Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Obecně elektřinu si umí vyrobit každý, ropu v potřebném množství vyrobit neumíme. Určitě v daleké budoucnu objeví další možnosti pohonů (třeba se bude jezdit jen na vodu). Za 2 roky bude mít každý výrobce své auto na baterie, takže každý si najde to své. Tesla S je pouze začátek, není to rodinné auto (to je Tesla X), je to supersport a podle toho je vybaveno. Ve Ferrari taky nejde najít moc úložného prostoru nebo ve dveřích místo na PET lahve. Ovládání auto je pro mě naprosto super, je to úplně totožné s běžnými  Mercedesy s automatem, včetně jejich páček a podobného rozložení, takže za chvíli mi ani nepřišlo, že řídím něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně elektřinu si umí vyrobit každý, ropu v potřebném množství vyrobit neumíme. Určitě v daleké budoucnu objeví další možnosti pohonů (třeba se bude jezdit jen na vodu). Za 2 roky bude mít každý výrobce své auto na baterie, takže každý si najde to své. Tesla S je pouze začátek, není to rodinné auto (to je Tesla X), je to supersport a podle toho je vybaveno. Ve Ferrari taky nejde najít moc úložného prostoru nebo ve dveřích místo na PET lahve. Ovládání auto je pro mě naprosto super, je to úplně totožné s běžnými  Mercedesy s automatem, včetně jejich páček a podobného rozložení, takže za chvíli mi ani nepřišlo, že řídím něco jiného.

Ropu vyrobit umíme a je k tomu potřeba jen voda a COa spoooousta energie. Audi má dokonce továrnu na jakousi "enaftu" http://www.hybrid.cz/audi-vyrobilo-syntetickou-naftu-z-vody-vzduchu . Dokonce jsou úvahy o tom, že toto je správná cesta, že všechny ty alternativy (vodík, baterie, zemní plyn,...) nedokážou konkurovat v té správné kombinaci hustoty energie (objem, hmotnost), rychlosti tankování (nabíjení) a bezpečnosti a že ve výsledku jde o nejekologičtější způsob pohonu vozidel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm a teď ty záludné otázky:

kde vzít tu spoooustu energie

a pokud už tu energii náhodou máme, proč s její pomocí vyrábět zrovna ropu,

která se zase s další spotřebovanou energií rafinuje na benzín čí naftu,

které se s mizernou účinností spalují v motorech aut...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ropa neni jenom benzin a dýzl!

To jsou damske silonky, detska hracka... X% toho, co kolem sebe vidis.

Nebudes pouzivat ropu jako zdroj paliv? Fajn... co ten zbytek?

Tak vies co? Zrobme taky kompromis: pouzijme ropu (castecne) na paliva, abychom mohli mit I ten zbytek. Co?

 

Osobne se mi libi koncepce hybridu. Alespon pro nejakych dalsich 15 - 20 (???) let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netvrdím, že to je správná cesta, jen že není nemožné vyrobit ropu, nebo alespoň něco, co by se jí podobalo (jak je to s použitím této "jakoropy" v petrochemickém průmyslu netuším, pravděpodobně by se vyráběly různé druhy pro různé použití). Každopádně spotřeba ropy pro automobilový průmysl je tak dominantní, že pokud by se tento způsob použití nějak nahradil (a je už jedno jak), tak pro ostatní způsob použití bude ropy dost a dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tesla a jiné elektromobily jsou fajn pro jednotlivce (zadarmo nabíjení v supermarketech apod.) , jenže stát to stejně zatíží daní pokud by vybral méně na spotřební dani z PHM ... takže ekonomicky nic moc.

 

Technicky je problém s infrastrukturou , např. Severní morava už několik let řeší nedostatečnou kapacitu silového vedení (a to jen pro obyčejný lehký průmysl a kanceláře) a Globus na Opavské si dokonce musel postavit vlastní kogenerační jednotku (ikdyž v konečném součtu vydělal) . Jakmile bude penetrace klidně jen 5-10% tak narazíme na problém s distrubucí takové porce elektřiny, protože superchargery pojedou nonstop. Investice do páteřních vedení je obrovská = růst ceny elektřiny vlivem distrubuční složky.

 

A ekologicky to je taky o ničem protože 70% el. je z uhelných elektráren, němci jádro odstavili a obecně není jádro zrovna dnes populární :-). A jako bonus jsou zásoby Lithia hlavně v Chile a Bolívii a to je docela problém...

 

OT: vyzkoušel jsem ve Fábii II combi 1.4TDi 59kw, pružné zrychlení na 3jku z 50 na 80km/h a 5,4 sekundy :-), takže vlastně stejně jako ta silnější Mazda 6 skyactiv

 

Edit: a když započtu těžbu / dopravu / spálení fosilních paliv na výrobu elektřiny + ztráty vlivem distribuce, tak elektromobil není nějak zázračně efektivní :-)

Upraveno uživatelem jrov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak se s tim jede třeba na dovolenou do Chorvatska?

Sorry ale to je stejné chytrá otázka, jako kdyby jsi zatracoval auto které nemá protor na odložení 1,5 litru PET.

 

To auto nemusí a nejspíše ani nebuce horší než Octavia, která to místo má.:-)

 

E auta jsou velice blízká budoucnost. Taky nutnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je všem jasné, že infrastruktura se musí vybudovat, stejně jako ve Francii nebo v Německu. V těchto zemích se za rok staví 1-2 tisíce nabíjecích stanic ročně. Stejně tak stát si vybere daň jiným způsobem, třeba jednorázově při prodeji aut, protože nebude schopna zdražit elektřinu jenom pro auta (při nabíjení doma to není jak zohlednit). Za 100 let se budou lidé divit, že aby auta jezdila, muselo se jezdit k nějakým stanicím čerpat smradlavou hmotu, které se musela spalovat, dělalo to hrozný bordel, servis byla drahej a v posledních letech dostávala každá země jenom omezený příděl z arabských zemí :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tesim sa na ozajstne eauta. Myslim ze vo chvilo ked pridu vyrobcovia AUT s elektromobilmi Tesla skoncila. Pre mna je ten interier zaciatok aj koniec, ten display z dovodu neschopnosti vyrobit ergonomicky stredovy panel je horsi ako Skoda 100. Ale zas nema to len Tesla, ked som videl nastavovanie klimy v nejakom Citroene (c4 grand picasso?) tak som zamdlel. Tesla vie robit technologiu, nie auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak psal jrov. Jeslti se začnou eAuta masověji používat, budeme mít na krku problém. Ne, že by nešel vyřešit, ale nebude to ani levné ani jednoduché a už vůbec ne rychlé.

 

Hlavní problém u aut s alternativním pohonem vidím v tom, že když mi někde "dojde šťáva", tak nezbývá než odtah. U auta na benzín/naftu prostě dojdu (dostopuji) k nejbližší benzínce, koupím 5 l kanystr, do něj načepuji benzín/naftu a k autu si dojdu zpátky a dojedu k benzínce.

 

Zatím vidím budoucnost spíše v dvoupalivových systémech, třeba s kamarády si od Pražské plynárenské občas půjčujeme auta na CNG a vychází to nákladově dost dobře (na delší trasu je to i levnější, než jet vlastním autem). A když má náhodou "plyněnka" neplánovaně zavřeno, nebo nebere jiné než EC karty (jak se nám stalo v Německu), tak popojedeme kus na benzín. Podobnou budoucnost vidím i u elektromobilů - stačí náložní spalovací motor jako generátor, jako to má třeba BMW:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, co čekáte, že se stane, až bude ropáků míň než elektráků? Šup, spotřební daň, nebo něco podobnýho v jiným balení.

Vždyť i u LPG stačí mávnutí kouzelného proutku a z roku na rok všichni, co mají přestavbu, můžou brečet, že si nechali vrtat do auta.

Taky myslím, že budoucnost nejbližší dekády jsou hybridy a pak se teprv uvidí, co se lidstvo naučí dělat líp, jestli pořádný baterie, nebo levnou uměloropu. Nebo něco ještě jinýho...

Má cenu se tu vo tom hádat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavní problém u aut s alternativním pohonem vidím v tom, že když mi někde "dojde šťáva", tak nezbývá než odtah. U auta na benzín/naftu prostě dojdu (dostopuji) k nejbližší benzínce, koupím 5 l kanystr, do něj načepuji benzín/naftu a k autu si dojdu zpátky a dojedu k benzínce.

 

Všechno se dá řešit, stačí se jen trochu zamyslet. To že dojde baterie se stát určitě může. Tak přijede auto s nabíječkou a dobije na dalších 50-100km. Když se každý zamyslí, vyřeší veškeré problémy, které se zdají na první pohled nepřekonatelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U elektriny mas tu vyhodu ze ju nevies separovat na "pre domacnost" a "pre auta". Takisto CNG plnicku si vies spravit doma a tankovat to s cim si kuris/varis tak vies obist spotrebnu Dan ak by bola. EU reguluje ramcovo spotrebne Dane takze ak prekvapenie pride nasi politici sa budu tvarit ze oni nic...

 

Synteticke uhlovodikove palivo bude mat boom az ked rozbehame fuziu a bude extremne lacna energia - nikto nevie povedat kedy naozaj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno se dá řešit, stačí se jen trochu zamyslet. To že dojde baterie se stát určitě může. Tak přijede auto s nabíječkou a dobije na dalších 50-100km. Když se každý zamyslí, vyřeší veškeré problémy, které se zdají na první pohled nepřekonatelné.

To už je skoro jedno. Důležité je, že tam musí někdo přijet. To jestli mi auto na místě nabije, nebo mě odtáhne k nejbližší nabíječce nebude z cenového hlediska až takový rozdíl.

 

U elektriny mas tu vyhodu ze ju nevies separovat na "pre domacnost" a "pre auta". Takisto CNG plnicku si vies spravit doma a tankovat to s cim si kuris/varis tak vies obist spotrebnu Dan ak by bola. EU reguluje ramcovo spotrebne Dane takze ak prekvapenie pride nasi politici sa budu tvarit ze oni nic...

 

Synteticke uhlovodikove palivo bude mat boom az ked rozbehame fuziu a bude extremne lacna energia - nikto nevie povedat kedy naozaj.

Je to ještě lepší. Majitel elektromobilu má nárok na speciální distribuční sazbu (C27d nebo D26d). Majitelům domů s velkou spotřebou se tak může vyplatit koupit elektromobil i když ho vůbec nebudou používat! Stejně tak se může vyplatit namontovat (a nepoužívat) přímotopy nebo tepelné čerpadlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi nerad Vám narušim debatu o elektroautech, ale potřebuji osobní zkušenost.

Mam Volvo V50, měl jsem nezaviněnou bouračku, kdy do mě pani vlítla zezadu. V autě jsem seděl jen já a spolujezdec vedle, nikomu ani pani, se nic nestalo. Ale, jak jsme seděli vepředu tak v okamžiku nárazu se mi "zlomily" sedačky - nějaký systém na ochranu proti poškození páteře. Sedačky po nehodě nejdou zpět narovnat a člověk skoro leží - prostě opěradlo se oddělilo od sedáku (ikdyž stále drží akorát je posunuté) a sklopilo se. Ted má otázka: jde toto nějak vrátit zpět? Nebo je potřeba měnit celé sedadlo? V mém případě teda obě dvě.

 

Jde mi o to, jelikož to řeší pojištovna viníka (té paní), a já mám auto v servisu, jestli se mění celá sedačka nebo jen patrona či ten systém nebo co. 

Já jen jestli se můžu těšit na nové sedačky a potahy :D protože mam potah na dvou místech trhlí :D ale hlavně mě zajímá jak ten systém funguje a jestli jde "resetovat". Máte s tim někdo zkušenost? :)

 

edit: se sedadlem se stalo v okamžiku nárazu toto:

https://www.youtube.com/watch?v=LhFBhPrqfQE

 

edit 2: tady je to lépe vidět i s vysvětlením:

https://www.youtube.com/watch?v=mHQXB4OEwIQ

Upraveno uživatelem Z. Paul
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...