Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Pokud usek znas, tak najezd na kratkej pripojovak je hlavne o apexu zatacky pri najeti na nej. Obcas se pro vyssi rychlost a idealni stopu musi prejet i nejaka ta cara, ale kdyz jde o bezpecnost .. :)  :thumbsup_anim:  Cim ma clovek pomalejsi auto, tim driv se nauci vyuzivat kazdy centimetr vozovky k rychlejsimu prujezdu zatackou. :)

 

edit: v mem pripadu to nebylo kratkym pripojovakem, bylo to tady

 

Rozumím, já to psal v reakci na tu opatrnou "bezpečnější" pomalejší jízdu nebo nedej bože zastavení při vjezdu na dálnici. Někde dřív jsem tady psal, že jezdím pod limit a nikam se necpu - ale taky se snažím nezavazet a tohle je jedna ze situací, kdy je imho nejlepší pro všechny dát tomu plnej kotel. Když je pak v pravým pruhu místo, klid a mír, tak si tam můžu ševelit svých 110. Jenom mě nepřestává udivovat, kolik lidí tohle nechápe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pises ze auto je pre teba dopravny prostriedok. Ak ti nevadi ze das 60-80? za baterku raz za 4 roky tak nic neodpajaj, nic nedobijaj, kup novu slusnu baterku (Varta, alebo original od vyrobcu ale to bude drahsie) a zabudni.

Nechápu, co je za problém odpojit jeden malý konektor na kladné svorce baterky. Záležitost 20 sekund bez nářadí, která s sebou nese 2 zásadní výhody - neotravuje stop-start a baterie se může dobíjet doplna. Ale kdo chce kam....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Nechápu, co je za problém odpojit jeden malý konektor na kladné svorce baterky. Záležitost 20 sekund bez nářadí, která s sebou nese 2 zásadní výhody - neotravuje stop-start a baterie se může dobíjet doplna. Ale kdo chce kam....

To inteligentne nabijanie tam nieje len pre otravu. Ale kto chce kam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

A nebude to pri odpojení zapisovať chyby do RJ a potom otravovať?

Na to som pozabudol, samozrejme je optimalne pocas vymeny pripojit na nabijacie konektory zaloznu bateriu aby sa nevynulovali niektore veci (radio, dotahovanie okien atd.). Co sa ale tyka manazmentu nabijania baterie, to sa spravi aj samo po chvilke jazdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To inteligentne nabijanie tam nieje len pre otravu. Ale kto chce kam...

ono to tam je pro otravu, lehce nadneseně řečeno. Je to tam proto aby se splnily podmínky pro emisní testy. Teoreticky to má cosi ušetřit tím že to nabíjí jen občas a nezatěžuje to motor když se to nehodí. Přínos bude ještě menší než u stop-startu, který je prakticky zanedbatelný, takže nula nic. Jen odškrtnutý řádek ve formuláři. Zato to spolehlivě oddělá baterku která je pro tohle užití nepěkně drahá a musí se ta škatule plná toxického olova a nebezpečné kyseliny složitě recyklovat a likvidovat. Asi se na to dívám nesprávně ale mám pocit že je něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to tam je pro otravu, lehce nadneseně řečeno. Je to tam proto aby se splnily podmínky pro emisní testy. Teoreticky to má cosi ušetřit tím že to nabíjí jen občas a nezatěžuje to motor když se to nehodí. Přínos bude ještě menší než u stop-startu, který je prakticky zanedbatelný, takže nula nic. Jen odškrtnutý řádek ve formuláři. Zato to spolehlivě oddělá baterku která je pro tohle užití nepěkně drahá a musí se ta škatule plná toxického olova a nebezpečné kyseliny složitě recyklovat a likvidovat. Asi se na to dívám nesprávně ale mám pocit že je něco špatně.

Hej. Úmysel bol taký, že to má nabíjať pri brzdení motorom. Pri akcelerácii sa má alternátor odpájať a tým nezaťažovať motor. A usporiť deci paliva.

V praxi to máloktorý výrobca zmákol, takže napríklad Nissan (máme doma) menil batérie ako na bežiacom páse.

O tom, že by originálne batérie vydržali 5-7 rokov ako kedysi silne pochybujem.

Upraveno uživatelem P11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To inteligentne nabijanie tam nieje len pre otravu. Ale kto chce kam...

Jak už psali ostatní, to inteligentní nabíjení pravdu spíš škodí.

Ještě bych dodal - žádné chyby v logu, žádné hlášky na displeji. Vyzkoušeno několikaletým provozem od škodovek po audi A7.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už psali ostatní, to inteligentní nabíjení pravdu spíš škodí.

Ještě bych dodal - žádné chyby v logu, žádné hlášky na displeji. Vyzkoušeno několikaletým provozem od škodovek po audi A7.

Nieje uplne OK sa odvolavat na text vyssie - v principe je tam konkretne spomenuty len Nissan ktory to ma ale ako bug v celych seriach aut urcitych rocnikov, proste to nezvladli (coz ale u Nissanu nieje prekvapenie, vsakze).

Mas nejaky odkaz na problemy s nabijanim u VW/Audi? Ja mam myslim ze VW/Audi tym inteligentnym nabijanim (davno pred stop-start) optimalizuje prudy podla opotrebenia baterie, tj drzi si prehlad o zivote/cykloch konkretnej baterky. O negativnom vplyve na zivotnost baterie som nepocul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nieje uplne OK sa odvolavat na text vyssie - v principe je tam konkretne spomenuty len Nissan ktory to ma ale ako bug v celych seriach aut urcitych rocnikov, proste to nezvladli (coz ale u Nissanu nieje prekvapenie, vsakze).

Mas nejaky odkaz na problemy s nabijanim u VW/Audi? Ja mam myslim ze VW/Audi tym inteligentnym nabijanim (davno pred stop-start) optimalizuje prudy podla opotrebenia baterie, tj drzi si prehlad o zivote/cykloch konkretnej baterky. O negativnom vplyve na zivotnost baterie som nepocul.

https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem, baterka by měla být dnes ve značkovém servisu vyměněna. Uvidíme jak dlouho vydrží, ale to už bude doufám řešit nový majitel.

Myslím, že celou situaci dobře ilustruje citát Thora Heyerdahla: "Pokrok je schopnost člověka komplikovat jednoduchost".

 

Upraveno uživatelem Xpak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Ten 'dedusko' je fakt veci znalej, neni to Pepa z autosalonu..

Jasne, o tom sa nehadam. Nepoznam ho, len sa pytam ci je to nieco vseobecne zname okolo sveta alebo made in CR by dedusko (ci uz znalej alebo nie). Proste ci cely ten problem a povedomie o nom je sposobene len jedinym clankom od tohto pana.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...