Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

Ta věta, že jedinou cestou je jen přechod na obnovitelné zdroje je zásadně demagogická v tomhle textu.Protože to není pravda(němce nikdo netlačil rušit atom který je zatím jako relativně čisté řešení a dalo se inovovat dále v tomhle směru, kdyby nám nebylo podsunuto že to je zlo).Tím pádem žádná energetická krize nemusí vůbec být ale je lepší to podat, že není jiné řešení, když si chci prosadit svoji zelenou myšlenku, ať už je důvod bůhví jakej.A loby od evropských výrobců je celkem logické a i když tvrdím že si za to mohou částečně sami, nic to nemění na tom, že to je páteř evropského průmyslu a jestli přijdem o tohle, což asi jo, tak jedinej kdo z toho vytěží bude čína a USA.

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[mention=45400]miliusportos[/mention] Velký smysl to dává u nabíjení z FVE, kde jsou 8 měsíců přebytky, nebo u lidí co mají doma fix 4 Kč/kWh apod. Jezdit s tím 300 km denně a nabíjet výhradně na UFC za 12-18 Kč je z hlediska ceny/km nesmysl.
To souhlasím

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik prosím máme v Evropě zásob uranu? Pokud vím, tak nejvíc v Evropě je ho u nás a i my dovážíme palivo... pozor... z Ruska.
Ano jádro je fajn, ale bohužel nejsme schopni ho provozovat bez dodávek ze třetích zemí.
Tusim ze od roku 2024 bude do Temelina dodavat uz Westinghouse a frantici, do Dukovan rusaci protoze mame smlouvu do konce zivotnosti Dukovan.
Jeste k uranu, ten sice nejaky mame, ale nemame technologii na jeho obohaceni.

Odesláno z mého SM-T505 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Válka Ruska s UK jednou skončí a vše pojede zase jako dřív, jen je otázka s jak silnou EU.A podkopat si páteřní průmysl evropy, teď asi není úplně super nápad.

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

BMW představilo novou generaci BMW 5. Žádná motorizace není bez elektrifikace:

  • 520 - 2 litrový 4 válec, mild hybrid
  • 530 a 550 - PHEV

A pak čistě elektrické varianty I5 40 a I5 60. Osobně jsem čekal více benzínových variant a i nějaký ten šestiválec.

EDIT: Tak nakonec bude i dvoulitr diesel. Ale z benzínu jen výše popsané.

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Ajaj napsal:

nová 5 bude až Q4 (limo) a touring ještě později. Teď vyšla jen nová ve full-elektro. Tak mi to psal můj dealer

hybrid jsou furt starý verze

oprava: touring je furt stará hybrid verze. Limo už je nová. 
 

Už jsem byl rozhodnutý jít do touring hybridu, ale když vidím teď to plný elektro….hm…pokud mi vydrží stávající pracovní set-up (kdy skoro nejezdím), tak snad zkusím plný elektro

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neslušel 🙂 . Já mám hranici stanovenou jasně. Až mne nějaká elektrokára ve výbavě srovnatelné minimálně s Audi A6 doveze mým jízdním stylem v zimě na chalupu z Prahy do Schladmingu, tak teprve potom o tomto řešení začnu uvažovat.

Ještě doplním takovou malou úvahu. Jezdím s obrovským RAMem za cca 18 ltr na 100 km. Cenu mám 15 kč na litr. Jedu tedy km za cca 2,70 kč. Doma nemám  soláry. V rámci diskuzí s Pepou jsem se díval na ceny rychlonabíječek (můj čas je mnohem dražší, než rozdíl mezi rychlo a pomalonabíjením) Ceny jsou okolo 18 kč. Uvažovaná spotřeba elektrického F150 je cca 23 kWh. 23*18/100 je 4,14 kč. Nasrat 🙂

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Bert napsal:

Neslušel 🙂 . Já mám hranici stanovenou jasně. Až mne nějaká elektrokára ve výbavě srovnatelné minimálně s Audi A6 doveze mým jízdním stylem v zimě na chalupu z Prahy do Schladmingu, tak teprve potom o tomto řešení začnu uvažovat.

Ještě doplním takovou malou úvahu. Jezdím s obrovským RAMem za cca 18 ltr na 100 km. Cenu mám 15 kč na litr. Jedu tedy km za cca 2,70 kč. Doma nemám  soláry. V rámci diskuzí s Pepou jsem se díval na ceny rychlonabíječek (můj čas je mnohem dražší, než rozdíl mezi rychlo a pomalonabíjením) Ceny jsou okolo 18 kč. Uvažovaná spotřeba elektrického F150 je cca 23 kWh. 23*18/100 je 4,14 kč. Nasrat 🙂

 

Obecně chápu tvůj pohled, ale nepřijde mi fér ta kalkulace s cenou 15Kč za litr, s=íš bych tam dal běžnějších 30... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 36 minutami, H-B napsal:

Obecně chápu tvůj pohled, ale nepřijde mi fér ta kalkulace s cenou 15Kč za litr, s=íš bych tam dal běžnějších 30... 

Co blbneš? Praha Jižní spojka. Normální cena cestou z práce. To není CNG, ale LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...