Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník Tada
Odesláno

Dantechno-obecne plati,pro turbo,prvnich patnact km netocit vic jak 2 tis. otacek-mam to tak i v navodu na X5

 

A jak má člověk někam dojet?

Odesláno

Ja jsem auto dostal, kdyz melo najeto uz 27, takze doufam, ze tech prvnich 15 s nim jeli rozumne.

Ale jinak nevim, jak se k nemu chovat - malej turbodiesel, zahriva se kurwa pomalu, hodne jezdeni po meste...

Odesláno

bubíku, ono je myšleno prvních patnáct každý ráno

 

dane, někdo tu psal, že to může ničit právě ten setrvačník a asi to nepomáhá ani spalování/usazování - i diesel je třeba protáhnout

Odesláno (upraveno)

Bandi :)

 

Dane, ja diesel ke 4tisicim tocim vpodstate bezne, ta jednapetka jinak nejede. Po ranu se na nej snazim bejt hodnej, ale pak uz ne. Zatim neco pres 20 tisic a drzi :)

Upraveno uživatelem boo-beek
Odesláno

No ja mam diesel 1360 ccm :D takze taky dejchatko ... Ale pres 3,5k tocim vyjimecne, v 85% jezdim delsi trasy - 2200/2500 ot/min. Uz mam najeto 106 tkm a zatim jsem menil tri zarovky , aj brzdovy desticky jsou origo :D

Odesláno

Natočit nad 2tis. chápu, ale na druhou stranu motor by neměl bejt podtáčenej.

Takže prvních 15 km je vlastně nemožný jet :)

 

Podtáčení je požadavek na výkon/zrychlování/tah (obvykle) pod hranicí 1200 otáček (u moderních TD). Cokoliv nad to je OK :).

 

Když si vzpomenu na DSG a jízdu po městě, člověk jel furt 1200-1800, s klackem by se jeden uřadil k smrti ;).

Odesláno

Motor se nemusí podtáčet, jen nejít přes 2 tis. To není problem pokud umí člověk trochu řadit. A pokud je motor zahřátej tak si ho točte klidně ke 4 tis. to už nevadí.

Videl jsem ale i pár jedinců včetně bývalého spolužáka co tohle vůbec neřeší a ještě k tomu roztápí auto stylem plyn na podlahu a podržet to za studena v omezovači 5-10s.

Odesláno

Za posledních 12 let jsem měl 4 Oktávky TDI, po třech letech a 150.000km se vždy koupila nová. A turbo neodešlo nikdy. Akorát u jedné asi po 80.000km odešla váha vzduchu, což byla prkotina a odstranila se v rámci záruky.

Teď mám Insignii, taky turbo diesel, ale ta je nová, tak uvidíme.

Každopádně auto nehoním, když je motor studenej, ale pak už mu za krk šlapu docela dost. A turbo jsem nikdy vychladnout nenechával, ani po trasách kolem 1.000km dlouhých.

Tak nevím. Asi mám štěstí na auta.

Odesláno

Motor se nemusí podtáčet, jen nejít přes 2 tis. To není problem pokud umí člověk trochu řadit. A pokud je motor zahřátej tak si ho točte klidně ke 4 tis. to už nevadí.

Videl jsem ale i pár jedinců včetně bývalého spolužáka co tohle vůbec neřeší a ještě k tomu roztápí auto stylem plyn na podlahu a podržet to za studena v omezovači 5-10s.

 

Běžná praxe, taky se nestačím divit. Já u svého 300D praktikuju studený start následovně: Odemknu auto, nažhavím, nastratuju, současně přidám a podržím motor tak cca 1100 otáček pod dobu 10 sekund, pak pomaličku uberu až do pěkně klesne na volnoběh, pak v zimě seškrabu skla, připásám se, pustim vyhřívanou sedačku a vyrazim. Jedu hezky v klidu, krouták mám nejvyšší v 2200 otáčkách takže víc tomu nedávám. všechno plynule a zlehka na plyn dokud není na teploměru 80, pak už přidávám a na auto šlapu úplně po ujetí cca 12-15km, což odpovídá dostatečnému prohřátí automatu. Na dálnici to dlouhodobě nehoním víc jak 160km/h co že 4500 otáček a když zastavím, nechám motor chvilku dochladit hlavně po dálničním běhu. Mám kontrolku tlaku oleje takže vidím jak to maže, nicméně teplota oleje je skvělá věc, nicméněn tyhle budíky z aut jaksi vymizely. U benzínu víceméně to samé, akorát se snažím jet ustálenou jízdou na nejvyšší převodový stupen cca 1500 otáček, mám 6válec takže to pro něj není problém.

Odesláno

K tématu závady na setrvačníku 2 měsíce po záruce:

Tak mi ty šmejdi z Forda po několika dnech zvažování na první pokus kulanci odmítli s tím, že pokud jsem chtěl nějaké plnění měl jsem si koupit prodlouženou záruku Ford Protect.

Tak si dám fázi 2, stížnost na postup při vyřizování kulance (já nechtěl záruční plnění, já chtěl projev dobré vůle), neklientský přístup (4x nákup Fordu v posledních 5 letech) atd.

Přitom to je v jejich obratech taková kravina, kterou by kompenzovali marží při mým příštím nákupu...

Odesláno

ty vole, to su zvedavej, jak dopadnes s zadosti o projev dobre vule. jako fandim ti, ale pripada mi to trochu jako scifi..

 

Za pokus jeden asertivní mail/dopis stojí ne? Blbý je, že auto na svátky potřebuju a tak budu muset kešovat. Tudíž nějaká tahanice o prachy bude po svátcích o to složitější.

Taky tomu moc šancí nedávám, ale už se mi několikrát vyplatilo jít po věcech důsledně.

Odesláno

Podtáčení je požadavek na výkon/zrychlování/tah (obvykle) pod hranicí 1200 otáček (u moderních TD). Cokoliv nad to je OK :).

 

Když si vzpomenu na DSG a jízdu po městě, člověk jel furt 1200-1800, s klackem by se jeden uřadil k smrti ;).

 

 

 

já jsem se na to včera zaměřil a na zařazenou 7ku mám při 90ti km/h 1200 otáček.. :)

Odesláno

tak já u svého 2.0 TDi nažhavím..nastartuju a hned jedu. Jasně, že hned tomu nešlapu na krk, ale o nějakým dodržování otáček nemůžu mluvit. Ale všeobecně nejsem žádnej jízdní rapl a snažím se +/- 20 km/hod rychlosti kdekoliv dodržovat...prostě langsam a v klídku. Po dojezdu chvilku auto nechávám na volnoběh, ale to tak cca 5 - 10 sek. Zatím nalítáno 111000km a turbo v pohodě. Snad to tak ještě dlouho budePosted Image

Odesláno

K tématu závady na setrvačníku 2 měsíce po záruce:

Tak mi ty šmejdi z Forda po několika dnech zvažování na první pokus kulanci odmítli s tím, že pokud jsem chtěl nějaké plnění měl jsem si koupit prodlouženou záruku Ford Protect.

Tak si dám fázi 2, stížnost na postup při vyřizování kulance (já nechtěl záruční plnění, já chtěl projev dobré vůle), neklientský přístup (4x nákup Fordu v posledních 5 letech) atd.

Přitom to je v jejich obratech taková kravina, kterou by kompenzovali marží při mým příštím nákupu...

 

Tak vravi sa, ze Fordem tam a vlakem spatky...Posted Image

Mam Mondeo, prave oslavuje druhe narodky a 55000 km, tak snad to řčení nebude mat obecnu platnost :)

Odesláno

K tématu závady na setrvačníku 2 měsíce po záruce:

Tak mi ty šmejdi z Forda po několika dnech zvažování na první pokus kulanci odmítli s tím, že pokud jsem chtěl nějaké plnění měl jsem si koupit prodlouženou záruku Ford Protect.

Tak si dám fázi 2, stížnost na postup při vyřizování kulance (já nechtěl záruční plnění, já chtěl projev dobré vůle), neklientský přístup (4x nákup Fordu v posledních 5 letech) atd.

Přitom to je v jejich obratech taková kravina, kterou by kompenzovali marží při mým příštím nákupu...

 

Rozhodně se nevzdavej, tohle musí byt v zaruce a tečka, případně jak tě donutí odejít tak už se nikdy nevracet. Otec měl firemní auta jak nakup tak servis u jednoho prodejce fordu, přístup evidentně dost podobný. No rozčílil se jen jednou a ted jsme jinde, taky origo servis, ale přístup perfektní.

A fakt případně jeden dopis na vedení ohledně aut co jsi tam koupil a že se přesouváš k jinému prodejci, to zabírá.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...