Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

montemar: Ani jedno jsem neměl z bazaru, ale přímo od prodejce aut, to poslední se sice prodávalo přes bazar, ale bylo od ředitele jedné známé firmy, se kterým se znám.

Odesláno

S tempomatem že šetříte? To snad ne! Je to na pohodovou jizdu,to ano ale že by se jelo za menší spotřebu? Ani náhodou.Můj názor a moje zkušenost.

Odesláno

Člověče, taky jsem si to tak myslel, ale od té doby co jezdím na tempomat, pouze dálnice, jindy si na to nevzpomenu, tak mi šla po Čechách spotřeba cca o 0,5-0,7 dolů

no jo, já ale řešim okresku, ne autobahn, tam je to ok

Odesláno

montemar: Ani jedno jsem neměl z bazaru, ale přímo od prodejce aut, to poslední se sice prodávalo přes bazar, ale bylo od ředitele jedné známé firmy, se kterým se znám.

tak to jo, ja jen ze ty tve odkazy navigovaly do bazosu...

Odesláno

Ale Lion mluvil o nečem jinym,totiz ty si psal kam si se dostal s vybavou u novy Octavie,on na to reaguje tim,ze v jinym segmentu(bmw) nejsou ani xenony v zakladu.Cili,ze je to stejny.O ojetinach nepadlo slovo.

 

přesně tak...

Odesláno

Z posledních 5 aut jsem měl jen jedno nové a úspora se pohybuje průměrně kolem 40% z ceny nového auta. Ty 4 auta měly vždy najeto mezi 15-30 tisíci km. Myslím, že už nové nechci, ušetřím mraky peněz. BMW 530i koupíš kolem 600-700 tisíc (například) udržované v plné palbě se zajetým motorem. To se absolutně nedá s Octavií srovnat. Mercedes W211 (pokud chceš dát málo peněz) a velké prostorné auto v super výbavě, které v pohodě najede dalších 500 tisíc km stojí do 400 tisíc (například) a ještě dostaneš záruku. Za tyhle peníze a výbavu nekoupíš ani pěkně vybavený Superb.

 

samozřejmě, to nikomu neberu... ale kolik to v téhle výbavě stálo nový?? oproti základní ceně 530i??

Odesláno

laskajefajn: To mi teda vysvětli, ty umíš jet setrvalou rychlostí (na to ten tempomat je) plynulejc a úspornějc, když máš tempomat vypnutej? Jak je to vůbec fyzicky možný?:)

Odesláno

Na idnes je prvni mini test O III, stezujou si na asistent hlidani jizdnich pruhu, ze pry kdyz chteli rezat zatacky asistent jim zasahoval do rizeni, to mi prijde jako mazec, ja myslel ze to jen pipa nebo neco a ne ze to zataci samo s volantem ?

Odesláno (upraveno)

Na idnes je prvni mini test O III, stezujou si na asistent hlidani jizdnich pruhu, ze pry kdyz chteli rezat zatacky asistent jim zasahoval do rizeni, to mi prijde jako mazec, ja myslel ze to jen pipa nebo neco a ne ze to zataci samo s volantem ?

 

ale tak to je v pořádku ne?? parkovací asistent umí taky otáčet volantem ;)

Upraveno uživatelem Lion
Odesláno

to mas pravdu, ale treba nekde v uzkejch serpentinach se budes drzet pri kraji a auto te bude vystrkovat na stred to mi prijde divny, navic pry se to vypina buhvikde v menu, meli tam na to dat cudlik jako na kontrolu trakce ... by me zajimalo jak to ma novy golf, asi podobne

Odesláno (upraveno)

laskajefajn: To mi teda vysvětli, ty umíš jet setrvalou rychlostí (na to ten tempomat je) plynulejc a úspornějc, když máš tempomat vypnutej? Jak je to vůbec fyzicky možný?:)

 

Nevím, jestli dokážu jet bez tempomatu plynuleji, ale úsporněji určitě ano. On totiž nevidí, jestli jsi v zatáčce, právě na horizontu atd. a občas Ti přidá plyn tam, kde nemusí, drží rychlost za nějakým autem do té chvíle, než mu radar řekne brzdi, kdežto Ty víš už dlouho před tím, že nemůžeš předjet a dáš nohu z plynu, nebo Ti přeřadí právě právě těsně pod vrcholem stoupání (to když máš automat, ale ten by to udělal i bez tempomatu). Pořád je lepší, když je mezi sedadlem a volantem, resp. pedálama člověk. Až ten tempomat bude brát informace např. z navigace a korigovat je např. s pomocí kamery a radaru tak, aby přizpůsobil svoje reakce reálné situaci před autem, tak potom bude asi lepší.

Upraveno uživatelem bedan
Odesláno (upraveno)

no na dalnici myslim ze je to uspornejsi, na okrskach to vyzaduje zasahy ridice,tzn kdyz vidis napred ze se neco deje vypnes ho a kdyz je volno zase ho zapnes

 

muvim samozrejme o hloupym tempomatu ... s chytrym jsem nejel :-/

Upraveno uživatelem Bob123
Odesláno

bedan: Bavim se celou dobu o jízdě konstantní rychlostí (a ne o adaptivnim, s tim jsem v životě nejel). Prostě mám prázdnou dálnici (nebo spíš levej pruh) a chci držet konstantní rychlost. To, že ho jednou za deset minut vypnu a za pět vteřin zase zapnu kvůli pomalejc předjíždějícímu autu.. no, zpomalit a zrychlit bych musel i bez tempomatu.

Odesláno

to mas pravdu, ale treba nekde v uzkejch serpentinach se budes drzet pri kraji a auto te bude vystrkovat na stred to mi prijde divny, navic pry se to vypina buhvikde v menu, meli tam na to dat cudlik jako na kontrolu trakce ... by me zajimalo jak to ma novy golf, asi podobne

 

tak kde imrvere tocim volantem bych si to já asi nezapnul... :worried_anim:

Odesláno

bedan: děkuju žes odpověděl za mě.Velmi dobře a správně! Lip bych to nikdy nenapsal.Naprostý souhlas!

 

Praha Ruzyn letiště- Hradec Králové 70% cesty zapnutý tempomat předpisově spotřeba 6 litru,bez tempomatu za stejných podmínek o litr méně-to jsou fakta.

Odesláno

to mas pravdu, ale treba nekde v uzkejch serpentinach se budes drzet pri kraji a auto te bude vystrkovat na stred to mi prijde divny, navic pry se to vypina buhvikde v menu, meli tam na to dat cudlik jako na kontrolu trakce ... by me zajimalo jak to ma novy golf, asi podobne

 

Ježíši to je logika, tak v serpentinách se to asi nepoužívá, je to primárně určené na dálnice, to je jako bys v serpentinách zapnul tempomat a divil se, že to v zatáčkách přidává jak šílený...

Odesláno (upraveno)

Nevím, jestli dokážu jet bez tempomatu plynuleji, ale úsporněji určitě ano.

Potvrzuju. Navíc je pravidlo, který říká: "If you wanna go eco, forget about cruise control."

 

Chris Harris jel se SLS AMG 300 km tam a zpět po dálnici rychlostí 100 km/h. Jednou s tempomatem, podruhé "ručně". V noci, bez provozu. Rozdíl ve spotřebě byl 3 litry na sto ve prospěch nohy :).

 

Stejnou zkušenost mám s RR Supercharged. S tempomatem 110 km/h 17,5 l/100, nožně 16,6 :).

Upraveno uživatelem KFL
Odesláno (upraveno)

Ježíši to je logika, tak v serpentinách se to asi nepoužívá, je to primárně určené na dálnice, to je jako bys v serpentinách zapnul tempomat a divil se, že to v zatáčkách přidává jak šílený...

 

Proto pisu ze to je asi opruz to vypinat a zapinat nekde v menu ne?

 

EDIT: citace

Upraveno uživatelem Bob123

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...