ATOM Odesláno 30. listopadu Nahlásit Odesláno 30. listopadu před 15 hodinami, Maro napsal: No předpokládám, ze u MHEV Outlanderu ktery ma Safi se doctes spotrebu 2l, ktere se ani zdaleka nebude blizit, a spotreba oleje na úrovni 1l na 1000km ma každé auto jako "normální" v manuálu, takze těžko by ti to vyreklamovali. Nemluvě o tom, ze u japoncu si u takove spotřeby oleje muzes gratulovat. Navod k obsluze ctes, az si auto koupis. Myslim, ze nemuze slouzit jako nejake kryti vyrobce.
ATOM Odesláno 30. listopadu Nahlásit Odesláno 30. listopadu před 21 hodinami, African napsal: Vím že auto není tvoje, ale jako majitel bych to reklamoval...deklarovat 600km, ujet maximálně 400km jedocela drsný podvod na řidiče, něco jako uvádět když ti fungl nové auto papá hodně oleje je všechno v naprostém pořádku. Jinak mě potěšil tento článek pokud je pravdivý, už nevím čemu věřit... každopádně ten nový bezemisní termín 2050 bych viděl mnohem reálnější https://www.autojournal.cz/evropa-radi-zpatecku-zivot-spalovacich-motoru-se-protahuje-o-15-let/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1565651&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box Vypada to jako klamani zakaznika. My to tak berem, jenze ono to tak bohuzel neni. Udavany dojezd se tyka laboratornich podminek WLTP, ktere v realu nemuzes mit. Narozdil od spalovaku, ktery treba na emise musi projit nejen WLTP, ale i RDE (Real driving emissions), u EV v podstate neexistuje nejaky ekvivalet RDE co se dojezdu u EV tyce. Bohuzel... 1
ATOM Odesláno 30. listopadu Nahlásit Odesláno 30. listopadu před 53 minutami, JR_2010 napsal: A co Vás na těch olejích tak irituje? Prostě jsou ty nový motory konstruovaný tak, aby měly co nejmenší spotřebu paliva, protože z toho se počítají emise = odvody výpalnýho, tak se řeší i různý ztráty třením, daní je pak ta spotřeba oleje, s kterou se prostě počítá. Většinou je to cca litr na 10000 km, ale střelci a nebo naopak poskakovači můžou mít tu spotřebu posunutou. Rozumím tomu, že v minulosti spotřeba oleje indikovala poškození motoru, ale dneska to tak úplně neplatí. Je to tak. Diky tomu ze jsou bezpolpelne, nepopravi katalyzator, DPF, GPF tak rychle. Nicmene porad ten olej spalujes a karbonove usady nejsou pro motor dobre. Na druhou stranu, nikomu nebrani si motor jednou za 100tkm nechat vycistit.
Josef01 Odesláno 2. prosince Nahlásit Odesláno 2. prosince V 30. 11. 2025 v 9:26, ATOM napsal: Vypada to jako klamani zakaznika. My to tak berem, jenze ono to tak bohuzel neni. Udavany dojezd se tyka laboratornich podminek WLTP, ktere v realu nemuzes mit. Narozdil od spalovaku, ktery treba na emise musi projit nejen WLTP, ale i RDE (Real driving emissions), u EV v podstate neexistuje nejaky ekvivalet RDE co se dojezdu u EV tyce. Bohuzel... Jak se tady již někdo zmiňoval, všechny PHEV mají spotřebu kolem 2 l definovanou výrobcem, což je stejný nesmysl jako údaj WLTP. Americká norma EPA je podstatně pravdivější. Lépe to mají zpracované tyto stránky, které udávají spotřebu v EVDB, která je celkem reálná https://ev-database.org/
ATOM Odesláno 2. prosince Nahlásit Odesláno 2. prosince před 8 minutami, Josef01 napsal: Jak se tady již někdo zmiňoval, všechny PHEV mají spotřebu kolem 2 l definovanou výrobcem, což je stejný nesmysl jako údaj WLTP. Americká norma EPA je podstatně pravdivější. Lépe to mají zpracované tyto stránky, které udávají spotřebu v EVDB, která je celkem reálná https://ev-database.org/ Pravdivejsi bude, protoze je o neco prisnejsi. Nicmene porad je to laboratorni test na valcove zkusebne, stejne jako WLTP v EU. Uz davno mela existovat merici metodika dojezdu pro EV v realnych podminkach. Takhle je to opravdu jen ojeb na lidi. Kdyz se vratim ke spalovaku...v COC listu mam uvedeny hodnoty spotreby paliva dle WLTP. Bez problemu jezdim se spotrebou mnohem nizsi a dojezdem delsim to v zime topim a v lete chladim.
Josef01 Odesláno 2. prosince Nahlásit Odesláno 2. prosince (upraveno) Když se nad tím zamyslíš, zjistíš, že reálné podmínky nejsou možné, pro testování všech aut, protože ty venkovní podmínky nikdy nemohou být stejné. Všem řidičům kteří řídí EV auta dlouhodobě, tak je jasné, že spotřeba v létě- zimě je rozdíl 30%. V tom odkazu na databázi aut je celkem rozumně zpracovaná metodika měření, a ty dojezdy vycházejí reálné. Upraveno 2. prosince uživatelem Josef01
ATOM Odesláno 2. prosince Nahlásit Odesláno 2. prosince (upraveno) @Josef01 jasny, urcite je to objektivnejsi mereni a mnohem bliz realite. Proble je, ze kdyz jde zakaznik do šourůmu nadsene pro EV, tohle tam na plakatech nevisi. Upraveno 2. prosince uživatelem ATOM
Maro Odesláno 2. prosince Nahlásit Odesláno 2. prosince (upraveno) Jak jsem tady kdysi psal, nemel jsem po Norskych fjordech problém jezdit za WLTP s Q5etronem. Ono to je v podstate nakonec jedno, proste si musis upravit očekávání podle toho, kde a jezdíš, s i30 mam wltp 5.0 a dlouhodobou měřenou 6.8 to je 36% rozdíl a nemam pocit ze me oklamali. Edit: ten bych mozna mel, kdybych ho koupil podle zdejší rady nekoho nejmenovaného, ze to je auto za 400 ktere ujede 1000 km na nádrž a jeho provoz vyjde levněji než ev. Nedívám se žádným konkrétním směrem;-) Upraveno 2. prosince uživatelem Maro
ATOM Odesláno 2. prosince Nahlásit Odesláno 2. prosince před 42 minutami, Maro napsal: Jak jsem tady kdysi psal, nemel jsem po Norskych fjordech problém jezdit za WLTP s Q5etronem. Ono to je v podstate nakonec jedno, proste si musis upravit očekávání podle toho, kde a jezdíš, s i30 mam wltp 5.0 a dlouhodobou měřenou 6.8 to je 36% rozdíl a nemam pocit ze me oklamali. Edit: ten bych mozna mel, kdybych ho koupil podle zdejší rady nekoho nejmenovaného, ze to je auto za 400 ktere ujede 1000 km na nádrž a jeho provoz vyjde levněji než ev. Nedívám se žádným konkrétním směrem;-) Oklamali by te, kdyby toho auto nebylo schopno dosahnout. Coz si nemyslim. Ze jezdis za vic je jiny pribeh.
Maro Odesláno 2. prosince Nahlásit Odesláno 2. prosince Tak tím pádem se ale muzeme shodnout, ze WLTP je relevantní metrika, a tohle je bullshit V 30. 11. 2025 v 8:26, ATOM napsal: Vypada to jako klamani zakaznika. My to tak berem, jenze ono to tak bohuzel neni. Udavany dojezd se tyka laboratornich podminek WLTP, ktere v realu nemuzes mit. Narozdil od spalovaku, ktery treba na emise musi projit nejen WLTP, ale i RDE (Real driving emissions), u EV v podstate neexistuje nejaky ekvivalet RDE co se dojezdu u EV tyce. Bohuzel...
ATOM Odesláno 2. prosince Nahlásit Odesláno 2. prosince Tak nevim, mozna jsme se nepochopili. WLTP je v prve rade oficialni. Jak moc je relevantni, necht si kazdy vyhodnoti sam. V pripade spalovacich motoru, kdy plati WLTP+RDE je mnohem relevantnejsi, nez WLTP u EV, u ktereho oproti WLTP muze klesnout dojezd az o 30% pri teplotach pod bodem mrazu. Vubec si nemyslim, ze by WLTP byl nesmysl, ale jeho vypovidaci hodnota je u spalovacich motoru diky RDE podstatne vyssi, nez u EV.
Traveller Odesláno 3. prosince Nahlásit Odesláno 3. prosince Ahojte, zvažuji Lexus nx 450h. Má někdo? Nějaké postřehy, na co si dát pozor? Mnou vyhlídnutý kousek má 2 roky.
geometr Odesláno 3. prosince Nahlásit Odesláno 3. prosince V 2. 12. 2025 v 10:28, Josef01 napsal: Když se nad tím zamyslíš, zjistíš, že reálné podmínky nejsou možné, pro testování všech aut, protože ty venkovní podmínky nikdy nemohou být stejné. Všem řidičům kteří řídí EV auta dlouhodobě, tak je jasné, že spotřeba v létě- zimě je rozdíl 30%. V tom odkazu na databázi aut je celkem rozumně zpracovaná metodika měření, a ty dojezdy vycházejí reálné. Myslím si, že ty auta jsou schopný dneska posílat výrobci hromadu informací. A výrobce by pak mohl korigovat udávanou spotřebu, aby se přiblížila reálné. Prostě nějaký koeficient mezi laboratoří a reálnými daty z provozu. Na tom ale asi moc zájem mít nebude, co...
EpsteinBarr Odesláno 3. prosince Nahlásit Odesláno 3. prosince před 33 minutami, Traveller napsal: Ahojte, zvažuji Lexus nx 450h. Má někdo? Nějaké postřehy, na co si dát pozor? Mnou vyhlídnutý kousek má 2 roky. @ivan_989 Ak si to dobre pamätam. 1
Josef01 Odesláno 4. prosince Nahlásit Odesláno 4. prosince před 16 hodinami, geometr napsal: Myslím si, že ty auta jsou schopný dneska posílat výrobci hromadu informací. A výrobce by pak mohl korigovat udávanou spotřebu, aby se přiblížila reálné. Prostě nějaký koeficient mezi laboratoří a reálnými daty z provozu. Na tom ale asi moc zájem mít nebude, co... Výrobci nemají zájem o zveřejňování reálné spotřeby. U PHEV je prokazatelný průměr spotřeby více než 2 krát vyšší, než je udávaná spotřeba v TP. Proč? No protože musí plnit normu 2 l/100 km a níže, aby neplatili pokuty. To, že to je naprosto mimo realitu neřeší. U EV se měří WLTP spotřeba ve 20°C, což je taky mimo realitu, protože v mrazech je úplně jinde. Spalovací auto má tak mizernou účinnost a plýtvá tak energií, má tedy velkou energetickou rezervu, a tedy rozdíl léto-zima není moc velký.
Pozorovatel Odesláno 4. prosince Nahlásit Odesláno 4. prosince Ten kombík vedle není auto od kolegy (je to nějaký němčour ), ale připomnělo mi to, že i tady je rozdíl ve spotřebě. On má navíc ještě kouli a dohromady ta hmotnost navíc plus o fous horší aerodynamika způsobují, že mu to bere o cca 2 kW/100km víc než mě. Možná mu to časem klesne, až se s tím naučí, ale sázím na to, že mu to bude vždy žrát o něco víc.
JakubSpiel Odesláno pátek v 18:02 Nahlásit Odesláno pátek v 18:02 Tak už aj ja patrím do PHEV klubu…prvýkrát mám také niečo, tak som zvedavý, ako si na seba zvykneme… 2 1
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se