Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

 

dnes jsem obvolával tři autorizované servisy bmw a poptával se jak je to vlastně s výměnou kapaliny v automatické převodovce, odpovedí mi bylo, že se naplň nemění, protože to neni potřeba... pokud to ale chápu je to nějaká zjednodušeně řečeno hydraulická kapalina a to si mam opravdu myslet že u E90 2.0i která má nájezd 180 000 km a vysypalo se na ní snad vše co mohlo,včetně toho že se potkala atd... ikdyž dle vyjádření BMW tyto vozy se nemužou potkat protože mají řetěz ! neni třeba měnit náplň v automatu a nějaké ty filtry atd, které jsou součástí převodovky ? to má ten vůz jezdit dál a já mam čekat až se to někde vy.ere a potom vyndat kilo za opravu ? nějáké názory či zkušenosti pánové ? Díky

Olej v automatu stopro vymenit :-) Idealne po 100k km, co jsem slysel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už je takovej folklór, že poměrně dost výrobců aut považuje náplň v automatu za doživotní. Záleží na typu skříně, ale jak psal výše David LC, obvykle je to "doživotí" mezi 200 a 300tkm. Pravidelnou výměnou hydraulický kapaliny lze životnost výrazně prodloužit. Takže určitě měnit, a pokud možno s proplachem, celou náplň. Prostým povolením vany nevyteče ani zdaleka celá náplň. V tomto případě bych se vyhnul autorizáku, zjistil si, jakej typ převodovky v autě máš (u bmw to bude nějaká ZF) a obrátil se na ty, kteří převodovky ZF znají a vědí, jak kapalinu vyměnit a jakou použít novou náplň. 

 

Bohužel existuje i menší procento případů, kdy zanedbanou skříň se 300kkm na hrbu, ve který nikdo nikdy kapalinu nevyměnil, náhlá výměna kapaliny zabije. Proto ti budou v dost servisech výměnu rozmlouvat, ono se špatně zákazníkovi vysvětluje, že ač to auto přijelo po svejch, tak najednou potřebuje repas převodovky, případně proč začala převodovka (zejména rozvaděč) 2-3 tis km po výměně zlobit. Zkušenej automatovej mechanik leccos pozná ze stavu kapaliny, která na něj vyteče, ale stoprocentní jistota v tomto případě neexistuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes jsem obvolával tři autorizované servisy bmw a poptával se jak je to vlastně s výměnou kapaliny v automatické převodovce, odpovedí mi bylo, že se naplň nemění, protože to neni potřeba... pokud to ale chápu je to nějaká zjednodušeně řečeno hydraulická kapalina a to si mam opravdu myslet že u E90 2.0i která má nájezd 180 000 km a vysypalo se na ní snad vše co mohlo,včetně toho že se potkala atd... ikdyž dle vyjádření BMW tyto vozy se nemužou potkat protože mají řetěz ! neni třeba měnit náplň v automatu a nějaké ty filtry atd, které jsou součástí převodovky ? to má ten vůz jezdit dál a já mam čekat až se to někde vy.ere a potom vyndat kilo za opravu ? nějáké názory či zkušenosti pánové ? Díky 

Rozhodně vyměnit, ideálně kolem první stovky a pak po 60. Jestli už máš ale třeba 150, pak to začíná být riziko. Jestli 200, tak je lepší to už nedělat a počkat na celkovou repasi. V autorizovaném to dělají taky, překvapuje mě, že Tě od toho odrazovali. I když v návodu je napsáno, že náplň je "celoživotní" - můj servisák se mi na to rozesmál a říkal: "jasně, pokud chcete mít auto na 200 tisíc, tak je to coloživotní, jestli na 500, pak měnit!". Doporučuju snejka z BMW fóra (kontakt můžu dát) a kdyby neměl čas, tak origo ZF servis u Jihlavy.

 

Jinak můj první bavoráček začal zlobit kolem 100 (poškubávání při rozjezdu) a stačila jen výměna oleje v převodovce a byl klid celých dalších 40 tisíc, než jsem ho prodával.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v Renocaru uz otocili a zacli menit napln automatu, driv taky tvrdili, ze dozivotni. ale jinak jak rika Jeremy, dela se to tak v kilu, kilu dvaceti, kolem dvoukil uz je riziko, ze sou kola vochozeny, ve voleju muzou bejt maly piliny, dyz das novou napln, tak uz to nemusi delat dobrotu. ale zase kamos na X5 menil napln ve 350tkm, ted ma 450tkm a pohoda. 

 

cena souhlasi, ta vymena je kolem desitky, bo se musi menit aji filtr a ten je napevno soucasti spodniho deklu, tzn. musis menit celej spodni dekl, proto ta racha..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nech to určitě vyměnit v Pakře v Jihlavě, je to autorizovaný servis ZF a hlavně i tu vanu s filtrem mají za lepší cenu než v Bmw. Tak stejně cena oleje je u nich úplně jinde než v bmw servisu. Zavolej tam a domluv si termin. Bohužel s firmami které se v Česku zaobírají automatickými přev. je to v ČR složité , těch co jim rozumí je jako šafránu . Příklad , v převodovce mas cca 10 litru oleje, ale pokud ho měníš jen vypustakem vylije se ti jen cca 6 litru a 4 litry starého ti tam klidně nechají. V Pakře mají masinu která ti vysaje komplet náplň a zároveň doplní novou. Olej v automatu se musí měřit při určité teplotě už nevím přesně , ale je to kolem 45 stupňů. Měnit každých 60tkm se musí u DSG u klasického automatu stačí 100tkm, ale je to o ročním nájezdu. Pokud najedu za rok 50tkm tak určitě stačí vymena jednou za dva roky ( dálkové km ) pokud auto jezdí jen město je na místě klidně dřívější vymena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajimavy, takze mam pocitat, ze se svym Rkem Golf, ktere dostava za usi poradne, se mam v 60.000 km pripravit na olej v DSG? Znate nekoho podobne zkuseneho na DSG, jako Pakra na ZF? AD mi tvrdil ze dozivotni samozrejme, ale myslel jsem, ze vymenim po 100k km a jeste to bude vcas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

To je zajimavy, takze mam pocitat, ze se svym Rkem Golf, ktere dostava za usi poradne, se mam v 60.000 km pripravit na olej v DSG? Znate nekoho podobne zkuseneho na DSG, jako Pakra na ZF? AD mi tvrdil ze dozivotni samozrejme, ale myslel jsem, ze vymenim po 100k km a jeste to bude vcas.

Manželka má DSG v Superbu a měníme na doporučení servisaka každých 60 tis. km.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doživotní náplň je (zcela vážně dle A.D.) myšlena tak, že auto je na cca 200 až 250tis km a to ta špajzka s trochou štěstí vydrží..... Snad jen u Mercedesu a koncernu to dělají (o dalších nevím).

 

Ford u Powershift AT uz ma nastaveny servisny interval oficialne a zacali to v servise normalne hovorit zakaznikom (tusim 60kkm interval).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ford Mondeo v automatu ve 120 stejně jako Mitsubishi Outlander s proplachem. Mimochodem tu mašinu mají jenom AD, není to nic jednoduchého. U Outlandera jsem platil šestnáct tisíc, ten olej je brutál cena a nikde ani prý nejde koupit, pouze nahrážky a z těch už jsem vystřízlivěl po špatné zkušenosti s MB který přestal řadit. Do kupy ho dal opět AD a znovu mě zopakovali že tu náplň mají pouze oni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je dobře, že už servisy dostávají rozum, jen nechápu, proč to nedoporučí (pokud to umí) vždyť je to další "kšeft" navíc...

Moje poslední v Toyotě Frey (prej umí nej :rolleyes:) mě to začal technik vysvětlovat že jedině na přání zákazníka, bože proč se má zákazník starat, aby mu opečovávali auto, to by snad měli oni....

Mimochodem v kolonce německé knížky, výměny myjí být, nechal jsem udělat od p. Holého ve 220tis (olej, filtr, cena filtru v Toyotě 3.800,- Aisin originál 800,-) a jede jak po másle. Ale říkal to co píšete výše, když to má 300 a víc +-, může to být i paradoxně na škodu. Každopádně měnit zavčasu a pak opakovaně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak k voleji v DSG.. U pašíka to mám v harmonogramu servisu na 60 tisících, takže kdo jezdíte pravidelně, tak vám to rovnou připomenou.

Já mám korporátní vozidlo, tak jsem pak podle servisky zjistil, že to měnili už ve 45 a pak ještě jednou v 60, dle intervalů. Vydělávat se musí.. :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ford Mondeo v automatu ve 120 stejně jako Mitsubishi Outlander s proplachem. Mimochodem tu mašinu mají jenom AD, není to nic jednoduchého. U Outlandera jsem platil šestnáct tisíc, ten olej je brutál cena a nikde ani prý nejde koupit, pouze nahrážky a z těch už jsem vystřízlivěl po špatné zkušenosti s MB který přestal řadit. Do kupy ho dal opět AD a znovu mě zopakovali že tu náplň mají pouze oni.

 

Mašinu na proplach mívají i mimo autorizáky a náplně jsou taky běžně k mání, jen nesmí bejt servisák linej podívat se do tabulky:-).

Nechal jsem vyměnil olej v převodovce u MB pře 6 měsíci, je fakt, že se převodovka začala chovat úplně jinak, jak kdyby vyměnili převodovku, takže to má vilv značný. Stálo to asi 8 tis.

To, že se převodovka chová jinak, má na svědomí spíš reset adaptačních hodnot, než výměna kapaliny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych teda nejraději celou DSG vzal a prohodil oknem :-) Ve městě při 50 km/H mi tam kopne 5 rychlostní stupeň a na dálnici při 150 km/h si občas podřadí z 6 na 5tku. Ještě, že s tím jezdí manželka :-)

 

Jestli ona ta pětka není u Škodovky takovej univerzální rychlostní stupeň :-)

Upraveno uživatelem VasekN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mašinu na proplach mívají i mimo autorizáky a náplně jsou taky běžně k mání, jen nesmí bejt servisák linej podívat se do tabulky:-).

To, že se převodovka chová jinak, má na svědomí spíš reset adaptačních hodnot, než výměna kapaliny...

 

Já už bych automat mimo AD nedal, prý to je alchemie jako prase. Tu čistící mašinu nastavují dle modelu auta na různé tlaky a je tam docela drsná procedura spojená s výměnou některých komponentů, práce pomalu na celý den. Nám jednou maník docela šikula přes MB doporučil taky AD, jenomže my jsme ho ukecali a bylo zaděláno. Dal přesné hodnoty dle originálního oleje, auto sice řadilo ale už ne inuativně jako předtím a tak nás to štvalo, jak jsme na to byli zvyklý, že nám to AD MB musel dát zpátky do původního stavu a tam mi také řekli, že ten olej mají pouze oni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...