Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

Možná to patří spíš do vlákna Co mě naštvalo, ale odložím si tady drobnou příhodu, která mě maličko zvedla ze židle. Před týdnem jsem si založil běžný účet u jedné banky. Žádná pofiderní kampelička, normální zavedený ústav. Zdůraznil jsem při zařizování účtu, že si nepřeju jakýkoliv spam na mail ani telefon z jejich strany, pouze důležitá sdělení. Dnes mi přišel mail s předmětem: Výpis poplatků za rok 2023. Text (zkráceno): "Dobrý den, pane XXX, výpis poplatků za rok 2023 máte k dispozici ve svém internetovém a mobilním bankovnictví v sekci dokumenty". Za tím ještě anglická verze, a dva odkazy, na online verzi a na podrobné informace k výpisu.

Říkám si, co je to za blbost, jaké poplatky za rok 2023? V apce nic není, tak ani na nic neklikám, volám na infolinku a ptám se, co to je. Hovor probíhal zhruba a zkráceně takhle (J: Já, O: Operátorka)

J: Dobrý den, přišel mi od vás mail s názvem Výpis poplatků za rok 2023, ale účet u vás mám týden. Co to znamená? Navíc v aplikaci žádný výpis poplatků nemám.

O: Dobrý den, to je možné, odesílal se hromadný mail všem uživatelům, takže se Vás to netýká.

J: A proč mi ten mail odesíláte, když se mě netýká?

O: To je hromadný mail, přišel všem uživatelům

J: A vy nemáte nějaký filtr, aby to nechodilo klientům z roku 2024?

O: To je hromadný mail, tak přišel všem uživatelům

J: A proč ten výpis poplatků nemám v aplikaci, když mi to v mailu píšete a nabízíte tam proklik na online verzi?

O: Protože jste si účet založil před týdnem, tak se Vám ten výpis v aplikaci neobjeví.

J: Děkuju za vysvětlení. Je vám jasné, že to je nehorázná bezpečnostní díra, když mi posíláte něco, co jsem za prvé vůbec nechtěl ať mi posíláte, za druhé mi to vůbec nemáte co posílat, za třetí tam píšete něco o aplikaci, ale v ní se mi to vůbec neobjevilo, a za čtvrté do toho mailu dáváte dva online odkazy a každý je dlouhý 10 řádků?

Teď operátorka prakticky znovu zopakovala vše, co už řekla. Já jsem jí prakticky znovu zopakoval vše, co jsem jí řekl. A takhle jsme si to dali ještě 3x, než mě to přestalo bavit. Na závěr mi poděkovala, že jsem pozorný uživatel a tímto způsobem si ověřuji maily, které mi z jejich banky chodí.

A tak na závěr příběhu jen dodám, že na jednu stranu se ve veřejném prostoru pořád mluví o tom, jak někomu nenaletět, jak neklikat na odkazy, jak jedna banka neposílá maily s odkazy a druhá zase zásadně nevolá a já nevím co ještě, ale v praxi to pak někde úplně slavné není.

Abych tady popsal druhý nedávný příběh, do jakého hororu se zvrhla instalace bankovní apky jedné úžasné velké české banky na nový mobil, na to ani nemám psychické síly. Tak díky za přečtení, potřeboval jsem to vyventilovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Raifka no... Minulý týden jsem od nich "odešel". Mám tam účet několik let a celkově pro mě nic moc. Na můj vkus chodí notifikace o platbách do apky příliš pozdě, v sobotu nakoupím a v úterý mi apka ohlásí, že jsem utratil? Pokaždé se leknu, co to je za platbu. Nevím no, jiné banky posílají notifikaci prakticky ještě na pokladně. Završila to nutnost návštěvy pobočky kvůli naprosté prkotině, kterou ostatní banky zvládají na dálku. Byl jsem objednaný na čas, že tam má bankéř volno, spolu se mnou přišel pán objednaný na stejný čas ke stejnému bankéři, abychom zjistili, že bankéř má u stolku někoho jiného na 20 minut ještě...

 

Od návštěvy pobočky mi přišly už dva spamy přes sms a dva takové maily, které popisuješ. Už to neřeším, nemám tam peníze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čerstvá zkušenost.
Jsem v Rakousku a potřebuji vybrat hotovost 2,000€ z bankomatu. Jdu k bankomatu Raifky. Ten odmítá vydat víc než 200€. Zkouším jinou kartu, zase nic. Chci zajít dovnitř a zeptat se, ale právě mají polední pauzu.
Dám si tu práci a jdu k bankomatu jiné banky. Naprosto stejná situace.
Koukám do apky, jestli nemám nějak zablokované vyšší výběry, nemám.
Volám infolinku české Raifky, kde je mi řečeno, že by mělo být všechno v pořádku a není důvod, proč by mi bankomat neměl vydat vyšší částku. Telefonní bankéřka se mnou sepisuje reklamaci. Víc mi prý pomoci nemůže.
Mezitím končí polední pauza, vcházím do Raifky, kde se nejbližší pracovnice ptám, proč mi jejich bankomat odmítá vydat více než 200€. Odpovídá, že bankomaty mají nyní nastaveny všechny banky tak, že mohou vydat denně pouze 200€ z důvodu bezpečnosti.
Zajímavé a pro mě nic moc situace, protože potřebuji něco nutně uhradit v hotovosti. Co se dá dělat, jsou na světě horší věci, říkám si a záležitost vyřídím jinak.
Tragikomické nakonec.
Zhruba po týdnu mi volají z Raifky, že věc prověřili a že oba bankomaty byly podle jejich zjištění porouchané. Jasná lež.
Jako kompenzaci za způsobené potíže mi nabízejí poukaz na 50% slevu k nákupu knihy (jméno knihkupce jsem již zapomněl).
Na to jsem se dotázal, jestli to myslí vážně, nebo tam má být nějaký kanadský žert? S naprostým klidem je mi řečeno že to myslí vážně a proč by to měla být legrace?.
V tu chvíli si říkám, že nemá smysl se rozčilovat, hezky poděkuji a ukončuji hovor.
Říkám si, že kdybych zrušil účty u Raifky a šel jinam, jestli by to za ten opruz stálo a u jiné banky by to bylo lepší? Co myslíte vy?
Hezký den všem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel je to tak, v Rakousku jsou velmi omezené výběry z bankomatu. Řešením je buď více opakovaných výběrů, nebo cash advance (výběr na pobočce), což ale mají banky obvykle vysoce zpoplatňované.

Já si kvůli výběru eur hotovosti zřídil účet u Creditas, kde si za 10 korun vyberu na pokladně před odjezdem do zahraničí (jezdím se potápět do Egypta a létám z Prahy, takže výběr z bankomatu stejně nepřichází do úvahy).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Ty dolary máš u české banky? Pokud ano, doporučil bych uzavřít smlouvu s devizovkou, která má účet u stejné banky (aby ses vyhnul poplatkům za cizoměnovou platbu), peníze jim převést, oni je smění na EUR a pak pošlou, kam je třeba. EUR budou jako SEPA platba, tak už bez poplatku můžou jít do kterékoliv banky.

Já mám smlouvu s Akcentrou, Easychange a Fortissimo (devizy.cz). Dobré reference mám ještě na Divíška, SAB, RoklenFx a Citfin.

Některé banky u velkých částek umí nabídnout lepší, než oficiální kurz, je třeba se dohodnout s dealingovým oddělením. Ale "velká částka" u bank je většinou ve statisících až milionech eur. Moneta umí trochu lepší kurzy dát v IB ve svojí Směnárně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám mimo jiné ČSOB. Ale dolarový účet jsem u nich před lety zrušil (nebudu ho kvuli tomuhle zas zrovna u nich zakládat a převádět na něj ty prachy) a mám ho jinde, stejně jako eurový (ne multiměnu, tu mám taky, ale zase jinde 🙂 ).  Nepotřebuju směnit (resp. směňovat) takovej balík. A ano, kdysi jsem to jejich oddělení používal, bylo to celkem fajn, to máš pravdu, teď to potřebuju převést výjimečně. Spáchám to přes nějakou tu devizovku. I tak díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, sibirnaya napsal:

Tak ja znovu zopakuju, porid si CSOB. Maj eurovy i dolarovy ucty, ke kazdymu muzes mit zvlast kartu, coz nevim, kdo jinej ma dolarovou kartu zvlast, ne multimenu, a na smenu maj forexovy oddeleni, bavej se uz od nejakejch 5k€...

v bývalé firmě jsme měli ČSOB a nechali se překecat k uzavření dealingové smlouvy. Několikrát jsme zkoušeli přes ně udělat obchod a ani jednou se jim nepodařilo ani vyrovnat nabídky devizovek. Poptávané částky byly mezi 50 a 100 tisíci CHF/USD.

Ano, nabízené kurzy byly lepší, než oficiální, ale devizovky v tom byly opravdu lepší. Pravda, řešili jsme kurzy až na úroveň 3. a 4. desetinného čísla. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky o tom uvažuji (Partners Banka), asi jen na pár měsíců ten spořící účet.

Už má někdo bližší info - budou nějaké podmínky, půjde to založit on-line, budou mít ještě něco hodně mimořádného oproti jiným bankám, ... ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Partners Banka
spořící účet 6,03% p.a. do konce roku.Běžný účet zdarma, drag and drop, appka super a navíc vlastní volba čísla účtu....nic lepšího na trhu není...

Ahoj. A kde píšou, že to bude platit do konce roku? Můžu prosím vidět nějaký screenshot?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník dabelM
před 18 hodinami, sibirnaya napsal:

Tak ja znovu zopakuju, porid si CSOB. Maj eurovy i dolarovy ucty, ke kazdymu muzes mit zvlast kartu, coz nevim, kdo jinej ma dolarovou kartu zvlast, ne multimenu, a na smenu maj forexovy oddeleni, bavej se uz od nejakejch 5k€...

Taky Moneta Bank má pro € & $ účet vždy po kartě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Creditas má určitě EUR (mám), u USD si nejsem jist jestli má i kartu. Každopádně má 2 zajímavé vlastnosti.
1) EUR a USD lze za poplatek 10 Kč (do ekvivalentu, tuším, půl milionu) vybrat na pobočce  - já používám před cestou do zahraničí, když nejedu přes eurozemi, kde bych mohl vybrat z bankomatu. Vklad je zdarma

2) u EUR karty je platba v jiné měně, než EUR a CZK přepočítána kurzem karetní společnosti do EUR a následně stržena bez další konverze nebo poplatku z karty. Takže pokud máte příjem v EUR, vyplatí se touto kartou platit i v jiných zemích, než těch, kde se platí eury.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...