Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Věřím tomu, tady u nás na maloměstě v Albertu jsou 3 samoobslužky a hned ta první je skoro furt mimo provoz. K tý už nechodím vůbec, protože i když jde, tak špatně načítá a je to u ní na dlouho.

Odesláno
  V 16. 5. 2024 v 6:46, Koci napsal:
S chování RB v Rusku jsem čím dál více vytočený a asi u nich vše zruším (mám účet převedený z Equa). Mám tam ale taky kreditku s 1% vratkou na vše. Existuje nějaká alternativa? Kromě toho mám ještě Monetu, která má ale vratku pouze pro jednotlivé balíčky.
Díky
Např mBank a jejich mKreditka Plus - při platbě kartou uloženou v hodinkách nebo mobilu je odměna 1%.

Jejich mKreditka e-Shop pak dává 1% při platbě na internetu (stejně jako ČS kreditka). Dá se to obejít zapojením Curve karty, ale to ke zase "trochu jiný sport".
Odesláno
  V 16. 5. 2024 v 8:16, Patrik napsal:

Něco do VÚB, něco do mBank (8 x 100 000 Kč na 5,5 %), něco do Monety (akční účet 5,5 % do 30.6.), něco na příruční do FIO (5 % do 200 000 Kč)

Rozšířit  

Díky za připomenutí, mBank a její mSpoření vlastně ještě i historicky mám.

  V 16. 5. 2024 v 16:07, Mareka01 napsal:

Např mBank a jejich mKreditka Plus - při platbě kartou uloženou v hodinkách nebo mobilu je odměna 1%.

Jejich mKreditka e-Shop pak dává 1% při platbě na internetu (stejně jako ČS kreditka). Dá se to obejít zapojením Curve karty, ale to ke zase "trochu jiný sport".

Rozšířit  

Ještě doplním, že limit bonusu, který můžete od mBanky touto cestou obdržet je 200kč/měsíčně. 


Zmiňovaná ČS nabízí taktéž 1% ze všech plateb s limitem 350kč/měsíčně. 
Moneta nabízí taky 1% zpět, ale jen z plateb z vybraného balíčku s limitem 500kč/měsíčně.

Odesláno
  V 16. 5. 2024 v 19:01, sibirnaya napsal:

Privatni bankovnictvi Creditas je prima, nad 1M davaj 8,3%...

Rozšířit  

ale to je na ten nepojištěný podřízený vklad, ne? To dávají každému (dobře, dají 8,2 %) od 100 tisíc, když se to dá na 10 let

https://www.creditas.cz/podrizeny-vklad

 

Nebo pro "priváty" mají nějakou jinou nabídku? Kdyby mi dali 8,3 na pojištěný vklad, tak tam hned dám 2,5 milionu.

Odesláno
  V 16. 5. 2024 v 16:34, Locky napsal:

Díky za připomenutí, mBank a její mSpoření vlastně ještě i historicky mám.

Ještě doplním, že limit bonusu, který můžete od mBanky touto cestou obdržet je 200kč/měsíčně. 


Zmiňovaná ČS nabízí taktéž 1% ze všech plateb s limitem 350kč/měsíčně. 
Moneta nabízí taky 1% zpět, ale jen z plateb z vybraného balíčku s limitem 500kč/měsíčně.

Rozšířit  

ČS dává 1 % jen z plateb přes internet (dobíjím Revolut, mám ty karty hned tři :P ) nebo plateb v zahraničí (tam to ale zabíjí kurz).

Moneta pro podnikatele dává 1 % ze všech plateb a bez omezení horní hranice, pár mých známých tam přes dobírky na poště protočilo miliony a získali na bonusech nějaké nižší statisíce, než jim banka kartu zrušila :). Obdobně to má KB.

Odesláno
  V 17. 5. 2024 v 4:54, Patrik napsal:

ale to je na ten nepojištěný podřízený vklad, ne? To dávají každému (dobře, dají 8,2 %) od 100 tisíc, když se to dá na 10 let

https://www.creditas.cz/podrizeny-vklad

 

Nebo pro "priváty" mají nějakou jinou nabídku? Kdyby mi dali 8,3 na pojištěný vklad, tak tam hned dám 2,5 milionu.

Rozšířit  

Jj, nepojisteny.

Odesláno

Kdyby byl podřízený vklad jenom nepojištěný, tak to možná ještě sere pes….
Ale on jde bance do bilance a v případě problémů by se vypořádával v celé dlouhé řadě až nakonec, takže vůbec, co si budem povídat.
A nejde nijak zrušit a to ani za cenu sankční ztráty.
Z vlastní zkušenosti doporučuju se tomuhle “produktu” vyhnout obloukem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odesláno
  V 10. 5. 2024 v 20:38, Patrik napsal:

Díky tomu, že mám účty u více bank a poměrně dost transakcí, tak můžu potvrdit, že není měsíc, abych nenarazil na nějaký problém, spíše vícekrát za měsíc zjistím, že někde něco nefunguje. Přihlášení do banky, okamžité platby, platba platební kartou,... často je to i jen pár minut.

Ve vláknu o Partners na Finexpertu se hodně psalo o "nekompatibitě" s Creditas. Problém může být na jedné i na druhé straně a rozhodně bych si netroufl ukazovat prstem na konkrétní banku. 

Je dobré si uvědomit, že okamžité platby jsou jen doplněk a rozhodně na ně nespoléhat!

Rozšířit  

Jasný, může to být i na straně ČSOB, ale přesto se mi to nezdá. Také mám několik bank a tohle jsem zažil prvně. Když ale banka říká, že umí okamžité platby, tak to beru jako fakt a ne jako doplněk. Spoléhal jsem na to. Nicméně jsem poučen. Dnes několik okamžitých převodů z Partners o menších částkách, než minule a vše OK.

Mám ještě dotaz. I když si myslím, že s tím nebude moc co dělat, než se smířit. Zkušenost mojí mámy s Komerčkou. Chtěla převést z EUR termíňáku peníze do MaxBanky na EUR spořicí. V KB jí řekly, že to jde jen osobně na pobočce v den splatnosti TV. Tam jí řekly dámy, že převod nelze, pouze vybrat hotovost a odnést ji v kapse. To se prý máma vzbouřila, jestli se nezbláznily v 21. století. Tak přišla ředitelka pobočky a řešilo to tam s ní několik ženských místo jedné její osobní bankéřky. Prostě zmatek. Pak to nějak vymyslely a aby nadiktovala číslo účtu. Jako naschvál mámě nešlo přihlášení do MaxBanky na mobilu. Tak tam vymyslely, že se připojí na wifi KB, jestli to pomůže. Pomohlo, dala jim do ruky mobil, aby si opsaly číslo EUR spořáku. Zapsaly, vytiskly, máma potvrdila, odeslaly. Jenže po pár dnech peníze dorazily na CZK spořák místo EUR. To samozřejmě neplní původní záměr a navíc došlo ke ztrátě na kurzu + poplatek 100 Kč komerčce za úkon. Máma špatná, v MB je jim to jedno a odkazují na KB. Ředitelka pobočky KB, která to řešila, že již nelze nic dělat. Prostě z mého pohledu selhání na obou stranách. V KB několik dam najednou vykládá bludy a dělá zmatek a máma vzhledem k věku a okolnostem také pochybila bohužel. Otázka tedy je, jestli to jde třeba nějak reklamovat? Moc šancí tomu nedávám teda.

Já když to slyšel, tak jsem nevěřícně kroutil hlavou nad touto smutnou groteskou. A jako bonus mě dnes KB během jedné hodiny zaspamovala devíti emaily se stejným obsahem. 😄

Odesláno

Reklamovat jde kdykoliv kdekoliv a cokoliv. Já, jakožto osvědčený bankovní prudič, který má za sebou šest vyhraných sporů před finančním arbitrem u našich českých bank, bych zvolil tuto prošlapanou cestu.

1. naprosto přesně popsat, co se stalo, kdo pochybyl, jak pochybyl a jak žádám škodu kompenzovat - toto bych zaslal písemně na adresu banky, ať už e-mail, nebo poštou
2. pokud banka situaci nenapraví, dle mého přání, dal bych to k finančnímu arbitrovi

Je to zdarma, proč to nezkusit. Šanci na úspěch vidím malou, bude v důkazní nouzi, ale může jak svojí bankéřce, tak celému ansáblu na pobočce trochu zatopit, protože jak se to dostane k arbitrovi, tak to pod koberec nezametou.

Zásadní je dobrá argumentace, kdyžtak, než to pošleš jim, tak mi to pošli přes SZ a můžu zkusit to trochu "vyladit", přece jen v tom už mám určitou praxi :D.

Odesláno
  V 18. 5. 2024 v 3:16, Patrik napsal:

..Je to zdarma, proč to nezkusit. Šanci na úspěch vidím malou, bude v důkazní nouzi, ale může jak svojí bankéřce, tak celému ansáblu na pobočce trochu zatopit, protože jak se to dostane k arbitrovi, tak to pod koberec nezametou.

Rozšířit  

Pri vsi ucte k tvym bankovnim znalostem a "dovednostem", z tohoto je mi docela smutno.

Jednak z vyse uvedeneho take vnimam, ze pochybeni neni jednoznacne na strane banky, notabene kdyz se to navic snazil resit "cely ansabl" (nechapu proc zrovna jim se ma "zatapet" a poskodit tak nekolik konkretnich zamestnancu) a druhak, postoj "sance mala, ale proc to zdarma nezkusit" je spise postoj "hlavne nekoho vyprudit a zamestnat", nez smysluplne reklamovat pochybeni banky.

To neni nic osobniho, vic se k tomu vyjadrovat nebudu, jen me to osobne zklamalo..

Odesláno
  V 17. 5. 2024 v 14:35, Aetas napsal:

Kdyby byl podřízený vklad jenom nepojištěný, tak to možná ještě sere pes….
Ale on jde bance do bilance a v případě problémů by se vypořádával v celé dlouhé řadě až nakonec, takže vůbec, co si budem povídat.
A nejde nijak zrušit a to ani za cenu sankční ztráty.
Z vlastní zkušenosti doporučuju se tomuhle “produktu” vyhnout obloukem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rozšířit  

Souhlas, a v případě bývalých záložen dvojnásob.

Odesláno
  V 18. 5. 2024 v 4:40, Murphy97 napsal:

Pri vsi ucte k tvym bankovnim znalostem a "dovednostem", z tohoto je mi docela smutno.

Jednak z vyse uvedeneho take vnimam, ze pochybeni neni jednoznacne na strane banky, notabene kdyz se to navic snazil resit "cely ansabl" (nechapu proc zrovna jim se ma "zatapet" a poskodit tak nekolik konkretnich zamestnancu) a druhak, postoj "sance mala, ale proc to zdarma nezkusit" je spise postoj "hlavne nekoho vyprudit a zamestnat", nez smysluplne reklamovat pochybeni banky.

To neni nic osobniho, vic se k tomu vyjadrovat nebudu, jen me to osobne zklamalo..

Rozšířit  

Chyba byla na obou stranách. Starší klient si nevěděl rady a tak nechal příkaz vyplnit pracovníkem banky a řádně si jej nezkontroloval. Postup, který je naprosto běžný. 

Nelíbí se mi, že následky má nést jen klient, dle mého názoru by bylo spravedlivé, aby se na škodě podílely obě strany.

Píšu, že šance je minimální, ale to mi všichni u mých sporů tvrdili taky. Vyhrál jsem i takové, které jsem "prostě zkusil" právě proto, že to bylo zdarma. Takže můj názor je, že se to zkusit má. Už proto, aby to na pobočce nezametli pod koberec a netvářili se, že se nic nestalo, že oni žádnou chybu neudělali, protože pak se to může opakovat.

Naopak, kromě arbitra bych klidně podal i stížnost na ČNB, ono se to může hodit, až jim tam půjdou dělat kontrolu - zrovna KB má hodně másla na hlavě  https://byznys.hn.cz/c1-67083810-skupina-komercni-banky-dostala-dalsi-pokutu-od-cnb-za-poplatky-klientum-pri-predcasnem-splaceni-hypotek tak si na nich smlsnou.

Škoda, že podobný rozhodčí orgán není u pojišťoven, to je teď moje náplň práce a co všechno ony zkouší, na to ani není české slovo - půjčím si jedno hebrejské - Chucpe. Měl jsem spor s Uniqa - totálně na mne házeli bobek, neustoupili ani o píď. Pak stížnost na ČKP a hned druhý den mi volali, "že se nějak domluvíme" .

Ono vybojování nějakého zlepšení vždy začínalo nějakým "prudičem"

 

 

Odesláno

....a to, že se nad tím seběhl "celý ansámbl" tomu klade ještě větší důležitost, protože těch očí, které měly překontrolovat správnost transakce bylo víc. 

 

Jinak to měla zvládnout (bezchybně) bankéřka 

Odesláno

Dotaz na zaklade prispevku v Co me prave nastvalo. Je tam popisovan pokus o debet na uctu podvodnikem pres kartu ve vysi EUR 70. Jen me zajima jak je to mozne, kdyz nad 500 by mela banka chtit overeni Pin, resp. 3d secure a tedy autorizaci transakce z me strany…..Nebo to chapu spatne? Diky

Odesláno

Ono je to složitější. V řadě případů je potřeba rychlá a snadná platba kartou i u vyšších částek, typickým příkladem jsou třeba mýtné brány na dálnicích, kde prostě přijedete s autem k automatické bráně, pípnete a už se zvedá závora. Pokud by měl každý řidič zadávat PIN a čekat se na ověření platby a zůstatku na kartě, moc by to zdržovalo dobu odbavení.

Podobné možnosti mají třeba autopůjčovny, které si tímto způsobem strhávají např. pokuty, které přijdou na vozidlo po vrácení klientem (zrovna před pár týdny nám takto strhli nějakých 30 liber jen za to, že si policie vyžádala informace o řidiči vozidla, pokuta samotná nám nejspíše přijde poštou).

Takže karetní společnosti umožňují obchodníkům strhnout platbu i bez autorizace (čímž se obejdou nejen veškeré bezpečnostní limity, ale i třeba disponibilní zůstatek a je tak možné se na kartě dostat do nepovoleného debetu). Na druhou stranu platí, že pokud obchodník použije platební kanál, který nevyužívá bezpečnostních možností karty, jde případná reklamace k jeho tíži a klient banky platbu bez problémů vyreklamuje. 

Na druhou stranu banky u nás nejsou příliš "ochotné" co se reklamací týče (a vůbec plnění zákonných podmínek) a tak je potřeba jim někdy pomoci finančním arbitrem :), ale je to zdarma, takže směle do toho, v takovém případě prakticky není možné prohrát.

Odesláno

Rozumim. Me prave zmatlo to, ze od ledna 21 je povinne dvoufaktorove overeni. Pokud transakce bez toho, pak to jde za bankou vydavajici kartu. Se kterou se pak musim hadat….resp. Reklamovat neautorizoval jsem, chci prachy zpatky.

Odesláno

Asi tak, jen to upřesním. Náhradu má vyplatit ten, kdo nepoužil dvoufaktorové zabezpečení.
1) obchodník - pokud ho nepoužil, přestože to karta umožňuje
2) banka - pokud karta neumožňuje 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...