicméně správný a bezpečný přístup má být opakovaná notifikace do internetového / mobilního bankovnictví.  

Upraveno uživatelem safi
  • Dát hlas 1
Odesláno

Ahoj, měl bych nějaké technické dotazy k VÚB. Založil jsem si jako Čech to jejich Spoření bez limitu (jestli chápu, tak jediný účet co v čr teď nabízí) a v internet bankingu koukám, že mám slovenský IBAN. Je to tedy slovenský účet se vším všudy, který spadá pouze pod slovenskou jurisdikci nebo to chápu špatně?

Zároveň mě napadá jak je to s platbami? Posílal jsem nějakou tu ověřovací, ale pokud je to na Slovensko ale ne v Eurech, tak to není sepa ale klasika zahraniční ne? Ty chodí dlouho a jsou tam silene poplatky...

Jestli má někdo zkušenost, tak za každé info budu rád, díky moc

Odesláno

Platby v českých korunách se posílají na český sběrný účet 1000003011/6700, klienti se rozšiřují variabilním symbolem. Platby v korunách jdou zdarma. Na svůj slovenský IBAN můžeš poslat taky, ale nedá to smysl

Odesláno

psal jsem narychlo v autobuse, tak rozšířím:

na svůj slovenský IBAN můžeš poslat platby, jako na jakýkoliv jiný účet, ale nedává to smysl.
Platby v korunách budou z hlediska tvé banky jak odchozí zahraniční platba, tedy s poplatkem, jak je to s poplatkem za příchozí platbu si nejsem jist. Platba v korunách dojde následující pracovní den, někdy výjimečně i ten samý pracovní den.

Můžeš poslat platbu v EUR, ta bude bez poplatku na obou stranách, ale zase ti ji VÚB konvertuje svým "švindlkurzem".

Při zadání odchozí platby se zadává číslo cílového účtu ve formátu IBAN, ale přijde jako tuzemská platba z účtu 8504-1096000105/6700 a jako majitel se ukáže VŠEOBECNÁ ÚVEROVÁ BA. Pouze ze zprávy pro příjemce (SKČÍSLOTVÉHOÚČTU JMENO PRIJMENI VYBER Z CZK TD SKČÍSLOTVÉHOÚČTU) lze zjistit jméno majitele a číslo účtu. Nicméně u bank to stačí pro splnění podmínky "příchozí platba z cizího účtu", protože majitelem účtu je právě VÚB :) . 

Je možné mít u VÚB i eurový účet, ale musí se založit osobně na Slovensku.

Odesláno

Moc děkuju Patriku. S tím sběrným účtem už jsem si to nastudoval. Co se týče toho eurového účtu, tak máš na mysli, že založení osobně na Slovensku lze i pro Čecha který má v ČR rezidenci?

Odesláno

já jsem eurový účet zakládat nezkoušel, informace mám jen z diskusního fóra, ale prý bylo tazatelům řečeno, že to jde (při osobní návštěvě). Pro mne nemá význam, SEPA platby ze zákona u českých bank musí být za stejných podmínek jako platby korunové (trochu na to některé banky vymyslely obezličku, že korunové platby sice mají nějakou cenu, ale v balíčku účtu je zahrnut určitý počet (i neomezený) zdarma, kdežto eurové platby v balíčku zahrnuty nejsou, i tak jsou to maximálně jednotky korun za jednu platbu), takže mám eurové účty u českých bank.

Ještě doplním, že cca před měsícem nastala ve VÚB chyba, kdy poslílali korunové platby na české účty jako zahraniční, ale trvala jen několik dní a po reklamaci propláceli vzniklou škodu.

  • Dát hlas 1

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...