Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Hodinky nablýskané, motorka v bordelu. Ale tak já vždycky spíš jezdil než leštil. 🙂 Tak ať to jezdí, ahoj. 🙋🏼‍♂️ 

IMG_6601.jpeg

  • Dát hlas 1
Odesláno

Scrambler měl nic moc pneu, navíc s ploškou, takže jsem se rozhodl přezout. A jako správnej motorkář jsem dospěl k názoru, že bych to měl udělat sám. Hlavně proto, že se strojem navážu lepší vztah. A taky proto, že nejbližší motopneuservis je cca 80 kilometrů daleko.

Studium postupů na YouTube, pročítání fór a vypůjčenej vercajk. Že to nepůjde úplně hladce, jsem tušil. Ale že z toho bude téměř dvouhodinový kardio se stress levelem 1000, to zase ne.

Časy pořízení fotek - 18:50, 20:30 a 22:15 - hovoří za vše. Svlíkání a nazouvání gumy zabralo skoro 1,5 hodiny. Z toho jsem minimálně 10 minut ověřoval správné usazení směrovýho dezénu. 

Snahy nepodrápat ráfek jsem vzdal po prvních půlhodině, protože bych to zouval nejspíš ještě teď. Nakonec to není tak strašný a dá se tomu říkat patina.

Následně jsem půl hodiny zápasil s reinstalací kola na kyvku, abych si vzteky bez sebe vzpomněl, že vedle mě stojí doposud nepoužitá vyvažovačka. Balancování kola trvalo překvapivě téměř 30 minut. 

Zcela nečekaně se mi poté povedlo kolo dostat zpátky na osu během 5 minut. Doteď nechápu jak. Cvaknutí momenťáku na 110 Nm. udělalo za celým snažením hezkou tečku.

Pojďme si říct, že jako gumař bych se aktuálně neuživil 😁.
Přední budu dělat zejtra. Zjistil jsem, že nemám patřičnej bit na ráčnu. A taky mě bolí záda.

g1850.jpg

g2030.jpg

g2215.jpg

  • Haha 5
  • Dát hlas 5
Odesláno
před 9 hodinami, KFL napsal:

Scrambler měl nic moc pneu, navíc s ploškou, takže jsem se rozhodl přezout. A jako správnej motorkář jsem dospěl k názoru, že bych to měl udělat sám. Hlavně proto, že se strojem navážu lepší vztah. A taky proto, že nejbližší motopneuservis je cca 80 kilometrů daleko.

Studium postupů na YouTube, pročítání fór a vypůjčenej vercajk. Že to nepůjde úplně hladce, jsem tušil. Ale že z toho bude téměř dvouhodinový kardio se stress levelem 1000, to zase ne.

Časy pořízení fotek - 18:50, 20:30 a 22:15 - hovoří za vše. Svlíkání a nazouvání gumy zabralo skoro 1,5 hodiny. Z toho jsem minimálně 10 minut ověřoval správné usazení směrovýho dezénu. 

Snahy nepodrápat ráfek jsem vzdal po prvních půlhodině, protože bych to zouval nejspíš ještě teď. Nakonec to není tak strašný a dá se tomu říkat patina.

Následně jsem půl hodiny zápasil s reinstalací kola na kyvku, abych si vzteky bez sebe vzpomněl, že vedle mě stojí doposud nepoužitá vyvažovačka. Balancování kola trvalo překvapivě téměř 30 minut. 

Zcela nečekaně se mi poté povedlo kolo dostat zpátky na osu během 5 minut. Doteď nechápu jak. Cvaknutí momenťáku na 110 Nm. udělalo za celým snažením hezkou tečku.

Pojďme si říct, že jako gumař bych se aktuálně neuživil 😁.
Přední budu dělat zejtra. Zjistil jsem, že nemám patřičnej bit na ráčnu. A taky mě bolí záda.

 

 

 

Bože Ty jsi magor 😆 

P.S. dej vědět, až zas budeš prodávat M5ku, novou hračku už evidentně máš 😉

Odesláno
Bože Ty jsi magor  
P.S. dej vědět, až zas budeš prodávat M5ku, novou hračku už evidentně máš 

Proc magor? Prej je to naprosto bezny, ze si lidi delaj gumy sami. Tak jsem se to chtel naucit .
Odesláno
41 minutes ago, YPO said:

No jo, ale tys na tom ujel 536km. To se ještě nemění Karle, ani s ploškou.

Původní gumy maj najeto 8500 km, takže by šly stejně do kopru příští rok nejdýl :).

Odesláno
před 16 hodinami, KFL napsal:

Scrambler měl nic moc pneu, navíc s ploškou, takže jsem se rozhodl přezout. A jako správnej motorkář jsem dospěl k názoru, že bych to měl udělat sám. Hlavně proto, že se strojem navážu lepší vztah. A taky proto, že nejbližší motopneuservis je cca 80 kilometrů daleko.

Studium postupů na YouTube, pročítání fór a vypůjčenej vercajk. Že to nepůjde úplně hladce, jsem tušil. Ale že z toho bude téměř dvouhodinový kardio se stress levelem 1000, to zase ne.

Časy pořízení fotek - 18:50, 20:30 a 22:15 - hovoří za vše. Svlíkání a nazouvání gumy zabralo skoro 1,5 hodiny. Z toho jsem minimálně 10 minut ověřoval správné usazení směrovýho dezénu. 

Snahy nepodrápat ráfek jsem vzdal po prvních půlhodině, protože bych to zouval nejspíš ještě teď. Nakonec to není tak strašný a dá se tomu říkat patina.

Následně jsem půl hodiny zápasil s reinstalací kola na kyvku, abych si vzteky bez sebe vzpomněl, že vedle mě stojí doposud nepoužitá vyvažovačka. Balancování kola trvalo překvapivě téměř 30 minut. 

Zcela nečekaně se mi poté povedlo kolo dostat zpátky na osu během 5 minut. Doteď nechápu jak. Cvaknutí momenťáku na 110 Nm. udělalo za celým snažením hezkou tečku.

Pojďme si říct, že jako gumař bych se aktuálně neuživil 😁.
Přední budu dělat zejtra. Zjistil jsem, že nemám patřičnej bit na ráčnu. A taky mě bolí záda.

Pěkně jsi se do toho opřel 👍 jen tak dál.

Já používám zouvačku Proworks a zatím spokojenost. Základ je dobře mazat :default_biggrin: ...lehce máznu i gumu kterou z ráfku sundavám. Ještě pokud s přezouváním moc nespěcháš, nech novou gumu (i kolo se starou/sjetou pneu) na sluníčku prohřát klidně 1-2h. Teď přes léto je to sakra pomocník když nemáš nahříváky.

Pokud řešíš přezutí jednou za sezónu nemá cenu se s tím takto drbat. Většina pneuservisů dělá i motopneu jen se jim do toho moc nechce (nemaji stojany na moto atd.) ale když dovezeš už sundaná kola tak s tím nemají problém. Pokud jsi od Telče tak máš asi nejblíže Třebíč viz. odkaz níže.

U předního kola pozor na utahovací momenty šroubů co drží osu. Jsou tam celkem malé a spousta lidi to přetahuje a pak hrozí prasknutí. Po dotažení na moment udělám čáru paintmarkrem abych viděl že se šrouby nepovolují.

Pak dej vědět jak to dopadlo :cheers:

Motoshop Rimoto s.r.o. Třebíč

DSC08776.JPG

DSC08777.JPG

Odesláno
3 hours ago, Roland Sands said:

Pěkně jsi se do toho opřel 👍 jen tak dál.

Já používám zouvačku Proworks a zatím spokojenost. Základ je dobře mazat :default_biggrin: ...lehce máznu i gumu kterou z ráfku sundavám. Ještě pokud s přezouváním moc nespěcháš, nech novou gumu (i kolo se starou/sjetou pneu) na sluníčku prohřát klidně 1-2h. Teď přes léto je to sakra pomocník když nemáš nahříváky.

Pokud řešíš přezutí jednou za sezónu nemá cenu se s tím takto drbat. Většina pneuservisů dělá i motopneu jen se jim do toho moc nechce (nemaji stojany na moto atd.) ale když dovezeš už sundaná kola tak s tím nemají problém. Pokud jsi od Telče tak máš asi nejblíže Třebíč viz. odkaz níže.

U předního kola pozor na utahovací momenty šroubů co drží osu. Jsou tam celkem malé a spousta lidi to přetahuje a pak hrozí prasknutí. Po dotažení na moment udělám čáru paintmarkrem abych viděl že se šrouby nepovolují.

Pak dej vědět jak to dopadlo :cheers:

Motoshop Rimoto s.r.o. Třebíč

Díky :), ty čárky jsou dobrej nápad. Ad mazání - ano, já mazal jen při nazouvání, protože se mi jinak smekaly páky. A základem je jistá zkušenost. Včera jsem se s tim crcal, měl strach za to vzít (viděl jsem v hlavě rozervanou gumu a zlomenej ráfek atd.), všechno 100x kontroloval...

Dneska jsem dodělal přední (jenom hodina od povolení šroubu až po shození ze stojanu, včetně vyvážení) a už to šlo líp. Šrouby dotažený samozřejmě na moment dle specifikace výrobce (teda +1 Nm pro pocit).

Kromě toho dneska dorazil i Zard, takže šel taky rovnou na stroj. Zkušebních 50 km proběhlo v pořádku. Brzdí to, jede to, nehází to, zatáčí a kravál slušnej. Mám radost! :) 

image.png

  • Like 5
  • Díky 1
  • Dát hlas 2
Odesláno

Tož ten Triumph je fakt krasavec. Pánové, když už se řeší pneu, tak bych si rovnou přišel pro radu. Loni na konci sezóny jsem dal na moto nové pneu. Motorku jsem projel a vše bylo ok. Přes zimu, vlastně vždy, mi motorka stojí na stojanech. Letos, když jsem se vracel z okruhu v Písku, jsem na dálnici mezi Brnem a Ostravou zaregistroval celkem silné vibrace do řídítek. Přisuzoval jsem to faktu, že tyto vibrace tam byly vždy, jen jsme si jich nevšiml. Ale při dlouhé cestě rovně jsem je začal registrovat. 

Po určité dedukci jsme došel k závěru, že mám špatně vyvážené přední kolo. Kolo jsme sundal, pootočil plášť a nechal znovu vyvážit. Ale motorka vibruje dál. přešel jsem tedy na zadní kolo, proběhla kontrola vyvážení a to je ok. Jinak nasadit zpět zadní kolo, je zkouška hodna tibetského mnicha. Po mnoha různých zásazích (kontrola krku řízení, kontrola brzdových destiček a kotoučů, vyosení zadního kola...) jsem si chtěl změřit, zda nemám vajco na předním kole a pomocí křídy jsem si při roztočeném předním kole označil pneu, kde mi háže nahoru a dolu. Neumím to změřit, ale může to být tak 1 mm. Zabírá to tak 1/3 obvodu kola. Řešením bude asi nová guma, ale otázka zní, může se toto stát cca po 2000 ujetých km? Je možné, že to tak bylo od nové pneu jen jsem si toho nevšiml, ale tomu se mi nechce věřit...

Odesláno

Nebyl jsi na tom okruhu "tvrdej" na brzdách? Typoval bych plošku na pneu z drsnějšího zacházení :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odesláno

Ja dne takto, o chvilu ma caka cesta popod Sulovske skaly a obed v Cicmanoch.

17c0c89d008f17567d069aeb6b8dbc40.jpg
a2c79c676ca4ead9b5d3e61007aa8c78.jpg

  • Like 1
Odesláno
V 6. 8. 2025 v 23:04, KFL napsal:

Scrambler měl nic moc pneu, navíc s ploškou, takže jsem se rozhodl přezout. A jako správnej motorkář jsem dospěl k názoru, že bych to měl udělat sám. Hlavně proto, že se strojem navážu lepší vztah. A taky proto, že nejbližší motopneuservis je cca 80 kilometrů daleko.

Studium postupů na YouTube, pročítání fór a vypůjčenej vercajk. Že to nepůjde úplně hladce, jsem tušil. Ale že z toho bude téměř dvouhodinový kardio se stress levelem 1000, to zase ne.

Časy pořízení fotek - 18:50, 20:30 a 22:15 - hovoří za vše. Svlíkání a nazouvání gumy zabralo skoro 1,5 hodiny. Z toho jsem minimálně 10 minut ověřoval správné usazení směrovýho dezénu. 

Snahy nepodrápat ráfek jsem vzdal po prvních půlhodině, protože bych to zouval nejspíš ještě teď. Nakonec to není tak strašný a dá se tomu říkat patina.

Následně jsem půl hodiny zápasil s reinstalací kola na kyvku, abych si vzteky bez sebe vzpomněl, že vedle mě stojí doposud nepoužitá vyvažovačka. Balancování kola trvalo překvapivě téměř 30 minut. 

Zcela nečekaně se mi poté povedlo kolo dostat zpátky na osu během 5 minut. Doteď nechápu jak. Cvaknutí momenťáku na 110 Nm. udělalo za celým snažením hezkou tečku.

Pojďme si říct, že jako gumař bych se aktuálně neuživil 😁.
Přední budu dělat zejtra. Zjistil jsem, že nemám patřičnej bit na ráčnu. A taky mě bolí záda.

g1850.jpg

g2030.jpg

g2215.jpg

Viem ako sa citis ja som zatial dva krat zvladol sam prezut Bandita, mam na to taky tentononc z Ebay nieco podobne ako v prispevku vyssie, len to moje je strieborne ale funkcia +/- rovnaka.

 

Paradoxne mi ovela vic nez Bandit dal zabrat pokus o prezutie maleho PCX125. Predne som teda nakoniec nejak vybojoval, aj ked tej novej gume sa tam teda vobec nechcelo a kozmetika rafku trochu utrpela :D.... No a zadne som sam nedokazal vobec dat dolu z masiny, na YT videach do toho elegantne klepnu dva krat kladivom a maju to dole, ale ja som to musel dat potupne do AutoJarov, vraj na to existuje nejaky origo Honda stahovak.

  • Haha 1
Odesláno

Slovinsko...pecka výlet! Zpočátku přes Rakousko dost sračky, ale...zbytek cesty to bohatě vynahradil :) První moře na mašině, první přejezd Alp a strachy prosraný slipy...ale jako celek - boží. 2000 km, 6 dní.ca1c0106-4e01-491a-8151-062b95271eb0.thumb.JPG.8c25d74e890edc9805b7d8eb2af6b8b3.JPG1eb2432a-e2cc-4bd9-b08e-93fdb57fe75d.thumb.JPG.b89afd01d607213b10dc0151b1c7475e.JPG

a7baefd3-bd94-4eaf-b88c-7cd10272dede.jpg

  • Like 3

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...