Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

ľudia si stale neuvedomuju ze napríklad v europe nieje vlastnictvo auta samozrejmost ale vysada. A vysada to vzdy bola. To ze je auto pre kazdeho clena rodiny ako samozrejmost prislo z usa. Ale tak to nie je. Automobil a jeho vlastnictvo je nadstandardna vec a nie samozrejmost. Hlavne v europe. Napriklad v Taliansku uz aj celkom bohaty ludia predavaju svoje Lamba a Ferrari pretoze dane za tie auto su uz tak neunosne ze ani bohati ludia si to nemozu dovolit. Pozrite vsade na zapad, same male auta a ked passaty a audiny tak vsetko 1,6 tdi. Dvojliter vidite minimalne. Pozrite sa na autopark u vas alebo aj u nas. Same SUV a auta s obsahom vacsim ako 2 litre. 

Odvažuji se mluvit za DACH region, obzvláště za Německo: jsi úplně mimo.

Odesláno

V nemecku jsem několikrát v měsíci a bežně tam jezdí hromada 2,0 tdi, 3,0 tdi i 3,0i a 4,8i . Bohuzel se chudi němci rozhodli hromadne kupovat dacie duster a ruzne hjunde.... Ale ze by byly v nemecku auta nad 2litry pro hornich deset je blbost

Odesláno

Bohuzel u nejlevnejsich aut je hromada 1,0 a 1,2 oturbenych motoru, po meste ok ale na dalkove presuny po autobahnu to bude vzdy udychane... Na dalnicich je podle me 30% firemnich golfu, hjunde nebo oktavek, pak 30% pasatu ci mondei a 30% aut jako A6, bmw 5, a cca 10% panamer, cayanu nebo audi A8 ci Q7 pak jeste ze vseho uberte 2% a to jsou mrdky typu picanto, rio nebo p206 :-)

Odesláno

A jeste neco k tomu elektro blazneni, treba audi e-tron vypada moc sexy suv, stoji asi 2,5 mega ( neberte me za slovo ) ale podle me je to jen predrazeny doplnek pro panicky po meste. Test v TV z Dubaie vypadal sice pekne, ale rusacu se jich ptali a co v zime? No v -20 to proste nejede :-) a proc jste nás tedy zvali :-))))) Jedna velka cerna dira pro lidi co moc autem nejezdí, po meste male auta ok , ale jinak .....

Odesláno

Radku, nech už enslowa - kdoví co mu podstrčili při pálení čarodějnic, že ho ještě na prvního máje u oběda držel downsizing...   :speak_cool:

 

Ad Serpico: Můžeme uzenáče litovat - ale na druhou stranu, i u nás si díky panice talošů po jeho zavedení spousta lidí pomohla k pěknýmu neprosolenýmu pekáči  :thumbsup_anim:

Kauzalita toho co za jebky dnes drandí v (hlavně "lakotném" severním) Německu se IMHO odvíjí spíš od toho co "jejich" automobilky na zakázku z Brusele dlouhodobě produkují - a teď to neberme optikou fandy veteránů a provozovatele několika Dayton, ale pomalu chudnoucího a jinak celkem racionálně uvažujícího skopčáka, viz evergreen úvah o zpoplatnění dálnic dle kubatury. Pro něj by byl větší společenský trapas vystoupit z 15 let dýmající "prémiové" popelnice než ze zánovní Fóbie a Logána - no a tak se holt veteráni k oboustranné spokojenosti posouvají na východ, přičemž těch "velkoobjemových" bude kvůli produkčních trendům časem ubývat i na našem trhu. Zato až nám sem začnou posílat vyžilé elektromobily s nájezdem pod 50km, vyrojí se zástupy "trendsetterů" a "influencerů" - a lidi jim to zase spolknou i s navijákem, stejně jako sežrali oturbené litrové 2-3-hrnky se start-stopem a ještě předtím "zelené" TDI, foršpruňk durch technik...  :thumbsdown_anim:

 

Ad ruské zimy: V ní by bez temperování většina tuzemských nákupních kabel taky buď nenastartovala kvůli polomrtvé baterce - a nebo by se po pár kilometrech poblila kvůli vázané vodě vroucí v "long life" oleji (na doživotní zážitek zmíněná ekologická katastrofa stačí jednou)  :sick01:

 

Průšvih elektromobilů je IMHO spíš v tom co zatím (ne)zvládají: spoleh na dojezd je vlastně jen u příměstských tras (že nejdražší Tesla ujede Praha-Brno-zpět je spíš jackpot v ecorallye než pravidlo, v US měřítku navíc stále jen na "příměstskou" vzdálenost) - na které jsou logicky vhodnější menší auta s lehčí konstrukcí, kompenzující nízkou energetickou hustotu a tedy i váhu baterek v odpovídající kapacitě. Větší autonomní dojezd by samozřejmě vyžadoval buď větší baterku, nebo vývojově složitý hybrid - a zde se naplno projevuje bezmezná debilita evropských automobilek, ve snaze "dohnat a předehnat Teslu": Naládujeme co větší baterky do největších pekáčů jaké umíme - a protože to bude kurva těžké, posadíme to na masivní podvozky z "prémiových SUV", protože na ty TEĎ frčí reklamy a jejichž kupci nějaké to kilo navíc beztak dávno neřeší. Co bude za 10 let nikdo neví - a to co se splácá skončí přesně tak jak prorokuje kolega M3maniac: U "ekologicky uvědomělých" paniček do města, coby odznak úspěchu při shánění prachatého šukáče...  :thumbsup_anim:

Odesláno

Jak jsem psal, auto vypada suprove jen je to proste nesmysl na ukazovani, ne na jezdeni.... s poradným 6-8 valcem by to bylo fajn. Na druhou stranu na jezdeni do 30 km vzdsleneho sidla firmy to bude fajn, horsí to bude s jezdenim po evrope nebo v zime na hory, kdy treba uz ze spindlu do prahy nedojedes :-)

Odesláno

A jeste neco k tomu elektro blazneni, treba audi e-tron vypada moc sexy suv, stoji asi 2,5 mega ( neberte me za slovo ) ale podle me je to jen predrazeny doplnek pro panicky po meste. Test v TV z Dubaie vypadal sice pekne, ale rusacu se jich ptali a co v zime? No v -20 to proste nejede :-) a proc jste nás tedy zvali :-))))) Jedna velka cerna dira pro lidi co moc autem nejezdí, po meste male auta ok , ale jinak .....

Náhodou EV cesta na dovču je dobrodružství :lol2: https://datip.cz/resources/Makarska%20by%20Nissan%20Leaf_red.pdf  

Odesláno

Díky za odkaz. S klidným svědomím mohu konstatovat, že mi má obvyklá spotřeba 15L/100km cestou na dovolenou a zpět vůbec nevadí a nechám si tydlety adrenaliny v průběhu cesty ujít...

Vidím živě řvoucí děti, ženu jak chce čůrat a nabíječku za 20km, když máš dojezd 10 :-))

Odesláno

Když se žena vyčůrá za svodidly hned, hodí to pár metrů dojezdu do plusu. Je tu přímá úměra s velikostí močáku, coby ballast tanku. Ale vysvětli jí to.

Odesláno

Když se žena vyčůrá za svodidly hned, hodí to pár metrů dojezdu do plusu. Je tu přímá úměra s velikostí močáku, coby ballast tanku. Ale vysvětli jí to.

Ono kdyby zůstala doma, možná by to šlo i dojet :-))

Odesláno

Největší zákazníci budou nakonec nikoli lidi z města (mají MHD), ale přilehlý vesničani

co budou elektrikou dojíždět svých 10/15km do práce a zpět. Jednou za týden / dva to

hodí na noční proud nabít a hotovo.
Na sebevražedné mise jako jet s tím na jeden zátah 400km budou mít normální naftový auto :) 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...