Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Paráda. Sakra, chlapi, ako to robíte, že nájdete dobrých remeselníkov, čo vám to urobia tak, ako chcete... Ja neviem zohnať nikoho ani na to, aby mi urobil úchyt na dve teleskopické tyče na strechu, lebo sa s tým nikomu nechce babrať :(

 

Btw, na ten májový zraz pri Žiline prídeš? Býva v tom čase v kempe veľa ľudí?

 

TLD: Dík za skúsenosti. Zatiaľ nad tou búdou len rozmýšľam, v zásade mi úplne vyhovuje kilo, len teraz, keď jazdím aj s deckom, mi trochu chýba bezpečný priestor na varenie v zlom počasí. Inak na začiatku leta obligátny Island a na konci Čierna Hora. Btw, zháňam parťákov s malými deťmi, nech sa to naše torpédo nenudí :)

Odesláno

Cervenec mame poresenej,ale v srpnu musim prckum vymyslet program sam,pani nema tolik dovci. Mam v zatim v planu objet republiku podle cary,a tyden se ve slovinsku motat okolo soci..., ze bych neco z toho vymenil za monte negro? :). V kempu u Ivana u Cernyho jezera sem nechal hrnicek,tak bych se po nem alespon mohl podivat:).

Odesláno

TLD - skvělé plány i volba lokalit:-)!!

wawrik - pokud myslíš Overland, konaný 12.-14.5. v kempu Slnečné skaly u Žiliny, tak ano, jedeme. Vloni byl první ročník a zúčastnilo se ho odhadem 15 aut a pár motorkářů. V kempu bylo kromě toho dalších cca 15 aut, víceméně byl poloprázdný. Letos bude nejspíš o dost víc účastníků, protože skvělá atmosféra a program se rozkřikl a už se mne ptalo hodně lidí. Spustili předplatné vstupného, odkaz je třeba v jejich skupině na FB, Drákulka to včera platila, prý je to o něco levnější než při vstupu.

 

Co se týká řemeslníků, na nábytek jsem využil známého, truhláře. Byl ochotný to udělat za běžných podmínek, což jsem respektoval. Nikdy karavany nedělal, snad jednou něco málo do dodávky, ale jinak s tím neměl zkušenost. O to byl ale pečlivější a téměř denně jsme byli v kontaktu, konzultovali a ladili detaily. Pro zajímavost, oslovil jsem předtím 4 další firmy - jedna neměla zájem hned, druhá ani neodpověděla, třetí spíš mlžila. Nadějně  to vypadalo v KPS Automobile, kde si zřejmě mysleli podle obrázku, že tím vyplní kapacitní mezery a zprvu souhlasili. Nakonec ale cukli, že prý je to na ně "příliš náročné", možná kvůli množství různých detailů a vychytávek. Když to bylo hotové, poslal jsem jim fotky, pan Krs to zdvořile pochválil a upozornil jen na nebezpečí ostrých hran, o které se můžeme praštit, oni dělají vše zaoblené. Ale já na to myslel také, když jsme malovali projekt, dělal jsem i 3D modely z kartonu a pohybovali jsme se po autě. Dnes jsem rád, že to v KPS nedělali a vím, že jsem zvolil ten nejlepší způsob i s rizikem, že to truhlář udělá blbě, protože s tím nemá zkušenosti, což se naštěstí nepotvrdilo, opravdu si dal záležet. V KPS jsou profíci a udělali by to skvěle, ale jsou zvyklí na určitou konfekci a mají zaběhlé prvky. Takhle jsou skříňky do všech detailů "naše", tak, jak jsme je vymysleli a při výrobě nábytku a mých návštěvách truhláře jsme ještě hodně věcí upravili a dodělali, navíc udělal i podlahu, zrenovoval dřevo na palubce, posunul a zvednul postel...

 

To samé elektřina. Chtěl jsem nejlepšího, Karla Prokopa z České Lípy, ale bylo to daleko, tak jsem oslovil a navštívil i pár firem v okolí. Hned jim vše bylo jasné, uděláme to tak a tak, ukázali nám jiná auta, paráda. Pak jsme jeli do České Lípy. Karel kouknul na auto a pak se nás ptal na spoustu věcí. Kolik lidí, zda v létě nebo i v zimě, ke kdo bude spát, jak se po autě budeme pohybovat, zajímaly ho detailně všechny spotřebiče eletriky, včetně dobíjení mobilů, velikosti obrazovek na tabletech atd. Na to se nás nikdo předtím neptal, ale on podle toho vymyslel dokonalý systém, nám přesně na míru. A to samé s vodou. Prostě profík a jsem rád, že to dělala jeho firma.

 

Takže mohu doporučit - shánět, vybírat a on se správný řemeslník najde:-).  Mimochodem, na Slovensku je taky jedna vyhlášená firma na výrobu vestaveb, Turčan nebo tak nějak, slyšel jsem jen chválu.

  • po měsíci...
Odesláno

Sezóna začíná! Sice už jsme byli víkend ve Stráži pod Ralskem, ale Velikonoce byly delší a moc jsme se na ně těšili. Původně jsme chtěli jet Ukrajinu, nakonec z toho bylo courání Slovenskem, poprvé s koloběžkami, které se do Důry vešly naprosto geniálně pod postel a máme tak skvělá přibližovadla na místní výlety. Najezdili jsme skoro 1700 km autem, 38 km na koloběžkách, zažili jaro, léto, podzim i zimu, byli na Dukle, v Červeném Kláštoru na Dunajci, v Polsku, a nakonec Oravica se skvělými termály, tam byla fakt kosa a sněžilo. Spali jsme nadivoko i v kempech, když byla v noci zima, potřebovali jsme na topení elektriku, protože Webasto stále ještě nemáme. Ale zato máme duhový závěs na oddělení kabiny od zbytku garsonky:-). 

post-3283-0-04784900-1492508263_thumb.jpg

post-3283-0-83814200-1492508275_thumb.jpg

post-3283-0-48539200-1492508304_thumb.jpg

post-3283-0-94980000-1492508325_thumb.jpg

post-3283-0-67589400-1492508347_thumb.jpg

post-3283-0-03532100-1492508362_thumb.jpg

post-3283-0-90338500-1492508374_thumb.jpg

Odesláno

Je to jen první informace, ale pro zájemce z řad amatérských obytných vestaveb se bude konat již devátý ročník Vševestavbového sletu, tentokrát v Hradci Králové, kemp Stříbrný rybník, termín 22.-24.9.2017. Jedná se o největší sraz amatérských vestaveb v ČR, jezdí účastníci z celé republiky i Slovenska, vloni se zúčastnilo 12 posádek. Termín je volen záměrně na sklonku sezóny, kdy už jsou víceméně všichni karavanisté doma. Průběžně budu podávat další informace. Pokud byste chtěli něco vědět o tradici těchto sletů, můžete se kouknout třeba na Youtube po zadání "Vševestavbový slet". Registraci, resp. vaši účast, můžete potvrdit nejlépe na www.caravan24.cz, v rubrice Výjezdy, kam bude umístěna pozvánka a kde budou také zveřejňovány další podrobnosti a budete moci sledovat i průběžný seznam přihlášených. 

  • po 2 týdnech...
Odesláno

Tak zejtra ráno vyrážíme směr Balt, konkrétně Gdyně, Gdaňsk, Sopoty. S počasím smířený, teplý věci zabalený, peníze vyměněný a před chvílí zpráva od kámoše co jede s náma, že je koukal na počasí a že je tam hnusně a jestli nechceme jet třeba do Řecka :eek: .

post-29493-0-24619800-1494010286_thumb.jpg

Odesláno

Warann - s takovýmhle obytňákem bude prima všude. My se teď vrátili - 10 dnů jsme courali po Francii, konkrétně Normandii a trochu Ardenách, Belgii a Lucembursku. Jeli jsme klasicky ve třech, já, Drákula a borderka Skoty a jasně že naší Důrou. Z 9 nocí jsme 4x spali v kempu, zbytek nadivoko. Putovali jsme po stopách Johanky z Arku (Remeš, Orleans, Rouen), "prohnali" Důru po slavném okruhu Le Mans, jen asi 4x pomaleji než nejlepší závodníci, prohlédli si muzeum na okruhu, poté jsme zamířili ke slavnému Mont St. Michel, přesunuli se na vyloďovací pláže v Normandii, pak dál na sever, abychom posléze dopluli do vnitrozemí, projeli Belgii a nakonec Lucembursko. Viděli jsme zámky, hrady, katedrály, opatství a pevnosti, viděli jsme závodní auta i techniku ze 2.světové války, navštívili pláče Omaha a Gold, kde se toho 6.-7.6.1944 stalo hodně moc a je to tam stále velmi živé, navštívili americký hřbitov nad pláží Omaha, viděli místa bitev 1. světové války i kde se na sklonku té druhé Němci pokusili v Ardenách o poslední velký odpor. Do katedrály v Orleans jsme vstoupili několik století a den po Johance z Arku, v Rouenu pak místo, kde byla upálena. Zmíněný americký hřbitov jsme navštívili na přesně století poté, co Spojené Státy vstoupili do 1. světové války. Spoustu krás jsme našli náhodou - třeba malou pevnost Rocroy, kde jsem poznal radnici z nějakého starého amerického válečného filmu a u které porazil tehdy mladý Ludvík XIV Španěly. Nebo opatství Jumiéges, nejkrásnější ruiny Francie, hrad Jabouille, který před 1000 lety postavil Godfrey, který jako by "z oka" vypadl téměř stejnojmennému hrdinovi francouzské komedie Návštěvníci nebo zámek Vianden na severu Lucemburska, přes 1000 let starý, postavený na místě římské pevnosti, mnohokrát přestavovaný, aby se od 15. do 19. století pomalu měnil v ruiny. V 70. letech 20. století začal být renovován zvláštním způsobem kombinujícím původní i moderní prvky a dnes se tam střídají největší světoví státníci, celebrity, byla zde natáčena Legenda o Jiřím a Drakovi s Patrikem Swayze, Sherlock Holmes nebo film Ve stínu upíra s Johnem Malkovichem.

Ujeli jsme přes 3500 km, Vandura šlapala jako švýcarské hodinky, dolili jsme jen trochu oleje a dofoukli pneumatiky. Už jsem psal víckrát, že i jízda je zážitek srovnatelný s jachtou, takže nám vůbec nevadily ani delší přesuny, hověli jsme si v křeslech, povídali si, poslouchali hudbu nebo sjížděli Járu Cimrmana na CD. Spotřeba LPG kolem 20 l a díky francouzskému šílenému systému benzínek ujeli asi 150 km na benzín, protože LPG (po francouzsku GPL) není často ani tam, kde ho dopředu avizují. Ale to nám náladu nezkazilo, byla to skvělá dovolená.    

post-3283-0-10614800-1494329571_thumb.jpg

post-3283-0-11582000-1494329600_thumb.jpg

post-3283-0-22945100-1494329629_thumb.jpg

post-3283-0-46199800-1494329657_thumb.jpg

post-3283-0-96665000-1494329670_thumb.jpg

post-3283-0-72241800-1494329704_thumb.jpg

post-3283-0-26690500-1494329731_thumb.jpg

post-3283-0-62760000-1494329798_thumb.jpg

post-3283-0-01097700-1494329832_thumb.jpg

post-3283-0-56445700-1494329864_thumb.jpg

post-3283-0-09136700-1494329900_thumb.jpg

Odesláno (upraveno)

Warann - s takovýmhle obytňákem bude prima všude. My se teď vrátili - 10 dnů jsme courali po Francii, konkrétně Normandii ..................

Krásná oblast, my tam byli tímhle stejným autem 2 roky zpět, konkrétně teda Normandie a Bretaň. Teď jsme dali nakonec to Polsko, Balt. Dnes jsme se vrátili, bylo to super, jen musím ještě utřídit myšlenky a nějaký ty fotky. Projeli jsme to od přes Toruň, Malbork, Viselskou kosu, trojměstí Gdyně, Gdaňsk, Sopoty, Hel, Slowinský národní park, Kolobřeh ...etc. Včera jsme to završili ve Vratislavi. 

 

Počasí bylo docela divoký, oscilovalo od -2 do +22 st. Nejhorší to bylo na Helu, to padal i sníh, k tomu silnej vítr, na procházky nic moc, ale zase slušný zážitky ;-).

 

Kempy jsme nevyužili ani jednou a žádnej problém to nebyl. Poláci v pohodě, jídlo skvělý, skoro celou dobu jsme se cpali rybama na všechny způsoby.

 

Takže jedinej zásek byl hned první den, cca 80km za hranicema, kdy jsme na dost frekventovaný státovce píchli. Provoz jak kráva, tak jsme se radši "odšourali" kousíček dál, kde to šlo dát aspoň trochu bokem. No guma na sra*ky, a k tomu výměna pravýho zadního kola, takže směrem do vozovky. Zážitek. Když jsme to zdárně dorazili, tak otočím klíčema a nic. Tak jsme volali do půjčovny majiteli, ten nás odkázal na asistenční službu. Tam nám nabídli odtah a že na opravu namáme nárok, Další telefonáty sem a tam, na asistenční službě trouba, co nám nakonec ne příliš ochotně přislíbil nekoho poslat (což byla v rámci asistence zaplacená služba). Když dlouho nikdo nejel, tak jsme sami tomu servisákovi volali kde je a on že má sám po cestě problém se svým autem.  Mezitím zastavil místní dědula se starou Mazdou, pick upem a na řetezu nás odtáhl na nějaký odpočívadlo. Nakonec přijel i ten servisák, přes kabely to hned natočil a od tý doby auto jelo jak po másle. Co se stalo, resp. v čem byl problém, nikdo nepobral.

Upraveno uživatelem warann
Odesláno

Jedna korekce k včerejšku, měnilo se kolo do vozovky, tudíž levý zadní.

 

Přidám zatím jen pár mobilovek, lepší foto snad později.

 

Slowinský národní park, aneb Lebské duny, více třeba zde: https://www.kamsevydat.cz/slowinsky-narodni-park/

post-29493-0-29820300-1494846903_thumb.jpg

post-29493-0-56576400-1494846969_thumb.jpg

post-29493-0-89391800-1494846990_thumb.jpg

 

Jedno z mnoha rybářských městeček, zde zrovna spouštěli, resp. spíš tahali, loď na vodu. Na druhý straně právě vytahovali úlovky ze sítí a musím se přiznat, že práce snů to zrovna není. Foto není, moc se na to netvářili.post-29493-0-19124800-1494847131_thumb.jpg

 

Parkování bylo vesměs v pohodě, toto je výjimka potvrzující pravidlo (Gdaňsk) post-29493-0-36140000-1494847162_thumb.jpg

Odesláno

 

Paradni. Obytnak teda nemame, ale sjezdili jsme ve Francii ta mista vsechna (k.rva krome Le Mans, jak se tohle stalo :D) a prepadla me nostalgie.

  • po 2 týdnech...
Odesláno

dotaz na znalce.

Otec si chce poridit obytnak, spani pro 2-3 se sprchou a zachodem a plnou vybavou. Chce to bez vysoke nastavby a dalsich ptakovin tak, aby se s tim vsude vlezl (rozmerem i vahou).  Nejvic se mu libi nejaky Rimor na Fiatu.

Je potreba si na neco davat pozor (technicke provedeni, poddimenzovani atd)? Kde se podivat, co chtit a co je naprd?

Odesláno

dotaz na znalce.

Otec si chce poridit obytnak, spani pro 2-3 se sprchou a zachodem a plnou vybavou. Chce to bez vysoke nastavby a dalsich ptakovin tak, aby se s tim vsude vlezl (rozmerem i vahou).  Nejvic se mu libi nejaky Rimor na Fiatu.

Je potreba si na neco davat pozor (technicke provedeni, poddimenzovani atd)? Kde se podivat, co chtit a co je naprd?

Sorry, z dotazu jsem nepobral zda chce vestavbu nebo polointegrovaný?

Odesláno (upraveno)

Jasně, přiznám se, že to mám nastudovaný bohužel zatím jen akademicky z netu. Vlastní zkušenost s tímhle segmentem moc nemám, na cesty si půjčujeme alkovnu, ale pokud bych chtěl něco vlastního, tak jedině vestvabu.

 

Kamarád to řešil to řešil dost intezivně a má ve výrobě Westfalii Amundsen. Je to pecka, ale cenově docela taky http://www.bluerent.cz/cz/amundsen

 

Říkal nicméně, že proti Pösslu to má výrazně kvalitněljší tu obytbou část. Já bych se ale s Pösslem klidně spojil, docela se mi líbí i ten novej model Campster http://finaso.cz/possl-campster

 

S ohledem na cenu se mi docela líbí i tenhle prcek od Roadcar http://www.hykro.cz/cs/prodej/p1033-roadcar-r-540?

 

Co se týče kvalit těch vestaveb, tak smysl to samozřejmě má, na druhý straně já osobně vidím jako mnohem víc limitující faktor, že to je pořád  jen předělanej Fiat/Citroen etc.

Upraveno uživatelem warann
Odesláno

Kamarád se rozhodl koupit obytné auto. Hotové, větší, má početnější rodinu. Starší a relativně levné. Je automechanik, s opravami si poradí, ale našel si něco na internetu a poprosil mne o konzultaci. Tak jsme vyrazili. Když jsem auto uviděl, měl jsem chuť se otočit. Ale pak jsem začal zvenku koukat po detailech a na to stáří (1991) mi to tak hrozné nepřišlo. A co mne zaujalo, do tohole Tabbertu nemůže nikdy zatéct, celá střecha je z jednoho kusu, obrovská vana vzhuru nohama, přečnívající přes boční stěny. Vytmelení původní,ale ve výborném stavu, to moderní obytka z roku 2008, co stála vedle, na tom byla hůř. No, částečnou renovaci by exteriér snesl, ale nebyla by moc náročná. Vlezli jsme dovnitř. Lehká patina, sem tam škrábanec, chybějící mřížka výdechu topení, odkoplá hrana na jedné ze skříněk, pár prasklin na plastech v koupelně, ale na druhou stranu nové matrace postelí, nové čalounění zadního sezení, osvětlení předělané na LED, nové, moderní sedačky vpředu, u spolujezdce otočná, nové závěsy. A co ta střešní klimatizace? Taková se tehdy také nedělala. A lednice, trojkombinace Dometic? Také nová, jen ty dírky po ovládání původní mohli lépe zakrýt. Všechna okna a roletky funkční, jejich těsnění vzorně udržované. Nábytek je z masivu, sice lehká patina, ale pozoruhodně zachovalý. Vše funkční, aretace, vzpěry, pojistná tlačítka. A hlavně SPOUSTA místa! Interiér je řešen ne úplně tradičně, ale perfektně a avizovaných 6 lidí na spaní i na jízdu není nereálné, i když osobně bych to teda nedělal. Ale pro pár s dětmi I-D-E-Á-L-N-Í! Auto jsme nastartovali. Chytlo hned, motor šel čistě, chtěly by udělat vstřiky, ale u téhle legendy, Peugeotu J5 , 2,5 TD, je to o směšných částkách. Počáteční skepse ustupovala, nebylo zdaleka rozhodnuto, ale začínalo být jasné, že auto má sice patinu, ale bylo s láskou udržované a v poslední době do něj bylo nemálo investováno, zvenku mj. nová markýza a zadní nosič s držákem kol a box Fiamma. Když jsem připočetl lednici, matrace, čalounění, sedadla a servis (náplně, rozvody, brzdy, tlumiče), začínalo to dávat smysl. Poslední věc - funkčnost nástavby. Auto jsme píchli na elektřinu a začali vše oživovat. Klima na střeše - paráda, jede! Topení se dvěma okruhy rozfuku - funguje. Voda a bojler - teče a dokonce teplá. Á, chybka, sprcha neteče, ale důvod jsme zjistili, celkem maličkost. Auto má dvě baterky, obě fungují a vše na centrálním ovládacím panelu také. Lednice - lední. Sporák se 3 hořáky - sporákuje. plnění a vypouštění vody i WC, funkční, pěkné, udržované. Takže všechno vydrbat, zahodit nějaké blbosti, dát si tam svoje, vybavit kuchyň a kamarád může vyrazit. No, vlastně při startování zazlobila spínačka a bočnídveře do nástavby měly horší těsnění. Ale když jsme s prohlídkou pokročili až do garáže pod postelí, mimochodem vytápěné, našli jsme jak novou spínačku, tak těsnění. A taky kliku k markýze, kterou jsme hned vyzkoušeli, ale je rok stará a nebyla snad nikdy použitá, co říci...

Auto kamarád nakonec koupil a já zíral, jak s ním ten motor cvičí. Uvnitř jsme našli asi 4 zdroje nepříjemných rezonancí, ale všechny jednoduše odstranitelné. 

Tím celým jsem chtěl říct, že zavrhovat paušálně stará auta jako "100% zateklá a plesnivá" je blbost. Já bych se na tohle auto nejdřív ani nepodíval, ale pak jsem si vzpomněl, že v zahraničí jich jezdí spousta. Tak jsme mu dali šanci, strávili u něj pár hodin a nakonec se ukázalo, že je celkem pěkné, výborně funkční, interiér skvěle vymyšlený a s parádní retro atmosférou. A navíc, nábytek je ze staré škola - bytelný, masivní, nikde nevrže, prostě kvalita, která se už dnes nevidí.   

post-3283-0-38847200-1495709221_thumb.jpg

post-3283-0-45060900-1495709227_thumb.jpg

post-3283-0-41353700-1495709234_thumb.jpg

post-3283-0-25286100-1495709242_thumb.jpg

post-3283-0-55879500-1495709252_thumb.jpg

Odesláno

Já jsem také za, ale nedejbože, aby si toto přečetl někdo z mladých namachrovaných šíbrů zde na fóru...

Odesláno

Frostie - ale tak to si nemyslím. Kamarád by si mohl dovolit koupit nové auto, ale:

1. chtějí to s rodinou zkusit, ale neví, jestli je to bude bavit

2. má 2 malé děti, devastační komando, které utrhne, ulomí a poškrábe cokoliv. Tak ať raději ničí něco staršího a levného, starý nábytek je navíc odolnější a opravitelnější.

3. Kamarád je veteránista a jak říká, má starý káry, interiéry, prostě cokoliv retro, rád. A kupodivu i jeho rodina.

4. Je i mechanik, autoklempíř, autoelektrikář - není závada, co by ho na cestách zastavila, naopak, nové auto by ho nudilo, ve starém se rád hrabe a když nic jiného, postupně vylepšuje a vrací do perfektního stavu.

5. Podmínka byla prostor pro 2 dospělé a 3 děti. A tohle auto poskytuje na 6,5 metrech délky fakt neskutečný prostor a navíc skvěle vyřešený. Spousta podlahové plochy, široká ulička a třeba koupelnová část, až včera večer nám úplně došlo, jak je geniální, ale o tom příště.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...