Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
Před hodinou, 2leon napsal:

ARMEX ENERGY aktualizoval nabídku elektřiny pro nové zákazníky, ceny silové elektřiny jsou nyní o 80 až 150 korun nižší, proti únorovému ceníku. Březnová nabídka ceníků, které jsou určeny k online sjednání, zůstala nezměněna, rovněž beze změn jsou nabídky plynu.

Uplynulý týden obchodník přišel s další novinkou s názvem ELEKTROMOBILITA. Jak již název napovídá, tarif je určen pro dobíjení elektromobilů. Jedná se o nejlevnější nabídku na trhu s cenou 2 290 Kč/MWh, jak v nízkém, tak ve vysokém tarifu. Zde ovšem nabídka nekončí, obchodník mimo dodávky proudu nabízí ještě zvýhodněný nákup elektromobilu Hyundai se slevou až 200 tis. Kč, dobíjecí kabel a slevu na nabíječku. Tato nabídka je určena nejen pro domácnosti, ale také pro firmy.

Predpokladam, ze ceny jsou bez DPH a distribuce a vsech dalsich poplatku.

  • po 2 týdnech...
Odesláno

@Lukyn77 já jezdím 60% město a 30% okresky a corolla combi mi maximálně vyhovuje, automat, nízká spotřeba kolem 4l, rodinu sbalím. A když potřebuji výkon, tak mi ten dvoulitr stačí. Je fakt, že vzadu sedí jen děcka a hluk na dálnici je aspoň vypne 😂 jen pozor na fakt krátké cesty v zimě, už jsem měnil 12V baterku, protože v prodejně ji nechali v zimě úplně vybít a do roka šla do kopru.

Odesláno

Jo jo, ta prťavá "bootovací" baterka (bez ní nenastartuje palubní počítač) je opravdu k prdu - stačí 3-4 týdny nejezdit a celej vymakanej toyotí hybrid je nahranej. Nejdebilnější je že firmware s touhle eventualitou snad vůbec nepočítá, takže po nakopnutí powerbankou, zavření haubny a prvním přibrzdění nebo delším sundání nohy z plynu si ten sčot naprosto vklidu vypne motor (a tím i alternátor co ho v případě slabé 12V baterky krmí) - a resuscitační proces se bez ohledu na plně nabitou trakční baterku může vesele opakovat :censored:

Odesláno

Nevím, moje zkušenost, po oživení mi to při jízdě fungovalo normálně. O špatném stavu baterie to napíše, než zdechne... Měním ji častěji, Webasto zapínam často, cca 2-3 roky....

Odesláno

Nejhorší, že i když jsem ji opakovaně nahazoval powerbankou, tak v servisu vám naměří normální hodnoty na baterce a na zaruku to vyměnit nechtěli. Když jsem tam byl potřetí za 10 dnů, tak mi to konečně "naměřili" tak, že výměna prošla na záruku. U Ayga vím že byla svolávací akce a měnili to preventivně. 

Odesláno

Já to mám mimo záruku, trn interval výměny není sláva, ale jak píše Radek, je to prcek a naštěstí stojí relativně málo...

Odesláno

Zítra jedu do Wroclawi a už jsem si našel, že na dálnici u Opole je IONTY, což je dobře, tak snad to bude fungovat.

Obecně, má někdo nějakou zkušenost z Polska, nějaké rady a tipy?

Odesláno
On 9/27/2025 at 9:42 PM, Radek124 said:

Jo jo, ta prťavá "bootovací" baterka (bez ní nenastartuje palubní počítač) je opravdu k prdu - stačí 3-4 týdny nejezdit a celej vymakanej toyotí hybrid je nahranej. Nejdebilnější je že firmware s touhle eventualitou snad vůbec nepočítá, takže po nakopnutí powerbankou, zavření haubny a prvním přibrzdění nebo delším sundání nohy z plynu si ten sčot naprosto vklidu vypne motor (a tím i alternátor co ho v případě slabé 12V baterky krmí) - a resuscitační proces se bez ohledu na plně nabitou trakční baterku může vesele opakovat :censored:

asi ta to nepotesi :), ale na dvore mam RX450h z roku 2013 a 200tis km, v zivote nenocoval v garazi, bezne stoji aj dva tyzdne (ale len v lete) bez pohybu a ma to oem Panasonic 12V akumulator z prvovyroby.. 13ty rok!. Je to pre mna zazrak ale funguje to bez problemov, aj ked je pravda ze uz minulu zimu som mal nachystanu nahradu pre pripad ze uz ten 12V akumulator umre. Ale asi to bude fakt made in japan :)

  • Dát hlas 1
Odesláno
před 8 hodinami, instant napsal:

asi ta to nepotesi :), ale na dvore mam RX450h z roku 2013 a 200tis km, v zivote nenocoval v garazi, bezne stoji aj dva tyzdne (ale len v lete) bez pohybu a ma to oem Panasonic 12V akumulator z prvovyroby.. 13ty rok!. Je to pre mna zazrak ale funguje to bez problemov, aj ked je pravda ze uz minulu zimu som mal nachystanu nahradu pre pripad ze uz ten 12V akumulator umre. Ale asi to bude fakt made in japan :)

Vidím to na první dobrou:  RX450h z roku 2013

Odesláno

Ono už je to samozřejmě dávno vyřešené (origo baterce už taky bylo kolem 10 let a to nahození bylo za účelem dojetí pro novou) a mixér drahé mixuje jak má, v zimě i v létě. Akorát mě tehdy opravdu zarazilo, že nikoho z vývojářů HSD nenapadlo takovou banalitu jako "polomrtvá baterka" zohlednit v řízení start/stop, protože nechat tímhle způsobem chcípnout fungující hybrid někde v křižovatce nebo na přejezdu by jednomu opravdu mohlo zkazit den :skull:

Odesláno

Zastavil jsem se v Hyundaii a poprosil jsem o nějaký přehled a cca ceny servisu, s tím , že chci Kona electric stáří cca 3 roky. Pán mě hned uvedl do reality : "to víte, lidi si to koupí, aby ušetřili a ono to tak úplně není", odkázal mě na hodinovou sazbu kde na Ev začínala 2kou (cca 2400) a ostatní 1čkou (cca 1700, kde byly ihned slevy). "mechanici musí mít tu padesátku (bohužel jsem mu opoměl říct, že ta už neplatí) a ceny servisních prohlídek tak 5-10 tis 🤔🫣 to mě trochu překvapilo. Asi sloníka prodat nechtěl...😀. Samozřejmě jde jezdit jinam, ale není záruka. Nějak mě ten "levný" servis nepřesvědčil...

Odesláno

Je to taková ceska cesta... ono tam realne neni potreba vubec nic dělat, ale dáme tam teda nějaký interval a napalime sazbu na hodinu. Domansky na cernaku mel tuším hodinovou na ev 4.700 (snad si to pamatuju správně, byl jsem tam se spalovakem jednou a naposledy, úplná banda kokotu, takze me to vlastně ani nepřekvapuje, ze se s tim snaží takhle vymrdat).

Bohužel na tomhle to bude jeste nejakou dobu hrozně trpět. Třeba škodovka živí v Česku přes 200 autorizovaných servisů, kdyz začínal enyaq uplne všichni si zadali o podporu na servis ev. Realne se to nemuze uživit, ani kdyby jezdili na baterky uplne všichni.

Odesláno (upraveno)

@DavidLCChápu že zevnitř to taková hrůza být nemusí (zvyknout se dá i na šibenici, stačí pár minut houpat nohama) - ale jako někdo kdo se za podobnýma rozkysllýma nepodarkama (dtto bzučící i3 na kolečkách z motorky) občas musí táhnout v kolonách jsem vlastně rád, že díky antireklamě od toho pána a nenažranosti servisů (naplánovaná ziskovost á la vodárny - začnete šetřit=zdražíme) bude na cestách aspoň o jednu z těch ohyzdností míň :speak_cool:

PS, Ať to nevyzní jako iracionální výkřik odpůrce EV: nezkoumal jsem jak je to jinde, klidně mě opravte ale kolega s Teslou byl celkem překvapený že na nové Y dostal záruku jak na elektroniku - žádná buzerace s kurvítkama a povinnýma krvavě drahýma garančkama, prostě přímo z auta zavoláte když se něco pokazí a v případě svolávačky Vás stejnou cestou kontaktujeme sami. Servisy se holt místo pakování na spotřebáku (vyměníme olej za 10, zrezlé brzdy za 20 a olbřímí SUV gumy za 40?) budou muset zase naučit vydělávat na reálné práci - třeba na klempířině a lakýrničině, protože ťukance tady budou pořád.

Upraveno uživatelem Radek124
  • Like 1
  • Dát hlas 1
Odesláno
před 2 hodinami, Maro napsal:

Je to taková ceska cesta... ono tam realne neni potreba vubec nic dělat, ale dáme tam teda nějaký interval a napalime sazbu na hodinu. Domansky na cernaku mel tuším hodinovou na ev 4.700 (snad si to pamatuju správně, byl jsem tam se spalovakem jednou a naposledy, úplná banda kokotu, takze me to vlastně ani nepřekvapuje, ze se s tim snaží takhle 

Mě to takhle vyznělo...

Odesláno

V KIA vymysleli, jak na tom pořádně rejžovat, tak zavedli nutnou výměnu chladící kapaliny po 45000 km za 12-15 tis. a hodinovou sazbu 2500,- Kč. Lidi co tam jezdili díky nájezdu každý rok, tak zjistili, jak s nimi KIA krásně vyjebala. Tedy není to jen česká cesta, je to asijská cesta včetně předražených náhradních dílů apod. Za mě už Korejce nikdy.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...